1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508333 inlägg · 4106 ämnen

Nya souvenirer

« · 549440 · » Till forumet

Sv: Nya souvenirer
Paddan:

En långärmad och en kortärmad t-shirt skulle tas fram. Nu kom det bara in fyra långärmade (tror jag), så den delen skippades. Sen är ju grejen den också att de redan har en kollektion med nya tröjor, som de beställt. Skulle de trycka upp alla som folk tycker ska tryckas upp av de där skulle det knappast vara någon ekonomisk vinst för MoDo.
Kommentera

knaskamilla: Vilka är det som man har kontrakt med för framtagning av souvenirer och tröjor?
Kommentera

Paddan:

Hmm. Som jag har förstått det är det två företag. Det ena tror jag är Sports and profiles (kan det heta så?).
Kommentera

knaskamilla: Ser att Sports & Profile tydligen tänkt sig att utveckla någon form av onlineshop för bland annat Assyriska.
Förresten, hade inte Sports & Profile sargreklam i Kempis förut?
Kommentera

Paddan & knas:

Äreinte Trackscreen också? Har för mig att jag hört den kopplingen.
Kommentera

Nalle Sjuh: Om jag inte minns helt galet så brukar man väl från MoDo-håll åtminstone anlita TrackScreen för att fixa trycket på matchtröjorna.
Till kommande säsong hoppas jag att man övergår till broderade klubbmärken mm, men det är väl för mycket att hoppas på.
Kommentera

Paddan:

Kommer man bara få rösta under morgondagen? Låter ju lite märkligt, många är ju inte inne på åfficijella varje dag.
Kommentera

Poffa:

Nej, omröstningen kommer nog att pågå ett tag.
Kommentera

Poffa: Jepp, man skulle bara få rösta mellan klockan 08.30 och halv nio imorgon bitti.
Kommentera

Paddan: Jag hörde torsdagar jämna veckor mellan 9.30- 10.00 om det är fullmåne.
Kommentera

knaskamilla:

I så fall borde författaren av texten "Under morgondagen..." hängas från närmaste björk.
Kommentera

Paddan & Salle:

Undrar hur jag har kunnat missa bägge dessa rykten? Skumt. Det enda jag har hört är "vi borde ha haft finalisterna klara typ igår".
Kommentera

Poffa:

Nu är det väl iofs ingen nyhet att folket på kansliet inte är några stjärnor på att formulera sig, så du kanske kan ha överseende?
Kommentera

knaskamilla:

Nej, inget som helst. Skall man skriva bör man kunna uttrycka sig. Hålla med om det borde ni göra...
Kommentera

Poffa:

Jag har gett upp på de där. De har ju inte insett att det bästa att göra är att överlåta allt skrivande till mig.
Kommentera

knaskamilla:

Skönt att höra att de kan göra något rätt i alla fall...
Kommentera

Poffa: Ja tänk om det varit så i ett riksdagsval att vallokalerna bara var öppna en dag. Tänk om valet bara pågick en söndag vart 4:e år. Snacka om dumt.
Kommentera

Frisco:

Ja, tänk så dumt. Tur man kan poströsta flera veckor innan...
Kommentera

Poffa: De rösterna behöver de ju aldrig räkna. Och poströstning finns ju i alla endagsval. Jag tänkte för mig själv när jag skrev mitt inlägg att svarar Nyköpingsbron med poströster tycker jag synd om honom. Nyköpingsvistelsen gör inte gott. ÅK HEM NU!
Kommentera

Frisco: Nyköpingsbron.... hm. Nej inget matställe. -r
Kommentera

Frisco:

Nyköpingsbron är en väldigt duktig bro om den poströstar.
Kommentera

Frisco:

Tyck synd om mig du, trots det fortsätter jag tycka att en omröstning om något så pass viktigt borde hållas under en längre tid så att alla får chansen att rösta. Risken för fusk är ju liten, endast medlemmar skulle väl få rösta.
Kommentera

Frisco: (Vi har sorterat bort de mest "galna" förslagen)

Mycket märkligt på min ära. Undrar varför man gör så? Jag kan bara tänka mig en enda anledning. Risken att den mest galna är mest populär är för stor.
Kommentera

Poffa:

Du har en vecka på dig att rösta.

Kommentera

knaskamilla: Bara en röst, då blev det ju jättesvårt ju...
Efter en stunds överläggande med mig själv så kom jag fram till ett beslut och lade min röst i Tröjrådet.
På denna lapp läser jag...
Kommentera

knaskamilla:

Till min förvåning så kund även jag rösta. Var det inte meningen att man skulle vara medlem för att få rösta? Jag behövde inte ens logga in.
Kommentera

Albert Hall:

Det tror jag aldrig har varit meningen. Naturligtvis tillåter vi även lulingar att rösta. Kan ju hända att de kommer att vilja shoppa tröja sen. Kanske en med 19 Näslund på ryggen?

