MorganaLefaey: Det kan inte få finnas något första och andra hand. Varje spelare som anses lämplig för en plats i Modos trupp nästa år måste vi bearbeta redan nu, även om det innebär att vi värvar spelare för tredje- eller fjärdefemman före vi värvar de som skall bli våra toppspelare.
En grym målvakt är mycket viktig, i mina ögon den viktigaste. Men kan inte Freddan lösa problemet med den posten samtidigt som han för diskussioner med t ex en spelare som Jacob Blomqvist så bör han genast lämna sin post.
shinzawai: Jag ser inte Wargh som back, tyvärr. Han är en Janne Öberg eller Hedlund, en spelare som kan spela lite överallt. Jag tycker inte vi behöver en sådan spelare, utan jag vill se tydligare roller för spelarna som vi skall ha i laget.
Därför ser jag ett stort antal spelare i allsvenskan som jag hellre har i laget än Wargh.
Salle: Sundsvall har väl det trots allt i egna händer? Vinst borta mot Nybro, vilket inte borde vara allt för svårt, och så vinst hemma mot Tingsryd i sista omgången så spelar Sundsvall allsvensk hockey även kommande säsong.
Och Björklöven har ju fått en ekonomisk garant i Leif Danielsson som gjort att en företagsrekonstruktion är beviljad. Så gissningsvis är Löven kvar i allsvenskan nästa år.
Dock gillar jag tanken på ett samarbete. Modo som ES-klubb behöver en klubb i allsvenskan och att ha den "inpå knuten" är naturligtvis bättre än alternativen Löven och Sundsvall.
Icing-Ove: Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack! Ja tack!
Seikola pratades det om redan i januari innan transferfönstret. Om han nu kommer till Modo så är vår högerskjutande PP-back på plats. Dessutom en kille som trots allt inte är oäven i defensiven.
Skriv 2+1 med honom, NU!