1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507074 inlägg · 4104 ämnen

Ny arena

« · 79262 · » Till forumet

Ny arena
Jag har från välunderrättad källa fått höra att MoDo med inspiration av Färjestads kaffeburk planerar en ny ishockeyarena som ska slå Sverige med häpnad. Finansiärer är främst Gene tunnbröd, men även frikyrkorna är intresserade.

Tanken är tydligen att byggnaden ska få formen av en tunnbrödkartong med stilfullt inlagda religiösa motiv.

Stämmer det här, eller är jag som vanligt ute i rymden och cyklar?
Kommentera

Sv: Ny arena
westerlind:

Jag tror Jönköping med HV i spetsen sätter stopp för frikyrkornas medverkan. :-) Ska det vara Fjällbrynt i stället för is i kartongen?
Kommentera

Frisco:

Har tyvärr haft lite problem med anslutningarna till er GB - har ibland tagit över en timme mellan varje svar jag kunnat se.

Passar på att ta tillbaka den tråd jag startade så seriöst, då jag tycker den passar bättre. Visst, Globen är bra för konserter och andra stora evenemang. Men som du också säger(?) är Johanneshov en utmärkt hockeyarena.

Det som är kul med NuMs, poffas och Lumber Jacks fantasifulla "projekt" är ju att alla väl gillar en spektakulär arena? Att kombinera hockeykänslan hos t ex Hovet med en uppseendeväckande arkitektur tror jag skulle vara den fulländade lösningen.

Har du förresten kollat in Per HApps storslagna visioner om en ny arena i Timrå - sådana typer av projekt tycker jag alltid är spännande att se...
Kommentera

westerlind:

Friska Viljors backhoppningssektion har lyckats (tror jag i alla fall) få Banverket att spränga in hoppbackarna i bästa Per Happs-stil om nu Bottniabanan blir av.
Förövrigt ett byggprojekt med ett sinnessjukt upplägg, banan alltså.
Kommentera

Lumber Jack:

Inte surputta sig nu över ett byggnadsprojekt som kommer att få norrlandskusten att blomstra. Med lite tur kanske nipstan får sin beskärda del av vinsten från Botniabanan.
Kommentera

poffa:

Ja va f-n, Botniabanan har jag sett fram emot länge, så man slipper åka mjölkbuss'n från Härnösand för att ta sig till Köpmanholmen på sommarn.
Kommentera

Lumber Jack: Ska dom verkligen hoppa över järnvägen och landa i underbacken på andra sidan om denna? Det är ju fantastiskt. Kanske mjölktåget kan lämna matchpucken i Kempis i fortsättningen.
Kommentera

westerlind:

Och det är väl den minsta vinsten i själva idén med Botniabanan?

Om/När Övik får en ny arena, Botniabanan, Foppas golfbana, ett Hälsospa (nån tysk vill bygga en jätteanläggning i Övik), nybyggda lägenheter i hamnen och så vidare kommer stan att få de så viktiga företagen till sig också. Inte bara det, med Botniabanan kan man bo i Övik och jobba i Umeå utan problem. Pendlingen blir inte längre en så viktig fråga.

FORZA BOTNIABANAN!!
Kommentera

poffa:

Jag tycker utbyggnaden är en lysande idé, men varför börjar den mittpå och inte nedifrån så den fulla kapaciteten kan börja utnyttjas pö om pö ???
Nu står ju en toppmodern järnväg som inte kan utnyttjas i någon högre grad norr om Ö-vik, medan t.ex. banan mellan H-sand och Sollefteå inte används alls p.g.a. eftersatt underhåll.
Kommentera

Lumber Jack:

Det hela beror enligt folk på Botnia att sträckningen inte varit klar. Man har alltså börjat på ställen där man är säker på sträckningen och gör den klar i väntan på beslut om de övriga sträckorna.
Kommentera

poffa skrev: "...kan man bo i Övik och jobba i Umeå utan problem."

