1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1182528 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
Berka: Själv bryr jag mig inte om vilken lön de har, det kan ändå ingen förändra eftersom den bygger på de förväntningar klubben har haft och har på spelarna.

Däremot så är jag fastligt intresserad av prestationen. Men jag tror inte att den blir bättre av att spelarna får uppkört i näsan att de inte är värda lönen.

Hela det resonemanget är ju bakvänt. Inte vill vi väl att de skall få sämre betalt och att de därmed bara skall prestera efter det?
Kommentera

Nikki: Modo har inget val som jag ser det för om man inte förstärker så blir det kvalserien.Och man kan ju inte bromsa sig ur en uppförsbacke
Kommentera

NuMo: Possitivt att freddan medger att spelarna inte presterar och att han verkligen förstår problemet och redan nu vill ta tag i problemet.
Tidigare har ju liknande problem tystats ner och sopats under mattan.

Sen är det fantastiskt att vissa spelare i modos sk. ryggrad har skyhöga löner men presterar inget.
Kommentera

NuMo: Vem vet, spelar Foppa kanske nr 19 gör detsamma.

Inte omöjligt :)

Kommentera

Nikki: Då kanske Freddan har lyckats få ledningen att förstå att man inte kan rida på försäsongsresultaten. Man tyckte ju att det inte var så noga med att spetsa truppen, mot Freddans förmenande.
Kommentera

MorganaLefaey:Beror på hur långt in i säsongen klubbarna vill ha dom, får väl vara i Sverige ett visst antal dagar på året.
Kommentera

renen: Då det låter som att de försöker vänta ut Sundströms skada utan att veta vad det är för något som orsakar felet så behövs det minst en i alla fall. Det lag som modo ställer upp med i kväll gör ju inte någon motståndare skräckslagen.

Man får hoppas det ändå räcker för att slå BIF på hemmaplan. Bör inte vara omöjligt, även om det inte håller i längden då fler skador lär dyka upp.

När får artistare dyka upp? Har något som säger ca 2 veckor in i oktober, men chansar på att någon här vet det verkliga datumet.
Kommentera

shinzawai:

Jag sammanfattar det ungefär såhär (Haydaraffären)

Några har fått för sig något...
Kommentera

Justin Morrison verkat ha skärpt till sig, kanske är dags för lite 2007-repris?

www.eliteprospects.com/player.php?player=9455
Kommentera

shinzawai: Foppa ges lite lugn o ro, han blir där över typ två veckor.

Haydar förhandlas det med vad jag vet. Det kommer minst en artistare men vem och när det är frågan.

Kommentera

shinzawai: Jag tror inte han behöver prata med Peter, där har han nog koll på vart skåpet står, men av respekt för Peter så håller han käft.
Kommentera

Är det ngn som med säkerhet vet att Freddan scoutar något i dagsläget? Han verkar inte prata med Foppa, han jobbar inte på Haydar... Vad gör han egentligen?
Kommentera

Nikki: Hur ligger det till då?
Kommentera

Poffa:

Fan vet om inte Foppas påståda stressfraktur i högerdojjan, samt den framgång och den glädje han visat i spelet här hemmavid verkligen talar för Modo nu.

Inte kan han väl vara så dumstridig att han lägger ytterligaer en säsong till i potten bara för att kanske få spela några matcher i NHL?

allehanda.se/sport/ishockey/1.1392503
Kommentera

Poffa: Nu är jag besviken på dig. Skämmes på dig kar.
Kommentera

Nikki: Alltså, 400 000 i månaden kan bli väl mycket även för min del. Det skulle ju gå, men jag vill nog inte offra 80% av min månadslön på Haydar.
Kommentera

Poffa: Litar på att du betalar Haydar :-)
Kommentera

Bissett19: Insamlingen avslutas 15/10 om jag inte har fel. Är ganska säker att det ramlar in fortfarande.
Kommentera

Poffa:

300 000 enligt klubbdirren H-G Karlsson i deras senaste uttalande den 16 September.Plus sponsorer så blev det runt en halvmille....
Kommentera

supertrött: Hur mycket fick de in?
Kommentera

Poffa: Räknar med att du slår Brynäsarnas insamling själv :)
Kommentera

supertrött: Ge mig kontonumret så ska jag sätta in pengar.
Kommentera

Salle: Ajdå, tänkte inte på det.

Skulle drömmen om Haydar gå i uppfyllelse, 21:an köra hela året och Näslund få "suget" lär man ångra att man sitter framför tv:n.
Kommentera

supertrött: ÄÄ Sånt där är ju PR jippon. Kolla på Brynäs insamling. Vad drog dem in? 200k? Det täcker ju inte ens en månads kostnad för Nordqvist 24 månaders långa kontrakt.
Kommentera

supertrött: Tänk om fler löst säsongsbiljetter så hade det ju kunnat vara en realitet. :-)

Kommentera

Poffa: Dags att ta fram lädret ?
Kommentera

shinzawai: Happy happy joy joy. Skulle vi få Haydar så skulle man må rätt gott.
Kommentera

shinzawai: Hoppas det finns pengar så du behöver en sånhär.
Kommentera

bisterfinnen:

Blä på dig själv du.

