1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 09/10

« · 1228025 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 09/10
spud: Haha, men det får du? Isåfall kan du juh skriva ut mitt föregående inlägg och ta med det, så det blir rätt.
Kommentera

McFire: Och du får aldrig något att säga till om.
Kommentera

12 importer...halva laget. OJ! ;)
Kommentera

Det blir naturligtvis inga nya kontrakt för:

Andreas Molinder
Michal Zajkowski
Roman Malek
Thomas Enström
Oscar Steen
Tomas Mojzis
Andreas Salomonsson
Marco Tuokko
Josh Green
Hans Jonssons 1 + 1 delas såklart på mitten snarast och
Jens Westin lånas ut hela nästa säsong.

Dan Hinote får stanna om han kostar vad en spelare med hans roll i elitserien bör göra, dvs ganska lite. Det gäller dock Tuokko också, går han ner två tredjedelar i lön kan han också signas på ett år.
Pikkarainen erbjuds såklart ett kontrakt med lön efter det han presterar den här säsongen, en hel del dvs.
Hållberg signas på 1 år och en medel lön.
Niklas Sundström på 1 år alt max 2 år.
Per-Åge Skröder på 1 år och en lön över medel.

Fredrik Andersson sägs naturligtvis upp och ersätts av någon som varken är amatör eller helt oerfaren på posten.
Horava gillar inte att coacha så han byts ut mot någon som gillar att coacha ala Pär Mårts, Niklas Wikegård etc etc.

Den nya sportchefen har till och med kontakter utanför Bjästa och värvar faktiskt spelare delvis i samråd med den nya huvudtränaren och dennes spelfilosofi.
Kommentera

MarcusElving: Inte alls uteslutet att Brynäs klappar ihop och förlorar typ. 11 matcher i rad. Det har hänt förr. Skulle dessutom Foppa komma tillbaka så kan nog Modo vinna 11 raka också. Inte troligt men inte omöjligt.

Jag känner i alla fall med de stackars Modosupportrarna.
Kommentera

AM: Just
Kommentera

oscaaaar: 81
Kommentera

Nikki Nine: Hade inte Snellman 80 förra säsongen ?:)
Kommentera

arnio: Var snäll nu! =) Det var inte längesen vi själva var nere i skiten och som Brynäsare vet vi ju hur helvetes jobbigt det är. Ångesten, mardrömmarna och nerverna som modofansen drabbas av nu är olidlig. Dessutom är det faktiskt en hel del kvar att spela om :P

Jag vågar inte säga något alls än, risken finns trots allt att man får äta upp det. Hemsk tanke!
Kommentera

MarcusElving: I Brynäs ville han inte spela men till Modo vill han komma. Kanske han vill ha tidig semester?
Kommentera

Viskarn: Stämmer att han nobbade oss för ett tag sedan, kommer inte riktigt ihåg vad orsaken var, har för mig att det var något med att han och/eller familjen inte villa flytta från Finland.

Återstår att se om han var något att ha nu då..

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Hahaha, Saida där!

Jag är dock lite tveksam till nye Suhonen med tanke på hur hans +/- sett ut de senaste säsongerna. Visst är Pelicans ett skitlag men det är ju MODO nu också.
Kommentera

NuMo: Jag känner en tvåmetersback med moderklubb Munkedals BK och erfarenheter från den certifierade MoDo-plantskolan Falu IF. Lika ung som Samuli och lika skräckinjagande som Tomas Jonsson vid måljubel är han också.
Kommentera

qwertas: Det är han inte.
Kommentera

NuMo: Jag skiter i om back nummer 2 är 1.40 bara han är bra mycket bättre än befintliga backar på att försvara vårt mål och i egen zon.
Kommentera

Blir första gången en spelare har nr 80 i Modo. Alltid något.
Kommentera

NuMo: Vi kanske avla fram en egen Yao Ming eller vad fan han heter, kinesen som avlades fram av regeringen.
Kommentera

Björn W: Det vill till att back nummer två, den kompletterande backen, är uppåt två meter, helst ännu mer.
Kommentera

Lumber Jack: -74 ahh där skrönan säger att han tog guld bakfull :)
Kommentera

Björn W: Där Magnussonbacken ligger, som det heter på rikssvenska.
Kommentera

NuMo: Jag tar gärna en vänsterskjutande dvärg om den vänsterskjutande dvärgen har några ambitioner med sin återstående hockeykarriär. Det kan innebära mycket istid i MoDos backbesättning.

Dessutom så kallade man Lahtis för Lahtis i pressmeddelandet, så som det heter på svenska. Det klarar inte många svenska journalister av idag. Pluspoäng till nyhetsskribenten.
Kommentera

renen: Risken för det senare känns ju rätt stor. Hur mycket pengar har man lockat med för att få honom att lämna Finland, om det är sant som det står på hockeysverige.se, att han nobbade Brynäs för att stanna hemma?
Kommentera

Viskarn: Fick viskningar att man tackade nej till han förut i veckan, men, men.

Hoppas det inte är en brist på annat värvning.

