1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2010/2011

« · 1245414 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2010/2011
spud: Sorry,, är normalt hyffsad i stavningen..  Vetifan hur jag kom fram till den stavningen, 2ggr om dessutom.
Kommentera

spud: Jag tror dessutom att de två superkrossarna mot FBK och LHC, som följdes upp av en suddenseger mot HV borta, var det VÄRSTA som kunde hända er inför slutspurten! Det förbättrade knappt ert tabelläge då även bottenkonkurrenterna (vi) gick helt ok i bakvattnet utan fick endast till följd att gamgubbarna började tro på sin egen förträfflighet, på det kvällstidningarna då skrek ut om Modo som utmanare till guldet.

Redigerad kommentar

Kommentera

RTS: Jag håller med i det stora hela, freddan har i mina ögon gjort en hel del rätt. Och han har kapacitet att bli en bra sportchef.

Väldigt få är kalasbra på ett helt nytt jobb med helt ovana sysslor från dag 1. Freddan har gjort en del tabbar, främst genom att snacka alldeles för mycket. Men han har haft visionen, han har haft viljan men han har inte haft resurserna. Resurser som varit uppbundna i kontrakt som inte freddan signerat. Ge han något år, ge han en möjlighet att skapa det MODO han vill se, hans uttalande att döma av kan jag dela mycket av hans visioner om hur hockey ska spelas, och hur MODO ska spelas.

Dock håller jag inte med RTS i stavningen gällande engagemang.
Kommentera

Tycker de flesta av er är ganska tuff mot Fredrik Andersson.  Skulle hälften av spelarna ( tänker i första hand på Sundström,Svarten,Jonsson,Timmander mfl)  angagerat sig hälften så mkt som freddan skulle ni ALDRIG missat slutspel.

Okej, Freddan  (MoDo) gjorde precis som Timrå och började säsongen med alldeles för tunn trupp. Men som jag ser det har han vänt på varenda krona för att hitta lössningar.

-Han fick Foppa o Näslund att spela., Såg till att skapa utrymme för Hinote,, Ändrade i tränarfrågan när det inte fungerade,, Förlängde ett flerårskontrakt med Mats Z, Värvade 2 Finska backar i inför slutpurten, , Gjort det möjligt att få förlängt med Pikkarainen. Morten Madsen!!!. Gjort sig av med spelare som ej fungerat typ Sondell..

Skulle vår sportchef gjort en 1/3 del av ovanståend hade man ju varit supernöjd,, Nu kommer säkert många av er att säga att Freddan inte hade något med Näslund o Foppa att göra, med det säger ju sig själv att sportchefen är ansvarig..

Ända blundern var väl att ge sopan "Bonnasaxen" kontrakt,,  ett förväntat totalfiasko utan vare sig spelsinne eller bollkänsla.

Nej jag lider faktiskt med Freddan mest, prata om angagemang,,  samma sak med Ecke,  Sm-Guld o höjd "Förtjänt" till skyarna,, sedan felaktig utmålad syndabock, medans primadonnorna gick skuldfria.

..  Nä det är dags för lipsillarna Svarten o Sundström i brächen att rannsaka sig själva... 

Övertron och självgodheten  på era förddetta proffs blev erat fall. Det är dom som har största ansvaret,, Inte Freddan!!

Bygg om bygg nytt!.

Kommentera

Morgana: Själv tycker jag fortfarande att vi o Modo borde vara i slutspel.
Vi är inte bara nedriga.
Kommentera

Tack för detta år och underbara hårda matcher på planen och på läktaren. Forza Timrå.
Kommentera

mikenomad: Nah, inget sådant. Satt på jobbet och snackade och kom faktiskt fram till att jag tycker det vore roligare med Timrå i slutspel än Luleå.
Nu när man inte kan köra med tankesättet: "Det får gå bra för er så länge det går bättre för oss."
Kommentera

MorganaLefaey: "Får väl dessutom gratulera Timrå som nu kommer gå till slutspel. För har svårt att tro att Luleå skall stå emot i sista matchen."

Din fuling....jag vet nog vad det handlar om. Jinx jinx jinx.....
Kommentera

Paddan: Jag brukar gärna dela med mig men nu är det tyvärr så att jag behöver medicinen tills i morgon o för att klara en ev. söndag.
Men på Måndag kommer en DHL lastbil med mer medikamenter, så om du kan sjå dig?! :)
Kommentera

mikenomad: Du kan ta min, jag tänkte dra och heja på Luleå.
Kommentera

Paddan: Finns det biljetter kvar till Rögle-matchen i morgon? Är i Ö-vik då och tänkte kanske ta chansen att kika på lite världsstjärnor in action....
Kommentera

Paddan: Du är ju ångestfri, det har du ju berättat!
Kommentera

shinzawai: Det gäller för Freddan, eller vem det nu är som ska bygga upp nästa säsongs lag, att jobba för högtryck redan från början.

