1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2010/2011

« · 1227505 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2010/2011
Paddan:
Nä, Mia Karlsson kommer snart att ta den tjänsten framöver. Freddan kommer att flytta till Hollywood och få rollen som Roll-On i nya King Kong-filmen...
Kommentera

Icing-Ove: Roll-On... hmm, Doktor Deo i Kenny Starfighter...
Kommentera

Martin S: Kristian Kuusela, ja tack!
Kommentera

Någon som vet hur Horavas kontraktssituation ser ut? Rakt tvåårskontrakt eller 1+1?

Ifall det är 1+1 som man inte vill förlänga så är man ju lite intresserad över hur Rönnqvist/Robertsson i Almtuna hade skött sig på den stora scenen.
Kommentera

Nikki Nine: Rakt tvåårskontrakt.
Kommentera

Nikki Nine: Jaha, undra om lyset slockande uppe i Sollefteå, nu?
Kommentera

Nikki Nine: Vet inte om Svedberg verkligen kommer bli en så bra målvakt så man kan använda han som förstemålis och samtidigt ha förhoppningar om guld. Men nog borde man ge han ett kontrakt på två år och se om han kan ta de sista stegen för att bli något riktigt bra.

Snack på arbetsplatsen gör gällande att Modo förhandlar med Rögle om att skeppa Sondell. Själv har jag inte minne nog för att komma ihåg vars de läste det. Men tycker ändå att det vore knepigt om ingen av de stora tidningarna / hockeysiterna skrivit om det. Men då han inte ens fått vara ombytt de senaste matcherna så är det väl ingen omöjlighet heller.
Kommentera

Poffa: Inte då, bara man värvar en FÖRSTEMÅLIS så är jag nöjd med Svedberg som backup och tillväxtkille. I övrigt på målvaktssidan borde Bjuhr skickas på fortbildning till Gävle och Karlstad.
Kommentera

Gerber vill till Sverige...
Kommentera

Icing-Ove: Han blir ny sportchef och tränare i timrå
Kommentera

Nya bud. Gerber stannar i Atlant? MoDo har bara låtsas leta målvakt för att få synas i Aftonbladet och Expressen. Freddan har börjat fatta hur det går till, börjar bli varm i kläderna...
Kommentera

Icing-Ove: bra ,fortsätt så
Kommentera

Icing-Ove: In your face, som man säger.
Skillnaden mellan Timrå och Modo är att i Timrås fall är det tidningarna som själva spekulerar om spelare. I Modos fall är det Freddan som ringer och tjatar 'tjoho, gissa var jag befinner mig nu? Ledtråd: man pratar finska, badar bastu och gråter när man är fulla. Hälsa alla supportrar att jag inte blir ensam på färjan hem! Jag har hela väskan full med kontrakt som snart är påskriva, todeloo!'.
Kommentera

Bragd-Birger: Ja siktar man mot stjärnorna men misslyckas, då ska det till riktigt framgångsrika TIKar att peka finger. Om man däremot siktar på Nevalainen som fick knappt vara kvar i löven ifjol, och ror hem en sådan kalasvärvning då jävlar!
Och det är nog där som media bilden kommer in, TIK+Nevalainen är så totalt ointressant att skriva om vilket gör att de bara noterar detta pliktskyldigt.
Kommentera

Bragd-Birger: Sanningen är nog mer åt att tidningarna ringer Freddan som inte har vett nog att knipa igen limpsaxen förrän han har fått spelarsignaturen på ett kontrakt.
Men Freddan verkar ju agera i alla fall och har ju hitta ett korn i alla fall.
Kommentera

Tribuncovs, har jag missat det eller har det inte kommit upp här än?
Kommentera

knaskamilla: Spetsar ju till konkurrensen och bredden inför ev. skador, sedan är det ju inget jättenamn, men rutinerad och tung. Känner ju en 8-9 spelare sen förr vilket är bra.
Kommentera

Salle: Det är väl annat riktnummer till Finland?
Kommentera

Icing-Ove: Men han lär väl knappast ha blivit snabbare. Han hade märkbara problem att hänga med i slutspelet senast.
Kommentera

Lumber Jack: Hur skötte han sig för Skellhell i slutspelet?
Kommentera

Lumber Jack: Kom ihåg det. Han får väl stå och stångas enbart i boxplay.
Kommentera

Hawerchuk: Enligt statistiken 0 poäng på 10 matcher och bara -1. Hans bästa slutspel i karriären. Jag tvivlar på att han skulle tillföra så mycket och om vi byter ut Mojzis mot honom skulle jag se det som ett nedköp.
Kommentera

Wayne Gresky:
Mojzis ska vara kvar annars surnar jag till.

