1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507072 inlägg · 4104 ämnen

Poängjaktsresumé.

« · 218942 · » Till forumet

Sv: Poängjaktsresumé.
scim:

Ja, jag håller med dig. Arsenal kommer att få dyngtorsk av Ajax. Fredrik Ljungberg blir uppfintad på läktaren av Zlatan, Freddie drabbas av personlighetskris, slåss med Wenger och får som straff bära pudelfrilleperuk den kommande månaden.

Manchester United - Juventus 2-1
Kommentera

poffa: Jag återkommer när matchen är spelad.
Kommentera

scim:

Gör du det. Jag förväntar mig ett grattis och ett "nu konverterar jag från Arsenal till vilket annat lag som helst"-uttalande.
Kommentera

poffa:

Jaha, nu förstår jag, du håller på Arsenal och vill att jag ska gratulera dig till vinsten efteråt samt skänka dig mina två Arsenal-tröjor. Du kan få en, max!
Kommentera

poffa & scum:

Slåss med Wenger? Pudelfrilleperuk? Hahaha, snacka om att kasta sko i stenhus: Det finns nog bara en klubb där spelarna behöver skydda huvudet efter match. Om sen fröken Beckham tänker börja använda hjälm eller peruk som du föreslog är jag osäker på. Tydligen hade plutten testat hjälm, men avstod förfärat när han insåg att det kunde skada hans frisyr.
Kommentera

scim:

Fel, fel, fel, fel... Som Brasse Brännström skulle sagt. När Ajax sopat banan med Arsenal (nu till veckan) vill jag att du i din besvikelse över att Arsenal är så dåliga, konverterar till Scunthorpe och i ren frustruation bränner dina Arsenal-tröjor på ett bål.
Kommentera

westerlind:

Vad har Push Spice med det här att göra?

På tal om att skada hans frisyr... Var det därför som Ljungberg blev så arg på Mellberg under VM? Var det risken att håret inte skulle ligga perfekt inför TV-kamrorna som Ljungberg tände snett?

Nä, Ljungberg. Gör det du är bra på. Borra ner huvudet, rusa till kortlinjen och sparka bollen ut i publikhavet.
Kommentera

poffa:

Öh... det är ännu mer fel,fel,fel,fel,fel visst e Ajax bra men inte bättre än Arsenal i topform såg själv matchen i London Då arsenal va lite rostigas en Manchster matchen i Fredags. Arsenal vinner serien. Och sen kommer Ajax två!
Kommentera

frölundaindian:

Jaja, och Elvis lever, solen slocknar om en timma och "Mars Attacks" var en verklighetsbaserad film.
Kommentera

poffa:

Elvis lever, han bor i Husum.
Solen slocknar om en timme någonstans, enligt konsekventvinkeln.
Och Mars Attacks skildrade nog någon typ av verklighet.

Ajax - Arsenal 0-5

Bit i gräset, poffa.
Kommentera

frölundaindian:

Äh, bry dig inte om poffa. Till skillnad från vissa andra så väljer jag favoritlag efter vilka som har det bästa spelet och den härligaste inställningen till sporten. För mig har inte spelarnas utseende eller damtidningsstatus lika stor betydelse. Därför är mitt favoritlag i England Arsenal, i Holland Ajax och i Sverige Hammarby. Mina favoritnationer i fotboll är naturligtvis Holland och Frankrike.

Ajax är för övrigt en av de klubblag som jag beundrar mest: De är ständigt i topp, de spelar en kreativ och offensiv fotboll och de har en långsiktig och genomtänkt filosofi från knatte till proffs, vilket gör att de producerar världsspelare på löpande band. Naturligtvis håller jag på Arsenal i de här matcherna, men jag glädjer mig också att Ajax ser ut att ha ett kanonlag på gång.
Kommentera

scim:

- Elvis lever INTE. I Husum bor en pinsam imitatör som egentligen är städare på Husumfabriken.

- Solen slocknar INTE, däremot går den ner under horisonten vilket inte är samma sak. Oavsett om du blandar in konsekventvinkeln eller ej.

- Mars Attacks är en av de sämre filmer som gjorts och skildrar på sin höjd en mindre begåvad regissörs inre. Därför får ni ett mål.

Ajax - Arsenal 5-1

Skall jag dela med mig av gräset, Scim? Eller har du din egen lilla plätt uppe i Umeå som du kan beta på?
Kommentera

westerlind:

Håller du på att försöka skapa en nödlösning som du kan använda då Arsenal får stryk av Ajax?

