1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Niopoängsvecka?

« · 298469 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka?
I kvällens match har vi turen att få Lärking som domare.
Kommentera

knaskamilla: Du vet jag jag förväntar mig av dig...
Kommentera

westerlind:

Bjuder du på tårta (det tycker jag ska ingå i firanden), eller måste man ta med sådan själv?
Kommentera

Frisco: Trevligt, det ser jag fram emot.
Kommentera

westerlind: Ok då. Vi firar den 12.00 på
[bild]www.olearys.se/se/bilder/annonser/oleary15ar.gif[/bild]
Kommentera

Poffa:

Sådärja, nu har jag löst ut biljetten till Vackra Västernorrland. För alla i Övik som vill fira min ankomst så går det bra - jag kommer att anlända till Kempehallen i god tid före matchstart.

Om allt stämmer så kommer även en brynässupporter i Lumber Jack-size att gästa staden.
Kommentera

Lumber Jack:

Nädå, tillfällig adressändring bara.
Kommentera

Alla:

Har damfotbollsarenan slutat fungera?
Kommentera

Frisco:

3 Sekunder innan såg det ut som ett dött lopp, vilket det också var, sedan att Brasilianskan flög som skjuten ur en kanon det är en helt annan femma.
Kommentera

scim: Poffa snackar om hakning vid andra straffsituationen. Sånt är kul. För mycket hockey i den hjärnan?=)
Vid straffen syns det att det ska bli straff ca 3 sekunder före själva situationen uppstår. Det ska vara straff vid ett sånt tillfälle vare sig den Svenska målvakten är på bollen eller inte. Det gäller att vara först på pucken, ehh bollen.
Kommentera

Poffa:

Nu såg jag bara en repris men jag hävdar fortfarande motsatsen. Den första s.k. straffen var f.ö. ett skämt.
Kommentera

scim:

På reprisen syntes det tydligt att den svenska backen trycker på Brasilianskans ben och på så sätt gör att hon hakar i sin andra fot.

Den är solklar. Sedan är väl frågan om domaren hinner se det eller inte.
Kommentera

Poffa:

Från den vinkel jag såg tyckte jag snarare att hon sprang ihop med sig själv. Dessutom gjorde hon (hon som ville ha straff dvs) sig skyldig till (minst) två riktigt uppenbara filmningar under matchen som båda borde renderat i gult kort. Men men dömt är dömt och odömt är odömt, åtminstone tills pucken är släppt.
Kommentera

Poffa: Jag tycker bäst om getingen - den har så vackra färger.

[bild]www.expressen.se/expressen/road/www/article/0/jsp/shared/images/sidhuvud/geting_right.gif[/bild]
Kommentera

NuMo:

Ähh, skyll på Frisco, det var han som lurade in oss på det här. Men nu har vi ju övergått till hockey igen och vi pratar ju om domare som dömt under niopoängsveckan. Alltså, ingen skada skedd.
Kommentera

NuMo:

Nä, de är bara dåliga. Såg att Clärking fick två getingar av Expressen. Med tanke på allt han inte såg med ändå tog ut för och allt han såg men inte tog ut för så borde han väl fått två överkorsade getingar.
Kommentera

NuMo: Skäms på mig, jag borde veta bättre. Jag tycker att vi använder tråden till vad den är avsedd för. Det här är en mycket viktig och adekvat tråd.
Kommentera

Poffa: Hon var helt enkelt konsekvent inkonsekvent. Ett fenomen vi så ofta ser hos domare som skall dömma Modo. Är de kineser månne?
Kommentera

NuMo:

Visst var det straff. Hon bli solklart upphakad bakifrån. Brasilianskorna var riktigt griniga under hela matchen så till viss del var det rätt åt dem att de inte fick straff på slutet.

Den kinesiska domaren var dock bland det sämre som sprungit på en fotbollsplan. Hon var ju så otroligt feg och inkonsekvent att det var löjligt.
Kommentera

Poffa: Jajamen. Fantastiskt bra gjort, men nog var det en straff på slutet. Tjii fick dom i vilket fall. Svenskorna spelade sportsligt tillbaks bollen till Brassorna varje gång efter att de drabbats av skavanker, något som Brassorna själv sket i när de väl fick chansen att vara sporsliga på slutet.
Kommentera

Frisco:

Härligt, underbart. Ända in i kaklet!
Kommentera

Poffa: ok tackar.. jag anade det...
Kommentera

gusse:

Det kan vara för att TV 4 skall vara där och köra sitt hockeykväll med intervjuer. De gjorde så med ett antal torsdagsmatcher i fjol också.
Kommentera