Kommentera

Nikki Nine: Ja, sämre kan det väl int bli iallafall, tycker jag. Ytterligare en vänsterskytt, men som läget är nu får man nog ta det som serveras. Hoppas han vågar ta skott och får dessa på mål. Bra jobbat!
Kommentera

Nikki Nine: En vänsterskjutande dvärg som knappt orkar göra poäng i offensiva finska ligan.

Det der positivt ut.

Redigerad kommentar

Kommentera

Nikki Nine:

Tyvärr verkar han trivas en del i utvisningsbåset också, men det känns som nästan allt är bättre än det vi har på backplats just nu...

Kommentera

NÄMEN!

Lagom till matchen hemma mot Luleå HF kan MODO Hockey presentera en ny back. Det är Samuli Suhonen, 30 från Lahtis Pelicans, som på fredagen blev klar för klubben.
- Han landar i Örnsköldsvik på fredagskvällen och spelar mot Luleå, hälsar sportchefen Fredrik Andersson, som för andra helgen i rad är i Finland.

Redigerad kommentar

Kommentera

Tycker det låter lite som att Kågevall inte är nöjd med Freddan:

"Är ni nöjda med Fredrik Anderssons jobb?
- Det ska jag inte uttala mig om i pressen. Har vi en dialog om en medarbetare, så tar vi den internt, säger Sven Kågevall."
Kommentera

qwertas: Bra letat :)
Kommentera

Nikki Nine: Lite intressant om Laurila är att han innan denna skada varit borta sedan den 22:a september för en annan skada. Gjorde comeback den 7:e januari och gick sönder igen den 12:e januari.

På de 7 matcher och 1.24 minuter spelade i den 8:e så har han 1 mål, 2 ass och är -6 i +/-

Känns inte sådär jättehett även om han nu är rightare, kanske tur att han gick sönder innan något var påskrivet.
Kommentera

Nikki Nine: Ett sällsynt skrivfel eller ett sätt att komma undan en folkstorm?

Btw, så är det ju inga imponerande namn som diskuteras direkt. Känns som lite Hrabal-varning på finnarna som förekommit i diskussionerna.
Kommentera

Wayne Gresky: Nu är artikeln ändrad, och det är Laurila som det handlar om och inte Lajunen?
Kommentera

Wayne Gresky: Geir Karlstad var iaf norrman.
Kommentera

Viskarn: Ligger inte Karlstad i Norge?
Kommentera

Nikki Nine: Bonsaksen till Norge? Har inte läst om det nånstans, eller har jag totalmissat det a'la Dixon?
Kommentera

Nikki Nine: Eller en agent som spelat över sin spelares huvud och när han kollade med spelaren om han var intresserad var han tvungen att hitta på en orsak.
Kommentera

Nikki Nine:

Det kan, till Fatso Freds försvar, också vara så att det där med Lajunen är en gammal story som passar välidigt illa in som exempel i uttalandet på åffisiella, för där ger det ju i texten intryck om att vara ett färskt scenario, dvs från den senaste ölresan.

Han kan ju ha varit i kontakt med Lajunen i höstas och det kan då ha varit en skada som satte stopp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jobbig historia det här med Lajunen. Antingen har Freddan fått fel information (förhoppningsvis), eller så ljuger Freddan för att rädda sitt ansikte (förhoppningsvis inte). Nu kommer det även rykten, som man självklart får tycka vad man vill om, att Lajunen inte har någon vetskap alls om en eventuell flytt till Modo. Det känns som att någonting fattas.
Kommentera

shinzawai: En kille som är skadad till OS uppehållet känns väl inte så aktuell?
Kommentera

shinzawai:

Det smarta vore väl att prata med både Gerber och Lasak och att erbjuda den av dem som inte får plats i Atlant ett artistkontrakt resten av säsongen i MoDo?
Kommentera

Martin Gerber är förmodligen ledig, men Freddan läser väl inte Hockeysverige...

www.hockeysverige.se/news_show_martin-gerber-soker-ny-klubb.html?id=9199062
Kommentera

Salle: Otroligt att inte Malek säljs, eller så kanske ingen vill ha honom. Svedberg och Zacke känns som ett helt ok alternativ om de får alternera, den hetaste står.
Kommentera

Det står i papper-ÖA att Henri Laurila var huvudspåret, men att han tackat nej.

Jag känner inte karln, men hans stats ser ut så här:

www.eliteprospects.com/player.php?player=11229

Årets skörd ser rätt tunn ut. Han kanske har sina kvaliteer i defensiven, vad vet jag.

Sedan säger också Fredrik att man för samtal med Samuli Suhonen.
Kommentera

bisterfinnen:Ja det tycks och konstateras och hoppas att jag visste, jag skulle skicka han och Hasse till S-vall alla dagar i veckan istället för Vestin.
Kommentera

renen:

Tycks, konstateras, önskas eller vets detta...
Kommentera

zigge:Sondrell ska helst inte lira alls, inte i Modo i alla fall.
Kommentera

« · 1228025 · »