1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Poängjaktsresumé.

« · 138737 · » Till forumet

Sv: Poängjaktsresumé.
westerlind: Det är tur att du som sann hockeyestradör förstår vad ordet ironi innebär. Tyvärr är jag nog i det verkliga livet alldeles för ödmjuk för mitt eget bästa. Där har jag Foppa som förebild :)

Fast jag erkänner att senaste DreamTeam-omgången var riktigt trevlig läsning!
Kommentera

samjo:

Du har inte Kronprins Mumin i målet.
I rest my case.

Dessutom SKA jag byta in en Brynäs-back till när tillfälle ges, sådeså!
Kommentera

Björn VII: Jag har min egen kronprins Mumin i målet. Han heter Stefan Liv. Dessutom gjorde jag honom till kapten inför förra omgången och han drog med ett huj in hela 22p själv. Totalt fick jag 51p denna omgång och jag tittade för att se hur väl jag hävdat mig bland omgångens coacher. Döm om min förvåningen när omgångens coach har fått 54p och tvåan på listan har 49p. Men jag finns ju inte med ju! ...*grrrrr* ... Hur går poängberäkningen till egentligen?
Kommentera

samjo:

Mitt andra lag heter "Need for Liv" och går, skönt nog, något bättre, liksom mitt tippande av seriesegrare.

:-P
Kommentera

Björn VII: Kul för dig! :)

När Paddan sa att jag ledde HS-ligan så trodde jag han menade att jag var "bäste modoit". Men nu ser jag ju att jag toppar hela ligan...*brett flin*. Vad ska mike66 och grabbarna (plus hans fru?) säga nu??? :)
Kommentera

samjo: Du kom ju på en delad sjätteplats i Omgångens Coach med dina 51 poäng. Själv så ökade jag min poängskörd med dryga 30% eller 9 poäng :)

Tror att de använder sig av en sån där Professor Balthazar-maskin för att få fram poängen för spelarna, eller så drar de bara några slumpmässiga siffror.
Kommentera

Paddan: Det var givetvis nåt tekniskt strul då jag tittade på "omgångens coach" för nu såg den annorlunda ut. Goddamn vad nära jag var! 3p ifrån att bli omgångens coach :)

Fast hur spännande är en kryssning med Silja Line en kall novemberdag? Jag vill ju åka till Vancouver och titta på tvillingarna Sedin och Markus Näslund!
Kommentera

samjo: ....och Todd Bertuzzi. Hmm, skulle inte vara helt fel med en sån där NHL-resa. Men den enda chansen att komma dit är väl att pröjsa själv och pengar till någon sådan lyx kommer jag väl aldrig att ha de närmaste hundra åren.
Kommentera

samjo:

Självklart så gläds man åt framgångarna som ens länskollegor pressar fram på löpandeband. Fast det är ju på Rinksite som allvaret gäller. Vad är en tråkig Vancouverresa jämfört med en X-box.

Dreamteam har jag redan lagt ner, men självklart så stöttar jag min bedårande hustru till fullo.
Kommentera

Paddan: Att göra en riktig NHL-resa har varit min dröm i ett par års tid nu. Egentligen så kostar det inte så himla mycket pengar. Med ett fast jobb så borde man lätt kunna spara ihop till detta på ett par månader. Jag skulle ju med enkelhet kunna åka redan nu om jag bara ville, men det känns som att pengarna på sparkontot kanske först och främst bör gå till praktiska saker som dyker upp när man ska flytta från studentlyan till en egen lägenhet.

Den absoluta drömmen vore en kortare tripp till Denver och få bevittna ett par hemmamatcher i Pepsi Center med Foppa som härförare på isen. Men en tripp till t.ex. Vancouver, Toronto eller New York vore inte helt fel det heller.

