1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Poängjaktsresumé.

« · 131097 · » Till forumet

Poängjaktsresumé.
HS:are hitåt !
Den otroligt prestigefyllda tävlingen på modohockey.se.

Kapusta har tagit en bastant ledning framför en - tyvärr - anonym HS:are. Världens tystaste hockeyorakel innehar tredjeplatsen. Anmärkningsvärt är paddans framträdande placering. Trodde (Lite Hasse Andersson-stuk på den starten av meningen.) att han skulle abonnera på minuspoäng, men det kanske bara var en chimär för att vagga in oss andra i säkerhet. Knas överraskar genom att följa mig tätt framför på samma poäng. Är vi oskiljaktiga? Framtiden får utvisa. poffas bakträdande placering kanske överraskar. För ria-ra får poffa ses som ett avstamp inför fortsättningen.

....Namn..................Poäng......Senast
.1 Kapusta.................16.........(10)
.2 Rickard Hägglund....14..........(6)
.3 T G........................13..........(6)
.4 Vader.....................11..........(9)
.5 samjo.....................10..........(8)
.6 Paddan...................10..........(6)
.7 Knas........................8..........(5)
.8 NuMo.......................8..........(4)
.9 Modoante.................7..........(7)
10 scim........................7..........(7)
11 Deas.......................6..........(6)
12 Linda Persson..........5..........(-2)
13 Kerstin Andersson.....2..........(0)
14 Frisco......................1..........(1)
15 radiosaigon..............0..........(-4)
16 Lumber Jack.............0.........(-3)
17 Mikael Lundvall.........0..........(0)
18 poffa.......................0...........(-3)
19 ria-ra.......................0..........(-4)
20 cadburus..................0..........(-3)
Kommentera

Sv: Poängjaktsresumé.
Tilläggas bör: Björn VII är oplacerad på denna pretentiösa lista.
Kommentera

NuMountain:

Jag har ändrat lite i min poängjaktsfemma inför morgondagens match. Får se om det är ett vinnande koncept, eller om LJ hade rätt i sin kommentar "jaha, är det så man gör för att leda poängjaktsligan?" (efter att ha hört ngn knasig människa fråga sig vilka spelare hon valt i poängjakten, vilket hon inte hade så stor koll på).

(NuMo; har du suttit och skrivit dit alla punkter helt på egen hand? Isf är du ursäktad för ditt westerlindbeteende när denna tråd skulle till att skapas...)
Kommentera

NuMountain:

Tar upp alla sorters kamper, när som helst.

Om jag är värdig, såklart (det innebär f.ö. ingen fördel att hoppa in i en lista senare, har jag märkt).
Kommentera

knaskamilla: Självklart har jag knåpat ihop punkterna på egen hand. Tror du att de bara ploppar upp av sig själv? Nä hård och lång trogen tjänst är det enda raka sättet jag känner till.

Björn VII: Vi ska ta upp det på ett styrelsemöte.
Kommentera

NuMountain:

Nej, eftersom jag för ett tag sedan satt och kopierade en sådan där lista själv vet jag om att det inte ploppar upp några punkter... Ambitiöst av dig! Skönt att veta att ens MoDorator inte är någon latmask.
Kommentera

knaskamilla: Det borde finnas en listfunktion, för att få raka kolumner. Kan inte du be ria-ra ta upp det med överstyrman, Marcus?
Kommentera

NuMountain:

Det kan jag göra. Ska genast ta tag i det.
Kommentera

NuMountain:
Listan blir ju lite annorlunda om man kollar Supertotalen:

1 Kapusta 14 poäng
2 TG 7 poäng
3 Vader 6 poäng
4 Rickard Hägglund 5 poäng
5 Knas 2 poäng
6 Modoante 1 poäng
7 samjo 0 poäng
8 Linda Persson -2 poäng
9 NuMo -2 poäng
10 Paddan -3 poäng
11 Kerstin Andersson -4 poäng
12 Deas -5 poäng
13 scim -5 poäng
14 Frisco -6 poäng
15 radiosaigon -8 poäng
16 L. Jack -8 poäng
17 Mikael Lundvall -9 poäng
18 poffa -11 poäng
19 ria-ra -11 poäng
20 cadburus -12 poäng

Sen så orkar jag inte köra sånt finlir som utfyllnadsprickar. Måste säga att jag just nu är inne i en oroväckande trend. Hade själv räknat med att ligga runt -35 eller något sånt.
Kommentera

knaskamilla:

Apropå detta med poängjakt så tycker jag du ska ta dig en titt på vad din hockeyointresserade klasskompis sysslar med. Följ länktipset.