"Okej, Arsenal fick däng, men det var ju av ett av mina ANDRA favoritlag så det kan jag ju tåla..."
Kommentera

poffa:

- Elvis är Elvis, vem det än är.

- Allt är möjligt med konsekventvinkeln.

- 3-0 till mig

- Yes - Arsenal 0-5

- I Umeå råder vinter, vinter medför snö, snö ligger ovan gräs.

- Arsenal är bästigast av alla lag.
Kommentera

scim:

Det finns bara en kung av Rock n' Roll och han dog för mer än 20 år sedan. Däremot lever hans musik kvar via härliga skivor och mindre härliga imitatörer.
Kommentera

poffa:

Hade du skrivit "Elvis, kungen av Rock n' Roll" så hade jag givetvis inte tagit upp mannen som Hirsch har på sin målvaktshjälm.

Heja Löven, upp till eliten.
Kommentera

scim:

Upp med Löven OCH Skellefteå. Ut med brevskrivarna och kaffekokarna...:)

Låt Elitserien stå för Norrlandskusten!!!
Kommentera

poffa:

Löven före Skellefteå, för jag har ju trots allt längre till Skellefteå än vad jag har till Övik. Till Umeå Arena har jag bara någon ynka kilometer, härligt!
Kommentera

Hmm, ibland skulle man ju kunna få för sig att det finns folk på den här gästboken som absolut inte skulle klara av att jag försvann på den. Men - visst, visst uppskattning känner jag.

Punkt nummer 1: Kungen av rock n´roll var självklart Tommy Steele, har mamma sagt det så var det så.

Punkt nummer 2: Det bor ingen imitatör i Husum, förutom vissa personer som gör en bra imitation av en domare i korrekt klädsel. Däremot bor det en förkroppsling av fenomenet "punk" i Godmersta, och Sveriges största hjärta för sin publik. Missförstå mig inte nu, självklart gillar jag Svartöstadens Bear Quartet också, men ska de någon gång satsa på det stora breakandet i US of... kan det självklart bara bli tal om en mentor för att hitta den rätta inställningen.

Punkt nummer 3, speciellt för den f.d. S-vallaren och 50 miljoner japaner: Ruud Van Nistel... sänker Man Ure i sista omgången av 2004/05 års Premier League och skickar McHappyFotbollslaget till en höst fylld av Rotherham & co. Ni minns var ni läste det först.

Punkt nummer 4: Björklöven kommer aldrig att bli ett etablerat elitserielag, inte ens om ni så skulle installera Stalinistiskt styre i hockeyligan. Björklöven spelar i Division 1 Norra B fr.o.m. den 30 april 2004, och Skellefteå spelar i elitserien senast fr.o.m. det datumet.

Tegs SK - Hela Tegs lag.
Kommentera

Björn VII:

Ta inte i så du spricker. Löven har ju målsättningen att ta SM-guld 2008 (eller något åt det hållet), så det så!
Dessutom har väl ingen här påstått att Löven ska bli ett etablerat elitserielag, Poffa är bara Norrlandspatriotisk och jag vill ha elitseriematcher på gångavstånd.
Kommentera

scim:

Äh, det var min tagg som sprack...hade ju räckt med aldrig för att få den genomsnittlige gröne djävulen att spricka, om de hade läst här d.v.s.

Du får lägga ner din själ i TSK, finns inget annat...de är dessutom ett norrlandslag.
Kommentera

Björn VII:

Min själ är redan nerlagd i Modo Hockey, jag är ingen hockey-bigamist. Dessutom är väl steget till eliten bra mycket närmre från Superallsvenskan än från Allettan Norra.
Kommentera

Björn VII:

Mera Björklöven och Skellefteå i Elitserien. Mindre Brynäs och Linkopink...
Kommentera

scim:

Om vi säger så här: I vissa situationer kan steget från att vara Buffalo Sabres till att inte vara något alls vara ett mycket kortare steg än Tegs steg från allettan norra till elitserien.

"Buffalo Sabres" är inte klubbens rätta namn och det är inte heller "Buffalo Sabres" som skrivit brevet.
Kommentera

Björn & Scim:

Vad är det för Elvis och Steele ni pratar om? poffa skrev:"Det finns bara en kung av Rock n' Roll och han dog för mer än 20 år sedan. Däremot lever hans musik kvar via härliga skivor och mindre härliga imitatörer."

