1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511306 inlägg · 4110 ämnen

Räft och rättartingstråden

« · 1129845 Till forumet

Sv: Räft och rättartingstråden
Huge:

Jag får ingen lön för att vara trådpolis, alltså tycker jag att jag kan slippa läsa rubrikerna om jag inte vill.
Kommentera

Huge: Det rör sig nog snarare om ett typfel än ett stavfel.
Kommentera

knaskamilla: Sover du eller vad är det frågan om?
Har du inte märkt nåt konstigt med trådnamnet jag just nu skriver i?
Och du ska vara trådpolis... ;-)
Kommentera

Lumber Jack:

Att be om ursäkt, att erkänna att man gjort fel och på något sätt gottgöra detta är en svår konst. Det måste man träna på. Jag har aldrig någonsin hört Jerry eller Ecke säga att de gjort ett misstag, än fast de flesta modoiter kan skriva ett fullt A4 med deras begångna misstag.

Att tiga och ickekommunicera är det sämsta möjliga i dagens snabba värld. Personligen har jag större förtroende för de som då och då erkänner misstag, än de tystar ner misstag eller de som tror sig vara felfria.

Man har lyckats med konststycket att få det tidigare självspelade pianot MODO att bli en organisation med vikande ekonomi och med dåligt anseende i media, likaså har man lyckats med konststycket att 75 procent av värvningarna har varit misslyckade. Och precis som du säger har vår coach inte lyckats få ut kunnandet från dessa meriterade spelare.

Som medlem vill jag se ansvarsutkrävande. Harri Rindell, Erik Holmberg och Jerry Häggström bör ställa sina tjänster till förfogande. Harri och Freddan bör göra det redan nu för att MODO ska få in ny energi och undvika att degradering och i förlängningen utplåning.

Just nu handlar det enbart om att få in en smula energi så att man kan vinna de mycket svåra kvarvarande matcherna, vilket lite tyder på…
Kommentera

Lumber Jack: Ord!

Jag har hela säsongen sagt att man inte skall sparka tränare, spec då det inte funnits några bättre alternativ,
under pågående spel. Men efter ikväll och radiointervjun men Harri så, som så ofta i South Park, är det dags.
KICK THE BABY!
Kommentera

Paddan: gråt inga tårar. Borde väl passa bättre för våra lag ikväll.
Kommentera

Lumber Jack: Äh, nu är det nog dags att vila lite innan det är dags att avsluta arbetsveckan.
Kommentera

Lumber Jack:
Boorken är väl ledig, han hittar ju till Ö-vik. Och läsa kvalseriekartan kan han ju bevisligen åxå göra, om det nu skulle bli så illa.
Kommentera

berghult: Nej då, stundtals tog sig vissa spelare samman under matchen mot HV. Med en målvakt hade vi kunnat vinna den matchen.
Kommentera

berghult: ja dom kan ju köra med Junior laget nästa match. Då går det säkert bättre.
Kommentera

Lumber Jack: Blir det inte ganska få spelare kvar på isen om man bänkar de som inte gör rätt (för sig)?
Kommentera

Lumber Jack: Typiskt, här tänkte jag skriva något om japanskt gråtande och så har du fått med det i ditt inlägg. Nåväl, kan vi inte låta alla tre få "vandra på plankan" samtidigt.
Kommentera

Lumber Jack: Ja du har så rätt så.
Kommentera

Räft och rättartingstråden
Säsongen lider mot sitt slut. Förhoppningsvis kommer vi att spela kvar i ES även nästa år, men det är inte att ge sig på. Säsongen som så har varit en tragedi, fullständigt bedrövlig. Inte ens när vi ledde serien såg det bra ut.

Det finns framför allt tre personer som bär det direkta ansvaret, och om de har ett uns av självkänsla och stolthet kvar i kroppen säger de upp sig med omedelbar verkan. Jag vill se dem på japanskt vis gråtandes be om ursäkt för sina tillkortakommanden och lovar dyrt och heligt att göra allt som står i deras makt betala tillbaka vad de har kostat ekonomiskt och kulturellt för vårt stolta MoDo.

Så till frågan, vem säger upp sig först?

VD Jerry Häggström, som VD måste du ta ditt fulla ansvar!

eller

Sportchef Erik Holmberg, efter ett första år med obeskrivlig tur har du helt plötsligt visat dig vara en komplett sopa, helt oduglig. Mike Morrison var spiken i din egen sportchefskista!

eller

Harri Rindell, 50 omgångar du har inte ens varit i närheten av att visat dig vara kapabel rollen som tränare och coach i Sveriges viktigaste hockeylag. Du måste ställa din plats till förfogande omedelbart!

Sedan så kommer frågan om efterträdare. Blir det kvalserien måste vi ha in en coach som kan köra upp ett glödgatt spett i röven på spelarna, sävål de med som utan tarmsjukomar. En coach som vågar bänka spelare som inte gör rätt för sig, och matchar det hetaste spelarna i alla lägen. Någon som kan rita upp något som åtminstone liknar ett powerplay-spel. Alltså det akutaste blir att ersätta Harri när han säger upp sig (om han nu har ett uns av stolhet i kroppen alltså). Kort sagt, en coach som är beredd att göra allt som krävs för att få spelarna att fatta att hockeymatchernas ska vinnas. Det finns ett par av dem i Umeå-området...

De övriga posterna är inte riktigt lika akuta.
Kommentera

« · 1129845