Minst ett välmeriterat nyförvärv behövs tämligen omgående för att folk inte ska misströsta och säga upp sina säsongskort.

Samtidigt så brukar väl de flesta avvakta till långt in på sommaren innan de skriver kontrakt. Hmm, måste fråga Hahl Bundy om jag kan få norpa lite av hans ångestdämpande medicin.

Kommentera

MorganaLefaey: Fast vi har ju inte byggt för nästa säsong. Freddan har ju snackat om hur fokus har lagts på den pågående krisen och att han ligger efter med planeringen för 2010-2011.

Nä, vi får inse att vi kommer att vara ett strykgäng länge nu.
Kommentera

Intressant är dock att ledningen faktiskt trodde att laget skulle vara tillräckligt bra för att hålla utan Macke och Foppa.

Men man får väl göra som vissa andra här tyckte under början av säsongen. Revansch 2010 var att man skulle bygga för 2010-2011 års säsong. För mig är det i alla fall ett bevis på att ledningen har övertro på vissa spelare och skänkt dem för hög lön så resterande får bestå av alltför skadebenägna eller dåliga spelare.

Nästa säsong så vill jag se någon på förhand given toppspelare och dessutom så vill jag inte se två nordamerikaner i 3e eller 4e formationen. Hur kan vi ligga så högt i spelarkostnad även fast 3st spelar gratis?

Jaja. Nu får man som någon sa koncentrera sig på andra saker och slipper må dåligt en gång i veckan minst.

Får väl dessutom gratulera Timrå som nu kommer gå till slutspel. För har svårt att tro att Luleå skall stå emot i sista matchen.
Kommentera

Berka: Lycka till nästa säsong, jag hoppas verkligen att Foppa fortsätter.
Kommentera

Icing-Ove: i "hoddal" var jag förra helgen å drack grogg:)
Kommentera

Björn W: Foppa måste bli sportchef. Det är vår enda räddning.
Kommentera

Björn W:  Du har nog rätt. Vi kanske behöver en som svarar: -Jag såg inte situationen, på alla frågor.
Kommentera

Frisco: Anställ Arsène Wenger som tränare så lär han våra gamla gubbar att ta hand om sina kroppar och börja spela piano/skriva poesi istället för att åka snö- och vattenskoter tills korna kommer hem. Fokus på kropp och knopp och vi har en mjukare generationsväxling, till att börja med.

Redigerad kommentar

Kommentera

Salle: Stäng elitserien för degradering ett par år så vi slipper gamla gubbar.
Kommentera

65selander:
Jag såg då inga brassar där på beachen vid kallhålet Sångsjön 1979 :-)
Kommentera

Icing-Ove: Du är anställd. Hämta ut tre gånger 52 biobiljetter på Modos kansli och lova att inte skriva på för en annan klubb.
Kommentera

Icing-Ove: Trodde det bara bodde Brassar i Hogdal nuförtiden...
Kommentera

NuMo:
Hahaha, jag bodde i Ytterhogdal i sex år, jag ljuger inte. På Buanvägen 28. Värva mig!
Kommentera

willysson:Ja det är som numo skriver, så blir det.
Kommentera

NuMo: haha refat var det inte igår man hörde om!
Kommentera

orion: Visst måste vi förnya till viss del.
Men jag oroar mig mer hur vi skall lyckas få Foppa och Macke att spela minst en säsong till.

Det skulle underlätta otroligt mycket för alla parter i MoDo.
Och alla hockeyälskare i Sveriges avlånga land borde hålla med då dessa har mycket kvar att ge trots årsringarna...

Kommentera

orion: Förnya?

Våra bästa skall ju som vanligt till NHL, precis som vanligt oavsett om de är bundna av kontrakt eller inte. Man är ju enligt svensk lag bara kontraktsbunden från NHL till Elitserien, inte tvärtom. Hockeyförbundet håller med och Wikegård m.fl klappar händerna åt denna naturlag.

Våra spelare över 30 kan vi väl egentligen sparka på en gång, oavsett om de vi lyckats lura dem att skriva kontrakt eller inte. De är slut och skulle ha satsat på att bli fröken på dagis eller något annat de är kvalificerade för innan de är för gammal för en civil karriär.

Våra yngsta är för usla för att ta en plats i A-laget, så de kan vi skeppa till timrå eller annan klubb där de direkt blir landslagsspelare.

Övriga norrmän vet jag knappt vad de gör här och Skröder har ju underpresterat i år så han vill vi inte ha kvar. Vi vill bara ha spelare som överpresterat.