Varför börjar matchen 20.00 imorron??
Kommentera

knaskamilla:

Nä, det där är inte riktigt min kopp te.
Kommentera

Poffa:

Ja, fy fan. Du ska inte söka på saloonen? De annonserar ju ut jobb lite nu och då - och nu syftar jag inte på toalettaktiviteterna...
Kommentera

Hej alla MoDo-supportrar!
Jag vill bara passa på att höja ett varningens flagg för Brynäs denna säsong. Som säkert de flesta redan känner till så har Brynäs värvat både Lind och Casselståhl från Timrå och det ser verkligen ut att vara två riktigt bra spelarfynd - därav mitt varningens flagg! Timrå-effekten har ni väl inte glömt bort?
Kommentera

Frisco:

Måste röra om litegrann i gröten :-)
Passa dig så jag inte gör en socialrealistisk studie av rögle-supportrar och deras förehavanden i helgen, kan jag sedan klämma in en bild på Andreas Byström har jag ju t.o.m. en legitim MoDo-koppling.
Kommentera

Poffa: En bild bara. Liten för de med smalband.
[bild]www.frisco.se/hs/fetarsel.jpg[/bild]
Kommentera

Poffa: Hahaha, du är för tokig du...
Kommentera

knaskamilla:

De fär ju betalt för att göra det i alla fall. Men vad vet man, det kanske någon av de två på toan också fick.
Kommentera

Poffa:

Hahaha. Jag hade förträngt dem! Åh, vilka pinsamma människor... Och de på bardisken sen!
Kommentera

knaskamilla:

Förmodligen är det därför. God mat och gott sällskap kan inte ha något med saken att göra i alla fall.
Kommentera

Frisco:

Ytterligare hjälp för minnet:

Under tiden vi åt på Saloon hade två av stadens yngre förmågor (inte någon i vårat gäng med andra ord) något som med mycket vilja kan kallas kärleksakt på herrarnas toa. Om jag inte missminner mig så blev de avbrutna av en av servitriserna då hon låste upp dörren utifrån med nyckel.
Kommentera

Poffa:

Är det därför jag hört ryktas att han ska på O'Learys - för att han vet att det är ett beprövat sätt att glömma bort tragiska matchresultat?
Kommentera

Poffa: Jag tror att vi måste hjälpa honom att minnas.

1-0 Miroslav Hlinka
2-0 Jan Öberg
3-0 Mattias Wennerberg
4-0 Magnus Wernblom
5-0 Magnus Wernblom
Kommentera

knaskamilla: Nä, det gjorde han säkert inte - de flesta blir lika glada när de träffar mig.
Kommentera

westerlind:

Den gången du följde med och åt på Saloon efter matchen så vann MODO med 5-0. Men det är klart, du kanske blundade dig igenom den bedrövelsen?
Kommentera

westerlind:

Någon gång ska vara den första... Om det var alternativ A tror jag att scim förolämpade dig några inlägg ned.
Kommentera

knaskamilla: Måste vara vara A och B - jag har aldrig sett Brynäs förlora i Kempis.
Kommentera

scim:

Skratta åt westerlind? Hans existens, hans humor eller att han åker upp för att se BIF förlora?
Kommentera

westerlind: Det är klart, det kan nog bli någon liten svacka i munterheten direkt efter matchslut efter att ha stått/suttit med ett leende på läpparna matchen igenom efter att ha fått njuta av MoDos eleganta spel. Men med lite övning så ska du se att det på lördag kommer att kännas väldigt naturligt för dig att vara jublande glad åt en MoDo-seger efter matchens slut.
Kommentera

scim: Haha, ska bli kul att se dig också. Jag hoppas du kan ta dig samman och försöka vara glad även efter matchen.
Kommentera

Poffa: jag tror ni klara 6 poäng men inte mer.
Kommentera

scim:

Fotografier på känslolägen, tack. :-)
Kommentera

Björn VII:

Risken att jag faller för ett hockeyliga på den här orten är minimal. Ska f.ö. försöka söka mig till Kempis på Lördag, så man får skratta lite åt westerlind.
Kommentera

scim:

Jag ska svänga i 25Hz-takt fr.o.m. nästa höst, får se om jag får med dig i en stående våg ;-)

Det är väl inte så att du gått och blivit en Tegs-junkie? De är plågsamt trevliga tycker jag iaf, kan bli många säsongskort man får lägga ut för nästa år.
Kommentera

Björn VII:

Där slog du huvudet på spiken, fast är 0Hz verkligen en frekvens? Jag tvivlar.
Kommentera

Björn VII: Jag måste bara säga...GRATTIS MoDo...
Kommentera

« · 298469 · »