1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka

« · 445280 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Redhat: Måste säga att Timråklacken var ovanligt blek ikväll. Det enda som jag hörde under matchen var trumman. Nog för att jag sitter väldigt nära stora stå, men det har aldrig haft någon betydelse tidigare.
Hmm, måste vara en MoDo Syd Support (eller vad de nu heter) effekt...

Men jag får tacka för underhållningen. Ikväll var det vi som hade marginalerna med oss.
Kommentera

Nikki: Timrå har 30 poäng, Modo har 24, kan kan det vara för att Timrå har bättre stöd, vad tror du?
Kommentera

Nikki: Läste nån text i min engelskabok för något år sen om bröder och syskon i allmänhet. Det stod, baserat på fakta, att det är storebrodern som oftast är mest framgångsrik och lillebror strävar efter att bli lika bra, men misslyckas ofta. Något att tänka på, lillebröder.
Kommentera

Grattis modo ni var det bättre laget idag..
Kommentera

Redhat: Grattis. Ni vann klackmatchen. Hur många poäng får ni för den?
Kommentera

Nikki: Kolla tabellen. Snart har vi två hemma och 6 härliga poäng. Ni kommer att åka hem med tinitus efter att Timråklacken skrikit sönder er. Modoklacken gör sig bäst i bolibompa.
Kommentera

Ambroo:

Huruvida lillebror är starkare eller svagare än andra syskon utanför familjen är irrelevant.
Kommentera

Nikki: En titt i tabellen säger annat..
Kommentera

Paddan: Helt riktigt, Salo hann inte flytta sig. Har funderat på om Salo haft nått slags brytningsfel på synen, men idag räddade detta handikapp honom.
Kommentera

Sorry Timrå. En gång lillebror, alltid lillebror.
Kommentera

Paddan: Du menar att han halkade på bananskalet och råkade träffa pucken i fallet.
Kommentera

Salle: Tyckte det var lite mer Chiquita över räddningen...
Kommentera

Frisco: Mittnytt & TV4 sporten visade Salos asgrymma räddning precis inna reducering. Lite Higuitas (Lumberjacks ide) skorpionen över den.
Kommentera

Så har man varit i Kempis och sett en hockeymatch av alla. Det var en sån där match som bara finns så här mitt i säsongen. Ingen gjorde nåt extra utan det trillade in nåt mål då och då.

Hoppas att det blir bättre framöver.

OBS! Endast 3 poäng kvar denna veckan.
Kommentera

Frisco: Har ni bara tre spelare i varje femma ni ? :)
Kommentera

Icing-Ove: Byt plats på Gruus och äh, välj själv så ser det ok ut
Kommentera

Forwards i slutspelet? :

1. Enöga-Svartfot-Den Store Fotknölen
2. Näsan-Milanoturisten-Salo Månsson
3. Sargsnurr-Sargsnurr-Grus
4. Husägarn-Varulven-(äh, välj själv)

eller?
Kommentera

Sätter ni stopp för vår framfart i Elitserien ikväll , norrlandsvänner?

Hoppas på en bra match, Lycka till! Må bäste lag vinna
Kommentera

Förstafemman idag: #13, #39, #21 Andrafemman: #17, #12, #20
Kommentera

Frisco: De spelare som det är frågetecken bakom, är det såna som du inte hört talas om tidigare?
Kommentera

Inför match
MODO Hockey - Timrå
Kempehallen
2004-10-28, kl 19:00

Matchinformation »

Kommentar
5-3 borta mot HV 71, storspel av Tommy Salo i mål, tre mål på sju minuter av Mattias Weinhandl och fem poäng från Peter Forsberg.

Inte undra på att Kent Forsberg i MODO Hockey ser fram emot länsderbyt mot Timrå.
- Det här är ju en riktig utmanarvecka för oss, säger Kent. Det började bra med HV, nu handlar det om länsderby mot Timrå, sedan Färjestad hemma på lördag och Frölunda borta på måndag. Mycket tuffare program kan man inte ha i elitserien.

Bortapoängen i HV måste ha varit extra sköna?
- Helt klart. Tre poäng borta sitter alltid extra skönt. Synd bara att vi strulade till det lite i sista och blev för heta. Det hela blev onödigt spännande.

Power play fungerade helt plötsligt.
- Också hur kul som helst förstås. Men så har vi gnuggat hårt också, samtidigt som killarna snackat ihop sig väldigt bra. Vi bäddade bra inför slutperioden i HV, men det blev lite panik i leden. Vi blir lite för heta i försvarsarbetet, men det kommer det också.

Timrå i säsongens andra länsderby i Kempehallen?
- Förra mötet var en härlig match och det tror jag det blir nu också. Tycker vi skänkte bort två poäng senast, men samtidigt gjorde vi ju ett sent ledningsmål så allt kanske jämnar ut sig.

- Det ska hur som helst bli spännande att ta ett nappatag med Timrå, som just nu verkar vara närmast oslagbara. Vi ska göra allt vad vi kan för att bryta deras segersvit.

Några ändringar i laget jämfört med HV-matchen?
- Kan det bli, men det avgör vi matchdagen. Det blir samma trupp.

Weinhandl tillsammans med Peter Forsberg även då det inte är power play?
- Funderingarna finns.

Noterbart om laget
Lars Jansson (knä) ur spel, men tränar, Andreas Salomonsson (knä) rehabiliteras, åter efter novemberuppehållet.
Daniel Sedin gör hemma mot Timrå sin 200:e tävlingsmatch i MODO Hockey.

