1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Nya souvenirer

« · 549478 · » Till forumet

Sv: Nya souvenirer
knaskamilla:

Skönt att höra att de kan göra något rätt i alla fall...
Kommentera

Poffa: Ja tänk om det varit så i ett riksdagsval att vallokalerna bara var öppna en dag. Tänk om valet bara pågick en söndag vart 4:e år. Snacka om dumt.
Kommentera

Frisco:

Ja, tänk så dumt. Tur man kan poströsta flera veckor innan...
Kommentera

Poffa: De rösterna behöver de ju aldrig räkna. Och poströstning finns ju i alla endagsval. Jag tänkte för mig själv när jag skrev mitt inlägg att svarar Nyköpingsbron med poströster tycker jag synd om honom. Nyköpingsvistelsen gör inte gott. ÅK HEM NU!
Kommentera

Frisco: Nyköpingsbron.... hm. Nej inget matställe. -r
Kommentera

Frisco:

Nyköpingsbron är en väldigt duktig bro om den poströstar.
Kommentera

Frisco:

Tyck synd om mig du, trots det fortsätter jag tycka att en omröstning om något så pass viktigt borde hållas under en längre tid så att alla får chansen att rösta. Risken för fusk är ju liten, endast medlemmar skulle väl få rösta.
Kommentera

Frisco: (Vi har sorterat bort de mest "galna" förslagen)

Mycket märkligt på min ära. Undrar varför man gör så? Jag kan bara tänka mig en enda anledning. Risken att den mest galna är mest populär är för stor.
Kommentera

Poffa:

Du har en vecka på dig att rösta.

Kommentera

knaskamilla: Bara en röst, då blev det ju jättesvårt ju...
Efter en stunds överläggande med mig själv så kom jag fram till ett beslut och lade min röst i Tröjrådet.
På denna lapp läser jag...
Kommentera

knaskamilla:

Till min förvåning så kund även jag rösta. Var det inte meningen att man skulle vara medlem för att få rösta? Jag behövde inte ens logga in.
Kommentera

Albert Hall:

Det tror jag aldrig har varit meningen. Naturligtvis tillåter vi även lulingar att rösta. Kan ju hända att de kommer att vilja shoppa tröja sen. Kanske en med 19 Näslund på ryggen?

Paddan:

Jo, jag hade också problem med att välja vilken jag skulle rösta på. Det fanns ett par kandidater. Fast jag tänkte att jag kan rösta från jobbet också, så har jag löst det bekymret. =)
Kommentera

knaskamilla: Oj, den tröjan som fick min röst visar sig vara i ledningen.
Det var ju intressant, eller något sånt.
Kommentera

knaskamilla:

Jag röstade på tröjan i länken. Diskret, snygg och ger mig lite Sovjetunionen flashbacks och den makt de hade. Särskilt i hockey.

(Fast jag skulle naturligtvis aldrig, aldrig ta på mig tröjjäveln. Inte ens för alla pengar i världen.)
Kommentera

Albert Hall: Har väöl inte kollat riktigt noga men fulast är nog den röda med klubbmärket. Annars så var det en hel del stilrena.
Kommentera

Paddan:

Hmm. Just nu är två i delad ledning. Vilken av dem röstade du på? En sak som jag började fundera på är om inte tröjan i min länk redan nästan finns, i det kommande souvenirutbud som de beställt.
Kommentera

knaskamilla: Det var följande tröja som fick min röst...

Kommentera

Paddan:

Jag hade den enklare varianten av den där som finalist. Gillar verkligen trycket, men tycker att den du röstade på känns nästan lite gubbig. Tror jag.
Gud, så spännande det kommer att bli att följa omröstningen under kommande vecka.
Kommentera

knaskamilla: Tja, enligt personbeviset ska jag ju tydligen också vara på väg mot gubbåldern, även om det inte känns som så.

Nåväl, det lär väl ändå till slut bli så att den där t-shirten med matchtröjornas nya färgsättning tar hem spelet, antar jag.
Kommentera

Paddan:

Hoppas inte. Eller, rättare sagt - om de vinner hoppas jag att de trycker upp tvåan också. Vi skulle behöva lite sådan variation. Sedan hoppas jag också att de fixar nå'n tjejtröja, men det hade de inte ens tänkt på.
Kommentera

Paddan: Ja är det inte fascinerande så säg. Här klagas det på souvenirerna, det anordnas tävling för att bättra på det hela och då vinner det bidrag som ser precis likadant ut som det redan befintliga sortimentet. Trumvirvel...
Kommentera

Paddan: Själv ska jag inte rösta nånting alls. Photoshoptävling kan väl folk få ha för sig själva. Inga spännande tröjor alls i mitt tycke.
Kommentera

knaskamilla:

I vote knasigt, too.