Snacka om uppochnervändavärlden, nu lägger jag av med tippandet.
Kommentera

Paddan:

Det där var en rolig lista. Där ser det ju inte alls ut som att jag och NuMo är oskiljaktiga.

mike66:

Har hon gjort sina lag helt själv, till och med?
Kommentera

knaskamilla: I och för sig så har ni samma poängsiffra bara det att NuMo:s verkar vara lite mer negativt inställd.
Kommentera

knaskamilla:

Visst har hon gjort sina lag själv. Hon är kaxigare än den värsta MoDooist kan vara. Du kan väl hjälpa mig att plocka ner henne på jorden igen när du träffar henne på skolan nästa gång. Jag får ju inte en lugn sekund tackvare detta sömmersketips. Kan väl inte hålla så länge till. Såg att hon tagit med en Miffare i sitt lag så nu rasar hon i tabellen.
Kommentera

Paddan: 6:e plats inte så tokigt
Kommentera

mike66:

Hur i helskotta fick du henne att göra sina egna lag? Jag gissar på att hon är ute efter att klå dig (det är min enda teori).

Nästa gång jag träffar henne på skolan...ojojoj...det dröjer.
Kommentera

Har ni kollat hur det ser ut i vår poängjaktsliga på sistone? ALLA gick minus - förutom jag då, men jag är ju lite speciell. Lite bättre än er andra, kan man säga... ;P
Kommentera

knaskamilla: Dårskap och framgång i en sällsynt lyckad symbios.
Kommentera

Många som gick plus i den här matchen - ingen som gick minus. Kan det stämma??

1 Rickard Hägglund 23 / 14 poäng (11)
2 Linn Engvall (Kapusta) 20 / 18 poäng (6)
3 thomas gustafsson 20 / 14 poäng (11)
4 Knas 16 / 10 poäng (8)
5 Morgan Stafrin (Paddan) 15 / 2 poäng (9)
6 NuMo 13 / 3 poäng (9)
7 Samuel J (samjo) 13 / 3 poäng (7)
8 André Söderholm (Deas) 13 / 2 poäng (11)
9 Johan Pahlin (Vader) 12 / 7 poäng (7)
10 ria-ra 11 / -4 poäng (11)
11 Linda Persson 9 / 2 poäng (6)
12 Per Lundgren (poffa) 9 / -6 poäng (9)
13 J. Westman (radiosaigon) 7 / -7 poäng (7)
14 Mattias Viberg (scim) 6 / -6 poäng (5)
15 Anderas svedin "Modoante" 5 / -1 poäng (4)
16 Frisco 5 / -7 poäng (5)
17 Mikael Lundvall 4 / -7 poäng (4)
18 R Eriksson ( L. Jack) 4 / -10 poäng (4)
19 Magnus Börlin (cadburus) 4 / -12 poäng (4)
20 Kerstin Andersson 2 / -4 poäng (2)

En annan intressant fråga: vilka är de som ligger etta och trea?
Kommentera

knaskamilla: Ettan är för mig totalt anonym. Trean kallar sig för
"T G" och är ett hockeyorakel.
Kommentera

NuMountain:

Aha. Där ser man. Kan inte du som MoDorator gräva fram vem ettan är?
Kommentera

1 Rickard Hägglund 23 / 14 poäng (0)
2 Linn Engvall (Kapusta) 18 / 16 poäng (-2)
3 thomas gustafsson 18 / 12 poäng (-2)
4 NuMo 13 / 3 poäng (0)
5 Morgan Stafrin (Paddan) 13 / 0 poäng (-2)
6 Knas 12 / 6 poäng (-4)
7 Samuel J (samjo) 11 / 1 poäng (-2)
8 André Söderholm (Deas) 11 / 0 poäng (-2)
9 Johan Pahlin (Vader) 8 / 3 poäng (-4)
10 Linda Persson 7 / 0 poäng (-2)
11 ria-ra 7 / -8 poäng (-4)
12 J. Westman (radiosaigon) 5 / -9 poäng (-2)
13 Per Lundgren (poffa) 5 / -10 poäng (-4)
14 Mattias Viberg (scim) 4 / -8 poäng (-2)
15 Anderas svedin "Modoante" 3 / -3 poäng (-2)
16 R Eriksson ( L. Jack) 2 / -12 poäng (-2)
17 Magnus Börlin (cadburus) 2 / -14 poäng (-2)
18 Frisco 1 / -11 poäng (-4)
19 Kerstin Andersson 0 / -8 poäng (-4)
20 Mikael Lundvall 0 / -11 poäng (-4)

