1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Ny dag, nytt liv - del V

« · 1009858 · » Till forumet

Sv: Ny dag, nytt liv - del V
Per HApps: Träning ger färdighet antar jag.
Kommentera

willysson: Hehe :) nä det är sant och det kan mycket väl bli så med, men det handlar nog om lite vilka ni får möta med. Sedan blir det ju såklart en helt annan matchserie änn denna med. Men om ni kan fortsätta spela som nu så har ni goda chanser att kunna gå en bra bit.
Kommentera

spAps: Tro mig, jag har hör betydligt värre från Modoklacken :)
Kommentera

Jensen_12: Nä det har du då helt rätt i, sedan gäller det att ha det där extra lilla flytet med sig i spelet med. Och sedan ett lag i medgång får ju ofta det med.
Kommentera

Cyklob: Jag tror/vet att mycket av det som hände i kväll har sin grund i det som hände efter match 7 förra året. Jag försvarar inga men som man bäddar får man ligga liksom.
Kommentera

Tikinmyheart: I samband med att timråklacken grattade modoklacken?
Kommentera

er omröstning.. 4-3 och "jag är en idiot" det blir ju "jag är en idiot" på båda för 4-3 var omöjligt= idioter som röstar, och andra alternativet ja de står ju klart och tydligt.......
Kommentera

Cyklob: Tråkigt att de inte ens blev spännande!! Känndes som att timrå hade flytet å fick snabba mål å avgjorde tidigt! Blevsom aldrig nån riktig match! Tror inte modo va mätta men spelare som döme,kuusela,blatny,morrison och micke p är så viktiga för ett lag i ett slutspel! Vi lyckades aldrig fylla dessa tomrum med lika viktiga spelare!
Kommentera

Berka: Jo du är inne på min linje jag har tyckt att vi inte har bättre lag änn i fjol. Vi har inte lyckats ersätta alla spelare som försvann. Visst vi fick in Werna och Wargen och Yetman men sedan var det ganska tomt framåt, för varken Jonasen eller Tolsa kom ju upp i nån riktigt klass under året.

Sedan ska vi ju inte glömma bort att Timrå har ett otroligt mycket starkare lag i år gemfört mot vad dom hade i fjol.

Nä det är bara hoppas på att vi ser till att stärka upp laget inför nästa säsong.
Kommentera

renen: Tack för ditt Grattis med beklagan att tyvärr måste ett lag förlora. Detta år blev det Modo, kanske rättvist att det blev som det blev, det var Timrås tur i år. Hur som helst får vi nu gå vidare och försvara länet i semin och förhoppningsvis i ett finalspel.
Kommentera

Cyklob: Mmm.. sen är det ju så att modo gick in i slutspelet i sin största svacka under säsongen med bla. 5 raka torsk hemma! Vi har ett bra lag faktiskt bättre än timrå, men man kan inte vinna jämt å timrå spelade klokare å va klart hungrigare!
Kommentera

John K: Rättelse; det var inte Timrås TUR utan Timrås SKICKLIGHET...
Kommentera

John K: Visst blir det HV-TIK i semin... Och då blir det respass för er.
För även om SAIK inte var det tuffaste motståndet så verkar dom rätt skoningslösa.
Kommentera

Berka: "Vi har ett bra lag faktiskt bättre än timrå"

Verklighetsfrånvaron är total.
Kommentera

Berka: Ja vi har ju inget dåligt lag i år heller, men jag saknar dom rollspelare vi hade i fjol som verkligen behövs i ett slutspel :). Sedan som du säger hade vi väll inte den bästa trenden när vi gick in i slutspelet heller, men det har varit lite upp och ner hela säsongen för våran del.
Kommentera

Salle: Ja, för TIK var ju inte skoningslösa mot Svenska Mästarna...
Kommentera

mikenomad: sett överhela laget harvi ett bättre lag på papperet ! Tror jag nog dom flesta e ganska överens om! Sen att era spelare va bättre i detta slutspel e något du ska vara glad över!
Kommentera

mikenomad: Jo det var ni. Men TIK kommer att få stryk av HV. Detta säger jag inte på grund av den tomhet och lite bittra smaken efter MoDos debacle utan rent objektivt. Ni kan kanske ta en eller 2 matcher hemma men stryk får ni.
Kommentera

