1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511621 inlägg · 4110 ämnen

Rapport direkt MoDo - Luleå

« · 184659 · » Till forumet

Sv: Rapport direkt MoDo - Luleå
NuMountain: Var sjutton är Ben Perreault när man som bäst behöver honom?
Kommentera

NuMountain: Ja det tycker jag. Hirsch kan vara tredjemålvakt för mig bara han får stå.

Slutresultat i Haparanda: Hemma 9, Borta 1.
Kommentera

Frisco: Han är ju bare andremålvakt. Ska vi stå med andremålvakten bara för att han är bäst?
Kommentera

NuMountain: Jag jag tycker att vi ska satsa på Hirsch.
Kommentera

Frisco: Nej niu tycker jag du är dum. Riksman är enligt mig förstemålvakten. Sen om han får öppna båsdörren ca: 50% av matcherna är en annan sak. Eler tycker du vi ska sattsa på Zavojski?
Kommentera

NuMountain: Jag tycker att Riksman borde lånas ut till Husum. De skulle behöva honom. 8-1 till Asplöven efter 2 perrar.
Kommentera

knaskamilla: Huvudsaken Hirsh står även om han är andremålvakt. Riksman är ju sämre varje gång Hirsh får stå och tvärtom.
Kommentera

Frisco:

Om det nu var att någon sa så, och att den personen var Pirro, så står han antagligen inte för vad han säger. Han kanske sa "Riksman flyttar man inte på i första taget", eller något sådant?
Kommentera

knaskamilla: Eftersom Hirsch stod förra matchen så står inte Pirro för vad han säger?
Kommentera

Frisco:

Jag har iaf för mig att det var ngt sådant. Men om vi inte låtsas om Pirro så tror jag inte att vi har någon uttalad förstemålvakt.
Kommentera

knaskamilla: Kanske? Ok.
Kommentera

Frisco:

Var det kanske Pirro som sa efter en match för ett tag sen att "Riksman flyttar man inte på nu"?
Kommentera

NuMountain: Vem har uttalat sig?
Kommentera

knaskamilla: Det spelar ju ingen roll vem som står så länge den bästa gör det. Riksman är ju uttalad förstmålvakt därför måste man utgå från honom och sen låta Hirsh stå om Riksman är sämre.
Kommentera

Frisco:

Håller med om att valet av målvakt är lite underligt. Fast Riksman kanske har sett bättre ut på träningarna? (Personligen har jag aldrig förstått hur man kan se så tydlig skillnad mellan två ganska jämnbra målvakter på en träning att man vet vilken som ska få stå i match, men så är jag ju ingen hockeyexpert heller...)
Kommentera

Asplöven - Husum står 5-1 en bit in i andra perioden.

I övrigt kul att se att Pierre Hedin är frisk igen. Däremot förstår jag inte varför Riksman får chansen igen. Kanske var Hirsch dålig mot Timrå när han släppte in 3 mål? En målvakt borde väl kanske ta 2 frilägen och en styrning?
Kommentera

Frisco: Det tycker iofs jag också, om än jag helst slipper vänta i 1,5 timme. Det finns alltid något att sysselsätta sig med - om inte annat så kan man ju snacka lite skit med andra som är tidiga innan uppvärmningen kör igång.
Kommentera

Lulekickan: Jag vill alltid vara på plats i tid. Mycket roligare att få stå en stund och vänta innan portarna öppnas än att vara framme mellan uppvärmningen och nationalsången.
Kommentera

knaskamilla: Jorå, nog hade han haft det. Den reseansvarige var säkerligen också medveten om att de riskerade att inte hinna fram i tid så jag vet inte varför de åkte så sent. Kanske hade det något med bussbolaget att göra. Jag vet att de först hade lite problem med att hitta lediga bussar, t ex hade det bussbolag de vanligen använder ingen ledig buss, men de fick till sist hjälp av LHF så att de skulle kunna genomföra resan.

Det kanske var lika bra att Frisco inte hade så stor makt över researangören dårå, i så fall hade ni nog kommit dit 1,5 timme innan ens portarna slagits upp : )
Kommentera

Lulekickan:

Han kanske kunde ha haft en liten dialog med reseansvarig då, kan man tänka?

