1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506527 inlägg · 4103 ämnen

NHL

« · 951217 · » Till forumet

Sv: NHL
Wayne Gresky: Men ååååh. Förstör! :-)
Kommentera

Gidde: Så skulle det kunnat vara, men så var det inte! Jag kan vara tråkig och avslöja att det var ett PP-mål, inte ett SH-mål. Jag föredrar nämligen fakta framför spekulationer. Dvs det står helt enkelt fel, där har ni lösningen.
Kommentera

Salle: O-line
Kommentera

Poffa:

Ahhh!!!
Så kan det naturligtvis vara också, my bad!!
Kommentera

Gidde:

Utan att ha kollat matchfakta så kom jag på den "enda?" troliga förklaringen:

Spel 5-3, VAN spelar med två forwards och en back.
Den fjärde spelaren kommer in, som är en forward.

Annars förstår jag inte hur det skulle gått till, såvida det inte är felskrivet...
Kommentera

Gidde: Näslund lämnar pucken till Sedin och åker sedan och byter med den andre Sedin, som får passet av bror sin och sedan gör mål?
Kommentera

Salle:

Om det nu var i ett byte, borde inte en back bytt med en back i vilket fall? ;-)
Kommentera

Gidde: Tredje perioden NAS-VAN och Järveds IF tar över showen.
Lite kul att VAN kör 3 forwards inne i num underläge om det inte var i samband med ett byte eller nåt.

8:11Daniel Sedin (10)
Assists: Henrik Sedin, Markus Naslund
Vancouver 3-2
12:26Daniel Sedin (11) (Shorthanded)
Assists: Markus Naslund, Henrik Sedin
Vancouver 4-2
Kommentera

Poffa:

Såg förresten att det finns dom som inte tycker som du och jag också ;-)
Kommentera

Poffa: Känns mer och mer som att Enström är den nya Lidström.
Kommentera

Poffa:

Eller så Kovaltjuk
www.st.nu/index.php?avd=Sport&aid=691190

Men jag håller med dig jag...
Kommentera

Poffa: Frågan är väl om inte Henrik Sedin slog ett personligt rekord i natt också med 3 utvisningar på raken.
Kommentera

Poffa: Och så heter han Kovalchuck och inget annat.
Kommentera

Paddan: Så fick då Jocke chansen i Columbus och tog den. På sin födelsedag gjorde han ett mål, kvitteringen till 3-3. Matchen slutade med vinst för Columbus med 5-4.

Tobbe Enström gjorde inga poäng i natt, men oj vilket förtroende killen får. I nattens vinstmatch mot Islanders spelade Enström 29:37 av 65 möjliga. Sett över 60 minuter hade han 27:03 i istid. De enda i Atlanta som är i närheten är storstjärnorna Kovalchuch och Marian Hossa. Trots att de är forwards spelade de bara 1-2 minuter mindre än Enström, vilket är imponerande.

Och Näslund blev historisk i natt, men det kan ni läsa om här till höger.
Kommentera

Salle:
Han klassas fortfarande som rookie eftersom inte gjorde mer än 25 matcher förra säsongen , sen är man inte rookie om gjort 6 matcher i NHL sätt över dom 2 föregående säsongerna eller om man har fyltt 26 år
Kommentera

Poffa: Kanske tom att Edler kan vara med i Topp 5 om han fortsätter som han startat.

Hur funkar rookie-reglerna egentlingen för Edler fick väl spela några matcher förra säsongen?
Kommentera

Salle: Ska vi gissa på att Tobbe, Kane och Toews är de tre nominerade när det är dags för att dela ut Calder Trophy? Det är ingen omöjlighet, i alla fall.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror inte att Kane eller Toews behöver vara så oroliga egentligen men kul är det för Toby.
Kommentera

Paddan: Verkligen kul! Det är nästan så att chicagokillarna får börja akta sig när det gäller Calder...
Kommentera

Paddan: Jaså, var det så det var. Jag trodde att om Tobbe spelat i ett topplag som Toronto så hade Strålman lyckats bättre i Toronto.
Kommentera

Poffa: Men, det är klart, hade Anton Strålman spelat i Thrashers så hade han ju haft minst dubbelt så många poäng som Tobbe lyckats producera. Och dessutom hade han varit längre.
Kommentera

Paddan: Inte ett dugg förvånande. Det gör det dock inte mindre roligt. Skoj för Tobbeeeee!
Kommentera

Poffa: Så var det då dags.

"Atlanta Thrashers defenceman Tobias Enstrom was named NHL rookie of the month Tuesday.

He led all rookie blue-liners in scoring with 10 points (two goals, eight assists) in 12 games. Enstrom had a career-high three assists in a 5-1 victory at Washington on Nov. 21. He also played an average of 25 minutes per game."
Kommentera

bisterfinnen: Jag la mig efter första. Somnade direkt. Men kollade på nhl.com nu på morgonen och såg att Enström gjorde 27:27 i istid över 65 minuter. I övertiden spelade han drygt halva tiden, närmare bestämt 2:44.

24:43 i istid sett över 60 minuter, killen får förtroende. Återigen mest speltid av samtliga utespelare i Atlanta. Inte illa för en rookieback. Och mängder av beröm från de amerikanska kommentatorerna.
Kommentera

Poffa:

Jo. Såg första, sista två minuterna i tredje och förlängningen (inte straffarna). Vet inte om jag valde rätt fragment av matchen?! Fick iallafall se tacklingen på Tobbe och assisten plus berömmet. Dom snackar rätt mycket om Tob och Nik. Kul!

