1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507114 inlägg · 4104 ämnen

Ny arena

« · 80254 · » Till forumet

Sv: Ny arena
poffa:

Jag tycker nog att jag bejakar mina manliga sidor tillräckligt mycket som det är.
Kommentera

poffa:

Ser att det pratas om ny arena här. Har det hänt något mer i detta uppblåsta projekt? Sist jag frågade var uppgifterna minst sagt svävande. Eller - är det här MoDos svar på IT-bubblan?

Kolla nu dyker vår store center "Huge" in, så Brynäs spelar nu 2 mot 5. Darra MoDo!
Kommentera

knaskamilla:

På vilket sätt då om jag får fråga?
Kommentera

westerlind:

För att vara lite down to earth så tycker jag fortfarande att 7000 sittplatser låter som att det kommer att bli fördjävla ödsligt i arenan. Bättre det än att rulla/flyta/flyga hit (dit) Globen, dock.
Kommentera

poffa:
Kommentera

westerlind:

Det enda jag hört har du säkert läst. Nää, förresten jag fick reda på att de skulle ta beslut i kommunstyrelsen i mitten av maj (eller var det juni). Ja, minnet är bra men kort.
Kommentera

poffa:

Fan, jag tryckte på entertangenten typ tre gånger i rad...så puckat av mig!

Nåja.

På en massa olika sätt! =)
Kommentera

poffa & knas:

Åh f-n, tänker ni vara seriösa helt plötsligt! Jag menade naturligtvis den spännande flytten av en känd storstadsarena - det kallar jag visioner!
Kommentera

knaskamilla:

Fattar inte varför du lyckas skicka tomma mess hela tiden. Jag trycker enter när jag klickat i rutan (kan göra det oändligt antal gånger) men det skickas inte då.
Kommentera

westerlind:

Man kan inte få allt här i livet. Kanske du borde försöka få igång lika intressanta debatter i BIFs gb, i stället för att fiska efter dem här...?
Kommentera

poffa:

Nej, men jag säger ju det...det är något fel på mitt tangentbord. Ska åka till Sundsvall och inhandla ett nytt i helgen.
Kommentera

westerlind:

Jag och NuM påbörjade flytten och hade kopplat ur alla kontakter och andra pryttlar men då visade det sig att vissa på denna GB inte gillade Globen och dizzade vårat projekt så då satte vi tillbaka golfbollen igen.
Kommentera

poffa:

"Vårt", Per, inte "vårat".

(Kunde inte låta bli. Har ju en titel att leva upp till. Eller ett öknamn?)
Kommentera

knaskamilla:

Äh, skyll på tangentbordet. Det är DBT det handlar om.
Kommentera

poffa:

Du och dina förkortningar...

Vi får väl se hur det löser sig med den nya utrustningen.
Kommentera

knas:

I BIFs GB? Där diskuterar vi ju hockey!
Kommentera

knaskamilla:

Enligt svenskt grammatiskt lexikon är "vårat" en godkänd böjning av vår.
Kommentera

westerlind:

Ja, och för att stilla dina intellektuella behov så söker du dig hit. Jag förstår, jag förstår.

Nej, nu djävlar.

GodNATT!
Kommentera

poffa:

Du skojar med mig?? Vad är det för gräsligt lexikon? *hu*
Kommentera

knaskamilla:

Vad är detta? knas ger upp innan midnatt?

Lexikonet är Nicke Sjödins lexikon.

Böjningen på bliva:

Bliva - vortte - vortt
Kommentera

knaskamilla:

Såg du förresten att inloggningstiderna på "Tjuvkika på" är borta nu? Jag bad Marcus ta bort dem, då jag sa att jag och säkert många andra bara tycker de är irriterande.

Har för mig du muttrade om det också...
Kommentera

poffa:

Du skrämde mig där.

Två kvällar i rad har jag lagt mig innan elva, för övrigt!
Kommentera

westerlind:

Inloggningstider? Hmm...nu vet jag inte vad du pratar om... ;)

Faktum kvarstår dock att man hela tiden sitter och väntar på att "poffa skickar mail till knaskamilla" och "westerlind svarar på ett inlägg i MODOs gästbok" ska ge något sorts synbart resultat, för att man SEDAN ska kunna koppla ner...

Nej, fy för upplägget. Klart beroendeframkallande.
Kommentera

knaskamilla:

Innan elva?!? Det kan bara vara sjukdom som får dig till något sådant drastiskt.
Kommentera

knaskamilla:

Kommer du få någon sömn alls då du får brett band? Om du skall sitta och vänta ut alla på HS som snackar med dig kommer du att vara förstörd efter en vecka.
Kommentera

poffa:

Ja, men sjukdomar är inte att leka med! Har nu varit sjuk sedan dagen innan den tredje SM-finalmatchen spelades.