Frisco visste ju att vi skulle komma sent till Luleå också, när vi åkte halv nio, men han har inte så mkt makt över de som ordnar resorna, verkar det som... ;)
Kommentera

knaskamilla: Rosell är ordförande i supporterklubben, fast det är inte han som i första hand är reseansvarig.
Kommentera

LULEÅLJUDFIL NUMMER 3
Kommentera

LULEÅLJUDFIL NUMMER 2
Kommentera

Lulekickan:

Vem är Rosell? Han som bestämmer över resorna?
Kommentera

Frisco: Ja om du har lite att göra så kan du ju roa dig med det, för i serien lär ni ju inte gå om oss :)
Kommentera

Frisco: De visste om att de skulle komma för sent, eller i vart fall visste Rosell det. Vet inte varför de trots det åkte kl 10.00. Kanske hoppades de att folk skulle dricka och pissa mindre under resan?
Kommentera

lizzard: Om nån mer säger så då kanske jag lägger ut ett par till?=)
Kommentera

Frisco: Hahah den var faktiskt ganska kul måste jag säga, lite självdistans måste man ju ha
Kommentera

Lulekickan: 11 minuter på Mediakuben avr kanske 16 i verkligheten. Stämmer nog ganska bra det. Såg att nästa resa skulle avgå 09.00. Man lär sig av misstagen=)
Kommentera

Frisco: De kom till och med dit 16 minuter för sent enligt Rosell, fast det kanske bara hade gått 11 minuter av matchen.
Kommentera

Måste lägga ut ljudfilen som alla Luleåfans som bussade söderut missade förra matchen i Kempis eftersom de kom efter 11 minuter av matchen. Denna spelades upp i högtalarna i Kempis innan matchen.
Kommentera

Frisco:

Ja, något av de alternativen kan det också vara.
Kommentera

knaskamilla: Eller också har de en annan syn på hockeyn. Eller också är smärtgränsen olika. Eller också tror Matthiasson att det är så man ska göra. Han kanske brukar se på NHL Powerweek?
Kommentera

Frisco:

Timråspelaren kanske inte tyckte att målet var lika kul som Tommy P gjorde?
Kommentera

knaskamilla: Tommy P jublade trots krossen från Lindman för målet medan Matthiasson bara åkte mot Lehtinen och skrek. Underligt vad människor är olika.
Kommentera

Frisco:

Helt ologiskt är det inte heller att ta till en sådan åtgärd om man hamnar lite efter och en spelare är på väg att lägga in pucken i tom kasse, tycker jag. Retsticka eller ej.
Kommentera

knaskamilla: Spelaren är Lehtinen. #29 i Timrå Matthiasson är en stor retsticka på planen. Fulade sig själv efter avblåsningar i gårdagens match och var väl värd en liten petning med klubban.
Kommentera

knaskamilla:

Sådär. Då har man konsulterat Hockey Live, och kommit fram till att spelaren i El Macos fråga antagligen är Lehtinen.

För övrigt, vad det gäller vad spelarna säger till varandra på isen, så skulle jag väldigt gärna vilja veta vad Timråspelarna sa för att få Werner så arg.
Kommentera

El Maco:

I Luleåmatchen? Eller har vi bytt ämne i tråden?
Kommentera

El Maco: Vam var den nummer 2 och fd landslagsspelare som krossade Tommy P direkt efter att han gjort mål? Vem var den skurkige? 1-1.
Kommentera

NuMountain: Jag tycker att hockeyförbundet med Kjell Nilsson i spetsen ska låt Luleå prova att spela på ultimate i freesbee, alltså utan domare. De gör ju ändå aldrig några fel.
Kommentera

knaskamilla: Vem var den Modoit på efterkälken som slashade Mathiasson precis när han slog in fyran? Det var inte svårt att läsa på läpparna på sporten vad Mathiasson sa till honom efteråt... Men jag uppfattade inte vem den skurkige var.
Kommentera

NuMountain:

Man kanske skulle roa sig med att föra statistik över mot vilka lag de spelare som blir skadade blir skadade? Eller, nej, förresten. Det vore ju bara användbart om man skulle nämna det som besvärande mot något motståndarlag.
Kommentera

Frisco: Att Kim Staals skada kom till mot Luleå är ju något som vi aldrig skulle nämna som något besvärande mot det laget. Snarare är det väl ett faktum som vi fått lära oss leva med. Tyvärr så måste vi nog i fortsättningen ändå försöka undvika det oundvikliga om vi ska kunna tänka på vidare matcher mot de klassiska ES-lagen.
Kommentera

Lumber Jack:

Vadå, är han snygg?
Kommentera

Frisco:

Nu blir nog knas lycklig då man kan spana in Ylverton i bakgrunden...
Kommentera

Påhlsson har tydligen tagit sitt förnuft till fånga. Jag har aldrig förstått vad killen hoppades på med sin strejk.
Kommentera

Frisco: Bulans kommentarer ska tas med en nypa salt. Tänk på att killen nog fortfarande är förvirrad av hjärnskakningen. :-)
Kommentera

Logan: Du menar denna artikel www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,245035,00.html
---
Bulan säger: [Ja, dom grät väl inte när jag bars ut på bår (skratt)]

Jag tror inte Bulan nånsin fått så mycket applåder i Kempehallen som han fick i lördags. Inte ens sammanlagt under alla matcher han spelat där.
Kommentera

« · 184659 · »