1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507787 inlägg · 4106 ämnen

Nu spekulerar vi!

« · 402892 Till forumet

Sv: Nu spekulerar vi!
knaskamilla: Därför att de är värdelös på det. De är värdelös på det mesta. Rövslickeri över hela registret. Tänk om de måste göra sig obekväm och kanske inte kan få det där stora scoopet som de vill ha. Hmm? Fast det får de ju aldrig.
Kommentera

knaskamilla: Nu är allehandan uppe igen i alla fall.
Kommentera

NuMo:

Ja, du har rätt. Jag är till och med beredd att säga att ÖA är en bättre tidning än TÅ. Då är det nästan illa...

Hurra, ÖA uppe igen! Äntligen!
Kommentera

knaskamilla: Jag vet att de vågar kritisera Modo i alla fall.
Kommentera

Från Colorado-forumet, ang. backen MoDo är intresserade av:
"maybe Vaananen (because sweden is next to his home) and Sauer - don´t know why."
Kommentera

knaskamilla: Hmm vet ej. Han är inte uppsatt som någon free agent på den här sidan iaf. www.geocities.com/floridapanthers2000/free2004.html

Skrastins däremot är free-agent. Han tar jag gärna emot.
Kommentera

AudibleGiraffe:
En annan AVS-back Pascal Trepanier säger så här i en intervju i Apr.2004:

Waiting and hoping: Hershey defenseman Pascal Trepanier, who becomes an unrestricted free agent on July 1, said he’d love to remain in North America next season.

Still, if there is a lockout, Trepanier said he could be forced overseas if the AHL drops the number of veterans (with 260 or more career games played) from six to five or even four, as has been rumored.

“You can’t just sit down and hope there will be an NHL, especially (if) they’re trying to cut down on the veteran rules,” Trepanier said, “so for guys like me, it’s going to be a little harder, even if there is an NHL, to get a job at this level.”

Heading overseas could be a legitimate option for Trepanier and players in a similar situation.

“I’ve got to keep all the doors open because I think I still have a few years to give,” Trepanier said. “My legs still feel pretty young, but I’ve got to make a family decision first.”
Kommentera

Icing-Ove:
Äh, det va inte han ser jag nu. Skrev på för Nürnberg i veckan.
Kommentera

Kan det vara Martin Grenier som det ryktas om för typ tredje gången? Grenier tillhör inte längre Colorado dock.
Kommentera

Martin S: Betvivlar att han skulle vara påväg igen. Han är ju nästan FÖR STOR för elitserien. Killen väger ju typ 130 kg, lär ju vara orörligare än kanske både Pihl och Wilde.
Kommentera

AudibleGiraffe: Äh, han väger bara 245 amerikanska måttenheter.

2003-04 Manitoba Moose AHL 38 5 4 9 145
2003-04 Vancouver Canucks NHL 7 1 0 1 9
2003-04 Hartford Wolf Pack AHL 12 0 2 2 105

En ganska lugn säsong för Grenier, endast 259 minuter. Annat var det 98/99 då han hade 479 minuter. Han har förresten aldrig gjort en match för Colorados organisation.

COLORADO BACKAR 03/04 på gång till MODO?

Rob Blake
Inte en chans, även om det blir strejk så kommer inte Blake att spela i Övik.

John-Michael Liles
Valdes in i all rookie team. Väljer INTE Europa. Vid strejk så kan dock allt hända.

Adam Foote
Inte helt omöjligt vid strejk skulle jag säga. Han har spelat med Forsberg i nästan 10år så de borde känna varandra bra iaf. Eftersom MODO redan ska ha lämnat ett kontrakt så är det knappst Foote det handlar om.

Karlis Skrastins
Lettisk back som fyller 30 iår och väljer att flytta hem? Kandidat #1 säger jag. Har spelat tidigare i den finska ligan i TPS.

Ossi Vaananen
Ung finsk back som inte lämnar. Blir det strejk så blir det Finland.

Kurt Sauer
Ung back som kom till Avs i slutet av förra säsongen. Tvivlar på att han är mannen.

Bob Boughner
Född 1971 och sjunger alltså på sista versen i NHL. Ett sista äventyr i Europa? Dock bara 11 matcher i Avs so far. Tror inte på Bob heller.

Brett Clark
Nej tack.

Det var väl backarna i Avs. Min kandidat blir en Lett alltså om detta rykte stämmer. Med tanke på att han det står att han tillhör Colorado så kan han lika gärna spela i Hersey eller är kvar i Europa och bara är draftad av Avs.
Kommentera

Martin S:

Jag vill ha en introduktion till vem Brett Clark är också... =)
Kommentera

"How about JM Liles to Modo? Those Europeans only like offensive defensemen. Can anyone honestly see Blake, Foote, Skrastins playing over there? I dont. I would doubt even JM Liles would play over there. However some NHL players miss their homeland. They could get Nicklas Lidstrom though if season is locked out as he is a swede. My guess JM liles or some young player."
Kommentera

Martin S: Adam Foote till MoDo...ja tack, skulle inte sitta helt fel. Men då torde väl iofs titeln som årets mest utvisade spelare vara korad.
Men det vore väl för mycket att hoppas på att Foote skulle vara aktuell.
Kommentera

Paddan: Hade mest av allt velat sett Liles. Han rockar. Ung och hungrig dessutom...
Kommentera

AudibleGiraffe: Tja, han har ju en fin statistik från den gångna säsongen.

10 mål och 24 assists på 79 matcher i grundserien, +7 och 28 utvisningsminuter. 2 PP-mål och ett Game winning.

Fast jag hade helst sett Marek Svatos i MoDo, men nu är han ju forward och inte back.
Kommentera

Martin S:

Tror du inte att Tomas Slovak Heasey Bears kan vara något intressant?

Kolla länken för stat på honom de senaste åren i WHL, ganska hyffsade siffror.

Dessutom verkar han vara stor och tung för att vara så offensivt skicklig.
Kommentera

« · 402892