Här är en kul notis från Ros i jan. 2009:
"Atvars Tribuncovs valde mellan Mora, Modo och Skellefteå. Blev mörkret i norr. Modo bjöd mest, men Atvars Tribuncovs ville inte spela för Harri Rindell - igen. Låter lite konstigt. Som jag känner Rindell är han ganska enkel och lättsam."
Kommentera

Icing-Ove:

Vi vet ju redan alla att Tribuncov är för långsam. När tempot går upp så hinner han inte läsa spelet längre. Jag vill inte ha honom i Modo.
Kommentera

Skröder & Pikkarainen erbjuds ett tvåårskontrakt var.
Kommentera

Nikki Nine: Mers spekulationer från allehanda:
Kommentera

berghult: Ersättare till Steen var min första tanke.
Kommentera

Hawerchuk: En större och starkare variant av Steen. Och som förmodligen är mer intresserad av att göra bra ifrån sig.

Intressant spelare.

Kommentera

Poffa: Rätt ålder, rätt storlek och rätt pass gör ju att det känns intressant.
Kommentera

berghult: Stämmer det att han är en duktig tekare så är det ett stort plus. Vi har förlorat flera poäng den här säsongen pga uselt tekande i avgörande lägen.
Kommentera

Poffa: Jag tycker inte han verkar så jävla intressant, visst rätt ålder och storlek. Men det som är avgörande är ju hurvida han kan röra sig, och det tycker jag bristen på poäng och matcher i AHL tyder på är dålig.
Kommentera

spud: Nu har jag inte sett honom spela, inte ens hört talas om honom tidigare.

"En tvåvägsforward. Bra tekare. Har en okej kombination av storlek, spelskicklighet och skridskoåkning. Jobbar hårt och är en ledargestalt."

Men stämmer citatet från Eliteprospects så är det ingen dum värvning. Jag ser Morten Madsen-potential i den här värvningen. Killen kan ersätta Steen som tredjecenter, Steen är väl att betrakta som förlorad. Han vill inte vara kvar och jag tror inte Modo vill behålla honom.

Och som tidigare nämnts, en bra tekare är vi i skriande behov av. Dessutom, jag tror inte den här killen är en speciellt dyr i drift. Han är 23, vill uppåt och ta nästa steg och är nog sugen på att spela i ES viktigaste klubb.

Kommentera

Poffa: Ja visst kan han vara bra, men att döma av hans stat att han åker mellan AHL och ECHL trots 23 år tycker jag är en varningsklocka, men jag ska inte döma han då jag aldrig sett han eller ens någon gång hört talas om honom.

Men en finns det verkligen stora hobbitar?
Kommentera

spud: Han kan vara flipp eller flopp. Spelartypen framstår dock som en urtypisk kanadensisk grinder. En spelartyp som de har hur många av som helst därborta, men som faktiskt skulle kunna göra nytta i elitserien. Med lite tur kan han göra Hinotes jobb till en överkomlig kostnad. Om vi nu värvar honom...
Kommentera

Wayne Gresky: När vi är inne på spelare som förmodligen inte får chansen "over there" men ändå säkerligen kan göra ett bra jobb i ES så skulle jag vilja flagga för bröderna Donati. Skulle kunna bli de nya bröderna Abbotts.

Det som är bra med Donati-bröderna är att de har Italienska pass och förmodligen billigare än billigast med tanke på att de nu "endast" är ECHL-spelare. Detta kommer med all säkerhet att förändras inom kort vad jag har hört.

