1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Niopoängsvecka?

« · 297330 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka?
Paddan:

Nåja, vi har iaf sprutat ur oss 72 rader av rensning innan jag skriver det här - läste tyvärr att Skanova kommer att innebära ett rejält hot för modemcyklingen framöver, då de upptäckte att de bodde mer än 50 cyklister/styck i de onämda förorterna, och därför planerar att tjäna sisådär 395:-/skalle på er om ni fortsätter att ge tecken på er existens.

Välkommen till marknadsekonomin!
Kommentera

Björn VII: Det är odiskutabelt diskuterbart ifall diskussionsvärdet i ditt inlägg kommer att vara föremål för diskussion i olika former av diskussionsforum dessutom så finner jag diskussioner om ADSL och sånt vara allför högtravande diskussioner. Jag tycker hellre att vi ska använda modemcykling som diskussionsunderlag.
Kommentera

Björn VII:

hmm "manen" var nog "hårmanen", dårå :-)
Kommentera

Frisco:

Tyvärr måste jag säga att förstasidan på den här gästboken har blivit rejält tungladdad med adsl-hastighet, och börjar man då fundera på hur det ser ut i de där öviksförorterna med typ 50 adsl-abonnemang/2000 invånare så är det ju lätt hänt att man börjar fundera på om vi ska få se några fler Paddska hyllningskrönikor till vår finske hjälte med Dolph-frisyr. Mannen som vissa existenser på modohockey.se tydligen hellre ville ha Richard "superduper" Lintner istället för, btw.

Men ska jag verkligen få någon effekt på den här förstasidan så måste jag ju antingen leverera en 200-raders dräparkrönika, eller så måste jag bjuda på så pass många diskussionsöppningar i inlägget att jag sätter igång en veritabel vårflod av meningsutbyten. Tänkte mig på något mellanting, och dessutom har jag ju redan nu fyllt ut 13 rader.

*Modohockey.ses artikeltakt har ökat och svällt i textmängd, det tycker jag är bra och jag hoppas att Hasse får en syl i vädret när alla nya hockeyexperter gör intrång och visar framfötterna.

*Blir lite rädd för snacket om enbart 23 sålda loger i Framnäs Arena, och kan inte låta bli tanken på om det hade varit en stad i Dalarna så hade det redan stått en ny arena uppe, men det ska väl bara tjuras litegrann innan folk öppnar plånboken kan man tro.

*Stiltje på topp 20, men den fyller ut rader bra

1).Lars-Gunnar Pettersson IFB/LHF.................272
2).Håkan Loob FBK.......................................262
3).Peter Gradin MoDo AIK/AIK........................216
4).Jens Öhling DIF/SSK.................................210
5).Tore Öqvist IFB/LHF..................................205
6).Jan Larsson BIF/MoDo Hockey/BIF..............205
7).Magnus Wernblom* MODO Hockey...............198
8).Anders Carlsson BIF/SSK/BIF/VIK/LIF..........195
9).Lars Hurtig LHF.........................................194
10).Jonas Bergqvist LIF..................................193
10).Erkki Laine LIF/FBK..................................193
12).Anders Huss BIF/TIK................................190
13).Johan Strömwall LHF................................188
14).Daniel Rydmark* FBK/MIF/VIK/MIF................187
15).Ivan Hansen LIF/HV 71............................185
16).Robert Burakowsky LIF/AIK/MIF/LIF/MIF.....184
17).Bo Berglund MoDo AIK/DIF/AIK..................177
18).Stefan Hellkvist VIK/LIF/AIK......................177
19).Thomas Rundqvist FBK.............................174
20).Per Lundqvist MoDo AIK............................169

* Är verkligen broder Pavlikovsky så pass bra att han är intressant att placera i halva elitseriens laguppsättning?

* Både NuMos och scims Kempehallsfrekvenser verkar inte vara så pass höga som de kanske har önskat i år - tyder på en hög grad av ambitionsnivå för den här gästboken och dess bevakning.

* Frisco, igen: att du använder Kinnarps Arena som ett föredöme när det gäller vinklar på läktare tycker jag nog är lite vilseledande, själv skulle jag hellre syna Lumber Jacks man i två och en halv timme än att riskera en permanent handikappplats. Det är inte lätt att stå på ett underlag med 45 graders lutning när man börjar närma sig de 200 centimetrarna.

* Går det verkligen att diskutera något av det jag skrivit?
Kommentera

Modo fortfarande sist i tabellen enligt texttv.
[bild]www.frisco.se/hs/texttv.jpg[/bild]
Kommentera

Salle: Måste få hylla Milo lite som enligt min mening var helt outstanding idag,
Har inte haft så höga tankar om honom innan.
Riktigt kul faktiskt.
Sen är jag också övertygad om att Pirro har blivit Sportsnack-fan han formerade ju laget nästan exakt som jag krävde i mitt något berusade inlägg lördag natt.

