Poffa: Själv är jag väldigt tveksam till att det blir som du skrivit, för det första kommer inte ecke avgå då han har alldeles för bra lön 1,8 milj/år, och ingen annan på kontoret heller för den delen. Hedman kommer sanolikt dra till nhl tyvärr med modoögon sett, någon riktigt bra pp back är ett måste , men jag tror man satsar på hållberg ett år till. Hedin kommer få ett 4 års kontrakt då han är son till bengt.
Denna säsong kommer upprepa sig nästa säsong och den efter de oxå tills den dagen då sedins,macke kommer tillbaka och man tror på sm-guld igen!
Så länge denna otroligt inkompetenta ledningen i modo hockeys styrelse sitter kvar kommer vi få spelare från england eller i sloveniens 2:a liga, och allt begrundas på inspelade snuttar på skickad dvd.
Modoante: Lägger till ett rykte som dök upp för en vecka sedan som sa att Steen bryter sitt kontrakt och drar till Djurgården.
Har inte på något vis lyckats verifiera sanningshalten i ryktet. Men kan det vara orsaken till att han inte fick följa med eller har han varit ute och partat eller liknande?
bisterfinnen:
Har guld + Hybris = Helvetesjävlar!
Foppaförhoppningar + Fot = Fiasko!
Kungarna av hockey + Kvalserien + = Kurs i ödmjukhet!
Det slapp ni iallafall! Grattis till det! Vi spolar isen iallafall några veckor till!
Rytter och Salle: Svedberg trodde jag på innan säsongen, men jag tycker inte han har tagit chansen. Visst, de matcher som han spelat nu i ES är inga roliga matcher, men han är för yvig i sitt spel. Det är som han känner att han måste överarbeta situationerna och hamnar därför oftast helt snett i andraläget.
Zacke vet vi trivs hemma i Övik och vi är alla inne på att det behövs en riktigt bra uttalad förstemålis. Att då ha Zacke som backup, som passar bra som just backup, ser jag inget fel med. Jag ser det snarare som en trygghet.
Och en sak till, med tanke på vad det kommer kosta att ha en kanonmålis så kan Zacke mycket väl vara den bästa och billigaste lösningen.
----------
En helt annan sak som jag kom på i natt. Vi måste få bort det självgoda "The Heart of Hockey". Just självgodheten är det som, likt en cancersvulst, äter upp klubben innifrån.
Lumber Jack: Innebär detta att vi offrar Zacke och kör med Svedberg som andremålis? MODO har ju Jensa Byberg utlånad till collegehockey och kommer han hem borde han testas. Killen har talang och borde fått en bra hockeyutbildning på andra sidan Atlanten.
Men fortfarande, vi behöver en kanonmålis. Enligt rykten igår hade Harri pratat med Juha Pitkämäki och allt var i princip klart. Endast Ecke skulle godkänna det hela. Ecke hade svarat med "Vad ska vi med den finnen till?".
Mano: Jo men nu var det frågan om inför nästa säsong! Killen är säkert bra, men modo behöver en som är riktigt bra!
Juha Pitkämäki är ingen sm-guld målvakt och det är en sån vi måste ha!
Poffa: På en middag med lite ledningsfolk och gamla modo-spelare och folk i en intresseförening så stäldes frågan varför man skickade iväg Svedberg den sista gången och man fick då något liknande som svar: att man inte tyckte han var bra nog, men man trodde inte att man skulle försvåra situationen att ha han som en av tre målvakter nästkommande säsong.
Så om de var ärliga den dagen så lär nog Zacke bli kvar även nästa säsong.
Har faktiskt också hört att Harri var ute efter Pitkämäki men att det alternativet valdes bort av värvningsansvariga.
Tikinmyheart: Skulle nog tro att agenten helt enkelt gjorde klart för ledningen att om ni inte omförhandlar hans lön inför kommande år så skriver han på för en annan klubb när kontraktet går ut.
Skulle tro att han inte har samma lön som denna säsong kommande om man säger så.
Ja, det finns redan en tråd om nästa säsong. Men jag anser att vi måste diskutera hur vi ska bygga om laget, ledningen och föreningen.
Prio 1 är målvaktssidan. Vi måste ha en stabil förstamålis. Zacke kan få fortsätta vara andremålis.
Prio 2 är tränarsidan. Mys-Harri och tok-Freddan måste bort. Peter Gradin är ett alternativ. Tillsammans med Melinder?
Prio 3 är sportchefen. Bort med Ecke, in med en grupp bestående av hockeykunnigt folk som scoutar, förhandlar och värvar de spelare MODO är i extremt behov av. Gruppen måste vara lyhörd och beredd att ta emot info från alla fd Modoiter ute i världen. Det kontaktnätet går inte av för hackor.
Prio 4 är spelartruppen. Vi behöver rensa rejält. Börja bakifrån, målvaktsproblemet är redan avklarat. Backarna är nästa steg. Timmy, Hållberg och Wargh har kontrakt. Sikta på att förlänga med Victor och Hasse (som har optionsåret kvar). Till detta behövs en riktig PP-back, den där vi tjatat om länge nu. Dessutom två defensivt skickliga backar. Jag kräver inte att de är namnkunniga, jag kräver dock att de är beredda att offra allt för att vinna.
Framåt då? Susse, Skröder, Aasen, Molinder, Svarten, Salle. Warg, Enström, Tuokko och Steen har kontrakt. Av dessa kan vi skicka iväg Molinder, Tuokko och Steen. Övriga i det gänget vill jag behålla.
Sedan behöver vi powerforwards. Torkki är inte oäven, även om jag är tveksam till honom. Jag vill ha spelare som är av samma skrot och korn som Per Ledin. Ja, helst Ledin själv.
Även en eller två rejäla målskyttar. Ulmer och Yetman i all ära, men där borde vi kunna hitta bättre.
Det är här, under den här punkten, som den där gruppen från tidigare kommer in.
Prio 5 är övrig ledning. Jerry vill jag ha bort, styrelsen måste få in mer hockeykunnigt folk och få bort den där totala fokusen på ekonomin. Harmoni mellan hockeytänk och ekonomiskt tänk, tack.