Jag tyckte bättre om resultatet INNAN de fixade de tekniska problemen med poängjakten (då hade jag bara -2). NuMo nollade, grattis!
Kommentera

knaskamilla: Vem är den där gäckande Rickard Hägglund?
Kommentera

Paddan:

Ingen som vet, ingen som vet. Vore ju jäkligt skoj om han gjorde sig till känna.
Kommentera

Paddan: Det skulle vara jag det.
Kommentera

gizMODOs: Jaså, du ligger ju inte alltför illa till på LHF:s tävling har jag för mig.
Kommentera

knaskamilla: Jag måste då säga att det är någon slags knepig matematik de använder sig av i poängjakten för hur sjutton kan tolv dividerat med sex bli minus fyra ;)
Kommentera

Paddan: Nej, ligger faktiskt tvåa i totalställningen där. Vore skoj om man kan lyckas roffa åt sig någon vinst i den tävlingen i år också. Men vad gör du på 76:e plats?
Kommentera

gizMODOs: Ja, vad ska man säga. Tar igen mig. :)
Måste ju, ungefär som i poängjakten, låta de andra få lite försprång...
Kommentera

Paddan: Du kör alltså med ungefär samma taktik som MODO. Jag däremot håller mig till en mer Timrå-influerad taktik, d.v.s. jag går ut hårt (och rasar därefter i tabellen?).
Kommentera

gizMODOs: Jomenvisst, jag går just nu igenom en oerhört svår titta-ner-i-backen-och-uppträda-lojt period. Men inom en inte alltför avlägsen framtid så har jag tänkt att kontraktera en artisttippare som kommer in och gör mitt tävlande mer effektivt så att jag kan koncentrera mig på mitt egentliga arbete.
Kommentera

gizMODOs: Aha...the mysterius No1 is no mystery no more...

Skulle du inte kunna döpa om dig på modohockey.se till
"Rickard H (gizMODOs)" så vet alla i fortsättningen vem du är? (gäller även killen som för närvarande ligger på tredje plats). NuMountain kom ju på den briljanta idén att alla skulle ha sitt HS-alias som namn så att man lättare skulle se vem som var vem. Vissa har ju valt att enbart skriva sitt alias medan vissa skriver sitt riktiga namn plus aliaset inom parentes. Det är valfritt, vilket som. Men personligen tycker jag att det senare alternativet är att föredra.

Tro vilka man ska välja i sitt lag till kvällens match då? *fundera*
Kommentera

samjo: Så där ja, då var det åtgärdat.
Ifall det är någon som undrar vem den där riha på Rinksite-utmaningen så kan jag ju passa på att säga att även det är jag. Sunkigt nick, men det var flera år sen jag skaffade det det går ju inte att ändra.
Kommentera

Jahapp!

Här ser ni killen som lyckades med bedriften att vara den enda personen av 20 st som slutade på minuspoäng (-3) efter kvällens drabbning. Ni får håna mig eller applådera (för er egen vinning). Inför matchen idag så prövade jag nämligen en riktig "rövartaktik" och bytte ut alla spelare jag vanligtvis brukade ha till 5 st nya. Man skulle väl kunna säga att resultaten inte föll så värst väl ut :)

Dom som GJORDE det var.... *trumvirvel* ....

1. Dusan Milo (oskyldig, och ett dåligt val i efterhand)
2. Jesper Damgaard (oskyldig)
3. Stefan Öhman (skyldig, men räddade en minuspoäng via assist, -1p)
4. Magnus Wernblom (skyldig, -2p)
5. Anders Söderberg (osynlige mannen ikväll tydligen? såklart oskyldig)
Kommentera

samjo:

Vi lite coolare killar hamnade på 9 pinnar i afton.

