1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1201545 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
AM: Jag är inloggad på forumet och ska försöka skriva.. :) Sådärja :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Lyckades konstatera att inget inlägg skrivits i forumet sedan 10.23...
Kommentera

spud: Jag kom in på sidan. MEN den laddade inte helt och när man försökte ta sig djupare än så...

Service Unavailable

Och detta klistrar man in med ett leende. :-)

Kommentera

arnio: Det du menar men inte riktigt förstår är att "när foppa var som bäst spelade han center" .
Kommentera

arnio: Ja eller Molin och Dackell.
Kommentera

Poffa: Jag har alltid tyckt att Foppa varit bättre som center..

Tänk er Foppa och Mackan i Kvalserien, snacka om drag det kommer att bli i ladorna.
Kommentera

spud: Ja det var lite text :) tänk om dom landat en ny spelare :)

Måste hända något nu?

Kommentera

Salle: Jag kom åt nyheten just.. Officiella repar sig
Kommentera

Och ämnen engagerar.... Många röster på kort tid.

Vem kommer betyda mest?
Ställningen just nu:
Peter Forsberg (49.2 %) Alternativ ALT1
Markus Näslund (50.8 %) Alternativ ALT2

Totalt har 7339 personer röstat.
Omröstningen startade 2009-11-17 09:57
Kommentera

Poffa: Var glad över dagens kioskvältar-löpsedlar här på nätet. Men försökte samtidigt vara lite cool och göra annat.

Men det går inte. Varje nyhetssida man kommer åt är full med detta. Och det är så j-a kul att läsa. Det är tom kul att ideligen försöka komma in på officiella. En gång kom faktiskt ramarna upp, det ni.

När man sedan, som du gjorde här, börjar fundera på kedjeformationer...

Kommer att ha träningsvärk i småflinsmuskeln ikväll. :-)

Kommentera

Antar att det är rätt muntra miner här inne nu? Kul för er, men kul för hela elitserien :).
Kommentera

arnio: Foppa har inte spelat center på många år, varför skulle han börja nu?

Sedan är anledningen till att jag vill ha Skröder med Susse just för att få igång Skröder. Han behöver en Sundström som spelfördelar.

Kommentera

Poffa: Macke - Susse - MZA tror jag skulle bli bra. Finns ingen anledning att gneta på med Skröder i förstalinan.
Men vad vet jag jag är ju brynäsare.

Dessutom ska väl ändå Forsberg spela center?
Kommentera

Nikki Nine: Jag skulle vilja ha en spelfördelande center, istället fär Hinote eller motsvarande. Tänk er:

Skröder - Susse - MZA
Foppa - Ny Center - Macke
Green - Svarten - Madsen
Molinder - Steen - Tuokko

Ja, den sista kedjan är ointressant i sammanhanget, den kan i princip få se ut hur som helst.

Kommentera

Cyklob:

Hihihihi! Har gått runt med ett leende på läpparna hela dagen. Jag tror att Näslund kommer att bli nyttig i Power Play.
Kommentera

Vilken nyhet att börja dagen med :). kanske är passande med denna video nu då :).

www.youtube.com/watch?v=a-it-3SX-dE
Kommentera

Expressen kör en artikel om att JVM-kedjan kan återuppstå. Hade ju helt klart varit intressant att testa, men man har väl hellre Susse med Skröder eftersom att han är (nästan) helt värdelös annars.
Kommentera

renen: Sidan har legat nere flera timmar nu ;) hehe
Kommentera

renen: Jag kommer åt officiellas utvecklingstörda brosa, riktigt ful och helt annat möblemang än sin bror.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud:Ja jag lyckas då inte med att titta in på hemsidan.

Kan det vara all time high?

Kommentera

Det skulle vara kul att se statistik på vilka mediabolag runt om i världen som tittat in, eller åtminstone försökt titta in på modohockey.se idag.
Kommentera

Bissett19: Ja jag håller med, inför ett tak i ES på hur många NHL matcher ett lag får ha i sitt bagage.
Kommentera

"Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit..."
Kommentera

Forsberg,Näslund och en kanadick,det kallar jag snudd på Doping.
Kommentera

shinzawai: Jag hoppas innerligt

Å du, den där lSamhallaren på tv-inslaget från igårkväll som pratade om giriga stjärnor som bara spelade för pengar, han stannar nog hemma idag ;)
Kommentera

spud:Dom chansar för att kränga x antal till biljetter, skulle vara mumma om Macke är spelklar till den 28 nov lördagsmatch = 7600.
Kommentera

Berka: Tror dock att hela laget kommer att få en jävla kick på kort sikt och vinna av bara farten ikväll.
Kommentera

wrinken: Det var ett tag sedan det var så här glatt i modo-boken =)

Men vi ska komma ihåg att varken macke el. foppa är några frälsare som själva kan vända denna negativa trend vi befinner oss i, hela laget måste hjälpa till och detta innebär ju att konkuransen kring 3-4 linan hårdnar nå fruktansvärt och ställer mycket högra krav på dom som får chansen.
Kommentera

wrinken: Konstigt att de går ut med att Macke ska spela.
Kommentera

Kan någon här inne förstå hur stort det är att tacka nej till MÅNG MÅNG MÅNG miljon kontrakt för att spela gratis i sin moderklubb(förlåt järved)? Visserligen är det killar som inte lever snålt dagarna innan lön, men devisen mycke vill ha mer stämmer då verkligen inte på dessa grabbar.

