1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507913 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka?

« · 295431 · » Till forumet

Niopoängsvecka?
Förra säsongen, när det såg som dystrast ut, så började vi tok på dåvarande HS att snacka om en niopoängsvecka.

Jag tycker vi kör igång det nu igen. Hemma mot Malmö i morgon skall vara tre poäng, borta mot Linköping är inte lika säker men förhoppningsvis också det tre poäng. Sedan kommer det, hatmötet mot Brynäs hemma på lördag. Det skall bara vara tre säkra.

Alltså, niopoängsveckan har börjat. Bäva månde Malmö, Linköping och Brynäs.
Kommentera

Sv: Niopoängsvecka?
Poffa:

Ska vi verkligen visa dem vad vi kan såhär tidigt på säsongen...?
Kommentera

Poffa: Niopoängsveckan är inledd. Den slutar säkert inte förrän vi fått femton...minst.
Kommentera

knaskamilla:

Klart vi skall.
Kommentera

Poffa: Nej usch, ska det verkligen vara nödvändigt? Tycker att vi istället inför en obligatorisk 40-poängsvecka. Fast det är klart, det får väl räcka med en niopoängsvecka i brist på bättre alternativ. En sak som dock blivit alltför eftersatt är tolvpoängsveckorna. Verkar föra en tynande tillvaro.
Kommentera

Paddan: Jag tycker vi skall införa 6-dagars vecka. Man hoppar helt enkelt över måndagen genom att ligga kvar och sova i ett helt dygn.
Kommentera

Paddan: Vi kan alltid följa våran röda tradition och införa 30-poängsvecka. Skulle iofs kräva att alla andra följde efter annars skulle konkurrenssituation bli snedvriden.
Kommentera

Salle:

Det är ingen bra idé. Det är bättre att införa halvdagar i sådana fall, så att man hoppar över halva dagarna genom att sova till efter lunch. Jag är mästare i den konsten.
Kommentera

Salle: Tycker jag låter som en utmärkt idé. Den här måndagen hade jag gärna velat ha ogjord. Borde alltså betyda att jag nu skulle befinna mig i något slags vegetativt tillstånd (ungefär som vanligt alltså) i en gråzon mellan söndag och tisdag.
Kommentera

knaskamilla: Klipp dig och skaffa dig ett jobb. Då kan man göra så åtminstone 2 (var)dagar i veckan.
Kommentera

Salle:

Jag är rätt nyklippt, faktiskt. Jobb?
Kommentera

Salle: Jaså, där hör man. Tyckte att Tomas sa att du hade det så himla hektiskt, men nu vet man ju vad du menar med hektiskt...
Kommentera

Paddan: Vad Thomas inte vet tar Thomas inte skada av eller nåt sånt... ;-) Det blir ju hektiskt OM man sover till lunch för då måste man ju hinna med allt ändå. Sen när man gör 9-timmars dagar två ggr i veckan så kan man ta det lugnt de övriga 3.
Kommentera

Salle: Äsch, du får väl skola om Poffa till förste skoptvättare, eller något sånt. Kommer ju att underlätta arbetet så otroligt mycket att du till och med har råd att sova på lunchen, om du nu får någon sådan.
Kommentera

Paddan:

Hörrudu! Nu skall du inte komma här och komma... Vad är min människa för en padda egentligen?

Även fast jag är världsfenomenajättebäst så har jag inga som helst tankar på att bli kung, famför allt inte karamellkung.
Kommentera

Paddan: Lunch!!! Du skojar!!! När jag äter godis och dricker öl&dricka hela dagarna... :-)
Kommentera

Poffa: Du skulle inte bli kung... Du skulle bli skoptvättare...
Kommentera

Stava kan jag då inte i alla fall. Världsfenomenaljättebäst är jag inte på det märker jag. Jädra tumvantar...
Kommentera

Poffa:

Är det inte så att det bara finns en Karamellkung, och resten är någon sorts slavar?
Kommentera

Salle:

Skoptvättare, kung... Samma sak, olika namn.
Kommentera

knaskamilla:

I så fall har jag inget annat val än att förorda införandet av anarki i den här frågan.
Kommentera

knaskamilla: Det är ju i så fall synd att Karamellkungen & Kronprinsen inte är med oss längre. Både var nämligen ombord på ett visst SAS-plan från Milano för några år sen.
Kommentera

Salle:

Ingen mening för slavarna att göra myteri då, med andra ord.
Kommentera

Poffa:

Jag tycker du är för feg i ditt val av rubrik, du skulle istället för "Niopoängsvecka?" valt det uppenbara "Niopoängsvecka!".