Ååh nu förstår jag, det är ju såklart för att kunna återbörda(?) en känd MoDorator som detta storslagna projekt kommit till. Tänkte inte på det...
Kommentera

poffa:

Jag vet att bl.a. miljöprövningarna inte är helt klara för hela sträckningen, men de påbörjades för den södra delen betydligt senare än för de områden som nu är under produktion.
Jag ser det som om inte vansinnigt så ialla fall korkat att inte satsa så man kan utnyttja bankapaciteten direkt, som det är nu kommer banan att bli klar sist där den borde varit klar först.

Banverketproduktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDosGb påhockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter.
Kommentera

westerlind: Umeå och Modorator i samma inlägg, jag känner mig träffad, fast tvärtom.
Kommentera

Näää, Frisco hade rätt när han sa:

zZZZzzzzzzZZZzzZz
Kommentera

scim: Va, bor du i Umeå?
Kommentera

westerlind:

Ett tips:

"westerlind: Umeå och Modorator i samma inlägg, jag känner mig träffad, fast tvärtom
scim från Umeå"
Kommentera

scim: Hoppsan, vilket sammanträffande. Då skulle man ju kunna tro att det var dig jag menade...

Lumber Jack: Du skrev något som självklart de flesta borde insett vid det här laget:

"Banverket produktion och Bottniabanan borde göra som alla andra med ett intresse för genomtänkta lösningar, följa MoDos Gb på hockeysnack. Se bara på lösningen med den tomma globen och Foppas hemkomst, otroligt intelligent lösning för alla parter."

Nä, nu ska jag också ta och krypa i säng: ZZZzzzZZzzZzzzzz.....
Kommentera

Är det bara jag kvar nu?

För att citera min TV: I shot Marvin in the face!
Kommentera

scim: Du kan vara lugn! Det finns Modoiter som befunnits sig här sedan (nästan) torsken i Karlstad....
Kommentera

250kg kärlek:

Du menar Brithén i Klarälven?
Kommentera

scim: Han/hon loggade ut för läääääääänge sedan.
Kommentera

Lumber Jack:

Den del av Botniabanan som färdigställs först är den enda del som rimligen kan anses samhällsekonomiskt berättigad, dessutom så är det bara hälsosamt för Frisco att få lite mindre dieselångor i nosen när han sitter och skriver HS-inlägg. Därför anser jag (med fog för mina åsikter) att bygget med lätthet kan stoppas efter den första etappen - ge oss i den tärande delen av Sverige c-tunnelen istället!

Men nu ska vi snacka lite MODO och hockey-relaterat också, därför startar jag härmed en privat tradition:

Star opinion of modohockey.se-forum of the day!

Dagens vinnare: snowstorm!
Kommentera

Tjatande om banor hit o dit... ska någon bana byggas är det Götalandsbanan. Tyckte trots allt att tråden handlande om en ny arena... i vilken stad? vilekt lag? mm? Kan ju inte ha en överskrift om nåt som berör och intresserar och sen börja dilla om järnvägsspår?!
Kommentera

TobbeA:

Ja, vilken gästbok är du i? Kan det kanske vara detta lag som eventuellt skall få en ny arena? Jag gissar: Ja! Vad gissar du?
Kommentera

TobbeA: Det går mycket bra. Har det ena med det andra att göra så kanske tom. det tredje har med det ena att göra.
Kommentera

MoDos hjältar:

Jaha, då var det öde som i anfallszon hos MoDo igen...

Spännande att besöka den här GBn - Känns lite som Silly Season:
Först kommer ingenting, sen ingenting och sen begriper
man inte var alla talanger kommer indimpande ifrån...
Kommentera

westerlind:

Öde? Jag klickade på ögat och det visade sig att hela det tunga gardet och Hizbola var inne. Sån här uppslutningen är det inte varje kväll.
Kommentera

westerlind:

Upp upp upp upp, upp upp upp upp upp, upp upp...etc. (Luftens hjältar)

Goddag!
Kommentera

poffa:

Jaja, men i omklädningsummet blir inga mål gjorda...
Kommentera

westerlind:

Nää, men man kan ha sådana däringa peptalk du vet. För att inför ett möte med motståndaren vara så laddad att man vinner varje snack med dem.
Kommentera

knas:
F-n där jag bjöd dig på en direkt!
Kommentera

poffa:

Ja, men i det här sammanhanget har Brynäs tyvärr ett mycket orutinerat försvar, jämfört med MoDos härdade och samspelta torpeder.
Kommentera

westerlind:

Ja, tack för den.

