1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Ny dag, nytt liv - del V

« · 1010783 · » Till forumet

Sv: Ny dag, nytt liv - del V

Vilken bitter omröstning ni har.   :)

Kommentera

scim:

Nä, du tyckte förstås att Serieplaceringen var häftigare än SM-guldet förra säsongen?
Kommentera

Det känns skönt med stödet från västernorrland, självklart håller vi i hop.
Modo har gjort en bra säsong.

Timrå IK är dom bästa.
Kommentera

Stenkarn: Bra försök, gör om gör rätt.
Kommentera

Ähum, ni har glömt att byta ut bilden i toppen på sidan. Stryk två matcher, och när ni ändå håller på kan ni skriva i slutresultaten i (de få) matcher som spelades.
Kommentera

Simmalugnt:

"Så lät det inte i fjol, bitter?"

Jasså? Hitta ett inlägg där jag sagt annorlunda.
Kommentera

spud: hahaha tur inte andersson spelar hockey längre för då hade han nog snackat till sig en 800-900 utvisningsminuter i sina snowjoggings
Kommentera

Berka: Hehe, tänk han på backen när susse tekar, domarn får ju ha hörselproppar.
Kommentera

Gidde: Ja precis. jag ringde jobbet å sa att jag skulle vara hemma! Kan du tänka att chefen frågade om de va pga. att modo förlorade haha. Han e nämligen timråit.
Kommentera

spud: Fredrik andersson i snowjoggings på egen blå blir de om vi harsamma tur med skador nästa säsong
Kommentera

Berka:

Du också?
Samma här, inte kul med feber direkt...
Huvudet värkar, och man svettas värre än under slutspelsmatcherna...

Urk!
Kommentera

Tikinmyheart: Jo han var det, framförallt under timmys första skadeperiod.

TIll nästa säsong anser jag att Victor ska ha en plats på backen vikt åt honom/Westin beroende på vem som är bäst. Men om vi har samma skadetur som iår lär vi väl ha dem som vårt första backpar till hösten.
Kommentera

Tikinmyheart: Atvars va skaplig i grundserien! Han fick spela mycket å gjorde ett stabilt intryck i defensiven! När slutspelet drog igång så hängde han inte med å jag minns tiden då han spelade i fbk- då va de samma visa, han va stabil å grundserien men i slutspelet va han bedrövlig! Han är lite för dålig helt enkelt!
Kommentera

Tikinmyheart: Tribuncovs spelade mycket stabilt under grundserien, men jag kunde se en tendens till begynnande formsvacka i de sista 4-5 omgångarna. I slutspelet har han tyvärr stått för en del minst sagt tveksamma ingripanden.
Kommentera

spud: Ok, det där med speltiden kan jag köpa till viss del, men han (tycker jag) var kanonbra sista i matchen E-on.

Han gör väl samma ungdomsmisstag som Eric Moe, men det motsvarar inte alla missar Atvar gjorde. Ok nu har jag av förklarliga skäl inte sett Atvar i så många matcher, han kanske var bra i grundserien?
Kommentera

Vad ska man göra nu då? Sitta å vänta på att ecke presenterar några heta nyförvärv!? Eller ta å fika!? Svårt val då man e hemma i feber från jobbet!
Kommentera

spAps: jag håller med.
Kommentera

spAps: haha jaha ja blir de per ledin som avgör till hv:s fördel då? Jag tror hv tar hem det oxå,men man vet ju aldrig säkert.
Kommentera

Berka: Det gjordes ett tappert försök att dra igång en Silly Season-tråd redan igår, eftersom det är där vi befinner oss för tillfället.

Vad gäller resten av slutspelet: Det känns som om HV är stora favoriter och tar hem det här. Både LHC och Timrå har för dåliga målvakter för att kunna rubba dem. VF/FBK är för ojämna. Grattis HV.
Kommentera

Tikinmyheart: Igår gjorde Atvar sin bästa match för slutspelet, men i stort sett är jag nöjd med den speltid hedman fick, han fick en bra dos för att vara första säsongen i eliten.
Kommentera

Tikinmyheart: Atvars kan ju göra saker som ingen annan! Han slog ju bla. ett perfect pass till regin i 4:e kvarten, å ingen kan gå bort sig som han på egen blå! Harald måste ha gillat detta.
Kommentera

