1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508317 inlägg · 4106 ämnen

Niopoängsvecka?

« · 295825 · » Till forumet

Sv: Niopoängsvecka?
westerlind:

Du snarkar här men skriver 18 minuter senare i en annan gästbok. Vad är det för stil?
Kommentera

Frisco: Bevis på Kempis-publikens enögdhet eller???
Kommentera

Salle: Kempispubliken enögd? Njae, inte värre än nån annan hockeypublik tycker jag.
Kommentera

Salle:

Jag tror att det var ett bevis på poffas sanna hockeynatur (helvild poffa, med andra ord).
Kommentera

knaskamilla:

De galna ögonen lyser, håret på ända, frustande av irritation och halvt framåtlutad stil på väg att vräka ur sig något om domaren eller någon annan pippi på isen menar du?
Kommentera

knaskamilla: Du har en poäng där... Jag har hört att han nästan var i bråk med en vakt... Tur att Daniel var där.
Kommentera

Salle:

Ähh, käften vettja! Kom inte dragande med en massa elakt förtal nu. Det kallas engagemang.
Kommentera

Salle:

Det har jag missat. Berätta mer!

Poffa:

Ja, precis. Som ett annat exempel ska jag nu testa att bifoga en bild, det blir intressant...

[bild]www.ornsat.com/kamilla/it's_something_wild_about_him.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla:

Där ser ni MODO:s lösning på målvaktsproblemen.
Kommentera

Poffa:

Nej, den ser ju ut såhär:

www.ornsat.com/kamilla/peterhirsch.jpg

Fast lite mer skydd kanske är önskvärt under match...
Kommentera

knaskamilla: Eller så här:
[bild]www.frisco.se/hs/rokare.jpg[/bild]
Kommentera

knaskamilla:

Ähh, killen stack ju från klubben i tron att han skulle komma till något bra lag. Bakersfield, skall det vara något att hänga i julgranen??
Kommentera

knaskamilla: Det är nästan så du borde sätta ett NSFW krindg den länken annars kanske moderatorerna känner sig tvingade att ta bort den...

Sen är jag lite orolig för dig... Du börjar bete dig lite som tjejen på ModoForum som var lite betuttad i Weinis...
Kommentera

Frisco:

Vad förvirrade motståndarna skulle kunna bli.

Poffa:

Jo, men tråkigt ändock.
Kommentera

Poffa: Hehe...det skulle inte jag se som nån merit iallafall..*asg*
Kommentera

Salle:

Ziki/sara? Det är jag som är hon! Muahaha.
Kommentera

Poffa: Snarkar? Jag sover i varje fall ibland. Det är mer än man kan säga om de flesta som skriver i den här gästboken.

PS. Nu är jag vaken igen.
Kommentera

westerlind: Snarka ni om ni vill. Troligen kommer jag att snarka inom en snar framtid. Om ett dygn har vi 3 poäng (trots att vi har så mycket sittplatser i Kempis).
[bild]www.snoopygift.com/housewares/40010.gif[/bild]
Kommentera

3 poäng tagna, 6 kvar...

Stabil seger, Haakana får beröm, HÄRLIGT!
Kommentera

scim: Nu borde H-högrarna snart vara vid sina datorer och ge sin version om varför Modo kommer att ta sina välbehövliga tre poäng. Lite dålig tid på Frisco tycker jag nog.
Kommentera

NuMo:

Jo men frisco får väl skylla på att det är tidigt på säsongen...
Kommentera

scim: Ja, men han är i mycket fin fysisk form. Hegerfors skulle säga; snabb, rapp, kvick!
Kommentera

NuMo: Hemma. Eller HIMMA som jag numera säger efter en dag med Malmösupporters. Härlig match. Ja de två poängen i alla fall:-)
Kommentera

NuMo:

Härlig match! Enorm skillnad jämfört mot den mot FBK. Haakana visar att han kommer bli en viktig kugge, Jusso gör en kanonmatch och är en mycket duktig målvakt. Werner, Salle och Svarten är en bra kombination (tvärtemot vad jag trodde). Malmö blir i princip fastcheckade i två perioder, i sista tar Malmö över lite men det är aldrig riktigt farligt.

Beröm också till Malmös unge målvakt som säkert kommer bli en stabil ES-målvakt med tiden.

Lärking är patetisk som vanligt. Salles höger mot Sundbladh är mäktig och träffar perfekt. Lärking tar det som elbowing. Starkt jobbat.

I övrigt var kaffet gott och korven god.