Finnarna har vi knappt kontrakt med och har vi det så är de för bra. De går till KHL eller något.

Målvakterna skall vi sparka allihopa utom Svedberg som vi skall ha i framtiden. Samtidigt är målvaktsdebaclet ett skarpt bevis för att vår enda målvaktstränare genom tiderna sen ett år tillbaks är värdelös. Så vi sparkar målvaktstränaren också och försöket hitta någon som kan göra underverk i stället. Vi är hellre utan målvaktstränare än en som tränar usla målvakter.

Vi sparkar Fredrik Andersson som sportchef och skickar ut en annons om att vi behöver en sportchef. Fredrik flyttar till timrå och gör dundersuccé där. Modo nöjer sig slutligen med Refad El Sayed som sportchef eftersom de andra som sökt var för dåliga.

Trollsås gifter sig med Wikegård, de får tre barn varav samtliga blir djurgårdare som vet hur man får in den köksvägen.

Vi värvar nya otroliga spelare utan modoförankring med korttidskontrakt och prestationslön. Vi lyckades värva en. Någon typ från Ytterhogdal. Vi behöver inte betala ut lön det året och alla blir lyckliga, men killen från Ytterhogdal får gå på gratis Bio i ö-vik tre gånger i veckan.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Gamla hjärtan orkar inte slå som unga...fast det är fortfarande hjärtan som slår för hockey.
Dags att förnya?
Kommentera

DJ Hemp:Ja någonting är fel hos oss, tänker inte fördjupa mig allt för mycket i det, å visst är det viktigt att ni och vi finns tillsamans i Elitserien ger som lite krydda åt serien. Vi ses nästa säsong :)
Kommentera

renen:

Jaji, och just därför tål jag inte riktigt Luleå längre. Jag har dessutom ganska svårt för Timrå IK-fans som går in för att dissa MoDo nästan mer än de håller på Timrå. Jag kommer för alltid att vara TIK-are, men så fan heller att jag kommer att hata MoDo så länge ni inte möter just oss. Ärligt talat så anser jag att det var en förlust för svensk hockey att ni spelade bort er i kväll. Om nu TIK, mot all förmodan, fixar det på lördag bryr jag mig inte så mycket längre. I annat fall = Piss!!! Luleå tillför absolut NOLL till svensk hockey sedan typ tio år tillbaka, minst...

Tack för ett antal underhållande slutspel, MoDo. Som den Timrå IK-fan jag är till trots... En märklig situation denna, måste man medge :)
Kommentera

DJ Hemp:Ja du tillhör verkligen en minioritet. Det värsta med lulio är deras osmakliga publik, jublar som satan då en motståndarspelare blir skada osv.

ps jag håller på Giffarna med :)

Redigerad kommentar

Kommentera

orion: Modo - No heart and fuck the rest.
Kommentera

Jag lider en aning med er, men inte så jävla mycket. Hade hellre sett MoDo i ett slutspel än Luleå, men nu blev det inte så. Om Timrå missar chansen i Luleå gräver jag ner mig som satan och grämer mig över att vi - och ni - gick miste om denna chans. Med detta sagt tillhör jag inte MoDo-hatarmaffian i Timrå. MoDo = Okej. Luleå = Lappsatan...
Kommentera

Björn W:

Modo - Plain and sipple, and we don't care if its misspelld.
Kommentera

NuMo:

"Modo - För bra för att orka"

"Modo - Behöver inte bevisa något och det gäller för evigt"
Kommentera

NuMo: MoDo - laget utan slogan.

Ett givet köp som bakrutesdekal.
Kommentera

NuMo: Modo - "Sprunget ur ett meningslöst folk. " ?
Kommentera

Salle: Du vill alltså ha: Modo - utan hjärta, utan passion. ?
Kommentera

Hahl Bundy: Vinyl-plattor rules! Helst dom med hack i.
Kommentera

Poffa: En annan sak som man MÅSTE ändra till nästa säsong är det där JÄVLA sloganen man har.

För det är ju just hjärtat man undrar över efter såna matcher som ikväll.
Dom körde den just i en reklamsnutt på TV4 och vips blev jag j-a förbannad istället för att mest varit besviken.
Kommentera

Hahl Bundy: Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men det kunde vara värre.
Kommentera

NuMo: Nä ja ä int bitter, tyck Numo!
Kommentera

NuMo: Man kunde vara spud ikväll.
Kommentera

det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

När det gäller backar, varför inte ge Jonas Frögren ett anbud, där har vi ju en skaplig defensiv back.

Kommentera

NuMo: Ha det i åtanke.
Kommentera

mikenomad:

det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...
Kommentera

« · 1245414 · »