P.g.a. sjukdom har jag dock lagt ner alla försök att tillbringa min vanliga tid på HS, så det var bara en liten parentes mitt i alla stora tänkares vettiga resonemang.
Kommentera

knaskamilla: Undrar om inte ditt modm kommer att bli sjukt av den korta tiden det får arbeta nuförtiden?
Kommentera

westerlind:

Framförallt är ni lite för få på just den här banan (GB:n) så ni får se till att ta lite mindre utvisningar så kanske det löser sig.
Kommentera

Frisco:

Jo, men det måste vänja sig. Det kommer att få arbeta ännu kortare tid när det breda bandet tar över lägenheten. (Det kommer att bli djävligt störande med den långa kabel som jag kommer att måsta dra från den bortersta väggen i sovrummet till den vägg i vardagsrummet som är så långt ifrån väggen i sovrummet som den kan bli, för övrigt...)
Kommentera

Frisco:

Kan det kanske var så att hon håller på att förbereda det för dess arbetslöshet?
Kommentera

Faan, hon hann före. Aldrig skall man få vinna nåt.
Kommentera

poffa: HAHA.... Tala om för Kamilla att sladdar och kablar inte behöver ligga mitt på golvet utan det finns ickeirriterande lösningar för sånt.
Kommentera

poffa:

Nåja, Per. Vann inte du i kubb på midsommar, va?
Kommentera

Frisco:

BERÄTTA! Dela med dig av dina trick! (Passagen vid dörren är knepig...)
Kommentera

knaskamilla:

Och vilka spelade i mitt lag då? Om jag inte har helt fel så var du en av mina medtävlande. Så det så.
Kommentera

knaskamilla: Kubb komemr Frisoc att komma sist i. Lovar att inte träna nånting före den stora sammanslutningen vid kubbplanen.

Z Z z z z zZ z z z zz (Frisco ska sova för nytillkomna)
Kommentera

knaskamilla:

HILTI! Jag säger bara HILTI. Vad det gäller passagen på sidan om dörren menar jag.
Kommentera

Frisco:

Har du något emot de sena nattmanglingarna här på GB:n? Så fort det blir lite fart i snacket så går du och lägger dig. Vart är världen på väg egentligen? Förutom att Frisco då är på väg till sängen alltså.
Kommentera

poffa:

Förvisso var jag också i det vinnande laget, men det är väl ganska orelevant? Du vann iaf! Dessutom gick du längre än mig i NuMs tippning (fast jag anser mig bortdömd p.g.a. mutor).

(HIL-vadåsaru?)
Kommentera

Frisco:

Hav förtröstan. Någon individuell kubbtävling kommer inte att gå av stapeln. Koncentrera dig på att glänsa i darten, du...
Kommentera

knaskamilla:

För att göra det enkelt... HILTI = Borrmaskin model XXL. Fina grejer. Vi rev nästan en vägg med en sån då vi skulle fixa nätverket i lägenheten i Sundsvall.

Okej, jag vann ju faktiskt NuMs tävling. Jag får alltså vinna ibland. Ooohh, så skönt det känns.
Kommentera

poffa:

Jag funderade annars på att typ inte stänga sovrumsdörren (sker inte direkt ofta i vilket fall som helst), så borde det fungera utan borrmaskin. Hmm... Nåväl. Det kanske hinner ordna sig innan nästa sekel, då jag får bredband.
Kommentera

knaskamilla:

Det är ju ett alternativ. Enklare än att använda HILTI:n men inte lika manligt.
Kommentera

« · 79262 · »