1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506490 inlägg · 4103 ämnen

Pantern - Modo 28/10

« · 1771932 Till forumet

Pantern - Modo 28/10
Buss eller flyg? Kan iaf tipsa om ett besök på lilla kafferosteriet. Bättre spel än senast hoppas jag alldeles oavsett.
Kommentera

Sv: Pantern - Modo 28/10
Läste på facebook att Oscar Pettersson, Emil Alba och David Deutch följer med A-laget ner till Skåne imorgon. Blir intressant att se vilka som inte följer med.
Kommentera

Tarasov: Jag vet inte varför, men jag har en väldigt positiv känsla att vi får med oss 3 pinnar hem till övik
Kommentera

hockey_21: Det brukar gå över någon gång vid åttatiden...
Kommentera

J F K:

Hahaha
Kommentera

J F K: trodde du menade 5 över 7
Kommentera

J F K: haha, lika självklart som att runt kvart över nio släpper man in 3 snabba
Kommentera

Mydar: För att återgå lite tidigare gällande den mentala biten så finns det ju proffesionell hjälp att få, har själv jobbat med metal träning något alla stora idrottare sysslar med, man jobbar helt enkelt och systematiskt med det mentala rummet, man övertygar hjärnan att man kan vinna världsmästerskap etc vilket gör att kroppen och hjärnan tror att det har hänt och man kan prestera utan minsta nervositet eller låsningar.

En vän till mig har jobbat som just psykolog åt Modo, det var under guldåret och året efter, men jag har ingen vetskap av att man använder sig av någon annan idag?!
Kommentera

Gavelo: Jag har för mig att man använde sig av en i våras, men jag vet inte om man har en nu.

Frågar du Foppa har han väl aldrig kört via en mental coach, men det är nog olika hur man reagerar på det.
Kommentera

hockey_21: Får vi inte det bör AJ lämna skeppet! Nu har han fört oss från bottenlag i SHL till bottenlag i Allsvenskan!
Kan någon klok människa berätta för mig hur man kan misslyckas så kapitalt.

Vet att någon skrev att NHL coachning "Management by fear" inte funkar här.
Undrar om det ligger något i det, skrämma spelare till "kvävning"
Kommentera

Robin Ztorken L: man kan kritisera AJ för mycket, men inte management by fear. Han är verkligen inte den personen som skrämmer spelare.
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 1-0
Kommentera

Webmaster: Heja heja

Komik
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 1-1
Kommentera

Webmaster: Alba Debut och målskytt direkt
Kommentera

Robin Ztorken L: varför Aj? Det är väl den allsmäktige Svartvadet som ska lämna, borde lämnat redan ifjol , killen värvar tränare huras och spelare som inte presterar men ändå sitter han kvar och drygar sig .
Kommentera

Golden boy : Också sant, han borde lämnat för länge sedan.
Kommentera

Golden boy : Här sitter man och drömmer om att ha panterns fart i uppspelen.
Paris lägger helt otroliga passningar i egen zon varenda gång, senast en lös lobb mitt i banan i powerplay, vafan?
Kommentera

J F K: Skrämmer är kanske fel ord då, kväver dom.
Han kan verkligen få våra spelare att underprestera, inte överprestera.
En inte helt bra kombo.
Hursomhelst så har han lyckats med att föra oss till botten, den absoluta botten, av allsvenskan.
Det säger en del...
Kommentera

Gavelo: Fasen vad det är glädjande att se när en ung debutant får göra mål!!
Kommentera

Robin Ztorken L:
I Sverige är nästan allt management by fear:) åter till matchen
Kommentera

Robin Ztorken L: Ska du köpa boken som lär komma med Skröder på omslaget när han skjuter upp Örnsköldsvik Hockey i Allsvenskan och Modo ner i div 1?
Kommentera

Blake: Alba
#stekhet
?
Kommentera

Gavelo: Alba har inga begränsningar ännu. ;)
Kommentera

Alba tänker tydligen visa att han måste få fler chanser i senior laget.
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 1-2
Kommentera

NuMo: Så 2 Modospelare drar på sig 2st 2 minutare exakt samtidigt för slasching resp. Tripping, sånt ser man inte varje dag
Kommentera

Gavelo: Nej, jag såg bara en utvisning. Inte ens nära den andra.

Sinnessjukt urusel produktion. Är det är fortfarande 1970?
Kommentera

J F K: Japp, 1970 eller kanske ännu tidigare. Påminner om en gammal TV-pucksmatch (typ Gästrikland- Medelpad 1970) som jag såg på Youtube idag. Vilken jäkla ko-stig vi har börjat vandra...
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 2-2
Kommentera

Sawchuk: Å Paris fortsätter att ösa in mål i powerplay
Kommentera

Gavelo: Vad hände nyss? Plötsligt åker Modo skridskor i två minuter och sätter press. Jag kan förstå att man förlorat så mycket med tanke på hur spelet ser ut 90% av tiden, men jag förstår inte hur man ibland verkar släppa det mesta och spelet helt ok hockey.
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 2-3
Kommentera

Webmaster:
Fin skymning av Paris på 3-3
Kommentera

Webmaster:
pisslag...
Kommentera

Webmaster: Bjurö ser sjukt liten ut. Man vill helst att målvakten tar första stolpen, men det är hur öppet som helst där.
Kommentera

J F K: Avdelning svängdörrar
Kommentera

IK Pantern - MODO Hockey 4-3
Kommentera

J F K:

På tok för billigt.
Kommentera

Webmaster: AJ, AJ, AJ...
Kommentera

NuMo: Är det fortfarande första april? Modos försvarsspel är iallefall ett stort skämt!
Kommentera

Gavelo: var det stenqvist som flyttade sig så det blev helt fritt? Hur Fan kan man som back ställa sig längst ut vid sargen? Ibland undrar jag hur man tänker? Oavsett hur AJ och Olausson tränat dem kan man väl inte som back under några som helst omständigheter sätta sig i det läget? Man blir bara matt.
Kommentera

Gusse: ser inte matchen, men hur är Hanses egentligen, förutsätter att det är han som står.
Kommentera

Golden boy : Bjurö står
Kommentera

Carl Lejonkräk: men han har ju räddat laget vare sig ifjol eller i år, märkligt val. Keeper är ju viktigaste spelaren.
Kommentera

Golden boy : Bjurö har inte gjort någon tavla, men han har verkligen inte räddat något heller. Med en bra målvakt skulle de haft ett eller två mål max, men samtidigt har försvarsspelet under några perioder varit katastrof så Bjurö är inte ensam skyldig.

Modo har haft tre bra minuter under hela matchen. Då förvandlades man från det bottenlag man är till helt ok, men sedan tog det roliga slut igen och man blev vilsna, långsamma och defensivt usla.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hanses skadad?
Kommentera

Carl Lejonkräk: ingen står alla djävla såll
Är i modo är det fel på vattnet i övik eller vad är det för fel
HUR kan ett lag vara så djävla dåliga
År ut o år in jag råkar inte
Kommentera

Sawchuk: Förlust idag så måste Modo agera och släppa Olausson och Andreas
Kommentera

Nisse på Mon: Nope, men efter två bedrövliga ingripanden mot almtuna som vände matchen blev han bänkad.
Kommentera

« · 1771932