Tills vidare får man nöja sig med att drömma om bl.a. några av dessa resor som Nickes.com arrangerar (säsongen 2002/2003):

Toronto:
21-27/1 Maple Leafs-Flyers samt Maple Leafs-Avalanche (fr. 13.000 kr/pers)
New York:
19-23/3 Devils-Senators samt Islanders-Avalanche (fr. 10.500 kr/pers)

Oj vad Torontoresan i januari skulle smaka mumma!! Först hatmötet mot Flyers sedan Sudden vs Foppa :) ... *drömmer önskedrömmar*
Kommentera

mike66: Jag har missat Rinksite helt och hållet. Har inte ens varit inne på sidan. Vad går det ut på? Kanske tur för dig mike och er andra att jag inte hittat dit. Nu har ni ju en mindre att oroa för att "just han" ska spöa er :)
Kommentera

samjo:

1-X-2 handlar det om. Man får en del extra garderingar beroende på hur bra man är att svara på två frågor inför varje omgång. Sedan är det en fördel om man har en snabb dator för då kan man ytterligare vinna två extra garderingar inför varje omg. Assistant coach2 heter detta lallhockeyspel.

Skickade också in en protest häromsistens då en av lallfrågorna löd så här:

"Vilket lag har spelat flest antal SM-finaler?"

Djurgården har spelat hela 18 st finaler om man räknar så långt bak i tiden som 1922 och framåt. Nu hade Rinksitepersonalen säkert bara tänkt att räkna från när dagens ES startade upp och hade därför satt ut Färjestad (14 ggr) som det rätta alternativet. Men se det fick dom allt ändra på efter att man skickat in ett mail till dom, och alla som hade svarat DIF fick mycket riktigt den gardering som man så förtjänstfullt var berättigad till.

T o m Bajen (16 st) har spelat fler SM-finaler än FBK. FBK kom först på en 4:e plats.

Som du kan se så är det Rinksite som gäller. DT är bara ett tråkigt tidsfördriv som iaf inte jag engagerar mig i så väldans mycket. Annat är det med frugan dårå ;)
Kommentera

NuMountain:

Jag tycker att det är bra att det finns MoDoratorer som styr upp saker och ting här. Att påpeka att Frisco ligger sist i ligan, och dessutom tycka att det är roligt, är ju faktiskt ganska grov mobbing.
Kommentera

westerlind:

Hörrudu, vad var det där du sa till mig om ett (av dina) dreamteamlag med en massa minuspoäng då?
Kommentera

samjo: Varför anlita Nickes.com när det finns lokala alternativ med mycket prisvärda alternativ?

Vancouver 19-23/11 2002
Vancouver Canucks - Chicago Blackhawks
Vancouver Canucks - Detroit Red Wings

Pris: 11 700:- inkl alla skatter och avgifter

Flygresa t/r inklusive alla skatter

Transfer t/r mellan flygplats och hotell

Del i dubbelrum på 4**** hotell

Guidad stadsrundtur
Kommentera

MartinSedin: Varför inte sno ihop en reda själv, mycket billigare ?
Kommentera

Lumber Jack: Inte direkt lätt att hitta billiga flygbiljetter till Vancouver där du kan vara borta endast fyra dagar. De flesta billiga biljetterna till nordamerika kräver att man stannar borta i sju dagar(förutom weekendalternativen men det finns oftast inga sådana typer av biljetter till östkusten).
Kommentera

MartinSedin:
Var över till Vancouver i 8 dagar när usdollarn stog i nästan 11 spänn, bodde 3***, såg 3 matcher rinkside för under 11 000 spänn och då gick rinkside biljetterna på 1000 spänn styck. Det går nog att sno ihop en egen resa för runt 8000 idag.
Men jag har även varit över med arrangör, Björk o Boström, och det är bra mycket bekvämare fast dyrare.

Såg förresten Vancouver mot Avs, Sharks och Pittsburgh MÅNGA MoDospelare på min ära. Han även med att se Lakers möta Grizzlies i en NBA-fight, fast G är ju sålda nu.

