1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504504 inlägg · 4099 ämnen

Örebro - Modo 5/10 -2013

« · 1591332 Till forumet

Örebro - Modo 5/10 -2013

Idag behövs det tre poäng. Modo möter Skellefteå hemma och Linköping och Färjestad borta nästa vecka och det låter inte som en nio poängsvecka direkt.

Ser gärna Ullmark i målet iegn.

Kommentera

Sv: Örebro - Modo 5/10 -2013
Gusse: Hoppas Forsberg står ja. :-)
Och att Sullivan håller sig på bänken. :-P
Kommentera

Gusse: Med MoDo-logik kan det mycket möjligt bli en niopoängsvecka...
Kommentera

Gusse:

Svårt med vem som ska stå. Tycker dom vi har är jämna, men jag personligen tycker det känns bättre med ullmark. Han ser så lugn och stabil ut och jag tycker att han verkar ha en högre högstanivå.

Jobbig match idag inte bra ifall örebro går ifrån oss med ytterligare tre poäng. Idag vinner vi och tar ner Örebro på jorden och startar deras vandring nedåt i tabellen.
Kommentera

Cumiskey har landat! Får hoppas på ett snabbt pappersjobb nu!
Kommentera

ULTIMAVICI: Ja, matchen mot Brynäs var ju sista försäsongsmatchen. Äntligen börjar SHL på riktigt. Varför inte börja med en 5-2 vinst borta mot Örebro. Hoppas den där TJocke Homesick producerar direkt...
Kommentera

Icing-Ove: Skulle inte hoppas för mycket på Hensick redan nu med tanke på hur otränad han var när han landade i Sverige! Tippar att han kan komma upp i en okej poängproduktion om någon månad!
Kommentera

ULTIMAVICI: Äh, sist vi värvade en tjockis från AHL, fick han lyfta bucklan i slutändan. Blåste ju förbi en TIK-back i kvarten trots bruten fot. Döme hette han. Gillade kebab och att ta guld med MoDo Hockey.
Kommentera

Tror också att T.J kommer igång, men är mycket träning kvar innan han är i form!
Kommentera

Cumiskey lär med största sannolikhet spela redan på tisdag mot Skellefteå! Känns vältajmat
Kommentera

ULTIMAVICI:

Tycker ändå att hans kurva pekar uppåt. I senaste matchen mot Brynäs såg det faktiskt ut som att han tog i och orkade mer. Var ju stor skillnad jämört med i försäsongsmatcher t.ex

Handlar om att ge honom tid, för att han har skickligheten som krävs tror jag inte vi behöver tvivla på. Träning,matcher och förtroende är det som behövs sedan kommer poängen. Skulle vara otroligt viktigt om han får göra något enkelt mål eller snyggt ass i t.ex PP.

Vi har inte lyxen att bryta några kontrakt med dyra spelare så även ifall han inte producerar nu, så måste Forsberg och klubben göra allt för att få igång honom så han kan hjälpa laget att vinna matcher. Det vi som supportrar kan göra är att ha tålamod med honom.

Det går ju bra för Holloway i SAIK också, undra om deras fans vill att kontraktet ska brytas där med? 

Kommentera

Jag var på plats i Örebro förra gången dessa lag möttes i kvalserien. Det blev en stabil 1-4 seger vill jag minnas...

Nu känns de betydligt jobiggare. Vem hade på förhand trott att bortamatch mot Örebro skulle vara en utav seriens tuffaste?

Hade jag haft pengar hade jag nog fan åkt dit idag. Bor ju bara ca 2 timmar från Örebro.

Redigerad kommentar

Kommentera

Hoppas lineupen på Swehockey inte stämmer.
Kommentera

Rytter: Skulle bli intressant i så fall;) Skulle innebära att Hensick är bänkad också?

Kommentera

Rytter:

Någon som vill se en tredjekjedja med Hedman-torp-Sullivan :-)
Kommentera

Tycker vi börjar riktigt bra. Hittar fina snabba vägar ur zon och kommer till anfall med fart. Ser lovande ut.
Kommentera

Rytter:

Jag tycker vi tittar otäckt mycket puck igen. Känns inte alls bra.

Kommentera

Rytter:

Salmela är klass. Kolla hur han hanterar situationerna när han får press på sig. Vänder enkelt bort och hittar enkla pass. Vill ha kvar!
Kommentera

Bad_Brett:

Visst är det sådana situationer ibland. Men ser ändå bättre ut än tidigare. Vi får ju till något som liknar uppspel iaf.
Kommentera

Possler är sjuk!
Kommentera

Underbart stim han är i Possler!
Kommentera

Danne93:

Undra om tj är bänkad eller ifall fick problem efter smällen mot brynäs. Såg ju ut som om den tog rätt bra.
Kommentera

Rytter: Salmela spelar med imponerande pondus.
Possler är helt sjuk.
Kommentera

Rytter:Nee, han är den ENDE!! Som är Frisk asså! Fortsätt så!