Jag säger tryout och se vad de går för.
Kommentera

Hobson har en AHL-lön på 30,000 kr i månaden. Källa: CapGeek.com
Kommentera

Fick höra om Hobson för några dagar sen, men jag trodde någon skojade med mig. Jag tycker det är intressant om det är en man för tredje/fjärdekedjan vilket vi kan anta. Lite meriter:

-Was the Team Captain for the Chiefs during the 2006-07 season under current IceHogs Head Coach Bill Peters
-Named team MVP for Spokane in 2006
-Awarded the Ken Rable Most Sportsmanlike in 2005
-Was the WHL’s Scholastic Player of the Year in 2004
-Was named Team MVP for the Spokane Chiefs in 2006
-Won U-18 gold medal with Canada

Verkar vara en bra kille med bra ledaregenskaper. Det är alltid en bra förutsättning även om han måste kunna spela hockey.

Jag kan dock tänka mig folkstormen som kommer bli om vi värvar en okänd svensk/kanadensare från ECHL.
Kommentera

Nikki Nine: Fast det verkar inte som att han fick WHL Scholastic Player of the Year.
Kommentera

Nikki Nine: Vi ska absolut INTE värva nån spelare för 3-4 kjedjan. Vi ska värva 2 riktiga klasspelare som går in i 1 resp. 2:a,(haydar, jeff hamilton) sen måste vi lyfta in nån/några juniorer och kanske ta upp någon bra spelare från allsvenskan, typ patrik carlsson från leksand.
haydar,sundström,skröder madsen,hamilton,mza persson,svarten,carlsson mattson,forsberg,tuokko/hägga

steen,molinder får gå, ev tuokko oxå helt beroende på lönekrav
Kommentera

Berka: Vi ska alltså inte värva nån spelare för 3-4 kedjan. Det betyder att Patrik Carlsson i Leksand kommer gå in i någon av de två första kedjorna, enligt ditt resonemang.

Sedan ser jag att du sätter Carlsson i tredje, trots allt. Märkligt.

Kommentera

Poffa: Han menar nog värva från utlandet.
Kommentera

Frisco: Jaha, det är alltså värre att värva en kille som tjänar 30 000 SEK i Kanada än att värva en som tjänar 30 000 i Leksand.
Kommentera

Poffa:
Jag antar att killen inte räknas som icke-eu spelare eller tar jag fel? Gör han inte det så spelar det juh ingen roll om vi värvar honom eller en Svensk från Leksand. Dock anser jag att Svartvadet skall vara 3:e center nästa säsong, den här värvningen känns väl "okej" om han fortsätter med sina 30 000/ månad, annars känns den väldigt chansartad och rätt "onödig"..
Kommentera

Poffa: Att offra en icke-eu plats på en 3-4 kjedjespelare är i min mening idiotiskt om man har chansen att värva bättre.
Sen tror jag att en spelare som spelar ahl, har högre lön än 30K i månaden.

Vi har massa duktiga spelare i allsvenska som nog är snudd på lika bra som hälften av dom som lirar ahl.
Modo har taskigt med penagar så nästa säsong kommer vi tvingas satsa på fler "billiga" spelare, Egna juniorer/allsvenska spelare.

Pengarna vi har att värva för tycker jag vi ska använda att hitta 2 st. klasslirare sen försöka gör det bästa av de slantar som finns kvar i budgeten.
Kommentera

Berka: Han är född i Lund, har svenskt pass och tar därför inte upp en icke-EU-plats. Och enligt de uppgifter Icing-Ove tog fram från CapGeek.com är det just 30 000 kronor som han tjänar i år.

Kommentera

Berka: Jag är helt på din linje, men räknas han som en EU spelare och kostar kring 30 000/ mån så visst, är han lovande så kan han kanske vara något för 4:e kedjan, men jag hoppas verkligen att det är det man isåfall värvar honom för och inte för att han ska spela i dom 2 producerande kedjorna, då siktar man så lågt att man garanterat skjuter sig själv..
Kommentera

Poffa: okay , ja e det som ove säger så är det en helt okay värvning!

McFire: ja precis, hål i foten
Kommentera

« · 1227505 · »