1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508524 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka

« · 446489 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka
Dream Team:
Vad är det som kroper? Det är ormet som kroper
Kommentera

Frisco:

Jag ska äta mat nu. Hasselbackspotatis och fläskfilé, det är bra firarmat.
Kommentera

knaskamilla: "Jag längtar tills på torsdag. Tills på lördag också, för visst krossar vi väl BIF?"

Välkommen. Jag är övertygad om att ni är lika glada och berusade som vanligt när ni kommer - lika övertygad är jag att ni surströmmingsraggare kommer att gråta blod när Brynäs krossar er på lördag 6/11. Mums.

Froza Brynäs.
Kommentera

Sollefteåbornas Folkabuss är numera nedkletad med diverse autografer.

Folkabussinvånarna klarlackar just nu bussen vid Statoil i Sund.
Kommentera

Frisco: Oh, vad hemskt,
Jag har just pratat med Curva Nord, ingen vet vad den andre har gjort och alla är lika intelligenta som alla modoiter. Jag tycker om Sollefteå.
Kommentera

westerlind: tur vi har kameran med så att vi kan titta på bilderna och tillslut vet vad vi gjort och vem som gjort.
Kommentera

ria-ra: Ska bara försöka tanka över från kameran så kan alla få ett litet smakprov.
Kommentera

NuMo:
ja annars parkerade jag ju världens dyraste foppabuss på backgränd till allmän beskådning. ett lager lack till i morgon så att färgen sitter. ja vilken kväll!!! på p4 var dom visst super lyckliga och ville att alla hockeytränare skulle få den här matchen på film att visa för sina spelare. tjalalala tjalalala oooo............
Kommentera

knas: du väljer tidpunkt att fara bort mycket dåligt!
Kommentera

ria-ra: Vi kanske inte låter henne komma tillbaka nu när det går så bra menar du väl...
Undra om hon kan gå på VF-matchen på tisdag. Vore bra för bla Svenska Spel att veta. ;-)
Kommentera

Salle: ja tänkte först inte på det men nu när jag tänker efter så...
knas för otur med sig i år! nej hon får inte komma hem förrän i maj.
nu när det är bestämt så kan du lungt tippa vidare.
Kommentera

ria-ra: Hem får hon väl komma bara hon låter bli att besöka Kempis på matcherna. Men det vore ju bra med ett bortamatchförbud också. För att vara på den säkra sidan.
Kommentera

Salle: Nu börjar ju till och med Snygg-Janne att spela bra så det är nog någon form av knas-effekt, eller något sånt, som man nu kan bevittna.
Kommentera

ria-ra: Här kommer ett smakprov. Vandalrnas vandal. Frafittikonstnären F o P P P a

www.hockeysnack.com/user/files/386/foppa_grafitti.jpg
Kommentera

NuMo:
har du inte någon med resultatet på eller kanske på vargs självporträtt?

Salle: då är det ju lika bra att hon inte kommer hem alls för då kan vi ju vara säker på att hon inte smiter in på någon match.
Kommentera

Här lackas Salos och Wargs fina grafittikonst och tags.

www.hockeysnack.com/user/files/386/lackering.jpg
Kommentera

ria-ra & Salle:

Det var väl bra att jag åkte bort så att det vände? Fast det började iofs vända lite när jag var i Globen och såg på match...eller, de tog ju i alla fall poäng då. Förresten så tänker jag VISST komma hem. På torsdag, då jävlar!

Salle, du kan hälsa Svenska Spel att jag ska gå på match på måndag. (PS. Jag har åkt på flygbiljetter nu på sistone som din mamma fixat åt mig.)
Kommentera

knaskamilla: Du säger att du skall komma hem på torsdag, hmmmm. Kanske skall man prata med lite mamsen om vissa avbokningar. Allt för MoDos skull såklart.
Kommentera

Salle:

Pah! Alla biljetter mamsen hade fixat har jag redan åkt upp, så det så! ;P
Kommentera

NuMo: Nöjd !
Jag vet inte vad jag ska säga men jag är så nöjd !
Efter att ha väntat i ca 2.5 timmar på en taxi hem så var dessa bilder allt jag behövde för att sova gott och veta att det jag var med om var sant......
Kommentera

Snart match igen. 13.00 idag ska Frölundas -20fjäderfän betvingas i Kempehallen och Modo på så sätt fullborda 15-poängsveckan. På papperet ser det väl ut osm en säkerhemmaseger, eller?

1 Frölunda HC 10 10 0 0 78 : 14 30

5 MODO Hockey 10 6 1 3 51 : 38 19
Kommentera

i mårgon börjar en ny Niopoängsvecka så det blir skönt att se lulle på canalhv71(canal+)
Kommentera

modo_foppa: Jasså, har HV71 en egen kanal som går under Canal+ nätverk? Häftigt... ;)
Kommentera

p j davydjoos:

Själv undrar jag mest vem lulle är.
Kommentera

knaskamilla: Haha, undrar även vad en Mårgon är för varelse, eller om det är ett tv-program möjligen? ;)
Kommentera

Fin vecka för er. Det är bara att gratulera :)
Kommentera

epa: Tack för det. Visserligen var det väntat med 9 poäng men ändå.
Kommentera

Frisco: Tror iofs att det finns förutsättningar för en tolvpoängsvecka. Fast de där göteborgarna är väldigt svåra att rå på, måste väl bland annat bero på den där köttfärsJärpen i målet
Kommentera

Kent Forsberg:
Djurgården i Kempehallen - det kan bli en höjdarmatch

Det är med tillförsikt som MODO Hockey ser fram emot att möta Djurgården hemma, tredje matchen i Kempehallen på fem dagar. 2-1 senast mot Södertälje tyder på att laget hittade rätt i försvarsspelet.