Enström oj vilken lirare vi har där så smidig så det stör.
Haakana oj vilken bit vi har där jag tror Sundblad drömmer mardrömmar inatt om nästa gång han stirrar in i dom ögonen.

Gedigen laginsats idag men lite negativ måste man ju få va: Gästrin var
bedrövlig Öbergarna fick gång på gång reda ut situationer efter att han inre hängt med.Wennerberg ser inte heller han speciellt vass ut. Om Wennerberg inte använder kroppen så som han gjorde ifjol så tillför han inget hoppas han inser det innan pirro bänkar honom hans spelstil behövs (kan han vara skadad).
Kommentera

Poffa:

Att du aldrig ska lära dig konsekventvinkelteorin, den upphäver ju synvinklen.
Kommentera

Poffa: Usch vad den ser bra ut... Synd att Hasse får ta en defensiv roll bakom Tobbe.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Jansson? Nu får du väl ändå kamma dig...

Haakana - Lehtinen
Enström - Hasse J
Milo - Damgaard
Kommentera

rytter: Jan Öberg spelade forward/center i princip hela matchen. Jag tycker att han ser ut att trivas bätttre där uppe än han gör som back utan att för den delen inte alls förringa J.Ö.´s backkapacitet.
Kommentera

Poffa: Jaha, spelade Tobbe Enström idag. Tyckte det stod att han skulle vila även denna matchen, var Jan Öberg alltså bänkad?
Kommentera

Poffa: Ja, jag hade för mig att det kunde vara så med defensiven. Jag tycker Tobbe står upp bra, men han kunde nog behöva någon med lite tyngd. Så varför inte byta plats på Lehtinen och Johansson.
-----------------------
Enström - Haakana
Lehtinen - Johansson/Jansson(när han är tillbaka)
Milo - Damgaard
--------------------------
Kommentera

AudibleGiraffe:

Han var bra. Slog ett par riktiga mackor, åkte skridskor bra och ville gärna framåt (som vanligt). Tyvärr blir han tillsammans med MaJo lite för offensiva och lite för svaga i defensiv zon.
Kommentera

Hur var för övrigt Tobbe Enström i sin comeback efter skadan????
Kommentera

Poffa: Den kan faktiskt inte ställa till med något. Den gör bara verkligheten begriplig.
Kommentera

Frisco:

Ooh ja, visst kan jag räkna ut det. Men räkna aldrig bort konsekventvinkelteorin, den kan ställa till med en massa lustiga saker. Det kan du räkna med.
Kommentera

Poffa: Du kan själv räkna ut att den sittande publiken har skymd sikt med den vinkeln på staketet.
Jämför med ståplatserna i Kinnarps Arena
[bild]www.hv71.se/blue/arena/2/02-inne.jpg[/bild]
Kommentera

Poffa: Så du förordar gammal hederlig skallmätning i kombination med bordsplacering?
Kommentera

NuMo:

Dessutom tror jag ni har glömt den allenarådande konsekventvinkelteorin. Den säger naturligtvis att man ser klockrent bara den där långhårige hårdrockaren flyttar sig närmare mitten.
Kommentera

Frisco: Nu har du ju inte räknat in synvinkeln. inte heller det faktum att modo hellre lurar folk på riktigt usla sittplatser för dyr penning än att de säljer platserna ärligt till ståplatsare.
Kommentera

Och här är beviset.
[bild]www.frisco.se/hs/osikt.jpg[/bild]
Kommentera

När jag ändå håller på med bilderna kan jag meddela att de nya platserna i Kempehallen är riktigt dåliga. I alla fall de längst upp och närmast ståplats. De som sitter där ser ingenting från målet och ner till motsatta hörnet. Däremellan är ståplats. När Lumber Jack står på sin vanliga plats ser de på sittplats inte ens målet utan bara LJs hår. Om man jämför vinkeln på staketet så förstår man utan vidare stor tankeverksamhet att detta bygge är ett hastbygge.
Kommentera

Paddan:

Kan kanske vara det. Damgaard var för övrigt mycket bra ikväll. Han visade resolut vad som gällde och rensade undan i egen zon. Verkar som om hans självförtroende fått sig en rejäl boost nu när han blivit assisterande kapten.
Kommentera

Kempehallen idag klockan 17.54. På sittplats i Kempehallen fanns endast en person.
[bild]www.frisco.se/hs/ensam.jpg[/bild]
Kommentera

Poffa: Jomenvisst, tycker att han verkar spela med ett helt annat lugn och ett bra mycket bättre självförtroende än ifjol. Undrar om det är "Mr Cool", Jesper Damgaard, som smittat av sig på honom. Kul att se att han nu också verkar ta mer offensiva initiativ än vad han gjorde ifjol.
Kommentera

Paddan:

Dusan visar återigen att han inte är förtjänt av den kritik han får på modohockey.se och andra ställen. Han visar att han verkligen vill vinna närkamperna, han styr undan spelare och han drabbas inte av panik. Kan han bara få ordning på skyttet så har vi en kanonback på väg att ta steget fullt ut.