Första tredjedelen imorrn...
Kommentera

scim:

Tanken var "!", handlingen blev "?", undra om mitt undermedvetna automatiskt gick in och rättade mina handlingar? Det skulle i så fall betyda att jag inte riktigt tror på mig själv.
Kommentera

Poffa:

Hahaha, det beror nog på att du sett spelschemat: Efter 0-6 mot Brynäs på lördag blir det svårt att få ihop det. Nä, satsa på niopoängsvecka nästa vecka istället.
Kommentera

westerlind:

Brynäs? Nänä, den matchen är jag inte orolig för. Det blir storvinst för MODO som vanligt, jag tror det är bortamatchen mot Linköping som gjort mig lite feg.
Kommentera

Poffa: Själv känner jag inte alls någon oro beträffande de där nio poängen. Det är snarare så att jag känner en oro för vad som egentligen är poängen med de där stunderna av ohockey mellan matcherna.
Kommentera

Paddan: Poängen med stunderna av ohockey mellan matcherna är väl just detta...

"stunderna av ohockey mellan matcherna" förresten... Borde det inte ha ett namn ungefär som en Olympiad är tiden mellan två Olympiska spel dvs 4 år.?
Kommentera

Salle:

Det ordet finns redan. Tristess...
Kommentera

Poffa: Jaså det är trist att umgås här med oss... Tack så hemskt j-a mycket för det...
Kommentera

Äh, måste pigga upp denna gästbok lite.
Hammarby - Enköping 7-0 ikväll
[bild]www.sportforum.se/images/frisco/26.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco: Rena tennissiffrorna ;)
Kommentera

Portello:

Har du sett nån vunnit med 7-0 i tennis vill ja ha bevis....
Kommentera

Salle: Olyckan med SK686 från Linate flygplatsen i Milano till Köpenhamn hände för nästa exakt två år sedan, 8 oktober 2001.
Kommentera

Roberth:

Ta ett tiebreak, i princip vilket tiebreak som helst så skall du nog se att det går att få ihop de siffrorna.
Kommentera

Poffa: Jag tycker att 7-0 är mer Bajensiffror än tennissiffror. Vad kallar man 0-5 i hockey?
Kommentera

Poffa: Ja, det är bara under ordinarie matchtid man kan förlora med 6-0 i tennis. Och hockey.
Kommentera

Frisco: En förlust för ett av lagen...
Kommentera

Frisco: Vet inte vad man kallar 0-5 i hockey. Men 0-6 kallar man Modo - FBK numera ;)
Kommentera

Frisco:

0-5 i hockey är väl Walk Over...
Kommentera

Poffa:

Brukar väll inte bli tiebreak vid 6-0?? eller....inte så bra på den där spårten FÖRBJUD hårda sörvar så de blir nå lir.......
Kommentera

Roberth:

Nä, men det kan bli 7-0 i ett tiebreak. Vilket var vad jag skrev.
Kommentera

Poffa:

Så då är de alltså tennis siffror då... fast 6-6 (0-7) eller??
Kommentera

Roberth: ZzZzZzZZ.....
Kommentera

Poffa: Rätt Poffa. Hade till och med glömt bort att dte blev 0-6 igår:-) Man hänger inte med på sittplats. Mer ståplats åt fettarselfolket.
Kommentera

Frisco:

Ähh, du är bara ovan. Själv sitter jag så skönt och hänger med ändå.
Kommentera

Poffa: Hänger med och hänger med? Ja så gott det går kanske.
[bild]www.frisco.se/hs/cyklop.jpg[/bild]
Kommentera

Poffa: Det har nog nåt att göra med fettarsel-aspekten Frisco prata om...
Kommentera

Frisco:

Kul, killen. Kul...:)
Kommentera

« · 295431 · »