1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1414205 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
bisterfinnen: HS är värd en hel del kritik. Han drar precis som många säger ned tempot alldeles för mycket. Det är ungefär som om han är van vid att ha mycket mer tid på sig hela tiden.

Defensivt har han i alla fall slutat att åka in framför eget mål och vara i vägen för backarna. Det räcker att han tar sin back.
Kommentera

Wayne Gresky:

Man måste våga ha tålamod med juniorer. Idag vinner vi med rekordmånga juniorer på isen, då är det läge att hissa, inte dissa.
Kommentera

Wayne Gresky:

Sen att det går så sakta, det är som allt går i slow motion å då blir det kladd med puck.
Kommentera

bisterfinnen: Det är spelet utan puck som är det stora problemet när det gäller HS. Visst var han lite bättre med pucken idag, men långt ifrån elitseriemässig.
Kommentera

bisterfinnen:

Absolut, jag håller med. Tycker att han varit betydligt bättre dom senaste matcherna.
Kommentera

yngwie:

HS förtjänar ett litet svagt plus idag. Lite fysiskt spel, några pass på bladet, kortare byten etc.

Vissa här låter lite som en skiva som hakat upp sig. Kanske var han sämst av junisarna och visst kladdar han med pucken ibland och visst stannar det upp ibland, men vafan! Han är ju en grön junis.
Kommentera

bisterfinnen:

Inte så troligt men man måste få drömma. :)

Håller med, junisarna var riktigt bra, spec Forsberg i målet. Men HS kladdade med pucken som vanligt, å segt går det.
Kommentera

bisterfinnen: Alla utom en.
Kommentera

yngwie:

Våra junisar var grymma idag.
Kommentera

yngwie:

Dreggel...
Kommentera

Dirigo: Jag gillade verkligen när Samuelsson spelade rutinerad center med juniorer idag. Det blev ett tempo i vårt spel som jag inte sett på väldigt många år. Vi åkte sönder Luleå, som förvisso inte var bra. Så några större växlar av detta ska jag försöka hålla mig ifrån.
MEN våra juniorer åkte sönder ett darrigt Luleå. Och återigen visade det sig att Samuelsson är den sämsta junioren i truppen. Hans darriga puckbehandling och passningar renderade i en hel del lägen och turnarounds för Luleå.
Han skulle verkligen verkligen må bra av att växla ner i j20 några matcher, för talang har han rejält av. Men han måste hitta ett spel som passar i Sverige.
Kommentera

Dirigo:

Strålman och Nagy.
Kommentera

Vad har vi mer än Thuresson att ta in nu då? En spelande PP-back med allround-kvaliteter skulle ju inte heller vara fel....
Kommentera

spud:
Nagy vet inte om att jag är inne i hans skalle just nu och planterar små idéer, MoDo MindControl...
Kommentera

Icing-Ove: Vampola.. Han är nog lika less på Timrå som vi andra ;)
Kommentera

Icing-Ove: Ringer? Menar du inte röksignalerar?
Kommentera

Berka:
Härligt, här skall det handlas! Jag ringer Nagy, han är nog redan less på KHL...
Kommentera

Petey21: Stenek blatny ;)
Kommentera

Enligt pappersupplagan av ÖA säger GM Näslund bland annat "Men situationen är ju den att vi inte har en tillräckligt bred forwardsuppsättning och vi har heller inte tillräckligt djup för att det ska hålla en hel säsong".

Om att plocka in juniorer säger han "Vi är väl det lag som matchat flest juniorer och ta upp ännu fler är inte lösningen. Som det känns måste vi bredda på forwardssidan".

Och angående Hannula säger han "Jag för en dialog med hans agent och man kan säga att det är mycket som spelar in". Han fortsätter "Egentligen vill jag inte uttala mig i dagsläget, men jag för en dialog med Mikas agent Tommy Öström. Det svåra är att väga in det hela ekonomiskt och jag måste se vad jag har att jobba med".

Så av dessa citat att döma så är det inte omöjligt att Hannula stannar, men att det bland annat hänger på ekonomin (och naturligtvis vad Hannula själv vill). Och att man i alla fulla fall vill bredda forwardsuppsättningen då den inte håller sett över en hel säsong. Så nu kan namndroppandet börja.
Kommentera

Näslund gillar ju sköna karaktärer :-)
Kommentera

Hmm, vet inte om jag är så förtjust i detta.

"Är det någon annan i J20 som är nära en chans?
– Nyström, Samuelsson och Westin ligger i topp just nu, men Janos Hari och Måns Krüger har spelat bättre och bättre och de börjar bli aktuella också."