Dessutom verkar han ha lärt sig att undvika utvisningsbåset.
Kommentera

Poffa: Hittar ingenting i regelboken om det. i regel 509 Utförande av straffslag, står det inget om det och inte heller att man inte får dra pucken bakåt. Undrar vart det står?
Kommentera

Vad sjutton har hänt med Dusan Milo? Tycker att han var osedvanligt bra i matchen idag. Han och Damgaard såg ut att passa riktigt bra tillsammans.
Kommentera

Frisco:

Det står något om att om spelaren tappar kontrollen över pucken skall straffen blåsas av. Men det är det enda som han kan ta det för.
Kommentera

Poffa: Jag tror UL blåser av för att han tror att chansen för mål är borta. Underligt i min ögon. Tror inte jag orkar kolla i regelboken. Eller.....
Kommentera

Frisco:

Ja, inte vet jag. Han drar ju inte pucken bakåt, det man kanske kan blåsa av den för är om man anser att han tappat kontrollen över pucken.
Kommentera

Poffa: Såg nån straffarna mellan Djurgården och Leksand på TV4-sporten? Ulrik Lindh blåser av Kristofer Ottossons straff när KO missar dragningen. Man kan undra varför?
Kommentera

Hälge:

Jag säger som Frisco:

Tack ska du få!
Kommentera

Poffa: Man får väl gratulera till dom 3 första, dårå.
Kommentera

Intressant att se kommentarerna om Riksman på modohockey.se's forum nu när han höll nollan, är tydligen en sådan skillnad på klass när man släpper in 6 mål en match och håller nollan i den andra :)
Kommentera

NuMo:

Jodå, men det kan man säga om samtliga spelare ikväll. Alla gjorde ett bra jobb. Det var en laginsats, helt enkelt.
Kommentera

Frisco/Poffa: Hahaha! Härligt. Jag fick för mig att Svarten tog ett riktigt defensivt ansvar. Men det var ju min tolkning av radion.
Kommentera

Poffa:

Salles vänster, dit pucko. Det var en vänster.
Kommentera

NuMo:

Härlig match! Enorm skillnad jämfört mot den mot FBK. Haakana visar att han kommer bli en viktig kugge, Jusso gör en kanonmatch och är en mycket duktig målvakt. Werner, Salle och Svarten är en bra kombination (tvärtemot vad jag trodde). Malmö blir i princip fastcheckade i två perioder, i sista tar Malmö över lite men det är aldrig riktigt farligt.

Beröm också till Malmös unge målvakt som säkert kommer bli en stabil ES-målvakt med tiden.

Lärking är patetisk som vanligt. Salles höger mot Sundbladh är mäktig och träffar perfekt. Lärking tar det som elbowing. Starkt jobbat.

I övrigt var kaffet gott och korven god.

Three down, six to go.
Kommentera

NuMo: Hemma. Eller HIMMA som jag numera säger efter en dag med Malmösupporters. Härlig match. Ja de två poängen i alla fall:-)
Kommentera

scim: Ja, men han är i mycket fin fysisk form. Hegerfors skulle säga; snabb, rapp, kvick!
Kommentera

NuMo:

Jo men frisco får väl skylla på att det är tidigt på säsongen...
Kommentera

scim: Nu borde H-högrarna snart vara vid sina datorer och ge sin version om varför Modo kommer att ta sina välbehövliga tre poäng. Lite dålig tid på Frisco tycker jag nog.
Kommentera

3 poäng tagna, 6 kvar...

Stabil seger, Haakana får beröm, HÄRLIGT!
Kommentera

westerlind: Snarka ni om ni vill. Troligen kommer jag att snarka inom en snar framtid. Om ett dygn har vi 3 poäng (trots att vi har så mycket sittplatser i Kempis).
[bild]www.snoopygift.com/housewares/40010.gif[/bild]
Kommentera

Poffa: Snarkar? Jag sover i varje fall ibland. Det är mer än man kan säga om de flesta som skriver i den här gästboken.

PS. Nu är jag vaken igen.
Kommentera

Salle:

Ziki/sara? Det är jag som är hon! Muahaha.
Kommentera

Poffa: Hehe...det skulle inte jag se som nån merit iallafall..*asg*
Kommentera

Frisco:

Vad förvirrade motståndarna skulle kunna bli.

Poffa:

Jo, men tråkigt ändock.
Kommentera

« · 297330 · »