Berka: Timrå e bettre en Modo...så ere, ba å axeptera!
Kommentera

Salle: Ja får Timrå möta Hv i en semfinal så kommer det ju inte gå lika lätt som nu. Men jag tror nog Timrå kan överaska i en semifinal jag, det som talar mot är väll att dom fått en ganska enkel resa till semin.
Kommentera

Cyklob: Precis som TIK då....
Kommentera

Hej!

Jag tänker inte pissa på er eller något. Jag är bara nöjd med denna välförtjänta revansch. Om vi hade vunnit guldet i fjol skulle jag gärna ha tagit att åka ut mot er i år. Hoppas nu att vi kan göra om er bedrift från 2007! Vi ses nästa säsong igen...

M v h,

DJ Hemp
Kommentera

mikenomad: Denna säsong så var Timrå bättre änn Modo det är väll inget att säga om egentligen då ni gick vidare och vi åkte ur. Och i fjol var det omvänt. Men som tur är så kommer det ju en ny säsong :).
Kommentera

mikenomad: Jo båda lagen har ju fått ganska enkla resor, fast personligen tycker jag skellefteå endå bjöd upp till mer kamp änn vad vi gjorde mot er. Men man måste spela om saken först så alla har ju chansen det är bäst av 7.
Kommentera

Cyklob: Det gör ju det...väl mött då. Tråkigt uttåg för er del men det kunde varit värre. Det kunde varit som för Brynäs...
Kommentera

Beklagar sorgen, modoiter. Men som man säger: hellre ni än jag.
Kan vi inte enas om att ge fan i varandra i nästa års kvartsfinal? Det är dags att lyfta den här traditionsenliga länsdrabbningen till högre höjder.
Kommentera

mikenomad: Lägg ner! I grundserien vann vi flertalet matcher övererå kom på 3:e plats å ni på 5:e va! så över grundserien va modo bättre men tik va vassare i slutspelet! Förstår du eller e du bara jävligt blåögd!?
Kommentera

mikenomad: Passa på att njuta då. Timrå vinner aldrig nåt. Det är en naturlag.
Kommentera

Berka: ja ni åkte ur, men ni kan iallafall glädja er åt att ni har ett bättre lag på papperet, gratulerar!!1.

tack för övrigt för en god matchserie även om det inte blev lika pirrigt som förra året..
Kommentera

mikenomad: Ja absolut, när vi vann guldet i fjol tänkte jag själv. Nu lär det väll sluta som frölunda och bli indragen hela säsongen i bottenstriden, men tur som var så fick man fel och grabbarna gick till slutspel.
Kommentera

ralus: Tack själv! Nä de va ganska avslaget i år tyvärr! Harnog att göra med att tik va så pass mycke hetare å spelade klokt. Modo kom aldrig i närheten av något som kan kallas smart å bra spel. Bara att lyfta på hatten för timrå!
Kommentera

Bragd-Birger: Jag håller med om det vi får väll sattsa på semi näst kommande 2 år för att sedan synas i final :).
Kommentera

Berka: Har att göra att våra så kallade äldre stjärnor var lite mätta..

Såg svarten i tv, tyckte han tog det här med en axelryckning..
Kommentera

Modano: Jag har då sett Modo varje match i år och tycker då Warg hört till dom bättre spelarna under säsongen. Sedan om du tänker på poäng produktionen så gjorde han väll 3 poäng mindre änn förra säsongen i Timrå.