Flygpriser och lite annat i länktips.
Kommentera

Lumber Jack:

du har aldrig använt dig av GoSports har för mig att de hette så. Ett Ö-vik företag som säljer resor till NHL
Kommentera

Lumber Jack: Är Grizzlies sålda nu? Såg en match Grizzles vs Clippers hösten 99. Kom bara ihåg att jag somnade efter drygt halva matchen. Dagens lärdom..Besök inte ett sportarrangemang samma kväll som du landar efter en atlantflygning.

Dessutom så använder de Kanada $ i Vancouver :))
Kommentera

MartinSedin:

Grizzlybjörnar i Memphis, well vad vet jag? Om det funkar med "Jazz" i Salt Lake City såå...
Kommentera

MartinSedin:
Alldeles riktigt att de använder kanadadollar i Kanada, den stog i 7.40, men flyg, hotell och matchbiljetter köpta från Sverige fick jag snällt betala med us dollar till den resebyrå jag anlitade.
Kommentera

Lumber Jack: 6.40 ska det vara...
Kommentera

Intressant att se att man nu också, enligt laguppställningen på modohockey.se, börjat att "döpa" spelare efter sponsorer, Dusan Mio. Vad blir det härnäst, Graninge sponsrar Årets Rookie-kandidaten och det blir namnbyte till Tobias Elström?

Så, det blir inte spel imorgon med tre centrar och fyra ytterforwardspar, och Warg får fortsatt förtroende.
Kommentera

Blev visst ett ord för mycket där, en liten groda. Ska ju stå "...det blir spel imorgon med..."
Kommentera

Paddan: Det börjar med en liten groda och slutar med ett paddelände. (fick en lulekick av det där.)
Kommentera

NuMountain: Hahaha, förresten, Tobias Enström MODO Hockey kandidat 1, låter ungefär som en medverkande i ett hockeydatingprogram. Alternativt någon typ av draft av spelare:
-Hej MODO Hockey kandidat 1, vad heter du och var har du spelat tidigare?
Kommentera

Paddan: God natt med er allihop och dröm sött om vinsten imorgon (eller är det idag) mot Färjestad.
Kommentera

Frisco:
För att hålla sig till sanningen så saknas mina poäng från första omg. i den totala tabellen, lite ojust från Falcon att slarva bort dem.
Jag (krullis86) skulle ha haft 17 0 4. Detta skulle innebära att jag låg på plats nr 10.
Kommentera

Kärran: Vi får komma ihåg det när det är dags för slutsummering framåt april.....
Kommentera

knaskamilla: "Hörrudu, vad var det där du sa till mig om ett (av dina) dreamteamlag med en massa minuspoäng då?"

Vet jag ingenting om. Däremot har jag ett lag på uppåtgående som just nu ligger på -25 poäng, ett härligt lag med endast brynässpelare. Kringresande legosoldater utan klubbkänsla är inga som är välkomna i det här gänget - här krävs det ett stort och bultande tigerhjärta. Jag tror på mina hjältar: Lite otur och några dåliga dagar har vi väl alla råkat ut för någon gång?

För övrigt håller jag med om att det är elakt att gång på gång påpeka att Frisco ligger sist.
Kommentera

westerlind:

Jag kan inte annat än hålla med om att det inte är snällt gentemot Frisco. Men som jag påpekade för honom i tisdags, du kommer nog tillskillnad från Brynäs att kravla dig uppåt i tabellen.
Kommentera

Lumber Jack:
Tack, jag behöver allt moraliskt stöd jag kan få. Tråkigt att du inte vill göra en insats för Brynäs bara...
Kommentera

Lumber Jack: En gång poängjaktschamp, alltid poängjaktschamp!
Kommentera

Frisco: Följetongen fortsätter. Min framryckning fortsätter, men till T G och gizMODOs börjar avståndet bli HV-stort.
Frisco lämnar sistaplatsen.

HS:are hitåt !