- Alldeles riktigt, säger Kent Forsberg, coachen. Så här måste vi spela, göra klart våra uppgifter i försvarsarbetet innan vi anfaller.

- Sedan tycker jag nog att vi skulle ha gjort något eller några mål till på de klara chanser vi trots allt skapade. Överlag var jag dock mycket nöjd med vår insats mot SSK.

Nu handlar det om Djurgården hemma. Ett lag ni föll mot i förlängning på straff borta tidigare i höst. Förväntningar?
- Framförallt på en mycket bra hockeymatch. Tror att det kan bli en höjdarhistoria, som det ofta blir mot Djurgården hemma. Djurgården brukar bjuda upp till spel och så tror jag det blir nu också.

- Att vi föll borta mot laget är inget säga om. Vi kvitterade sent och även om avgörande straffen var hårt dömd skipades nog rättvisa.
Noterbart om laget

Lars Jansson (knä) och Henrik Sedin (brutet finger) skadade och ur spel. Osäkert med Pierre Hedin (utgick på grund av magsjuka mot Södertälje efter en period) och Per Svartvadet (vilade från träningen i går efter den tackling han åkte på i slutperioden).

- Glädjande nog har ingen annan spelare visat symptom på magsjuka och vad det gäller Svartvadet ser det också riktigt hoppfullt ut, säger Kent Forsberg.
Kommentera

35 Tommy Salo
(30 Mikael Zajkowski).

Backpar:
2 Bryan Muir,
7 Jesper Damgaard

8 Oscar Hedman,
5 Hans Jonsson

33 Mattias Timander,
6 Tobias Enström.

Forwards:
13 Mattias Weinhandl,
39 Per Svartvadet,
21 Peter Forsberg

12 Daniel Sedin,
17 Fredrik Warg,
15 Andreas Salomonsson

18 Peter Öberg,
40 Magnus Gästrin,
27 Alexander Steen

29 Morten Green,
4 Jan Öberg,
22 Joakim Lindström.
Kommentera

Nikki: Det intressanta med det här laget är att det endast är två av dem som är lockoutspelare. Det ska bli kul att se om de klarar av att spela bra hockey ändå så att man inte blir så rädd om lockouten plötsligt bryts.
Kommentera

Peter Öberg har lovat oss ett mål från hans klubba samt en 3-1 seger ikväll.

www.allehanda.se/webb-tv/index.php?clip=modo_dif_0001.wmv
Kommentera

Nikki: 9-poängsvecka denna veckan. Ja om det blir som Numo tror så kanske. annars ska väl den tråden bara startas upp när det är högst troligt med 9 pinnar fast det kanske det är nu?

Hur som så ska Patrik Sjöberg vara bedömare i afton. Linköping - Luleå har Rudolf Lauff som regeltolkare. Väntar redan nu på rubrikerna i aftonpressen.
Kommentera

Frisco: Rudolf...är det någon ryss, det också ?
Kommentera

Frisco: Jag håller med, det verkar osannoligt, men om vi vinner i kväll blir det mindre osannolikt och vinner vi dessutom mot bottengänget Malmö så kan man ju tycka att modo har goda chanser eftersom man ståtar med tre raka segrar. Egentligen kanske trådden skulle heta tre-poängsvecka.
Kommentera

Hälge: SVK
Kommentera

Hälge: Missade bilden
[bild]www.czsk.net/svet/obrazky/lauff.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco: Jaha, okej.
Kommentera

NuMo: osannolikt heter det väl.
Kommentera

Frisco: Hmm, hur var det nu...var det där domartecknet för fem spelare från vardera laget utvisade för roughing? För jag har för mig att Rådbjer visade det där tecknet...
Kommentera

Paddan: Gjorde inte Rådbjer det tecknet med båda händerna samtidigt?
Kommentera

Frisco: Tja, det är nog mycket möjligt.
Undrar bara vilken kortfattad benämning det kommer att få i regelboken.
Kommentera

Så här har tydligen DIF valt att formera laget inför kvällens match i Kempehallen:

Målvakt
35 Marty Turco
(39 Björn Bjurling)

Förstafemman
15 Johnny Oduya
26 Mika Strömberg
3 Nils Ekman
17 Marcus Nilson
18 Tomas Kollar

Andrafemman
4 Staffan Kronwall
44 Dan Boyle
23 Fredrik Bremberg
16 Nichlas Falk
41 Patrick Thoresen

Tredjefemman
34 Daniel Tjärnqvist
37 Rikard Franzén
19 Jimmie Ölvestad
14 Daniel Rudslätt
91 Mariusz Czerkawski

Ombytta
6 Ronnie Pettersson
20 Christian Eklund
36 Marcus Kristoffersson
Kommentera

Paddan: Ja, man kan ju se stora brister i den uppställningen. Felval helt enkelt. Målvakten stora svaghet är dessutom stenhårda vid stolproten.
Kommentera

NuMo:

Målvaktens stora svaghet är än så länge okänd. Turco har de senaste åren varit bland NHL:s bästa målvakter, detta trots att han stått i Dallas som inte direkt rosat marknaden.
Kommentera

Poffa: Den är känd. Jag avslöjade det nyss.
Kommentera

NuMo:

Men du har fel, så den är inte avslöjad.
Kommentera

« · 446489 · »