Fan vad onödigt med trötthet. Avskaffa!
Kommentera

bisterfinnen: 1-1 efter en period och Enström har en assist. Ett PP-mål där Enström gör en fin förflyttning och skjuter skott som styrs i mål. På repriserna är det Enström som kommentatorerna berömmer och ritar kring.
Kommentera

Poffa:

Då kanske vi ses...

(Där har vi en tv-relaterad uppfinning för det här årtusendet)
Kommentera

bisterfinnen: Trots att jag är galet trött och borde sova så jag orkar med ytterligare en tuff arbetsvecka så ska jag försöka se åtminstone en eller två perioder. Ska bli riktigt roligt att få se Enströms pajk spela.

I går på Hockey Night så var det en del snack om honom och de öste beröm över honom, precis som alla andra. Det börjar snackas om Calder Trophy-kandidatur för Tobbe.
Kommentera

Alla:

Om drygt en timme blir det trådrelaterat på C+S1
Kommentera

spud:

Jag tycker att Jocke ska skicka ett julkort till hockeyförbundet och komma hem till MoDo efter jul.
Kommentera

Paddan: Han borde få komma upp till columbus snart, fast det är klart en sån som jocke passar kanske inte så bra i 3-4 linan.

Och nu när columbus går så dåligt lär väl knappast så många tränare tordas satsa på jocke, trots hans fina spel i ahl.
Kommentera

Salle: Slänger in lite AHL här... Det fortsätter att gå bra för Jocke Lindström i Syracuse Crunch. Visserligen förlorade de igår med 4-2 mot Wilkes-Barre/ Scranton Penguins men...
"With one goal tonight,Joakim Lindstrom has a three-game point-scoring streak and has tallied 8 points, (4g, 4a) in his last three games…"

Fina 11 mål och 12 assists på 21 matcher och på det ligger han på tionde plats i poängligan i AHL.
Kommentera

Paddan: Det var även ett inslag om Tobbe i kvällens sportnytts-sändning.

Hittar dock ingen länk än till den sändningen på hemsidan.

Hittade dock en annan sida där det står lite om en annan backsucce på liten rink, nämligen [url=www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=74582&a=977948&lid=puff_919121&lpos=lasMer]Alexander Edler[/url].
Kommentera

Salle: Märkligt, tydligen fler som hört något rykte om Kuusela. Enligt en kompis så var Kuusela i Övik idag och Kuusela skulle presenteras som nyförvärv innan nästa match. Men jag litar inte riktigt på den källan då han lyckats missa en lagårdsvägg inifrån med sina tidigare rykten.
Kommentera

shinzawai: Om ni inte redan sett den på [url=theheartofhockey.blogspot.com/] HeartofHockey[/url] så länkar jag in en artikel om Enström från Atlanta Allehanda.

[url=www.ajc.com/sports/content/sports/thrashers/stories/2007/11/23/enstrom_1125.html]Thrashers strikes gold...[/url]
Kommentera

Kolla in detta klipp vid 1:33 och 6:11 :))

www.youtube.com/watch?v=JDzM5y-5wTA&feature=related
Kommentera

The Tobinator™.
Kommentera

Lumber Jack: Ja, jösses. Att skjuta Enström-skott var ju förödmjukande. Fladderskott som knappt orkade fram till mål. Måste vara all spenat ungjäveln lassar in i kakhålet.
Kommentera

Poffa: Som för ett par år sedan var en spädkalv med elitseriens fjuttigaste skott dessutom. Steenhård träning lönar sig.
Kommentera

Wayne Gresky: Visst är 13 poäng imponerande, men jag blir än mer imponerad av istid och +/- för den lille Nordingråpajken.
Kommentera

Suck. Det känns som att vi skulle behöva dessa grabbar just nu....
Kommentera

Wayne Gresky: Strålman har väl knappt nån istid alls heller. Skoj för Enström.
Kommentera

bisterfinnen: Tobias borde ligga bra till för NHL All-Rookie Team. Edler ligger fyra, Strålman syns inte till...

Poängligan för rookiebackar:
Matcher/Mål/Ass/Poäng/Utv/+/-/avg speltid
1 D Tobias Enstrom ATL 21 2 11 13 8 8 23:12
2 D Steve Wagner STL 18 2 6 8 8 0 18:54
3 D Tom Gilbert EDM 21 3 4 7 0 -2 20:31
4 D Alexander Edler VAN 14 1 5 6 6 7 17:55
5 D Erik Johnson STL 9 1 4 5 2 0 15:44
Kommentera

bisterfinnen:
I och med senaste matchens 3 assist så har han 13p på 21 matcher, dessutom snittar han mest PP-tid av ALLA spelare i NHL...
Kommentera

Rookie "King" Award

Most of the rookie star power is concentrated in the Western Conference, but one interesting first-year player in the East is Atlanta's Tobias Enstrom. An eighth-round pick, Enstrom looks like he could be the puck-moving defenseman and power-play quarterback the Thrashers have long been searching for. Enstrom, 24, doesn't have size (5-foot-10, 175 pounds), but he is averaging 22:58 in ice time (tops among rookies) and is the top-scoring rookie defenseman and fourth among all first-year players with 10 points in 20 games.
Kommentera

1+1, 1+1, 0+2. Nattens skörd.
Kommentera

Nattens Järveds IF.
Kommentera

Paddan:

Så gött!
Kommentera

Salle: Maximal utdelning, han sköt ett skott i matchen och gjorde ett mål, dessutom hade han mest istid (28:05) av samtliga utespelare i nattens match.
Kommentera

Nyss gjorde Tobbe sitt första mål i NHL. Han kvitterade till 1-1 4.23 in i matchen emot Toronto. Mats Sundin satte 1-0 efter bara 13sek förresten.
Kommentera

« · 951217 · »