Hawerchuk: En större och starkare variant av Steen. Och som förmodligen är mer intresserad av att göra bra ifrån sig.
Intressant spelare.
spud: Nu har jag inte sett honom spela, inte ens hört talas om honom tidigare.
"En tvåvägsforward. Bra tekare. Har en okej kombination av storlek, spelskicklighet och skridskoåkning. Jobbar hårt och är en ledargestalt."
Men stämmer citatet från Eliteprospects så är det ingen dum värvning. Jag ser Morten Madsen-potential i den här värvningen. Killen kan ersätta Steen som tredjecenter, Steen är väl att betrakta som förlorad. Han vill inte vara kvar och jag tror inte Modo vill behålla honom.
Och som tidigare nämnts, en bra tekare är vi i skriande behov av. Dessutom, jag tror inte den här killen är en speciellt dyr i drift. Han är 23, vill uppåt och ta nästa steg och är nog sugen på att spela i ES viktigaste klubb.
Berka: Vi ska alltså inte värva nån spelare för 3-4 kedjan. Det betyder att Patrik Carlsson i Leksand kommer gå in i någon av de två första kedjorna, enligt ditt resonemang.
Sedan ser jag att du sätter Carlsson i tredje, trots allt. Märkligt.
Berka: Han är född i Lund, har svenskt pass och tar därför inte upp en icke-EU-plats. Och enligt de uppgifter Icing-Ove tog fram från CapGeek.com är det just 30 000 kronor som han tjänar i år.
Nä, Mia Karlsson kommer snart att ta den tjänsten framöver. Freddan kommer att flytta till Hollywood och få rollen som Roll-On i nya King Kong-filmen...