Målvakter:
35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backar:
7 Jesper Damgaard ,
2 Bryan Muir ?

33 Pierre Hedin,
3 Mattias Timander ?

6 Tobias Enström,
5 Hans Jonsson.

Extraback:
8 Oscar Hedman.

Forwards:
27 Alexander Steen,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg ?

12 Daniel Sedin,
20 Henrik Sedin,
13 Mattias Weinhandl ?

18 Peter Öberg,
17 Fredrik Warg,
40 Magnus Gästrin -

23 Magnus Hedlund,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström -

26 Mattias Wennerberg.
Kommentera

Vår spelare Morten Green har just gjort 1-0 för Rögle mot Nyköping.

Vi er røde, vi er hvide....
Kommentera

NuMo: Eftersom Paddan skrivit många inlägg i tråden är det väl helt ok att ha en bild på en Padda dårå.

#40 handlar på ICA Centrum.
Kommentera

Salle & Frisco:

Jag tror att städsamma NuMo städat bort den för att hålla tråden ren. Någon avgörande betydelse för niopoängsveckan ansåg jag inte att den hade.

Däremot går det bra att starta en ny tråd.

Otyg det där med smutsiga trådar.
Kommentera

Frisco: Jag tror LJ modererade bort den när han upptäckte att jag hade rätt och han hade fel... ;-)
Kommentera

Paddan: Verkligheten Paddan, det är verkligheten.

Funderar fortfarande varför Paddanbil(d)en är borta. Har du snott den?
Kommentera

Frisco: Själv har jag nyss tömt fickorna på dagens ranson av beslagtagna suddgummibitar, tydligen intressant att försöka bombardera lärarkandidaten med suddgummin, och jävlats med en kopiator som vägrade att kopiera upp morgondagens övningsuppgifter.
Kommentera

Paddan: Allting sådant är klart för idag, har stämplat ut och redan tagit mig ut genom vakten. I förmiddags var det dock galonisar som gällde på den frostade gräsmattan.
Kommentera

Frisco: Det känns väl konstigt att skriva om morgondagens match i en tråd som ligger helt fel i tiden. En niopoängsvecka kan knappast innehålla match mot Timrå.
Kommentera

Frisco: Äh, farbror Frisco får väl se till att de tagit av sig ytterkläderna (absolut inget rännande i gästboken med galonbyxor på) och haft sovstund innan de får en chans att skriva ett inlägg...
Kommentera

Poffa: Varför kommer det in Timråanhängare här och startar nya trådar hela tiden när dt bara är att skriva i redan befintliga trådar? Har de ingen diciplin i sin bok?
Kommentera

Acke:

Jag kallar den smart. Man vet att domaren blir påverkad av det och man utnyttjar det till fullo, allt för att hjälpa sitt lag.
Kommentera

Poffa: inte i jämnförelse med eran så kallade "enögda publik"....
själv vill jag kalla den enfaldig.
Kommentera

Skarin:

"Lär bli en hel del busvisslingar från er eminenta publik i alla fall. Det är ett som är säkert."

Ja, till skillnad från alla andra hockeypubliker runt om i Sverige. För det buas ju ALDRIG i Kinnarps, COOP, LLA, Scandinavium eller Sydkraft.
Kommentera

Paddan: På nåt underligt sätt har bilden på dig försvunnit. Jag som trodde att en Padda alltid var välkommen på bild här i Modoboken.
Kommentera

Robert Lahti och B Ahl for president.

Blir en intressant match på torsdag måste jag säga. Vi(Timrå IK) behöver dock inte känna oss rädda för Foppa HC i spel 5 mot 5 i alla fall.

Lär bli en hel del busvisslingar från er eminenta publik i alla fall. Det är ett som är säkert.
Kommentera

Frisco:
Hmm, är det här något särskilt sätt att se matcher på?

[bild]www.poffaoptik.ch/images/agiflogofarben.gif[/bild]
Kommentera

Frisco: 4 mål av Ahl är än mer imponerande..
Kommentera

A_x_e_l: och 4 poäng av Weinis.......det är också imponerande
Kommentera

5 poäng av foppa.......det är imponerande
Kommentera

Endast 6 poäng kvar att håva in (som Numo brukar säga).
Kommentera

audiblegiraffe: Och, som vanligt, gör 3:e & 4:e kedjorna ett mycket bra arbete. Måste vara mycket jobbigt att möta dessa fysiska och hårt arbetande spelarna. Synd att dom inte får utdelning på de chanser dom arbetar fram.
Kommentera

El Aka Ali: Tur att dom har Foppa och Salo i alla fall, annars så vet jag inte hur det skulle gå. Grattis MoDo, det här behövde ni.

Om matchen? Gäsp - ZZzzzZZZZzzZZZäta...
Kommentera

Den där Weinis verkar ha kommit i form. Vi får väl punktmarkera han o foppa.
Kommentera

Frisco: Äh, du ska alltid se så positivt på allting.
Vafaan, nu har jag ju ett stort ångesthål att fylla med någonting...och tomteklubborna är slut.
Nu är det riktig kris, med andra ord!
Kommentera

Världens bästa hockeyspelare.
Kommentera

Frisco:
Pirro ringde mig nyss och sa samma sak :-)
Kommentera

Icing-Ove: För offensivt. Kunde kostat oss segern.
Kommentera

audiblegiraffe: Och Bosse Ahl..
Kommentera

« · 445280 · »