Three down, six to go.
Kommentera

Poffa:

Salles vänster, dit pucko. Det var en vänster.
Kommentera

Frisco/Poffa: Hahaha! Härligt. Jag fick för mig att Svarten tog ett riktigt defensivt ansvar. Men det var ju min tolkning av radion.
Kommentera

NuMo:

Jodå, men det kan man säga om samtliga spelare ikväll. Alla gjorde ett bra jobb. Det var en laginsats, helt enkelt.
Kommentera

Intressant att se kommentarerna om Riksman på modohockey.se's forum nu när han höll nollan, är tydligen en sådan skillnad på klass när man släpper in 6 mål en match och håller nollan i den andra :)
Kommentera

Poffa: Man får väl gratulera till dom 3 första, dårå.
Kommentera

Hälge:

Jag säger som Frisco:

Tack ska du få!
Kommentera

Poffa: Såg nån straffarna mellan Djurgården och Leksand på TV4-sporten? Ulrik Lindh blåser av Kristofer Ottossons straff när KO missar dragningen. Man kan undra varför?
Kommentera

Frisco:

Ja, inte vet jag. Han drar ju inte pucken bakåt, det man kanske kan blåsa av den för är om man anser att han tappat kontrollen över pucken.
Kommentera

Poffa: Jag tror UL blåser av för att han tror att chansen för mål är borta. Underligt i min ögon. Tror inte jag orkar kolla i regelboken. Eller.....
Kommentera

Frisco:

Det står något om att om spelaren tappar kontrollen över pucken skall straffen blåsas av. Men det är det enda som han kan ta det för.
Kommentera

Vad sjutton har hänt med Dusan Milo? Tycker att han var osedvanligt bra i matchen idag. Han och Damgaard såg ut att passa riktigt bra tillsammans.
Kommentera

Poffa: Hittar ingenting i regelboken om det. i regel 509 Utförande av straffslag, står det inget om det och inte heller att man inte får dra pucken bakåt. Undrar vart det står?
Kommentera

Paddan:

Dusan visar återigen att han inte är förtjänt av den kritik han får på modohockey.se och andra ställen. Han visar att han verkligen vill vinna närkamperna, han styr undan spelare och han drabbas inte av panik. Kan han bara få ordning på skyttet så har vi en kanonback på väg att ta steget fullt ut.

Dessutom verkar han ha lärt sig att undvika utvisningsbåset.
Kommentera

Poffa: Jomenvisst, tycker att han verkar spela med ett helt annat lugn och ett bra mycket bättre självförtroende än ifjol. Undrar om det är "Mr Cool", Jesper Damgaard, som smittat av sig på honom. Kul att se att han nu också verkar ta mer offensiva initiativ än vad han gjorde ifjol.
Kommentera

Kempehallen idag klockan 17.54. På sittplats i Kempehallen fanns endast en person.
[bild]www.frisco.se/hs/ensam.jpg[/bild]
Kommentera

Paddan:

Kan kanske vara det. Damgaard var för övrigt mycket bra ikväll. Han visade resolut vad som gällde och rensade undan i egen zon. Verkar som om hans självförtroende fått sig en rejäl boost nu när han blivit assisterande kapten.
Kommentera

När jag ändå håller på med bilderna kan jag meddela att de nya platserna i Kempehallen är riktigt dåliga. I alla fall de längst upp och närmast ståplats. De som sitter där ser ingenting från målet och ner till motsatta hörnet. Däremellan är ståplats. När Lumber Jack står på sin vanliga plats ser de på sittplats inte ens målet utan bara LJs hår. Om man jämför vinkeln på staketet så förstår man utan vidare stor tankeverksamhet att detta bygge är ett hastbygge.
Kommentera

Och här är beviset.
[bild]www.frisco.se/hs/osikt.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco: Nu har du ju inte räknat in synvinkeln. inte heller det faktum att modo hellre lurar folk på riktigt usla sittplatser för dyr penning än att de säljer platserna ärligt till ståplatsare.
Kommentera

NuMo:

Dessutom tror jag ni har glömt den allenarådande konsekventvinkelteorin. Den säger naturligtvis att man ser klockrent bara den där långhårige hårdrockaren flyttar sig närmare mitten.
Kommentera

Poffa: Så du förordar gammal hederlig skallmätning i kombination med bordsplacering?
Kommentera

Poffa: Du kan själv räkna ut att den sittande publiken har skymd sikt med den vinkeln på staketet.
Jämför med ståplatserna i Kinnarps Arena
[bild]www.hv71.se/blue/arena/2/02-inne.jpg[/bild]
Kommentera

Frisco:

Ooh ja, visst kan jag räkna ut det. Men räkna aldrig bort konsekventvinkelteorin, den kan ställa till med en massa lustiga saker. Det kan du räkna med.
Kommentera

Poffa: Den kan faktiskt inte ställa till med något. Den gör bara verkligheten begriplig.
Kommentera

Hur var för övrigt Tobbe Enström i sin comeback efter skadan????
Kommentera

« · 295825 · »