I övrigt så måste jag erkänna att jag är i chock - 2 sköna gröna tröjor, 2 Alfredshemsloggor och inte en endaste helsvart tröja. Kansliet överträffar mina vildaste förväntningar.

Jobbigt bara att haklappsgenerationen gör sitt bästa för att sortimentet ska fortsätta vara klack-wear only. Jamenar - vad kom tävlingen till för - att inget skulle förändras? I så fall får ju illbattingarna se till att köpa det rödsvarta eländet och inget bli kvar till framtida reahörnor.

Bonuspoäng i inlägget: Har MoDo HK kåppyrajt på Alfredshems-loggan? Om inte - och du är en kansliperson som läser det här, så...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Tävlingen kom till för att ni skulle glömma bort att gnälla på styrelsens agerande. Vi Brynäsare behöver nog designa en hel matchdress...
Kommentera

65selander:

Helt riktigt, och vi är alla uppe på läktaren och handlar sveriges godaste ishallskorv.

Om jag får delta i din Brynis-tävling så skulle jag vilja gå retro, turquoise style. :-)

bjorn.grunka.se/brynas50.JPG
Kommentera

65selander:

Men ge reh. Tävlingen kom till för att jag föreslog den. Man kan inte tacka nej till så bra idéer från mig... ;)
Kommentera

knaskamilla:
"Men ge reh. Tävlingen kom till för att jag föreslog den. Man kan inte tacka nej till så bra idéer från mig... ;)"

Lovade du att hålla dig borta från kansliet om tävlingen genomfördes? ;-)
Kommentera

65selander:

Inte ens det. Jag lovade snarare att jag kunde hjälpa till att styra upp om det skulle behövas, tror jag. Men de kanske tolkade det som ett löfte att hålla mig borta. =)
Kommentera

Hur röstar folk egentligen? Jag menar, hur fasen kan denna tröja vara tvåa? Folk har ingen smak...

Kommentera

Poffa:

Tja, det bevisar väl att de inte riktigt vill ha något nytt ändå - vid närmare eftertanke? Avslöja gärna på vilket bidrag du la din röst, btw.
Kommentera

knaskamilla:

Denna fick min röst...

Kommentera

Poffa:

Ah. Great minds...
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror det kallas att ha smak.
Kommentera

Poffa:

Det är jag ganska övertygad om att du kan ha rätt i.
Kommentera

knaskamilla:

Tja, jag har ju haft fel förr. En gång.
Kommentera

Poffa & knas:

Jag köper nog ett ex. av ert val, om det nu skulle ha blivit den som segrade - men Wayne Greskys ölunderläggskoppling är inte helt fel, och troligen en del i att jag istället valde nummer två.

knas:

Jag vet inte om det tolkas som ett personangrepp på 89,2 % av de röstande, men jag tror att man måste hålla sig till ett visst "axeltryck" för att få plats i tvåan, och de knappa 11 % den fått är ett utslag av att alla inte klarar det. Den undertecknade bengeten gör ju såklart det, och då var valet lätt.
Kommentera

Undrar om inte folk på åffisjella sett till så att MoDo inte kommer att vara särskilt sugna på att göra något fansen önskar i souvenirväg igen? Jag har en stark känsla av att den här tävlingen definitivt blev en engångsföreteelse.

Först gnäller folk över det dåliga souvenirutbudet, vilket är fullt förståeligt. Då ordnar MoDo en tävling så att de ska kunna vara med och påverka utbudet, och lovar att trycka upp två tröjor av tävlingsbidragen. För litet intresse visas av att designa långärmade tröjor, varför den delen av tävlingen stryks. Elva finalister tas ut (trots att det var sagt tio från början) - då gnäller folk över att inte alla tröjor är med i finalen. Folk gnäller också över att annat folk röstat på "fel" tröja och över att MoDo kommer att trycka upp den tröja som vinner.

Suck.

Nu ska jag inte försöka låtsas som att jag inte gillar att gnälla jag också, men jag tycker att gnället i det här fallet (från flera håll) är väldigt knepigt.