Paddan:

Jo, jag hade också problem med att välja vilken jag skulle rösta på. Det fanns ett par kandidater. Fast jag tänkte att jag kan rösta från jobbet också, så har jag löst det bekymret. =)
Kommentera

knaskamilla: Oj, den tröjan som fick min röst visar sig vara i ledningen.
Det var ju intressant, eller något sånt.
Kommentera

knaskamilla:

Jag röstade på tröjan i länken. Diskret, snygg och ger mig lite Sovjetunionen flashbacks och den makt de hade. Särskilt i hockey.

(Fast jag skulle naturligtvis aldrig, aldrig ta på mig tröjjäveln. Inte ens för alla pengar i världen.)
Kommentera

Albert Hall: Har väöl inte kollat riktigt noga men fulast är nog den röda med klubbmärket. Annars så var det en hel del stilrena.
Kommentera

Paddan:

Hmm. Just nu är två i delad ledning. Vilken av dem röstade du på? En sak som jag började fundera på är om inte tröjan i min länk redan nästan finns, i det kommande souvenirutbud som de beställt.
Kommentera

knaskamilla: Det var följande tröja som fick min röst...

Kommentera

Paddan:

Jag hade den enklare varianten av den där som finalist. Gillar verkligen trycket, men tycker att den du röstade på känns nästan lite gubbig. Tror jag.
Gud, så spännande det kommer att bli att följa omröstningen under kommande vecka.
Kommentera

knaskamilla: Tja, enligt personbeviset ska jag ju tydligen också vara på väg mot gubbåldern, även om det inte känns som så.

Nåväl, det lär väl ändå till slut bli så att den där t-shirten med matchtröjornas nya färgsättning tar hem spelet, antar jag.
Kommentera

Paddan:

Hoppas inte. Eller, rättare sagt - om de vinner hoppas jag att de trycker upp tvåan också. Vi skulle behöva lite sådan variation. Sedan hoppas jag också att de fixar nå'n tjejtröja, men det hade de inte ens tänkt på.
Kommentera

Paddan: Ja är det inte fascinerande så säg. Här klagas det på souvenirerna, det anordnas tävling för att bättra på det hela och då vinner det bidrag som ser precis likadant ut som det redan befintliga sortimentet. Trumvirvel...
Kommentera

Paddan: Själv ska jag inte rösta nånting alls. Photoshoptävling kan väl folk få ha för sig själva. Inga spännande tröjor alls i mitt tycke.
Kommentera

knaskamilla:

I vote knasigt, too.

I övrigt så måste jag erkänna att jag är i chock - 2 sköna gröna tröjor, 2 Alfredshemsloggor och inte en endaste helsvart tröja. Kansliet överträffar mina vildaste förväntningar.

Jobbigt bara att haklappsgenerationen gör sitt bästa för att sortimentet ska fortsätta vara klack-wear only. Jamenar - vad kom tävlingen till för - att inget skulle förändras? I så fall får ju illbattingarna se till att köpa det rödsvarta eländet och inget bli kvar till framtida reahörnor.

Bonuspoäng i inlägget: Har MoDo HK kåppyrajt på Alfredshems-loggan? Om inte - och du är en kansliperson som läser det här, så...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tävlingen kom till för att ni skulle glömma bort att gnälla på styrelsens agerande. Vi Brynäsare behöver nog designa en hel matchdress...
Kommentera

65selander:

Helt riktigt, och vi är alla uppe på läktaren och handlar sveriges godaste ishallskorv.

Om jag får delta i din Brynis-tävling så skulle jag vilja gå retro, turquoise style. :-)

bjorn.grunka.se/brynas50.JPG
Kommentera

65selander:

Men ge reh. Tävlingen kom till för att jag föreslog den. Man kan inte tacka nej till så bra idéer från mig... ;)
Kommentera

knaskamilla:
"Men ge reh. Tävlingen kom till för att jag föreslog den. Man kan inte tacka nej till så bra idéer från mig... ;)"

Lovade du att hålla dig borta från kansliet om tävlingen genomfördes? ;-)
Kommentera

65selander:

Inte ens det. Jag lovade snarare att jag kunde hjälpa till att styra upp om det skulle behövas, tror jag. Men de kanske tolkade det som ett löfte att hålla mig borta. =)
Kommentera

Hur röstar folk egentligen? Jag menar, hur fasen kan denna tröja vara tvåa? Folk har ingen smak...

Kommentera

Poffa:

Tja, det bevisar väl att de inte riktigt vill ha något nytt ändå - vid närmare eftertanke? Avslöja gärna på vilket bidrag du la din röst, btw.
Kommentera

knaskamilla:

Denna fick min röst...

Kommentera

Poffa:

Ah. Great minds...
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror det kallas att ha smak.
Kommentera

Poffa:

Det är jag ganska övertygad om att du kan ha rätt i.
Kommentera

knaskamilla:

Tja, jag har ju haft fel förr. En gång.
Kommentera

« · 549440 · »