1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512088 inlägg · 4111 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1414205 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
bisterfinnen: HS är värd en hel del kritik. Han drar precis som många säger ned tempot alldeles för mycket. Det är ungefär som om han är van vid att ha mycket mer tid på sig hela tiden.

Defensivt har han i alla fall slutat att åka in framför eget mål och vara i vägen för backarna. Det räcker att han tar sin back.
Kommentera

bisterfinnen: Jag tycker även att man ska fostra juniorer genom att belöna de som jobbar hårt och får resultat med istid. Just nu tycks det inte spela någon roll hur mkt rätt de andra juniorerna gör. HS spelar ändå mest av dem.
Kommentera

spud:

Sen vet jag inte, kanske är det bara jag. Men tycker när han väl byter så byter han i så underliga lägen. Har sett det några gånger, bla ikväll.
Kommentera

Gustafsson:

Tack för dom här matcherna Mika!
Kommentera

Alla som tycker att vi lånar Zucca som Hannulas ersättare räcker upp en hand. :)
Kommentera

yngwie:

Är det någon som vet vad som hände med Axelsson? Jag missade de första perioderna.

-6 nu på HS, som fick lira 14.03. Nyström fick lira 6:18...

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen: Problemet med Samuelsson är att han inte ens är nära att bidra varken framåt eller bakåt. Han har 2 assist på 12 matcher och delat sämst +/- i elitserien med -6. Det kan jämföras med Nyström som är +2.
Kommentera

Bad_Brett: Tror han blev bänkad efter TO som uffe drog i början av andra. Och han hade gett bort pucken ett par gånger. Så den petningen var ytterst välförtjänt.
Kommentera

Wayne Gresky:

Precis och trots detta får han spela 8 minuter mer. Det är anmärkningsvärt.
Kommentera

Bad_Brett:

Det är fruktansvärt oroväckande att våran tilltänka stjärna blir bänkad. Vad ska göras?
Kommentera

J F K:

Kritik? Feedback förtjänar man som junior. Antal byten har inte han rådighet över.
Kommentera

bisterfinnen:

Kritiken mot HS riktas ju egentligen mot US, som har gett HS en roll som han inte är mogen för.
Kommentera

Bad_Brett:

Det är lite det jag fiskar efter.

Visst har han brister som han behöver förbättra, faktiskt fullt tillräckligt för att man skulle kunna ge fan i att ge honom skit för saker som han inte rår för.

Redigerad kommentar

Kommentera

bisterfinnen:

Där satt den bister!
Kommentera

yngwie: Jag tror att han hämmas av sin skada och därför vilade resten av matchen. Visst kanske han blev bänkad, men det var ju för att han inte kunde göra sig själv rättvisa.

HS tycker jag förtjänar kritik för att han spelar för svårt. Spela enklare genom att slå några snabba pass, istället för att alltid hålla i pucken väldigt länge och leta efter för svåra passningar/dribblingar. Sedan kan det ju inte vara så ohyggligt svårt att lära sig att i egen zon är prio ett att markera sin back. Man får helt enkelt förutsätta att centern och backarna klarar sitt jobb, för annars blir det kaos.

Dock håller jag med om att US förtjänar mycket mer kritik för att hans matchning av sonen är direkt patetisk. Snudd på tjänstefel.
Kommentera

J F K: Ja man frågar ju sig om matchningen är vad som är bäst för MoDos framtid eller för sonens framtid?
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tror att den nuvarande matchningen hämmar både Modo och Henrik Samuelsson.
Kommentera

Tråkigt, men så är det. Macke får jaga nytt med en lite större budget att jaga med.

http://allehanda.se/sport/modo/1.4005784-hannula-lamnar-modo

Kommentera

Lumber Jack:

Ja, någon hade visst sett en liten hob på flygplatsen vid 22.00.
Kommentera

yngwie: Jo säkert
Kommentera

Lumber Jack: The Rangers have assigned winger Mats Zuccarello to their AHL affiliate, the Connecticut Whale.

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: Han är duktig han
Kommentera

spud: Förhoppningsvis är han så pass billig att vi har lite pengar över till ytterligare en spelare. Han lär ju inte kräva samma lön som en stjärnspelare. Men det känns ju ändå inte så där jättehett om vi söker efter spetskompetens.
Kommentera

Bittesehr: Hur bra är egentligen Horava nuförtiden då? Varför fick han lämna Genève? Känns väl hursomhelst snarare som ett breddförvärv än spets.