Jag hoppas att ni verkligen tar vara på Victor Hedman. Vetifan om jag har sett ett bättre råämne till back i så unga år. Jag kan för mitt liv inte begripa varför Atvar någonting fick spela istället för Victor.
Kommentera

Salle: Att ni orkar älta detta kavrtsfinalspelande! Vi förlorade å vi hade förlorat mot mora om de va dom vi mött i kvarten! Modo va bedrövliga innan slutspelet å blev kanske sämmre i just slutspelet, timrå va bra i all ära men så jävla bra som många får de att låta var och är dom inte!
Kommentera

knaskamilla: Tack, svaret har du givit mig.
Kommentera

spAps: Det är ingen fara med blodtrycket, det finns mediciner för sånt:)
Kommentera

Tikinmyheart:

Vilka är det? Kidsen längst ner eller fjortisarna som åker på bortamatcher och tror att de är huliganer?
Kommentera

knaskamilla: Just det, du hörde vad Timråklacken skrek igår, men frågan var om du någonsin hört vad Modos dagisklack skriker?
Kommentera

Tikinmyheart: Med risk för att skjuta ditt blodtryck mot nya höjder så måste jag, på bedömning utifrån hur jag mår idag, svara ja på den frågan.
Kommentera

knaskamilla: Ja det är beklämmande att se. Men det är väl ännu ett uttryck av komplexet. Dom vill nog, bane mig, inte ha det på nåt annat sätt egentligen.
Kommentera

knaskamilla: Mao så mår man bra som Modoit trots kvartsfinalförlust. Förmodligen hade era spelare samma känsla.
Kommentera

Tikinmyheart:

Jo, jag hörde som du kanske såg att jag skrev mycket väl vad Timråklacken skrek igår.
Kommentera

spAps:

Jag tycker att det är roligt att de får glädjas, särskilt eftersom det förvånande nog inte bekommer mig, men lite synd att vissa inte verkar klara av att glädjas om de inte får tro att vi är förkrossade.
Kommentera

Poffa:

Sanningen är att vi kommer byta liga med Colorado nästa säsong så att Foppa äntligen får sitt SM-guld.
Kommentera

spAps: haha:)
Kommentera

Tikinmyheart: Var snäll mot !-knappen nu, den har inte gjort dig nåt ont.
Kommentera

knaskamilla: Herregud vilket skitsnack!!!!!!!!! Någonsin lyssnat på vad dagisklacken vräker ur sig? Nää, tänkte väl det. Sen kommer det alltid att finnas sura lokaljournalister.
Kommentera

spAps: Sopa banan med ett NHL-lag?

Det skulle isf vara att de är de där människorna som åker ut och sopar bort snön från isen i reklamavbrotten.
Kommentera

knaskamilla: Jag tycker det är lite sött över hur stort de tycker att den här kvartsfinalsvinsten är. I timrågästboken snackades det om att det skrevs historia igår, samt att man skulle kunna sopa banan med NHL-lag. Tillåt mig småle.
Kommentera

knaskamilla:

Mycket möjligt, men dåligt mår de...=oD
Kommentera

Simmalugnt:

Med tanke på att det inte verkar finnas särskilt många MoDoiter som mår dåligt så är det ju iofs ingen bedrift att må jävligare än alla MoDoiter tillsammans.
Kommentera

Simmalugnt:

Nä nu får det vara nog på ett tag, Nu ska jag åka till Gävle. Där mår de jävligare än alla modoiter tillsammans och då har inte ens matchserien börjat.
Kommentera

willysson:

Ja, The great book, och så vidare...det var ett skämt.
Kommentera

Skarin: Jag är rätt övertygad om att det sved mer för er att förlora förra året, med eller utan hån.
Kommentera

Simmalugnt: vem har sagt bibeln???? jag sa stora boken....
Kommentera

Tvåtallar: Vad jag vet är den alltid tidsbestämd.
Kommentera

willysson:

Vad har bibeln med det här att göra?
Kommentera

Poffa: Så man kan få tidsbestämd eller icke tidsbestämd avstänginig då ?
Kommentera

Simmalugnt: Diffe har en annan betydelse om man nån gång läst den stora boken .....
Kommentera

Tvåtallar: Avstängningen var tidsbestämd. Till och med 20:e mars.
Kommentera

Wayne Gresky: Ursäkta en kanske dum fråga.
Men flyttas Wernbloms avstängnig fram till hösten nu. Och han får stå över en match då istället. Och kan de i så fall vara en tränings match ?
Kommentera

« · 1010783 · »