1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515110 inlägg · 4114 ämnen

Om ENIGHET, kroniska negaholiker och råna bank utan huva

« · 429849 Till forumet

Om ENIGHET, kroniska negaholiker och råna bank utan huva
Till den det vederbör,

Det tråkigaste med försöket att starta en bra klack är inte hånfulla kommentarer från Timråläger, inte heller vulgäriteter från Luleå. Nej, det kommer från det egna ledet. Det är personer som bär Modotröja som medvetet eller omedvetet notoriskt motarbetar. Jag tror det handlar om någon slags avund, någon slags djupt rotat svårdefinierad missunnsamhet som inte riktigt går att ta på.

Men historien slutar inte här, jag tycker att vi ska ge dessa kroniska negaholiker en chans att ändra inställning, att ge dem handen och säga: Vi glömmer nu detta och går vidare. Helst av allt skulle vilja att alla dessa kunniga engagerade människor kunde hjälpa till och bidra till skapandet till en bra och stark klack.

Ett annat stort SYND var ju själva matchen. Vi fick ju ingen direkt draghjälp av spelarna på isen. En eländig match att starta ett upprop på.

Hellge är inte en person, det är ett sätt att leva. Att vi skulle röja vår person inför H höger vore kanske som att råna bank utan huva, dumt. Åtminstone fram till den dag vi står ENADE.

I övrigt ska jag inte lägga mig i debatten här, oftast är det bra läsning med initierade och kunniga personer som debatterar. Inte sällan finner man uppgifter här som man ett dygn senare kan läsa i tidningarna.

Tack för det, och lycka till i den eventuella ändringen av inställning.

En Hellge
Kommentera

« · 429849