Och vad jag vet har han då spelat i landslaget under säsongen så jag vet då inte vad du yrar om ? :)
Kommentera

renen: Jag tror nog efter den sitts man satt sig i insåg ganska snart att det var näst intill omöjligt att vända på detta. Sedan att dom vann igår spelade nog inte så stor roll egentligen utan i går spelade man för hedern. Nä han var nog inställd på att förr eller senare skulle dom åka ur därför kunde han prata så coolt.
Kommentera

mikenomad: onödig rättelse, du förstår nog vad jag menar. Inte att vi slog ut Modo på tur utan att vi stod i tur att gå vidare. Hajaru?
Kommentera

Salle: Det är inte klart ännu, det kan bli Linköping också.
Kommentera

Berka: Jag tycker det är ganska tragiskt hur expressen hänger ut Krizan som syndabock för detta. Karln har väll varken kunnat göra sig själv eller Modo rättvis med den ryggskada han har, sedan att bägaren rinner över idag avgör ju knappast matchen enligt mig.

Dom tidigare matcherna kan man inte lasta han heller, pga ryggen samt vårat spel som varit helt bedrövligt. Näär det nån som ska vara syndabock för detta så är det ju utespelarna som inte klivit fram och visat lite kämpar anda.
Kommentera

Ja, på årsdagen då ni slog ut oss ifjol så slår vi ut er. Skillnaden är väl att det inte var lika jämt i år och att det inte var ni som förlorade sista matchen borta och att det inte var ni som var de som var omringade av 6850 MoDoiter som bara skrek slagord och visa ett typiskt exempel på en dålig vinnare. Men jag ska inte sjunka till eran låga nivå även om jag är sugen.
Kommentera

Cyklob: ja det syndes ochså enligt vissa att innan match idag var det inte lika laddat som igår..
Kommentera

renen: Enligt mig la Modo allt på ett kort igår och det var hedern som var prio 1. Man körde så det rök i går och man tömde sig helt och hållet på all energi. Man såg ju direkt att det som fanns i går inte fanns där idag.
Kommentera

Norden_AN: Det finns ytterligare en skillnad. Vinnaren i årets serie går inte hela vägen.
Kommentera

Norden_AN: Jag kan säga att det är inte många av dom Modoiter som hänger på hs som brukar stå i klacken som jag fattat det och skrika massa. Så att skriva här hjälper ju inte till så mycket om det är dom du vill klaga på så hänger dom på Modos forum på hemsidan. Det är mer vuxna Modoiter som hänger här på hs.
Kommentera

Cyklob: Ja det är overkligt att greja 0-3..
Vi kommer igen till hösten typ...
Först Silly men vi verkar ju få samma trupp.. nästan!!
Kommentera

renen: Jo det ser väll ut så, men jag hoppas verkligen ledningen rensar ur truppen och för in lite nytt blod i laget. En spelare som Peter Öberg har enligt mig i alla fall gjort sitt i Modo, sedan tycker jag Jonasen,Tolsa,Atvars mfl gjort sitt också.
Kommentera

Cyklob: Får hoppas det för allas trevnad.

Spaps: Man vet aldrig när det första guldet skall komma. Men nu är uppvärmningen är slut. Allvaret börjar nu.
Kommentera

Nä nu ska jag gå ut och gå en prommenad och kyla ner mig lite, så man kommer på rätt bana igen. Fast på något konstigtvis så är jag inte så nedstämd endå, jag tror nog Guldet i fjol gkorde att man kunde ta denna kvartsfinal förlust mycket lättare.
Kommentera

Nu när jag tänker på saken är jag mest sur över att jag inte vann på 50/50-lotteriet den här säsongen heller. Suck för det. Nu gäller det att handla mycket på Kvantum framöver så man får lite valuta för pengarna.
Kommentera

Cyklob: "Denna säsong så var Timrå bättre änn Modo det är väll inget att säga om egentligen då ni gick vidare och vi åkte ur. Och i fjol var det omvänt. Men som tur är så kommer det ju en ny säsong :)".

Grejen är att ni inte var bättre än oss ifjol, utan ni hade en satans jävla tur. Det är väl mycket det som spelar in, det här med alla känslor och hat. Däremot att ni gick hela vägen efter att ha slagit ut oss ifjol var väldigt imponerande och mycket starkt.

Hur som helst. Tack för den här tiden, nolaskogs.
Kommentera

Skarin: Tack själv för den här tiden och vi syns nästa säsong, då är det vi som är revansh sugna :).
Kommentera

« · 1009858 · »