1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 39 / 30 poäng (7)
2 thomas gustafsson 31 / 25 poäng (6)
3 André Söderholm (Deas) 24 / 13 poäng (6)
4 Morgan Stafrin (Paddan) 24 / 11 poäng (4)
5 Linn Engvall (Kapusta) 23 / 21 poäng (4)
6 NuMo 23 / 13 poäng (9)
7 Johan Pahlin (Vader) 18 / 13 poäng (4)
8 R Eriksson ( L. Jack) 18 / 4 poäng (7)
9 Knas 17 / 11 poäng (4)
10 Per Lundgren (poffa) 13 / -2 poäng (7)
11 Linda Persson 12 / 5 poäng (1)
12 Kerstin Andersson 11 / 3 poäng (7)
13 Magnus Börlin (cadburus) 11 / -5 poäng (5)
14 ria-ra 10 / -5 poäng (1)
15 Frisco 9 / -3 poäng (7)
16 Samuel J (samjo) 8 / -2 poäng (0)
17 Mikael Lundvall 8 / -3 poäng (6)
18 Anderas svedin "Modoante" 7 / 1 poäng (-2)
19 J. Westman (radiosaigon) 7 / -7 poäng (-1)
20 Mattias Viberg (scim) 6 / -6 poäng (-1)
Kommentera

Paddan: Så var det då dags igen.
Kul att se att man inte var ensam om att få -13 poäng den här omgången!

HS:are hitåt !

Namn Poäng / Supertotal Senast
1 Rickard Hägglund (gizMODOs) 28 / 19 poäng (-11)
2 Linn Engvall (Kapusta) 19 / 17 poäng (-4)
3 thomas gustafsson 18 / 12 poäng (-13)
4 Johan Pahlin (Vader) 14 / 9 poäng (-4)
5 NuMo 12 / 2 poäng (-11)
6 André Söderholm (Deas) 11 / 0 poäng (-13)
7 Morgan Stafrin (Paddan) 11 / -2 poäng (-13)
8 Linda Persson 10 / 3 poäng (-2)
9 R Eriksson ( L. Jack) 9 / -5 poäng (-9)
10 Samuel J (samjo) 6 / -4 poäng (-2)
11 ria-ra 6 / -9 poäng (-4)
12 Anderas svedin "Modoante" 5 / -1 poäng (-2)
13 Knas 4 / -2 poäng (-13)
14 Mattias Viberg (scim) 4 / -8 poäng (-2)
15 J. Westman (radiosaigon) 3 / -11 poäng (-4)
16 Per Lundgren (poffa) 2 / -13 poäng (-11)
17 Kerstin Andersson 0 / -8 poäng (-11)
18 Frisco 0 / -12 poäng (-9)
19 Magnus Börlin (cadburus) 0 / -16 poäng (-11)
20 Mikael Lundvall 0 / -16 poäng (-13)
Kommentera

Paddan: Förra gången var jag den enda med minuspoäng. Nu var -2p istället ett ganska "bra" resultat. Måste medge att det är i tider som dessa som agnarna skiljs från vetet. Känns lite småtungt att vara MODO-supporter för tillfället.

Däremot har jag fått min Wernblom-halsduk nu och den kommer hädanefter användas flitigt på Campusområdet. Min förhoppning är att den ska bringa tur i framtida matcher. Framförallt hoppas jag på en mirakulös helandeeffekt vad gäller MODO:s skadade spelare. Jag vill se de bästa på isen nu! Tror nämligen inte att MODO skulle vara lika dåliga då. Ingen topp3-kanditat, men väl 5-6...

Det enda positiva med kvällen var HV:s vändning och vinst mot Luleå samt Frölundas 2p mot MIF. Ingen tappad placering ännu, men risken är desto större att det sker så efter nästkommande match.

'zzzZZZzzz' på er tillsvidare... Det är bara att härda ut!
Kommentera

Paddan:

Fan, det går sakta men säkert neråt... (NuMo, varför väntar du inte på mig utan klättrar uppåt på det där viset?!?)

Lite konstigt att poffa sade att han hade samma spelare i laget som mig, men jag ändå fått fler minus än honom. Jag tror att det beror på att han är förvirrad.

