1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507179 inlägg · 4105 ämnen

Niopoängsvecka

« · 476085 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Poffa: Förstår att det är jobbigt att behöva läsa igenom gamla Genévekonventioner för att veta om man tex. får dricka vatten en tisdag förmiddag el. liknande. Sånt häpnar jag över. Jag som trodde att oskrivna niopoängsveckeregler var till för att följas.
Kommentera

Tillägg:

Varför hade man veckor som sträckte sig från söndag till lördag? Jo, det kom från den kristna tron och Bibeln.
Kommentera

Frisco:

Vem har bestämt de reglerna? Mig veterligt så har det inte sagts eller ens antytts något om att det måste vara en vecka som börjar på en måndag.

Jag häpnar över att sådana regler inte basunerats ut, och jag häpnar över att man försöker åkalla sådana regler då andra personer har en avvikande åsikt.
Kommentera

Poffa: Paddan var ju till och med på Salles linje och ville införa 6-dagarsvecka eftersom det var en gråzon mellan söndag och tisdag. Den tråd du startade i september förra året med ett ? efter ordet Niopoängsvecka var 3 matcher i samma vecka. Du brukar väl vara konsekvent.
Kommentera

Frisco:

Oj, var det tre matcher i samma vecka? Var det inte tre matcher på sju dagar också, dvs en vecka, oavsett om den började med måndag eller ej? Kan det vara så att jag är konsekvent trots dina försök att påstå annat? Mysteriet tätnar...
Kommentera

Frisco: Det hela är mycket enkelt. En vecka=nio poäng. En vecka kan vara ytterst flexibel.
Kommentera

Poffa: Ser att Paddan använder sig av 12 poäng från tisdag till tisdag vid ett tillfälle. Han använder alltså inte ordet vecka när det sträcker sig över ett veckonummerskifte.
När du startade tråden var det match hemma mot Malmö på tisdagen, borta mot LHC på torsdagen och sen avslutades niopoängsveckan hemma mot Brynäs på lördagen. 5 dagar.
Kommentera

Frisco:

Han använder sig inte av vecka då tisdag till tisdag är åtta dygn. En vecka är sju dygn. Jag använder mig av vecka då det var tre matcher från och med tisdag till och med måndag. Eller måste det vara tre matcher, på exakt sju dagar, med början på en måndag och med sista matchen på en söndag?

Försök erkänna att du famlar i mörkret för att hitta ett sätt att få det hela till din fördel.
Kommentera

Poffa: >>>Försök erkänna att du famlar i mörkret

Jag skrev vad jag tyckte med Niopoängsvecka. Du skrev ett snabbt svar som var emot min åsikt (ingen är förvånad).

Jag tycker fortfarande att Niopoängsveckan ska innehålla matcher i samma vecka någon gång från måndag till söndag. Jag tycker att du gjorde rätt förut som skrev och startade en Niopoängsveckatråd fast matcherna var från tisdag till lördag.

Dags att sova nu. Ha en fortsatt trevlig kväll (som jag hoppas du har).
Kommentera

Frisco:

Gonatt. Hoppas du får en trevlig resa till Luleå.
Kommentera

Frisco:

HD Christer Lärking, Solna
LM Klas Nilsson, Umeå
LM Jan Sandström, Luleå

Trevlig resa till oss! Gonatt.
Kommentera

knaskamilla: Solen går upp idag i Luleå.

Upp 10.02
Ned 13.04
Kommentera

Vad härligt det är och logga sig online och skåda att MODO är det enda laget som inte lyckats göra mål än, efter juluppehållet.
Kommentera

audiblegiraffe: :) vi gjort de på straff
Kommentera

audiblegiraffe: :) vi gjort de på straff
Kommentera

audiblegiraffe: 1-1 Sedin yes!!!
Kommentera

audiblegiraffe:

Nu kan du sluta låta som en bitter gammal man.

47.321 - 1 EQMODO12. SEDIN, Daniel 
 (20. SEDIN, Henrik)
Kommentera

Poffa: slut 1-1 blev det modo nära mål i slutet av sudden
Kommentera

Poffa: nån som vet om salle lirade hela matchen?
Kommentera

audiblegiraffe: hpörde att han lirade iaf vet ej om han lirade hela matchen.skönt att han är med igen
Kommentera

Modoante:

Salle spelade hela matchen och hade verkat pigg. Luleå spelade på resultatet hela tredje och slängde bara ifrån sig pucken hela sista perioden. Enligt MODOiter på plats så borde MODO vunnit tillställningen efter full tid.
Kommentera

Poffa: Ok verkar lovande en frisk salle är guld värd opm modo bara kan göra mål så kan vi nog klättra.
Kommentera