Utan att ha sett någe j20, så har jag förstått att just Hari och Kruger inte direkt stuckit ut i den omfattningen att de ska väljas ut från J20. Detta kan påverka de övriga spelarna i det laget negativt.
Han borde ha kört en mer öppen och uppmuntrande stil, att de som är bäst där kommer få chansen om de tränar hårt och utvecklas.
Kommentera

henkelainen: Hersley lånas ut ..

www.modohockey.se/artikel/10361/
Kommentera

Wayne Gresky: Jag har dålig koll på vad Thuresson är för typ av spelare och hur bra han är. Men jag litar på att du har koll på honom. Hersley får hemskt gärna tas över av något lag, skicka honom till Örebro eller nått.

Strålman blir mysig i försvaret. Sedan börjar det bli dags att prova Hari istället för Samuelsson.
Kommentera

henkelainen: Näslund får låna Thuresson gratis av Rangers som tack för att han rev sitt kontrakt. Sedan hittar vi någon som tar över Hersley och sen lägger vi ihop de pengarna med Hannulas och tar in Strålman. Deal?
Kommentera

En back.. eller en anfallare? Vi är ju inte direkt farliga framåt med 0% Power Play och med Axelsson, Hannula och Schremp som inte producerar som dom ska.
Kommentera

Spelade Umicevic med Dicken i Färjestad?
Istället för Hannula?
Kommentera

Wayne Gresky: Ok med Thuresson, men det känns ochså att en back av hög klass måste in.
Tänker på den hönsgård i egen zon som är samt pp-spelet.
Kommentera

Rytter: Jag skulle inte bli jätteförvånad om Macke försöker låna Thuresson av Rangers.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag tycker det beror på vad man kan hitta för spelare nu direkt, samt vad Hannula kräver i lön (har ingen koll på vad han kan tänkas ha just nu).

Ifall man inte kommer ha en ersättare på plats nästan direkt så tycker jag vi ska förlänga med Hannula (beroende på kostnad). Jag hoppas inte vi hamnar i samma situation som förra året när vi kickade spelare och det tog lång tid att få nya på plats.
Kommentera

Nikki Nine: 3 assist och -3 på 10 matcher är inte godkänt. Hade det känts som om han hade någon sorts kemi med Dick så hade det väl gått att leva med ett sådant facit, men det syns ingenting av den varan. Han gnuggar hårt och har haft några fina passningar, men för att ha en topplön så räcker det inte. Jag hoppas bara att vi har råd att värva en ersättare i samma prisklass.
Kommentera

Nikki Nine: NEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Två matcher kvar för Mika Hannula. Ja eller nej?
Kommentera

Nikki Nine: Bra beslut tror jag.
Vi behöve en tuff marknadschef som jobbar med bl.a fylla läktarna vid hemmamatcher. Viktigt både för laget och naturligtvis klubbens ekonomi. Tävlingar med matchbiljetter som priser,kör hårt nu MODO-kansliet!!!

Det finns många aktiviteter att göra runt om i länet och Västerbotten,Umeå,Hörnefors.Normalingrgionen.
Bilda supp.klubbar där och fixa resor till våra hemmamatcher med buss eller Botniabanan.
Kommentera

Nikki Nine:

Lite rolig statistik för J F K:

Procent av skotten på mål för kandidaterna att stå på blålinjen:

- Hersley 92%
- Danielsson 71%
- Meyer 63%
- Lehtivouri 60%
- Pöck 57%
- Schremp 57%

Hersley har träffat mål 11 av 12 gånger, vilket är otroligt bra. Men efter det återfinner vi faktiskt Danielsson, som har fått en del kritik för att han träffar mål för sällan. Ja, jag vet att procenten säkerligen hade varit något sämre ifall han hade spelat back, men ändå.

Bäst i laget bland övriga spelare?

- Nyström 88%
Kommentera

Bad_Brett:

Håller inte med. Tycker att förstakedjan får tryck väldigt ofta i Timrås zon, dels pga att Timrå inte var bra alls, men man ska nog akta sig för att säga att det var enbart därför. Den enda individuella prestationen Danielsson gör är väl 2-4, resten tycker jag är en gemensam aktion (spelet fram till 1-1, Schremps bakåtpassning till Danielssons skott och Pöcks styrning, Schremps fina passning till Skröders andra)

Men framför allt så tycker jag att Axelssons kedja får tryck, och jag tycker att Dicken och Mika verkar trivas väldigt bra med varandra. Många små nätta passningar och en hel del fart. Tror dessutom att det bara kommer att bli bättre, därför vill jag inte splittra den kedjan än. De senaste två matcherna har Dicken varit väldigt på hugget och jag hoppas att han fortsätter med det. Med lite flyt kunde han ha gjort hattrick igår.