(PS. Bana 9 på bowlingen i S-vall lutar åt vänster.)
Kommentera

poffa:

Ja, kanske. Eller också kommer alla att börja ignorera mig, och så löser det sig ändå.
Kommentera

knaskamilla:

Vänster? Jag tycker alla banor lutar åt alla håll.
Kommentera

knaskamilla: Det var en jobbig influensa den här gången. Kan jag be dig stå liiite längre ifrån Roger nästa gång. Du behöver inte flasha så mycket i alla fall.
Kommentera

NuMountain:

Ja, det är säkert den där jävla Rogers fel. Tjuven och smittobäraren Roger.
Kommentera

poffa: Roger var fulständigt fri från smittoämnen innan han hamnade på samma arena som er.
Kommentera

NuMountain:

Jaha, det kanske var någon annan som var sjuk den matchen och som jag blandar ihop denna Roger med. Ack, så dumt av mig.
Kommentera

westerlind: "I BIFs GB? Där diskuterar vi ju hockey!"

"Ältar" heter det. Vad tjänar det till att älta utan något på fötterna. Först tre månaders ältande om Micke Wahlberg i onödan och vad ältas det i onödan nu?
Kommentera

poffa:

I vilket fall som helst så skall jag söka min väg till sängens sköna värld. John Blund tittade just förbi och strödde sömngrus i mina ögon.

ZZzzzzZZZzzZZZ
Kommentera

NuMountain: "I BIFs GB? Där diskuterar vi ju hockey!" "Ältar" heter det.

Ja, där önskar jag att jag kunde säga emot dig. Men, kolla på våra topplistor, så får du se vad många inlägg man kan göra om samma ämnen om och om igen.

Bland de främsta tråkmåns-virtuoserna är väl "westerlind" och "Huge", måste jag väl anse - Usch! Nä tacka vet jag MoDos mer lättsmälta samtalsämnen...
Kommentera

westerlind: Ni har ju Thor att luta er tillbaka på!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nä, se upp! Rätt vare är så får du se om en diskussion här om ett nyförvärv i Modotruppen. Helt utan krusiduller, bara sådär.
Kommentera

NuMountain: Tor ska det visst vara.
Kommentera

NuMountain:

Tor utan h, om jag får be.
Man kan väl säga att han utgör ett "pittoreskt inslag i gatubilden",
något det inte är alla GB:ar förunnat att ha......
Kommentera

NuMountain:

Tor? Ger mig vissa associationer: "Rätt vare är så får du se om en diskussion här om ett nyförvärv i Modotruppen."
Spännande, men osannolikt: Tror du verkligen att blixten kan slå ner två gånger på samma ställe???????????????
Kommentera

Huge: Nä, en del GBer har ju snarare ett visst överflöd på såna...
Kommentera

NuMountain:

Har Brynäs Power Play just nu förresten?
Kommentera

NuMountain:

Jag kan väl inte rå för att Roger stod där han stod. Jag flyttade mig faktiskt (på Friscos inrådan) ifrån platsen bredvid Roger, där jag stod under ett pyttelitet ögonblick. Men det är klart, smitta kan kanske komma plötsligt? (För övrigt tycker jag mig minnas att Roger var sjuk före mig.)
Kommentera

Hörde att Skanska lämnat in en ritning från ett avslutat arbete i en solig stad som förslag till XXXX-arenan.
Kommentera

Frisco:

Det ser ut som om Arenabolaget tagit fasta på dina lovord för Johanneshov:

I dagens DN står det att Johanneshov kommer att få en rejäl uppfräschning. "Det kommer knappt att gå att känna igen sig. Hovet ska bli en modern hockeyarena, säger Arenabolagets Ulf Larsson". Efter ombyggnaden kommer hallen att kunna ta emot närmare 8.000 tusen åskådare.

AIK flyttar alla sina hemmamatcher till Johanneshov. Även DIF kommer att spela många matcher där, liksom Hammarby som gjort det under de senaste åren.

Det ska bli mycket spännande att se resultatet...
Kommentera

westerlind: Hovet kommer att bli en kanonarena!!!
Kommentera

Frisco:

Ja, visst blir Hovet en kanonarena! Här finns chansen att till rimliga pengar skapa Sveriges bästa ishockeyhall.

Det skulle nog vara idé för projektörerna av våra nya elitseriearenor att ta en titt på nya Johanneshov. Just nu verkar det som våra klubbar mest är upphetsade av det antal åskådarplatser och VIP-rum som kommer att skapas.

Hoppas också att de lägger ner lika mycket tid på att skapa arenor som ger maximal stämning och publiktryck...
Kommentera

westerlind:
Länken är till Aftonbladet 9 februari. Där skrivs det att ståplats ska bort. Illa, illa!!
Kommentera

Frisco:

Det blir ju ett helvete för oss som är långa... och saknar betongröv... och som gillar hockeyatmosfär... och tycker om att känna "yrschla" om lördagsmatcherna... åsså går det inte att skrika ordentlig när man står, krysta går, men inte skrika.
Kommentera

Frisco: "Där skrivs det att ståplats ska bort. Illa, illa!!"

Usch då, där föll ju mitt resonemang helt: Vad ska jag nu tjafsa om...?

Dessutom - sälja ut arenanamnet? Vad ska det bli av detta - Pölsemannen Arena? Pastejköket Forum? Tanken svindlar...

Är det generalstrejk på bolaget i Ångermanland förresten? Tror jag har sett fler sammanhängande meningar och djuplodande resonemang på MoDos GB idag, än jag gjort på de senaste veckorna ihopräknade: Börjar kännas djupt oroväckande...
Kommentera

westerlind: Jag tror folk laddar inför sista april....
Kommentera

« · 80254 · »