Poffa: Mja inte spelade MoDo bra och inte Luleå för den delen heller, Det var mest en jäkla massa bök och stök och fighter till höger och vänster sominte Lärking kunde behärska så han tappade matchen ca 10min in i 1:a perren!
Hadde lite förhoppningar att se ett spelande MoDo anförda av en Foppa, Men det sket sig totalt Foppa var mest på gnäll och fughting humör och det är inte något Foppa ska ge sig in i!
Men förövrigt var det en helt ok annandagsfight  i Coop Arena men en massa smällkarameller i sarghörnen och div annat smått och gott, Målvaktsduellen Salo Vs Frenandez van Luleås nya keeper.
Kommentera

NallePhu: Tycker Foppa ofta e på gnäll och fitging humör när det går emot han.
Kommentera

mok:

Vilket är ett bevis på vilken vilja att vinna han har. Om det går en emot och man bara låtsas som om det regnar, då blir man aldrig tillräckligt bra.
Kommentera

Poffa: Lite ligger det givetvis i det du säger men vilja kan visas på många sätt. Grina är inte ett av dom bättre.
Kommentera

:P
Kommentera

Poffa: Det enda bevis är att Foppa blitt en gnällspik borta i NHL och tror att samma sak fungerar i ES, Han måste lugna ned sig och ha fokus på spelet och inte på att fightas och gnälla så fort dommaren tar ut en MoDo spelare det är lagkaptenens jobbinte Foppas göra!
Kommentera

NallePhu:

Foppa är assisterande, visst fasen kan han likväl som alla andra lags assisterande ta en diskussion med domaren om han är på isen.
Kommentera

NallePhu: >>>Målvaktsduellen Salo Vs Frenandez van Luleås nya keeper.

På vilket sätt?
Kommentera

Min syn på dagens match:

Luleå ska vara glada att de fick en poäng, som matchen utvecklade sig. Bägge lagen var iofs ruskigt ineffektiva, bl.a. i PP. Förmodligen ska MoDo vara glada också att Lule förvaltade sina 5 mot 3 så förbannat dåligt - när de blev två man mer på banan fick de helt plötsligt jättesvårt att komma in i MoDos zon.

Vad gäller Foppa så gnällde han inte överdrivet mycket. Han åkte ut ett par gånger, bl.a. efter en fight med Ledin - och det var nog inte den senare ledsen över. Att Foppa ska behöva påpeka för domartrion (och alla andra) att det behöver sitta en till MoDoit i utvisningsbåset när han fått en tvåa som är ett personligt straff är ju bara pinsamt åt andra hållet.

Fascinerande missar idag från matchfunktionärshåll, för övrigt. Dels att klockan stod still jättelänge utan att någon annan än MoDoiterna märkte det (och att publiken sedan buade åt att MoDobåset ville att den skulle ställas rätt), dels när linjedomaren blåste för icing fast pucken var minst en meter INNAN linjen. Haha. Galet.

Tilläggas kan också att de som är ansvariga för hallen under match borde se över sina rutiner en aning. I trappan upp till bortastå var proppfullt med folk, så om någon hade velat komma ut hade det varit i princip omöjligt. Snacka om farligt! Däremot fanns det gott om plats längst ut i kanten av hela vår läktare, där folk kunde ha stått. (Idioter.)

Så här bra såg vi för övrigt från längst ner på läktaren:
Kommentera

NallePhu:

Håller med Frisco. På vilket sätt?
Kommentera

Modoante: Salle var mycket pigg med Sedinarna
Kommentera

renen: Håller med. Man kunde inte se på Salle att han varit borta en längre tid. Pigg och rapp.
Kommentera

Frisco:

Känns som att Salle kanske klarat av att vila tillräckligt länge. Först var jag bensäker på att han skulle kliva av efter första p.g.a. att han inte skulle hålla ihop, men så blev det ju inte... Vi får hålla tummarna.
Kommentera

knaskamilla: Tycker det känns som att någon borde utbilda lulingarna i ködisciplin. Förefaller mig egendomligt hur man kan ställa sig i femtontalet köer när det endast fanns fyra anställda i kioskerna.
Att behöva vänta en hel periodpaus och mer därtill för att få en kopp kaffe är inte acceptabelt.
Kommentera

knaskamilla:

Du måste sluta dricka sprit på bortaresorna. Bilden av vad ni såg är ju alldeles suddig. Tänk att man inte kan släppa iväg vissa utan att det skall spåra ur.
Kommentera

knaskamilla:

En poäng till vardera laget var rättvist. Visst kunde Modo avgjort på slutet, men Lule hade flera chanser att göra 2-0 innan Modos kvittering.