Skröder - Sundström - Axelsson
Nyström/Hari - Schremp - Danielsson
Madsen - Andersson - Horava
Hedman - K-fop - Westin

Skulle väl dock kunna fungera bra förusatt att Axelsson kan börja kämpa lite.
Kommentera

Gustafsson: Du glömde den spelare som får spela oavsett what.
Kommentera

Gustafsson: Du kan nog räkna med att Nyström/Hari blir ersatt med Samuelsson Jr...
Kommentera

Monno: Några tankar från gårdagen:
Schremp blir bättre och bättre, han börjar verkligen komma igång!
Juniorkjedjan westin,hari,nyström oj oj vilken fart
Afop ruskigt bra
Hannula lämnar vilket känns tråkigt
HS åter överlägset sämst, va fan har han på isen att göra?
Viktigt att slå ett väldigt defensivt bra lag
Kommentera

Jag är jävligt oroad över det här med Dicken. Att han verkar så ointresserad av att spela och så intresserad av allt annat. Hur kan man få igång honom? Går det?
Kommentera

Nikki Nine: Man börjar fundera om han ångrar sitt klubbval.Det ökar inte hans chanser att spela i NHL direkt..
Kommentera

Gustafsson: Enligt McSorleys pressmeddelande på Geneves hemsida så lämnade Horava klubben för att han fått ett kontraktserbjudande från en annan europeisk klubb. Med andra ord bör det betyda "Han var så jävla värdelös så vi ångrar att han överhuvudtaget fick spela sex matcher för oss."
Kommentera

Monno: Blir han det tänker jag banne mig inte vara tyst längre, då måste man ärligt talat börja protestera på riktigt.
Kommentera

Stats för Horava. Det tickar in poäng i en jämn ström för honom år efter år.

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=5868 

Kommentera

Fruktansvärt svårt att bedöma en värvning som bra eller dålig när man inte vet hur mycket de kostar. Trist att det inte är officiella siffror.
Kommentera

Lumber Jack: Han är och förblir en typisk tredjefemmespelare på elitserienivå. Vi har stor användning av en sådan spelare i dagsläget, så till rätt pris är han välkommen. Jag hoppas dock att Macke lyckas skaka fram en till forward, för jag ser inte Horava som en frälsare.
Kommentera

Wayne Gresky: Om man får drömma lite...

Skröder-Sundström-Zuccarello
Axelsson-Schremp-Danielsson (meh)
Madsen-Andersson-Horava
Kommentera

Nikki Nine: Kan Bremberg vara ett alternativ? Eller är han för dyr och platsar inte alls i ramen?

Pavel Brendl finns ju också ledig, samma orsak där? kanske.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Atjoo91:

Nej, nej nej! Aldrig!
Kommentera

Atjoo91: Brendl, Bremberg och Dicken i samma kedja.

- Jo, det skulle kunna bli succé.
Kommentera

NuMo: Haha nja, Bremberg tycker jag själv är slut. Brendl har jag bara sett statistik på sen han var i Brynäs så där uttalar mig inte. Men tittar man på FreeAgent listan på EP så finns det inte mycket att välja på.
Kommentera

Det är ju en fråga om kostnad alltihop, men Bremberg, inte ens för en juniorlön..
Horava till rätt pris absolut, men om vi ser det såhär: Vi ligger på 10:e plats och behöver förstärka, Hannula ut och Horava in är ingen förstärkning, det är en försämring.
Kommentera

McFire:

Någon nämnde Owen Nolan och det känns faktiskt (trots åldern) som ett intressant alternativ, ifall han kan tänka sig att spela i Sverige. Högerskytt och en spelartyp som jag kan tänka mig att Samuelsson saknar. Ulf var för övrigt andrecoach i Phoenix när Nolan spelade där.
Kommentera

Gusse: Ja det köper lite tid om inte annat. Dessutom så verkar ju formen vara i antågande.
Kommentera

Gusse: Sånna nyheter glädjer en trots att det är måndagmorgon.
Kommentera

Poffa: Bekräftat! Varför bara 12 matcher till kan man ju dock fråga sig, kan han inte bara nöja sig med Modo i år?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gustafsson: Hannula vill ju till KHL så han kör ett tag till i Modo sen drar han
Kommentera

Vilken jobbig vecka vi har nu. Två svåra bortamatcher i ett läge där vi verkligen har chans att hänga med ordentligt i tabellen. Hade varit sååå viktigt med två vinster!
Kommentera

« · 1414205 · »