VARFÖR ska Hedman bara bomba på deras gubbar?  Har han nånsin fått igenom ett skott?

HJÄLP, pp igen! Se upp bakåt!  o CLess lika värdelösa som alltid.

Redigerad kommentar

Kommentera

Låter som att Modo har rätt bra kontroll på den här matchen faktiskt (För en gåns skull) Kul att Powerplayet verkar ha börjat fungerar också!

Hoppas jag inte jinxar sönder detta nu bara.

1-1 medan jag skriver detta HAHA :D

Ja tror ja tar  o skjuter mig med mitt sämsta gevär!

Redigerad kommentar

Kommentera

Jävligt oväntat att Conny skulle spräcka målnollan just idag.
Kommentera

Patrik Källstr:

Blir man ifrånåkt av ett alko har man problem!
Kommentera

Rytter:

Bengtsson-Hedberg-Kempe har det tufft. I egen zon.
Kommentera

Rytter:

Nästa gång får vi till att värva forwards som kan backchecka ordentligt, som den här killen exempelvis:

www.youtube.com/watch?v=nWg5XUeSLXo

Kommentera

Bad_Brett:

Hav var det för jävla utvisning på Öberg?
Kommentera

Rytter:

Ridå. Avgå. Prestera!

Kommentera

Vad är det för kontonummer till fonden för att behålla Salmela?

Spina skada.. Mer istid för Gunnarsson nu?
Kommentera

Salmela är en riktig klassback. Blir KHL igen där!
Kommentera

Nieminen:

Tyvärr är det så. Han hade nog varit nyttigare än kyle över en säsong.

Båda är nog bara en våt dröm tyvärr.
Kommentera

Rytter:

Vilken jävla poängtjuv Possler är. Flyttar pucken 3 cm före 2-2-målet. Det är så man vinner poängligor!

Kommentera

Bad_Brett:

Snyggt gjort! Hans mål, gav rätta touchen på den före salmelas skott.
Kommentera

Bad_Brett: Sen när lärde sig Conny åka skridskor fort?
Kommentera

Rytter:

Önerud är den nya Björn Svensson. Snacka om blött krut i bössan.

Kommentera

Bad_Brett:

Öhnerud är så mycket bättre på allt jämfört med bs.
Kommentera

Bad_Brett:

Samma i denna match som senast. Nivån på bedömnimgarna i första och tredje skilljer sig rejält. Så frustrerande att se.
Kommentera

Bara inte detta går till straffar, för då vet vi nog alla hur det slutar.... En säkrad pinne iaf :D
Kommentera

Rytter:

Tycker båda lider av samma problem. Potentialen finns där, men utnyttjas för sällan. Förstod aldrig varför Björn Svensson hamnade i frysboxen, men det kan ju handla om annat än prestationerna på isen.

Den här säsongen tycker jag dock att BS vinner på poäng såhär långt.

Kommentera

Patrik Källstr:

Salmela skjuter som regher fast innanför stolparna!
Kommentera

Jag sätter in första tusenlappen i fonden "Pysy Modossa, Anssi".
Kommentera

Bad_Brett:

Vinner BS på poäng? Han har spelat mer än vad Önen har gjort i Modo-dressen. Inte så svårt då kanske.

Kommentera

Rytter: Fy satans så jävla undebart! :D

Tror det börjar ordna upp sig för laget nu!

Kommentera

Bad_Brett:

Skulle jag bygga ett lag skulle jag ha önerud betydligt hellre än björn "jag älska gå på utsidan vända och fastna i sargen" Svensson.

Önerud har betydligt mer kraft och är användbar i olika situationer (pp framför mål, bp, osv) och olika roller i olika kedjor.

BS kan en sak och det är åka fort, men sedan händer inget mer. Björn spelar nu på en nivå som passar honom.
Kommentera

Tycker att Torp borde få cred för denna match trots alla smällar han får...
Känns rättvist med 2 poäng och Salmela, som jag inte hade en blekaste aning om fyfan! :)
Kommentera

Rytter: Förstå när vi får in Cumiskey på den här backsidan? Nu lär ju Salmela sticka då vi knappast har råd. Men jäklar vad jag tror vi ska kunna njuta det lilla taget.

Jävla Sullivan! Bryt kontraktet!!
Kommentera

Banjow:

Ja verkligen. Härligt att han får ligga bakom det avgörande målet.
Kommentera

Monno:

Ja Sullivan värvningen var inte lyckad. Tyvärr lär ingen vilja ta över hela lönen så går nog inte att göra sig av med honom och lägga pengarna på salmela.
Kommentera

« · 1591332