Klocksvamlet var en mycket, mycket sällsynt händelse i Coop Arena. Dock pinsam.

Icingavblåsningen (som drabbade Lule) var oerhört komisk. Det var den för dagen inhyrda linjemannen från Umeå var den som lyckades upptäcka den.

Missen med att Modo skulle ha två man i båset var det ju mycket riktigt Foppa som påpekade. Fast det var ju lika mycket ett påpekande Modobåset eftersom ju dom ska se till att dom har någon att kasta in efter den första tvåan. Fast han ska ju inte behöva göra det, det ska ju funktionärer och domare se till.

För övrigt var det väldigt rörigt i Modobåset så fort Modo skulle skicka någon till utvisningsbåset för lagstraff eller liknande. Ja, det såg faktiskt ut som om det rådde direkt oenighet. En gång så såg jag att Foppa stod och skällde och till sist tänkte han själv hoppa över sargen och åka och sätta sig där. Men då tog någon annan (Weinhandl?) på sig ansvaret. Det såg i alla fall inte ut som om det rådde någon stor laganda där, lindrigt sagt.

Hur det ser ut i gångarna på bortaläktaren har jag totalt noll koll på eftersom jag aldrig satt min fot där.

Paddan: Du är orutinerad. Själv hade jag mitt kaffe senast två minuter efter paussignalen... ;-)
Kommentera

Albert Hall:

Jag tror att de här två styckena av dig hör ihop mer än du anar:

"Hur det ser ut i gångarna på bortaläktaren har jag totalt noll koll på eftersom jag aldrig satt min fot där.

Paddan: Du är orutinerad. Själv hade jag mitt kaffe senast två minuter efter paussignalen... ;-)"

En annan kul sak är att folket ur vår klack trodde att vi vann klackmatchen jättelätt eftersom lulingklacken inte hördes alls. Jag tror dock att de hördes. Ja, jag vet ju inte, men jag såg i alla fall att de rörde på munnar och händer ibland. Er hall har så underbar akustik...
Kommentera

Albert Hall: Intressant iakttagelseteknik av mina kompisar, istället för att köpa sitt kaffe själva vid något sånt där litet bord som de upptäckt sålde denna dryck så stod de och tittade på bordet och valde att vänta tills jag återkommit från den logistiska mardröm som i Coop Arena kallas kiosk och då påpekar de lätt skadeglatt att det fanns snabbare sätt att få kaffe.
Den där hamburgertallriken på O´learys i Skellefte tog tydligen hårt på beslutsförmågan.
Kommentera

Paddan:

Om man stod längst ner på läktaren kunde man beställa saker från kiosken av en publikvärd. Oerhört praktiskt.
Kommentera

knaskamilla: Tja, men när man stod längst upp på läktaren tog det en jäkla tid bara att ta sig nedför densamma. Kanske borde testa ett Bjästatifo nästa gång och kasta mig hejdlöst utför läktarna ;)
Kommentera

Paddan:

Jaså, du ska till Timrå på torsdag? ;) Det tog för övrigt en jävla tid att ta sig någonstans när man stod längst ner på läktarna också. Jag FATTAR inte hur folk kan stå och blockera trappan och se så oberörda ut...
Kommentera

knaskamilla: Det har varit så varenda gång jag varit i Delfinen och sett hockey. Folk ställer sig mitt i trappen och blockerar både trappen och vägen ut för alla på bortaståplats.
Min enda förklaring är att folket är sådana i Luleå. Det har alltid varit så att man stått i trappen och då fortsätter man med det utan att ens tänka tanken på att tänka en tanke.
Kommentera

pga av anledning har jag fått en sittplatsbiljett över den 30/12 Timrå-MoDo.
Kommentera

Paddan: Var det hamburgaren som gjorde att den där ramsan om micke renberg kom fram också. För den ramsan kan väl endast ha skrivits av en kraftigt matförgiftad person.

Tänker inte skriva hur ramsan gick, utan vi som var där hörde o det räcker.
Kommentera

AM:

"Jag är lapp, och jag har miiin Renberg"? Eller, vänta, det var ju Friscos ramsa...

Ibland är man glad att akustiken i Konsumhallen är kass.
Kommentera

AM: Nja, det var nog någon form av "brainstorm" längst fram i bussen antar jag. Själv var jag upptagen med att analysera innehållet i mina fina vita halvlitersburkar som låg i en grön påse.
Kommentera

Paddan: "brainstorm" låter tveksamt, total härdsmälta låter troligare om jag skulle ge mig på en gissning.
Kommentera

knaskamilla: anser att Lärking är en ojämn domare och borde sluta eller sparkas
Kommentera

« · 476085 · »