Ang. dagens match: att de skulle förlora mot TIK var inte oväntat, men att de spelade så dålig hockey var enormt tråkigt. Bara att hoppas på att MIF inte är på väg att bli bättre, för en vinst om en vecka vore jäkligt bra att ha (HV-matchen räknar jag som förlorad redan nu. Antingen det, eller också vinner de med 6-1...för ngn gång ska ju LJ ha rätt).

Nu är jag väl ungefär så långt ifrån en hockeycoach som man kan komma, men jag förstår verkligen inte varför Brithén inte tog time out vid något väl valt tillfälle!

Att Lehtinen gav allt när han väl fick chansen är inte direkt konstigt. Frågan är om han vill spela sig till en plats i MoDo eller försöker imponera på något annat lags värvningsansvarige...?
Kommentera

knaskamilla: läste idag på textv att lehtinen hade sagt "modo is stupid" ,något du kan kommentera? :)
Kommentera

danoj:

Nej, jag var inte där när han sa det.

Övriga MoDoiters åsikter om fallet finns i de första inläggen av tråden "Modo is stupid", tror jag.
Kommentera

knaskamilla: Alla verkar utgå från att det redan blivit en förlust mot HV71. Jag tror på allvar att MoDo kan göra en riktigt bra match där nere och om inte besegra dem i varje fall ta minst en poäng. HV71 börjar bli mätta och belåtna, matchen mot Luleå senast visar på att det snart kommer en förlust. Vidare är det faktum att inget lag har gått igeom elitserien obsegrad. MoDo vill ha revanch och det kommer de att få. Hoppas att svenska spel sätter oddset högt på en MoDo seger.
Kommentera

oraklet:

Jag tror på allvar att MoDo inte kan rycka upp sig så mkt från den senaste hemmamatchen och sina tidigare genomförda bortamatcher att de slår HV71. (Det är bättre att tro det värsta - så blir det roligare när det går bra, ngn gång ibland!)
Kommentera

oraklet: Modo har lika stor chans borta mot HV som en snöboll i helvetet. HV71 är Modos mardröm och jag gissar att Svenska spel kommer att sätta oddset därefter. Hmm? Då lär det väl bli 1.65 eller något liknande för Modovinst.
Kommentera

oraklet: 3 Anledningar till varför MODO kan komma att förlora mot HV71.

1. MODO är inte i form än.
2. HV71 är elitseriens bästa hockeylag.
3. MODO har inte slagit HV på 2 år aka kallat "hvspöket".

Ingen blir gladare om MODO vinner. Jag tvivlar just dock att denna match är vändpunkten. Tror på en bra period av segrar efteråt, då spelschemat ser vettigare ut, och vi kan få ett stabilt vinnande grundspel.
Kommentera

NuMountain: Drömmer tillbaka till de gyllene dagarna när man kunde få 250.000 gånger pengarna på en sexling och Svenska Spel hette Tipstjänst. Nu tillhör det nästan undantagen ifall ett lag har ett odds som överstiger 5 gånger pengarna på Lången.
Kommentera

Paddan: Det för övrigt, dags att slopa monopolet..
Kommentera

Wewillwintoday: Håller med, ner med Systembolaget ;)
Kommentera

Paddan:

För fanden mand, Netto Kastrup, den er go!

Davs!
Kommentera

Paddan: Det också :)
Kommentera

Fem anledningar till att MODO kan besegra HV71.
1. Bosse Ahl kvar i målet även nästa match ?
2. Skröder och Axelsson fortsatt borta på grund av skada.
3. HV71 är inte seriens bästa lag. Det bästa laget är Frölunda.
4. HV71 har hamnet i en formsvacka på grund av mättnad.
5. Jag har alltid rätt :=)
Om jag skulle bortse från dessa anledningar skulle jag sätta följande odds.
Hv71 - Modo. 1.15 - 4.25 - 3.90
Men med hjälp av min utmärkta analys ovan har jag kommit fram till att oddset bör vara enligt följande:
Hv71 - MoDo 1.75 - 2.25 - 2.50
Kommentera

« · 138737 · »