Fast i ärlighetens namn var Öhman och Werna bäst ikväll.

På backsidan visade Damgaard åter sig mycket stabil, är det bara jag som upptäckt hur bra han är?
Kommentera

Lumber Jack: Jag har länge tyckt att Öhman är grym. Han fick väl sitt erkännande från övriga hockeysverige under slutspelet då hans frånfälle i några av matcherna mot Luleå märktes direkt. Tyvärr led han av en ljumskskada som förrvärrades under finalserien men de ggr jag besökte kempis under slutspelet (vilket var ALLA hemmamatcher) så insåg även jag Öhmans storhet för första gången på riktigt allvar.

Synd bara att han tar lite för många utvisningar denna säsong. Läser förresten på swehockey.se att Öhman fick ett ass på Wennerbergs mål i öppen kasse. Det borde betyda att han slutar på noll poäng i poängjakten och inte -1p som fallet är nu. Ajabaja modohockey.se! :)
Kommentera

Så var det då dags igen för en liten överblick över våra strålande insatser i Poängjakten på modohockey.se. Måste säga att jag själv är lite imponerad av min egen poängjaktsform just nu. Med tanke på att jag efter två matcher låg överlägset sist så...

HS:are hitåt
1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 32 / 23 poäng (9)
2 thomas gustafsson 25 / 19 poäng (7)
3 Morgan Stafrin (Paddan) 20 / 7 poäng (7)
4 Linn Engvall (Kapusta) 19 / 17 poäng (1)
5 André Söderholm (Deas) 18 / 7 poäng (7)
6 Johan Pahlin (Vader) 14 / 9 poäng (6)
7 NuMo 14 / 4 poäng (1)
8 Knas 13 / 7 poäng (1)
9 Linda Persson 11 / 4 poäng (4)
10 R Eriksson ( L. Jack) 11 / -3 poäng (9)
11 Anderas svedin "Modoante" 9 / 3 poäng (6)
12 ria-ra 9 / -6 poäng (2)
13 Samuel J (samjo) 8 / -2 poäng (-3)
14 J. Westman (radiosaigon) 8 / -6 poäng (3)
15 Mattias Viberg (scim) 7 / -5 poäng (3)
16 Per Lundgren (poffa) 6 / -9 poäng (1)
17 Magnus Börlin (cadburus) 6 / -10 poäng (4)
18 Kerstin Andersson 4 / -4 poäng (4)
19 Mikael Lundvall 2 / -9 poäng (2)
20 Frisco 2 / -10 poäng (1)
Kommentera

Paddan: Jag fattar fortfarande inte varför jag fått tre minuspoäng. Det borde i rimlighetens namn "bara" vara två stycken eftersom Öhmans TVÅ assist kansellerade den utvisning han tog. Men modohockey.se verkar ha missat det alla andra såg, att Öhman passade till Wennerberg precis innan han föste iväg sin backhand i det öppna målet på andra sidan isen.

Wow, jag såg att Enström blev matchens artist i gårdagens match (enligt Aftonbladet). Sån tur att jag har honom i mitt DreamTeam då. Även Liv, Nordgren och Magnus Johansson drog in sköna poäng för mig igår (när nu Aftonbladet uppdaterar poängställningen).

Du må ligga före mig i poängjakten men i ligan "Hockeysnack" i DreamTeam där har du lite mer att hämta in Paddan :) *lite småskryt skadar inte*

"Sam Heroes" - Hjältar varje dag!
Kommentera

Paddan: Är det inte lite onödigt att lägga ut resultaten på tipset?=))))
Kommentera

samjo: Hahaha, jovisst, råkar händelsevis vara så att mitt just nu överlägset sämsta lag i DreamTeam är det jag har i HS-ligan.
Poängen studsar inte min väg i det laget eller hur man nu ska säga.

