1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515386 inlägg · 4114 ämnen

ÖA-coachen

« · 580892 Till forumet

ÖA-coachen
Både herr Padda och unge herr Nalle har hittills anmält lag till detta nya, fina test av lokal hockeykunskap. Så jag hade väl mest tänkt lägga in länken här, för att få till stånd ett nytt, gästboksinternt trätoämne.

(...och ni Frisco/knaskamilla - det är gratis!)

allehanda.se/coachen/
Kommentera

Sv: ÖA-coachen
Nalle Sjuh: Gratis! Nä då tänker jag inte vara med. Nån j-a ordning får det väl lov att vara.
Kommentera

westerlind: Jag och Ove är på.
Kommentera

Nalle Sjuh: Det finns ju en annan MoDo-relaterad tävling som även den är gratis. Dessutom är Frisco regerande mästare.

[url=www.villakiosken.com/modomatchen.php3]Villakioskens Tipstävling[/url]
Kommentera

Salle: Nalle (rim!) sajnar på för Villakiosken, efter en frånvaro på tre säsonger.
Kommentera

Nalle Sjuh: När vi ändå har tävlingar på tråden. Borde inte Falcon-tipset dra igång också? På sidan är fortfarande finalserien från våren den som ligger uppe.
Kommentera

Salle: Vad är direktadressen till Falcon Rinksite?
Kommentera

Salle: Jag har nu skapat en intern Hockeysnacks-liga och bjudit in de som jag kände till användarnamnen på. Övriga som vill vara med, och har skrivit minst ett inlägg på Hockeysnack genom tiderna, får gärna skriva till i gästboken för "Arvet.tk Blastsfromthepast".
Kommentera

Nalle Sjuh: Intressant att se om man får nåt mail.
Kommentera

Frisco: Jag håll med du.
Kommentera

Salle: Nu har jag hittat det. Längst ner på den personliga sidan.
Kommentera

Salle: Meh! Vem är du? Vem är jag? Levande charader, tack!
Kommentera

Nalle, Salle & Frillan:
Låter spännande. Jag tror på Friscos tredjelag - det doftar guld.
Kommentera

Modoiter:
Se upp, nu har jag uppdaterat mitt lag, det luktar guld redan nu. Jag har endast valt lirare, pucktrollare och artister - dvs spelare från KB65 som t ex den fruktade och blytunge centern Westerlind. Det jag undrar, de som spelar i Alfredshem har ju många fler matcher att släppa in baklängesmål på, blir det inte orättvist mot dem?
Kommentera

westerlind:

De Alfredshemska ska bara ha det, helt enkelt. F.ö. så ämnar Grunna HK att framkalla "Holmen Blues" i ditt och många andras sinnen. Det laget har fina svart-vit-röda traditioner sedan 1919 och en 5-2-seger från senaste derbyt att försvara, bland annat.

Kul att se de villrådiga fumla runt med en massa Alfredshems-spelare när topplagen i division 2 kan komma upp i 150 mål på 20 matcher. Men det är inget som jag tänker skriva mer än en gång. Inte heller att MoDos damlag antagligen håller nollan någon gång.
Kommentera

Nalle Sjuh:
Jamen, det är just det jag funderar på - hur många matcher spelas i div 2 jämfört med Elitserien?

I övrigt tror jag att jag som vanligt håller på ett fantastiskt lag: Robert Westerlind ska enligt uppgift var en fruktad fighter och notorisk målskytt som får Magnus Wernblom att framstå som en försgad konfirmationskandidat.

Froza KB!
Kommentera

westerlind: 28 omgångar, från oktober till februari, i division 2 norra C.

www.swehockey.se/angermanland/files/{FFEA47AE-543E-4B32-A618-18662610684D}.pdf

Startar med stormatch, men den är ju i och för sig utom ÖA-coachentävlan.

Kroza KB.
Kommentera

Nalle Sjuh:
Hmm, spännande resultatlistor må jag säga. Mannen från Nygatan leder visserligen oförtjänt men välförtjänt i Hockeysnacksgruppen, men de intressanta serierna har naturligtvis ännu inte börjat. Ser man däremot på totalställningen så verkar programmeraren inte köpa sina rökverk i tobaksaffären på hörnet:

1) Linkan 54 p
5) Loppan 131 p
14) LufsLudde 109 p
15 Domi 107 p

osv...

Se länk>>
Kommentera

westerlind: Han den där Salle verkar dessutom ha glömt bort att ta ut spelare i två av sina tre lag. Tre lag förresten, det räcker väl med ett för att vinna resan till Filadelfiakyrkan i Bjästa, eller vart nu resan gick.
Kommentera

Paddan: Jag förstår honom, han hittade väl inga spelare han ville ha.
Kommentera

Paddan: Jag insåg att detta var så kul som jag trodde det skulle vara dvs inte alls. Så jag glömde bort det hela.
Kommentera

Salle:
Jag tycker det är ett ganska bra upplägg. Skönt att inte behöva tokbyta halva laget varje omgång som i DreamTeam. Sen blir det intressant att se hur det faller ut att jämföra mellan Elitserien, div 2, div 3, J20 och damer div 1. Rimligen blir det störst målskillnader och tabellavstånd i div 3 och damer, men de spelar väl färre matcher?
Kommentera

westerlind: De som leder nu har ju endast damspelare i lagen. Kommer de någonsin att kunna petas ned från toppen? Tveksamt tror jag.
Kommentera

« · 580892