1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507175 inlägg · 4105 ämnen

Niopoängsvecka

« · 476085 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Poffa: Förstår att det är jobbigt att behöva läsa igenom gamla Genévekonventioner för att veta om man tex. får dricka vatten en tisdag förmiddag el. liknande. Sånt häpnar jag över. Jag som trodde att oskrivna niopoängsveckeregler var till för att följas.
Kommentera

Frisco:

Ja, du häpnar lätt du. Slaget om när veckan börjar baseras på kalenderreformen som kom 1973. Fram tills dess så började veckorna med söndagar, men man bestämde sig då för att rätta sig efter övriga världen.

Enda anledningen till att man bytte var för att få numrerade veckor i enlighet med en ISO-standard som bestämts i Genéve.

Men jag håller med Paddan, en vecka är sju dagar, oavsett när den börjar.
Kommentera

Paddan och Poffa: Man häpnar. www.vecka.nu
Kommentera

Frisco: Äh, sånt paragrafrytteri tycker jag bara är jobbigt. Nöjer mig med att konstatera att en vecka brukar vara sju dagar i följd.
Kommentera

Frisco:

Ja, veckorna börjar ju egentligen med söndagar, så jag tycker det är helt okej.
Kommentera

Paddan och Poffa: Jag tycker att en niopoängsvecka ska innehålla 3 matcher under samma veckonummer.
Kommentera

Paddan:

Banne mig, jag tror du har löst gåtan Martin Wilde.
Kommentera

knaskamilla: Nä, nu är det dags att syna kudden lite noggrannare och börja förbereda morgondagen.

Kommentera

Paddan:

Motorhaverierna brukar vi ta på hemvägen.
Kommentera

knaskamilla: Eller så kanske det är så att ni har fler stopp efter vägen. Vår buss är, vad jag förstod, fullsatt redan från Övik. Fast ni måste väl också tillåta lite tid för eventuella motorhaverier eller liknande
Kommentera

Paddan:

Jaså, vi har en kvart mer på oss att ta oss dit, med andra ord. Men det är klart, det kanske är den kvart vår busschaufför ska stannas av polisen och få fortkörningsböter på...
Kommentera

Eftersom Poffa var för feg för att plocka fram denna tråd så får väl jag lov att göra det. Imorgon, ungefär vid 09.45 avgår GoSportTravels buss med destination Luleå. Det innebär således en början på ytterligare en fenomenal niopoängsvecka, som givetvis avslutas på bästa sätt, genom en seger i lammet i fårskinnspäls gryta (Sydkraft Arena) och givetvis kommer undertecknad att vara på plats även där.

Kommentera

Poffa: julrimmen är i full gång ser jag.
Kommentera

Mot Kempehallen och därmed basta,
oj nu är jag sen bäst att jag hasta.
Kommentera

knaskamilla: Haha. Han är lugn. Det är de andra två som har skriktävlingar ibland - oftast strategiskt nog när man ser på lite hockey på TV:-)
Kommentera

Dragan 2k:

Kan den son jag träffade föra liv? ;)
Kommentera

NuMo: Tja, tyvärr finns det ju bara två målburar på hockeyrinken, men jag antar att spelarna får ta att det blir lite långtråkigt att göra mål.
Här hade jag tänkt att skriva något om tuffhet, målskytte och skottvillighet...men jag kom inte ihåg hur ramsan gick...
Kommentera

knaskamilla: Jo kanske det. Det är i alla fall trevligare att umgås. Ja behöver man säga nåt mer?
Kommentera

Dragan 2k: Det brukr vara bra fart under rören när Modo och DIF spelar. Hoppas du får bra TV-underhållning. Den andra underhållningebn verkar vara säkrad i alla fall.
Kommentera

Paddan: Ja, det är värdelöst att släppa in skott på samma ställegång efter annan.
Kommentera

Frisco: Haha. Finns det en viss förkärlek till den mannen? Där ser man. Fast man kanske ska kalla sig för Uppsalalegend då. Man är ju född i den fina staden.