Bon Scott dog 20 februari 1980. Som poffa skriver så lever hans musik kvar - via underbara skivor som "Let There Be Rock, Dirty Deeds Done Dirt Cheap och Highway to Hell. Den där punchige imitatören med gubbkeps har väl ändå sina ljuspunkter, men han är inte i samma universum som Ronald Belford Scott.
Kommentera

westerlind, frisco, Björn VII, scim, m.fl.:

Jag ser att ni diskuterar fotboll och grejer och jag får väl avsluta det hela med att berätta för er alla hur det ligger till. Jag håller med Westerlind att laget hjärta och själ är viktigast för mig och då finns det bara ett enda lag och det är United. De är betydligt bättre än Assenal t.ex. och har framtiden för sig ( se länk).

Japp då var det färdig snackat.
Kommentera

poffa: Brynäs och Skellefteå spelar i Elitserien nästa säsong.
Kommentera

westerlind:

Kommer du fortfarande tycka det efter att Löven som vanligt slagit ut Skellefteå i Playoff 2 till kvalserien?
Kommentera

westerlind:

Återigen bevisar du att allt för mycket tittande på Kaffelaget från Gävle kan vara skadligt för hälsan. Följ länken för att förstå den sanna kungens väg.
Kommentera

poffa:

Vad var det där för anorektisk gymnasiespoling du visade upp? Någon företrädare för anemisk britpop kanske? Nej, tacka vet jag mannen som är man nog att fylla ut sin kostym!
Kommentera

poffa: Är det bara för att ni skall få ihop folk på era bortaresor eller är det -99 som sitter hårt på näthinnan fortfarande ;)
Kommentera

Nu ser det ännu roligare ut:

1 Johan Pahlin (Vader) 97 / 165 poäng (6)
2 Knas 73 / 101 poäng (6)
3 Samuel J (samjo) 71 / 113 poäng (4)
4 Linn Engvall (Kapusta) 69 / 144 poäng (4)
5 Per Lundgren (poffa) 66 / 103 poäng (4)
6 NuMo 65 / 117 poäng (2)
7 ria-ra 65 / 84 poäng (6)
8 J. Westman (radiosaigon) 63 / 87 poäng (2)
9 Anderas svedin 62 / 111 poäng (3)
10 Morgan Stafrin (Paddan) 61 / 113 poäng (2)
11 Frisco 59 / 71 poäng (4)
12 Magnus Börlin (cadburus) 57 / 73 poäng (7)
13 André Söderholm (Deas) 55 / 104 poäng (2)
14 R Eriksson ( L. Jack) 55 / 93 poäng (4)
15 Linda Persson 54 / 69 poäng (-3)
16 Mikael Lundvall 53 / 61 poäng (6)
17 Kerstin Andersson 52 / 84 poäng (11)
18 Rickard Hägglund (gizMODOs) 47 / 95 poäng (3)
19 tummen 45 / 116 poäng (3)
20 Mattias Viberg (scim) 44 / 99 poäng (2)

(Vad är som FBK ifjol, typ. En fråga man kan ställa sig är: hur lyckas man få -3 i en sådan här match?)
Kommentera

knaskamilla:

Attans, nu ligger jag ju sist. Trist att min noll-coaching-taktik ska fallera...nåja jag får väl trösta mig, men främst fira med en kall Staropramen.
Kommentera

scim:

Som MoDospelarna själva säger ang. tränarbytet och att det går bra nu: "Nu har vi ju en coach i båset".

Nåja. Vad är väl en poängjakt, jämfört med Rinksite?
Kommentera

knaskamilla:

Vad är en Rinksite?
Kommentera

scim:

Sidan av en rink?
Kommentera

knaskamilla:

Jag tror det är hemsidan av en rink.
Kommentera

knaskamilla:
Antar att det helt enkelt var ett skrivfel och skall vara Rinkiste. Alltså ett glas iste vid rinken. Kallt värre...
Kommentera

Paddan: På tal om På tal om RinkIsTe: Måste de alltid ha kalkon o slamkrypar-frågor? vad sägs om detta:
Var ligger "den offensiva blå linjen"?
Bortre blå linjen från eget mål sett
Blå linjen närmast det egna lagets målvakt

Beror väl på vart man står? Eller sitter? Vems målvakt? Finns väl ibland 2 på banan? Vad säger konsekvens-vinkeln? Är det konsensus?
Kommentera

Zigge: >>>>Var ligger "den offensiva blå linjen"?
Bortre blå linjen från eget mål sett
Blå linjen närmast det egna lagets målvakt

Inget fel i den frågan. Till och med jag förstår frågan på en gång. Däremot har Rinksite haft ca 10 mycket underliga frågor.
Kommentera

Frisco: Nog skulle väl kanske frågan kunna omformuleras en aning?