Bara gesten är så stor och vacker att jag ärligt får ett par tårar i ögonen, något som inte sker varje dag. De ökade intäkter som MODO kommer få ut av detta är ju enorma, detta är för mig obeskrivligt.
Kommentera

AM:Lucky Luke är chanslös -;)
Kommentera

Djurgårdens nyhetsbrev gick nyss ut:

"Peter Forsberg och Markus Näslund gör comeback!
Köp biljett till Djurgården-MODO, torsdag 3/12 redan nu!

Dagens besked om att Peter Forsberg och Marcus Näslund gör comeback i MODO Hockey gör att matchen mellan Djurgården och MODO torsdag den 3 december förvandlas från het till glödhet."

Skönt att de marknadsför matchen med bortalagets spelare. Eller det kanske är vi som är hemmalag, hehe.

Nåväl, vi ses där. Biljettpengar till DIF, tre poäng till oss!

Hej viva!
Kommentera

shinzawai: Men seriöst, hur snabbt kan man få av sig ett par handskar...
Kommentera

renen: Det där med att ha många producerande enheter fungerade ju inte så bra lockout säsongen. Vi måste ha några dårar som kan sätta gränser.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja jag hoppas på något annat än Hinote, tänk tänk om vi kunde få tre producerande kedjor och en fjärde som checking line  :)
Kommentera

renen: Man kan ju alltid hoppas att en kille som Kolanos (med dubbla) pass är med på listan. Undrar om Steen kan trilla ut på andra sidan? Han är ju överbetald och underpresterande, samtidigt så är det möjligt att det kan finnas desperata intresserade klubbar...eh Leksand t ex.
Kommentera

spud: Jo, absolut. Det är ju inte "bara" att skicka iväg spelare. Det har ju visat sig sedan i somras då Tuokko var på väg bort. Uttryckte mig dumt där. Sedan har han ju blivit bättre på slutet, helt klart, och bör kunna spela i en checkande fjärdefemma när alla är tillbaka.

Större chans då att vi kan få napp på Malek, som tydligen var intressant för NHL-klubbar bland andra i somras.
Kommentera

Nikki Nine:

Det känns lite som en saga detta. Nu kommer det väl sluta med att Forsberg får en hjärnskakning och att Näslund sliter av en ljumske, men jag tänker njuta så länge det går.

Nu när Näslund kommer så har jag ingenting emot en värvning av Hinote. Tvärtom så borde man ha bra material för flera producerande kedjor och då kan nog en enerigspelare göra susen. Samtidigt så tvivlar jag på att man ger honom något monsterkontrakt. Tänk om man kunde locka hit Tellqvist också!

Jag har tvivlat så många gånger och hånat "The Heart Of Hockey", men jag tror inte att det finns en enda ishockeyintresserade människa som kan ifrågasätta meningen med det en dag som denna.

Tack Peter, tack Markus och tack alla ni andra som ger ert yttersta för att rädda klubben!
Kommentera

Viskarn: Är väl en gardering särskillt om det är icke EU spelare.
Kommentera

spud: Håller med om att Tuokko visat framfötterna på slutet, jag vill också se mer Tuokko på isen.
Kommentera

Nikki Nine: Tre spelare? Hinote plus vilka då? Är det en gardering av Freddan, eller väntas fler nyförvärv?
Kommentera

Viskarn: Det här med att skicka är ju väldigt svårt om ingen är villig att ta över kontrakten. Det är ju Tuokko ett bra bevis för, för övrigt tycker jag han visat jävligt bra formkurva på slutet och hoppas han får möjligheten istället för Enström eller PÅS.
Kommentera

Freddan bekräftat att Hinote är med på en lista med tre spelare där kontrakt ligger ute.
Kommentera

shinzawai: Sant. Och Hinote är ju dessutom en riktig pådrivare och en sån spelare som Per Ledin skulle vilja vara. Ett riktigt energiknippe som gör allt för laget (visade han med sin fight mot Chara).

Undrar om Freddan fortsätter leta spelare nu. En ny keeper hade ju inte suttit fel. Jag tror fortfarande mycket på Svedberg, men han är lite för grön än. Skicka Malek, och Tuokko när vi ändå håller på, och värva en stabil etta. Det är nog lättare sagt än gjort, men det vore bra om vi fick in en stabil målvakt.
Kommentera

Viskarn: Fast Peter och Marcus får ju ändå ses som playmaker/målskytt, då är väl kanske Hinote vad vi behöver?
Kommentera

shinzawai: Kan inte se någon nyhet angående Hinote? Verkar bara vara Nordström som angett att Hinote är klar. Men helt klart behöver vi fler spelare. Kanske inte Hinote var den transatlant jag hade i åtanke då, men som någon skrev nedan så lär ju pengarna för nyförvärv finnas kvar mtp att Macke o Foppa kör ideellt arbete.
Kommentera

Viskarn: Ja inte fan går det att jobba i alla fall!
Kommentera

Just nu känner jag mig i nån sorts extas, som jag inte riktigt kan förklara. Vad ska man göra? Sitta, stå, ligga, gå?

SÅ OTROLIGT BRA GJORT, FOPPA OCH MACKE!! Ni är odödliga för mig nu!
Kommentera

Lumber Jack: Fråga Salo han gör nog comeback och spelar gratis också hehe.
Kommentera

« · 1201545 · »