Paddans grodlår, just nu med väldigt lite kött på benen :)
Kommentera

Frisco: Du får väl göra som westerlind, läsa tabellen upp och ner ;)
Kommentera

Frisco: Jag tycker det är föredömligt att man intresserar sig så pass att man lägger ut listan. Däremot tycker jag det är lite slarvigt att man glömmer vissa deltagare. Vart är du på listan t.ex. Frisco?
Kommentera

Efter att Frisco, via mejl, gjort mig uppmärksam på att han visst finns på listan så ber jag härmed officiellt om ursäkt för att jag ärligt missade Frisco i den, jag borde naturligtvis ha varit noggrannare i min koll. Jag har härmed gjort mig skyldig till att ha förnärmat Frisco något och är naturligtvis ledsen för det. Du har min ursäkt Frisco, men som en ynklig förklaring till det kan jag säga att jag inte hade förväntat mig att du var så usel på att ta ut ett bra lag. Du var så långt ner så att jag inte såg dig helt enkelt.
Kommentera

Paddan: Haha...om du lyckats pricka in ditt sämsta lag i HS-ligan så har jag helt klart mitt bästa (av mina två stycken) i den ligan. Jag vet knappt om jag vågar nämna hur många poäng mitt B-lag har i en annan liga. Det är klar westerlind-klass på det laget! (Tja... Björn VII är väl rätt nära också).

Det skiljde drygt 120p mellan mina två lag efter förra omgången. -19p hade jag då roffat åt mig med B-laget. Behöver jag säga att jag har tre Brynässpelare med där? Just nu så bryr jag mig inte så mycket om det laget utan hoppas mer på att i nån omgång framöver så skräller alla och jag blir "omgångens coach". Fast det lär knappast hända :)
Kommentera

Frisco är uppmärksam och påminner mig igen om att det pågår en mobbningsaction här mot en viss person bara för att han ligger sist i HS:are hitåts liga. Jag kan inte nog förtydliga att jag inte tolererar sådant beteende. Jag är dessutom emot att man försöker mobba Frisco bara för att han ligger sist.
Kommentera

Aktull ställning i MoDo Hockey Forum och Hockeysnack på Falcon Rinksite.

# NAMN RÄTT #X #2 LAG
1 sorkenn 25 3 8 Djurgården
2 mike66 25 3 5 Timrå
3 knaskamilla 23 2 9 Modo
4 riha 23 1 8 Modo
5 G.L.M.C. 20 0 6 Modo
6 westerlind 20 0 6 Brynäs
7 frisco 20 0 4 Modo
8 Soid 18 2 5 Modo
9 ida9 17 3 5 Modo
10 NuMo 15 1 1 Modo
11 ginnan 15 0 4 Modo
12 Skalpjägaren 14 3 2 Frölunda
13 krullis86 13 0 3 Modo
14 Modorulez 7 0 3 Modo
15 Lindstrom27 4 0 1 Brynäs
Kommentera

Frisco: Vad betyder det där #eks och #två?
Kommentera

NuMountain: Vid lika alltså äcks (dalmål) så blir det sudden i 5 minuter. Om det skulle vara oavgjort då tar man in en ryss som singlar slant. JOBBE!!! CIAO.
Kommentera

Frisco: Har själv följande placering mm på Hockeysnack1 på Rinksite.
17 mnsn 17 1 6 Modo
Kommentera

samjo:

"westerlind-klass" - Har du ingen koll människa? Själens Krigare II har gått från -2 till 37 poäng på tre omgångar. DreamTeam-raketen har tagit fart och accelererar nu hejdlöst upp genom tabellen.

Vad är det för fasoner att hacka på de som ligger? Jag är övertygad om att Björn VII är utsatt för felaktiga domslut, otur och spelare med dålig lagmoral. Björn har ett stort hockeykunnande, det är bara spelarna som inte begriper vad han säger.

Nä, försök ta dina oväntade framgångar med fattning och lite ödmjukhet. "Blä-blä-blä", mallgroderi och peka-finger kan ibland slå tillbaka hårt. Jag är övertygad om att i det långa loppet kommer kunskap och list att övervinna sömmersketips och nybörjar-flax...

Frisco: Du är ett föredöme vad gäller tabeller. Jag tror på dig - Fortsätt kämpa!
Kommentera

samjo: Får gratulera Sam Heroes till en förstaplacering i HS-ligan med 148 poäng. Själv så har jag efter diverse blindskär, felpass, kobenta hockeyspelare mm parkerat på en föga respektingivande 51:a plats (27 poäng). westerlind placerar sig ett par platser högre upp, på 48:e plats (37 poäng).
Kommentera

« · 131097 · »