Rätt underbart med säsongskortet. Man kan aldrig få för mycket hockey. Får man tillfälle att se lite Modo - Djurgården ikväll. Stämningen lär vara på topp. Vem behöver klackar när man har tre småungar som för lika mycket liv.
Kommentera

Poffa & Frisco:

Ni umgås för mycket.
Kommentera

Dragan 2k: Vem ska se på tv ikväll? Ingvar Oldsberg? Eller finns det fler?
Kommentera

Dragan 2k: Göteborgslegend? Marve Fleksnes är väl ändå norrman...

Tja, MoDo ska nog göra sitt bästa för att sätta myror i huvudet på både sina egna supportrar som DIFs supportrar. Brukar vanligtvis bli ganska underhållande matcher mellan MoDo och DIF, men nu är ju den här säsongen lite speciell så man vet aldrig riktigt vad som händer.
Kommentera

Dragan 2k:

Jag visste inte att Oldsberg gillade ishockey.
Kommentera

Paddan: Bjuder ni på stor underhållning när en en Göteborgslegend slår på TVn ikväll?
Kommentera

NuMo: Där måste jag nog hålla med dig, jag är också säker på att de stenhårda vid stolproten som har gått in har han inte tagit.
Kommentera

NuMo:

"Jag tvivlar dessutom stort på att målvakten tagit några stenhårda i vid stolproten som gått in."

Pass på, nu ändrar han hela utgångspunkten för diskussionen. Förut var det stenhårda invid fel stolprot, nu är det stenhårda som går in... Undra om han medvetet försökte lura mig? Matchstraff minst, domarn!
Kommentera

Poffa: Ja, men det vore bättre om du var vaken på kvällarna när det är match också så att dina analyser därifrån får någon bärighet. Jag tvivlar dessutom stort på att målvakten tagit några stenhårda i vid stolproten som gått in.
Kommentera

NuMo:

Se det så här, tack vare att jag varit vaken på nätterna och sett på ishockeyn från over there så vet jag att du har fel.
Kommentera

Poffa: Det vore bra mycket bättre om du sov om nätterna.
Kommentera

Frisco:

Jag baserar det inte på statistik, jag baserar det på hur han spelat de matcher jag sett med honom i "senanättermatcher" på C+.
Kommentera

Poffa: Om NHL-målvakter är bra eller inte i vanlig hockey vet man ej genom att se NHL-statistiken. Den ljuger i vanligt hockeyavseende.
Kommentera

NuMo:

Äääh, det har du fått om bakfoten.
Kommentera

NuMo: Och du. Ett tips till matchen. Målvaktens svaghet är stenhårda vid stolproten.
Kommentera

Poffa: Spaka inte ihjäl halva Ö-viksbefolkningen nu i dina försök att träffa bollen med klumpfoten.
Kommentera

NuMo:

Tjohoo, vågen! Äntligen har du rätt i något. Du är verkligen den obestridda mästaren av sandlådan.
Kommentera

Poffa: Bra. Då får jag göra något jag är duktig på och du får göra något du är värdelös på.
Kommentera

NuMo:

Du kan behålla din hink och spade, även om jag hade dem först. Jag går och spelar fotboll istället...
Kommentera

Poffa: Nej, du har rätt i att du inte känner till målvaktens svaghet. Det gör jag. Blää!
Kommentera

NuMo:

Det är möjligt, men jag har inte fel.
Kommentera

Poffa: Du är dum och har stora fötter.
Kommentera

NuMo:

Nu har du fel igen.
Kommentera

Poffa: Du har fel.
Kommentera

NuMo:

Du har fel.
Kommentera

Poffa: Jag har rätt i många saker. Målvakten är värrdelös på stenhårda vid fel stolprot. Sanna mina ord. Jag har det från en säker källa.
Kommentera

Frisco: Det är helt klart en niopoängsvecka denna vecka. Revanch på övertidsförlusten mot DIF senast samt en grov revanch på LHC efter utskåpningen senast. MIF borde vi kunna besegra, fast man vet ju aldrig med detta lag...
Kommentera

NuMo:

Det är helt enkelt så att allt du tror är fel. Svårare än så är det inte.
Kommentera

Poffa: Själv tycker jag det är märkligt att man ställer en maskot i målet. En Tur-ko på isen...
Kommentera

Poffa: Turco var vass i Lördags mot oss. Ett klart uppköp mot Björn Bjudning.
Kommentera

« · 476085 · »