qwertas och Morgana: Vad det gäller Hållberg har ni inte en aning om vad ni pratar om. Framför allt inte hans inställning till spel i Modo.
Ni bör snarare tolka hans uttalande som att Modo återigen sköter saker och ting fruktansvärt klumpigt. Freddan måste sparkas. NU!
renen: Vad är Freddans anställningsstatus egentligen? Är han klar för en fortsättning eller har han eller föreningen uttalat andra planer? Eller är det en del av radioskuggan?
Mina fem cent för Modos silly när det gäller tränarfrågan är att om det ska bytas någonstans mellan 10 och 17 spelare enligt MorganLefayes genomgång så ska nog tränaren vara kvar om han vill och inte har en solklar funktionsstörning. Och det är väl inget som tyder på skriande inkompetens hos Aravirta?
Nu är det väl osäkert hur det går med ett gäng ledande spelare i farozonen att lämna som mycket väl kan bli kvar (de två bra norrmännen, Forsberg, klausulkontraktsbacken) men annars är väl den potentiella tokomsättningen på folk något som talar för nya kontrakt till Hållberg och Jonsson - oavsett om de förväntas vara helt värdelösa eller okej nästa år är det väl bra om någon i truppen hittar i gången mellan isen och omklädningsrummet.
Lumber Jack: Zuccarellos funderande beror väl helt och hållet på om det blir något nytt avtal med NHL. Fast det är klart han blir här i två år till. När dessutom Macke blir sportchef och beslutar sig för att betala värvningarna ur egen plånbok så kommer det ju bli en ny Zuccé.
Annars så funderar jag på om du fick något tillfälligt inhopp som lyselektriker i det där andra stycket.
spud: Här har vi två gossar som likt Professor Balthazar funderar och funderar...
http://allehanda.se/sport/ishockey/1.1883316-foppa-och-zuccarello-ska-fundera
Spela vidare i Sveriges viktagste klubb grabbar och dra samtidigt i spaken så vi får vart på plantskolan igen!
En match kvar av säsongen för Modo, men jag blickar framåt mot nästa säsong. Vi behöver skridskoskickliga backar som inte är så stabbiga. Oscar Hedman sägs vara klar, men jag hoppas innerligt att Freddan är med och hugger på Kristofer Berglund, som tydligen är på väg från Luleå.
Berglund är ung, skridskoskicklig och spelar smart. Den typen av backar behöver vi.
Björn W:
Ni skall inte tro att ni har monopol på landsortsmentaliteten :-) Naturligtvis finns det oerhört mycket att jobba på här...hela tiden. Förutom DIF, där det inte finns någon landsortsmentalitet, så är det ju bara Brynäs (1977) och FBK (1998) som lyckats försvara ett SM-guld utanför Stockholm under hela ES-historien.
Och även ES framgångsrikaste lag genom tiderna, FBK, har förlorat en majoritet av sina SM-finaler. En egenskap man delar med...MoDo. Så visst är detta svåra grejer och mycket av det ligger på ett mentalt plan. Hur man befäster framgångar eller studsar tillbaka när det går trögt.
I övrigt var jag mer förvånad över att MoDo missade slutspelet förra året, eller att Leksand lyckades hamna i kvalserien 1981, eller att FBK anförda av Loob och Samuelsson spelade i Allsvenskan efter jul 1994, eller.......
Redigerad kommentar
varför skulle din sanning vara mera värd än min?
Jag påpekar igen att jag gärna ser Hållberg i MODO nästa säsong också, men till en billigare penning än vad han kostar nu.
.