Fast jag ställde i varje fall kloclkan på halv fem för att skicka med tvåpinnars med Frisco, Kamilla, Björn och Shinz, tror jag att det var.

svtplay.se/v/1700939/forsberg_om_comebacken_jag_vet_inte_hur_det_kommer_att_ga

En intervju med Foppen...
Kommentera

hellge:

Men du har ju vanan inne då det gäller att missa viktiga matcher :-D
Kommentera

Fantastiskt många bitterkukar som kommenterar ÖAs artikel, vilken jävla sten kom de ifrån?

Jag tycker det är fantastiskt vilken kärlek till sporten Peter visar, och för mig får han göra hur många försök han vill att ta sig tillbaka. Han har inget att bevisa. Funkar det så jättebra. Funkar det inte, fyfan vilken jävla karriär han haft.

Vad är det för jävla samhälle vi har när jävla nollor sitter och dömer ut en person på förhand som försöker göra det han tycker är det roligaste han vet? Är inte hela vår framtid i att vi ska försöka göra saker?

Kanske långsökt, men misstänker att dessa personer är samma individer som skjuter knivar i ryggen på familjen forsbergs försök att investera pengar i Övik. Och på något skumt sätt hoppas jag att dessa kommentarer grundar sig i avundsjuka, och inte att de faktiskt tycker att PF ska sluta drömma om att en dag få göra det han tycker är roligaste i hela världen.

Länge leve försök!
Kommentera

hellge:

Som sagt, har problem med Molinder, Magnus Häggström är den tredje i formationen och enligt ÖA så ska dom spela så imorgon.
Kommentera

Salle: Jag tyck INTE som Ni! O det gör ju inte Foppa heller. Jag e glad för varje byte han kör i MoDo, nu TROR jag inte han är i toppform imorron, kan inte ha allt för stora krav, får ge PF några matcher (fler än 3?).
Vem har rätt, TT elr Szymon? Har inte NHL nåt avtal med IHL eller SHL, så borde väl Foppa kunna åka över precis när han vill?? 1 april 2010 om han vill?
Kommentera

NuMo: jag tyck som du.

Han borde prova en hel (märk ordvitsen)  säsong här hemma. Med mammas köttbullar och lite press på sig.

Kommentera

MorganaLefaey: Tror knappast att han tar betalt för att spela. Just nu i alla fall.
Kommentera

Poffa: Även om foppa gör detta som en personlig språngbräda så har jag svårt att se att modo skulle neka. De har skada på en viktig spelare, samt att jag har väldigt svårt att tro att Forsberg har speciellt mycket i lön. Ska vi gissa på att det är något liknande att han slipper betala för materialet han nöter ut medans han försöker bli redo för en NHL klubb.
Kommentera

hellge: Som du sa tidigare Skröder, Foppa, Zucca. Mmmmmmm
Kommentera

Poffa: Självklart kommer jag att njuta. Men inte när foten går paj efter tio matcher i NHL. Då kommer jag att tycka att det var idioti.
Kommentera

NuMo: Gnällspik. Njut istället av att få se Foppa i MODO:s dress.
Kommentera

Wayne Gresky: Foppa är Foppa, det håller jag med om.

Men det ger en fadd eftersmak om han använder Modo som språngbräda endast för sin privata karriärs sak. Det kanske inte är så, men man börjar ju fundera.

Förhoppningen får väl ligga, som du säger, att han inser att det är bättre att fullfölja i ES den här säongen i stället och att han lägger NHL på isen en säsong till. Iofs. innebär det att han blir ytterliggare ett år äldre, men samtidigt så får han ju ett riktigt kvitto på om hans fysiska status kan göra sig gällande där en hel säsong.

Hur skall han annars gå vidare. Tre matcher med Modo nu, stigande förhoppnnigar och förväntningar och så vips. Efter tio matcher i NHL, ytterliggare ett bakslag, besvikelser och varvet börjar på nytt.

Händer det vettefan om jag någonsin vill se Foppa i Modos lag fler gånger. Det känns inte schysst mot någon.
Kommentera

AM:

Svarten, Molle och Foppa känns som den konstigaste uppställningen man kan ställa upp med.

Vi får väl hoppas att Milo kan mer mer hockey än oss :)
Kommentera

renen:

Det känns jäkligt obra att inte åka med till huvudstan. MoDo FF har gala på Brux och jag är med och anordnar.

Visst är jag glad för tre matcher, men mycket vill ha mer....
Kommentera

Kaxigt att ta in Foppa på en veckas tryoutkontrakt...
Kommentera

hellge: Try out-kontrakt blev det....:-D

Otroligt skoj! Känns ju ganska bra att man har biljetter till DIF-MODO på Hovet på lördag, precis som någon annan skrev tidigare.
Kommentera

hellge:

K.Forsberg spelade tillsammans med Skröder och Aasen idag på träningen, behöver väl inte betyda nåt inför imorgon, men så var det i alla fall.
Foppa körde med Svarten och Molinder?( Har fortfarande svårt att känna igen honom).
Kommentera

hellge: Tror nog att alla i truppen vet att Foppa går in när som helst bara han kan/vill spela med MoDo.

Fan va gött att man ska till Stockholm på lördag.

Kommentera

« · 1182528 · »