Var ligger den offensiva blålinjen?

1) Bortre blålinjen från det egna lagets målbur sett.

2) Närmast blålinjen från det egna lagets målbur sett.

Förstår inte varför "mål" och "målvakt" ska blandas in i sammanhanget - det gör en bara förvirrad.

Timrå IK - MoDo Hockey.....5 - 2.
Kommentera

Frisco:

T.o.m. jag såg att Zigge skrev "kalkon- och slamkryparfrågor", finns fortfarande utrymme för ett av de epiteten även om man förstår frågan dårå.
Kommentera

1 Knas 17 / 131 poäng (11)
2 Morgan Stafrin (Paddan) 15 / 143 poäng (11)
3 André Söderholm (Deas) 15 / 134 poäng (11)
4 Per Lundgren (poffa) 13 / 128 poäng (10)
5 R Eriksson ( L. Jack) 13 / 118 poäng (10)
6 Mikael Lundvall 10 / 75 poäng (10)
7 Anderas svedin 9 / 123 poäng (9)
8 Kerstin Andersson 8 / 103 poäng (1)
9 Magnus Börlin (cadburus) 7 / 87 poäng (6)
10 Linn Engvall (Kapusta) 6 / 165 poäng (6)
11 NuMo 6 / 141 poäng (5)
12 Samuel J (samjo) 6 / 133 poäng (6)
13 Frisco 6 / 91 poäng (6)
14 Linda Persson 6 / 90 poäng (6)
15 Johan Pahlin (Vader) 5 / 182 poäng (5)
16 Rickard Hägglund (gizMODOs) 5 / 103 poäng (5)
17 ria-ra 5 / 88 poäng (5)
18 Mattias Viberg (scim) 4 / 97 poäng (4)
19 J. Westman (radiosaigon) 4 / 89 poäng (4)
20 tummen 1 / 118 poäng (1)

Oj då. Hädanefter tror jag att poängjakten räknas mycket mer än vad Rinksite gör.
Kommentera

Eftersom säsongen är över lär väl poängjaktssäsongen också vara det... Här kommer slutställningen:

1 Knas 15 / 129 poäng (1)
2 Morgan Stafrin (Paddan) 13 / 141 poäng (1)
3 André Söderholm (Deas) 13 / 132 poäng (1)
4 Per Lundgren (poffa) 13 / 128 poäng (1)
5 R Eriksson ( L. Jack) 13 / 118 poäng (1)
6 Magnus Börlin (cadburus) 12 / 92 poäng (0)
7 Anderas svedin 10 / 124 poäng (5)
8 Kerstin Andersson 6 / 101 poäng (-2)
9 Mikael Lundvall 5 / 70 poäng (1)
10 Linn Engvall (Kapusta) 3 / 162 poäng (1)
11 Samuel J (samjo) 3 / 130 poäng (1)
12 Frisco 3 / 88 poäng (1)
13 ria-ra 3 / 83 poäng (3)
14 Rickard Hägglund (gizMODOs) 2 / 98 poäng (2)
15 NuMo 1 / 135 poäng (1)
16 Mattias Viberg (scim) 1 / 88 poäng (1)
17 Johan Pahlin (Vader) 0 / 176 poäng (-2)
18 tummen 0 / 117 poäng (-4)
19 Linda Persson 0 / 82 poäng (-1)
20 J. Westman (radiosaigon) 0 / 81 poäng (0)
Kommentera

knaskamilla: Den slutställningen är lite av förklaringen att vi numera är utslagna.
Kommentera

NuMountain:

Du menar att det är mitt fel?
Kommentera

NuMo & knaskamilla: Allt är ert fel!
Kommentera

knaskamilla: Nej, men det är synd att du fick rätt.
Kommentera

NuMountain:

Rätt i vilka som skulle producera poäng?
Kommentera

knaskamilla: Eller rätt i vilka som inte skulle ta onödiga utvisningar.
Kommentera

« · 218942 · »