Jag förstår hur du tänker, men som det ser ut nu så är min åsikt att man inte ska ändra andrakedjan.
Kommentera

Nikki Nine:

Jag tycker verkligen inte att förstakedjan från igår känns perfekt. Att den gjorde mycket poäng igår berodde mest på individuella prestationer från Danielsson och ett dåligt Timrå-försvar. Schremp gjorde en fin assist på sista målet, men i övrigt vad han ganska medioker.

I andrakedjan tycker jag nästan att Hannula och Andersson var de som hittade varandra bäst.

Jag är fortfarande övertygad om att Axelsson skulle passa som handen i handsken med Sundström och Skröder. Sedan får Madsen spela center mellan Schremp och Danielsson.

Då skulle vi få:

Skröder - Sundström - Axelsson
Schremp - Madsen - Danielsson
Nyström - Andersson - Hannula
Kommentera

Vi har verkligen ett spännande "problem" när Sundström kommer tillbaka.

Axelsson och Hannula har börjat hitta varandra väldigt bra, samtidigt som Andersson städar undan bra utan att vara helt värdelös med pucken. De borde helt klart få fortsatt förtroende tills det inte funkar längre.

Schremp har visat att han, Skröder och Danielsson kan spela ett bra spel. Frågan är vem som petas?

Man kan inte gärna sätta Danielsson i tredjekedjan efter den starten han har haft på säsongen. Sundström och Schremp känns bortkastade där nere dem också. Skröder producerar trots att folk klagar. Jag är nästan lite intresserad av att testa:

Schremp-Sundström-Danielsson
Axelsson-Andersson-Hannula
Skröder-Madsen-Nyström/Samuelsson

Problemet då blir väl att Skröder kanske inte riktigt kommer till sin rätt. Han är en målskytt, och i den kedjan finns det väl inte riktigt några playmakers. Vet inte hur vi ska kunna få tre perfekta kedjor, men det är som sagt ett lyxproblem.
Kommentera

Nikki Nine: ÄNTLIGEN!
Kommentera

Modo bekräftar att Roos lämnar från och med årsskiftet. Bra med tid att hitta en ersättare.
Kommentera

Poffa: En ner, två kvar.
Kommentera

Poffa: Ja man kanske ska rekrytera utifrån engagemang och inte enbart akademiska poäng nästa gång. Dock ska man naturligtvis ha god kunskap i marknadsföring, men det får lika gärna vara praktisk erfarenhet som akademisk. Roos tycks bara haft teoretisk kunskap.
Engagemang smittar av sig och gör att man kanske kan förbise vissa misstag. Medan brist på engagemang belyser allt som är snett.
Kommentera

spud: Isf är det här Modos chans att verkligen ta sig i kragen på alla de punkter som många av oss irriterar sig på.

- Uppdateringen på hemsidan
- Souvenirerna
- Bemötandet mot sponsorerna
- Biljetthanteringen

osv osv.

Kommentera

Poffa: Hörde nåt sånt igår.
Kommentera

Tommy Roos slutar hos Modo? Bekräfta, tack!
Kommentera

Bad_Brett: Egentligen tycker väl jag att det stora misstaget ifjol med forwards var att Bartecko och Nagy var för lika. Det spelade ingen roll om det var sundtröm eller ritchie som var center, för det fungerade ändå inte så bra som enhet.

Vi har förvisso ingen vidare aning om vad som händer på träningarna. Det kan ju vara så att de uppvisar kemi där eller att Challe såg att Nagy behövde spela med Bartecko för att fungera.

Sedan tror jag också att man måste ha en ganska bestämt uppfattning som huvudcoach. Man kan inte förefalla vara en vindflöjel eller verka i en demokratisk anda där spelarna börjar tvivla, utan man är den som bestämmer fullt ut. Därmed finns risken att man blir lite blind på det man tror på.
Kommentera

spud: Hahaha, aha!

Nej, den skolan har jag inte gått ännu även om det verkar så.
Kommentera

qwertas: Huge kör rätt hårt på att tränaren alltid har rätt eftersom de vet mer än oss alla, oavsett vad som händer.
Kommentera

Poffa: Huges skola?

Please enlighten me, jag är helt off nu.
Kommentera

qwertas: Har du gått i Huges skola? Det låter iaf så.

Kommentera

Bad_Brett: I fallet med Henrik i PP så tror jag att det beror på att det inte finns några andra alternativa rightare som är bra med puck, samt övertygelsen om att det kommer lossna till slut.

Den enkla förklaring är kanske att man som utbildad tränare ser spelet och aktionerna ute på banan helt annorlunda mot oss läktarcoacher :)
Kommentera

« · 1414205 · »