Kommentera

knaskamilla:
Det är väl inte folk i allmänhet som gnäller om tröjorna utan framförallt Wayne, som för övrigt har gnällt på alla bidrag som han inte gjort själv (sen att hans bidrag liknade något inte ens katten skulle dra in är väl en annan historia). Men visst vore det tragiskt om han ser till så att det inte blir några fler såna initiativ från kansliet, att låta fansen komma med förslag på saker och ting.
Kommentera

Petey21:

Nog är det fler än han som gnällt (fast kanske inte lika intensivt). Som sagt, chansen att något liknande den här tävlingen händer igen är ganska liten för tillfället. I princip obefintlig.
Kommentera

knaskamilla:

Och hur bra är det att man kan rösta en gång på varje bidrag i tröjtävlingen på åfficijella? Är det meningen att man skall kunna rösta en gång på alla bidrag så är det märkligt, är det så att det inte är meningen så är det pinsamt.

Kommentera

Poffa:

Jag kan då bara rösta en gång på ett bidrag, sen kan jag inte rösta mer...

(Dock kunde jag rösta på nytt när jag bytte webbläsare)
Kommentera

Nikki:
Kommentera

Poffa:

Och nu har jag listat ut varför det blir tomma inlägg ibland. Men det tar jag med Marcus.

Det jag ville ha sagt var dock:

Jag har röstat på tre olika bidrag, en gång per bidrag. Röstar jag på en som jag redan tidigare röstat på får jag besked om att jag redan röstat. Väljer jag dock en som jag inte tidigare röstat på så får jag upp "Tack för din röst".

Jag har dock valt att testa detta mot de tröjor som ligger sämst till. Så jag borde inte ha påverkat utgången.

Kommentera

knaskamilla:

Men asså (och nu refererar jag till ditt inlägg från 10:46), du menar väl inte att du fortfarande idag, i juni år 2005, sitter och hyser något hopp till att folk skulle känna en kollektiv ansvarskänsla för att ha god hyfs och hålla god ton mot administratörerna av sajten?

Vilka inlägg som släpps igenom på ett forum är väl helt och hållet upp till moderatorerna, och du har ju själv gett prov på att du insett vad Wayne vill med sina inlägg - så min fråga är då: varför gnälla om något du själv kan vara med och aktivt lägga ribban för?

Ni (gruppen moderatorer på modohockey.se) accepterar ju en viss grad av troll-ande i inläggen som kommer in där, vilket väl bl.a. visar sig i synen på vad Vesku pysslar med där, och att det drar ned anseendet på forumet i det långa loppet är faktiskt något som jag håller med Nolaskog om (av alla människor), även om jag får den skull inte drar vidare till hans favvoplejs Svärrjesc...f'låt Casualstorm skulle det visst vara.

Välj själva vad ni vill ha för slags forum, skribenterna kan liksom ändå inte hävda demokratiska _rättigheter_ in absurdum, när de ändå inte uppfyller de demokratiska _skyldigheter_* som finns i alla andra former av opinionsbildande. Det är låtsasnamn som debatterar med låtsasnamn, och ingen vet vad respektive låtsasnamns bakomliggande avsikter är. Det är inte en så tuff värld att leva med, det blir bara tufft om någon tar för hårt på vad som skrivs.

(*=Ett namn = en röst är väl den viktigaste, men det är dessutom ganska svårt att syssla med all annan form av opinionsbildning bakom en mask, även om det kanske lockar något stenkastande mongo)
Kommentera

Nalle Sjuh:
Tjohoo, och välkommen tillbaka allihopa. Nu har jag äntligen plockat ihop mitt dröm-kit och är åter på nätet - nu på ett fiffigt rullbord, så att jag slipper få elementdamm på ryggen när jag försöker hitta var man sätter kabeln till musen.

Tröjtävlingen känns bekant. Lars Ekborg beskrev elegant vad mina intryck är:
"De hade skönhetstävling hemma i byn - ingen vann."

Poffa: Det firar jag med en Aberlour.
Kommentera

Poffa:

Jag hoppas att du har varit klok och mailat Magnus om att man kan rösta på flera olika bidrag. Antar att det är han som knåpat ihop röstningssidan.
Kommentera

knaskamilla:

Klart jag varit klok. Men mailat har jag inte gjort. Det är inte de lärdes uppgift att hela tiden styra de olärda genom livet.

Kommentera

Poffa:

Suck. Tänk att jag ska måsta styra upp allt, heeela tiden.

(Igår invigde jag för övrigt mina nya pokermarker.)
Kommentera

knaskamilla:

Jo, jag förstår att det måste kännas betungande. Jag vet ju att det är det, jag har haft den rollen länge, men till slut så tröttnade jag på det.

Kommentera

Poffa:

Nu testade jag. Jag kan inte rösta på mer än en tröja. Vad har du för specialförmåner egentligen?
Kommentera

« · 549478 · »