1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511868 inlägg · 4111 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1414956 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Gustafsson: 12 matcher? Det är väl 8st matcher fram till November uppehållet?
Kommentera

McFire: Ja han har ett kontrakt på 8 matcher till.
Kommentera

renen: Någon som såg första sidan i dagens ÖA? Den finske spelaren!? =)
Kommentera

bj21: Vad för något?
Kommentera

mrpm: Feejsbhook... Ja kan inte hämta den där i dag e, ja ha ingen släpvagn!!
Kommentera

Junior rankas av ISS på plats 30 inför nästa års draft som fjärde bäste svensk (efter Filip Forsberg, Sebastian Collberg och Pontus Åberg). Han har visserligen sjunkit 13 platser sedan tidigt i somras men det känns ändå tämligen uppseendeväckande, antar att man ser betydligt större potential i Henrik än Nyström.
Kommentera

mrpm: Mika Hannula omnämndes som den finske spelaren på förstasidan i dagens ÖA!
Kommentera

Gustafsson:

Jag tror ingen tvivlar på Samuelssons potential. Däremot är det uppenbart att Nyström är betydligt bättre i dagsläget.
Kommentera

Bad_Brett: Exakt vad är det som gör han till en sån talang?, vad har han som är så stort?
Han är duktig de är de inget snack om, men nån supertalang ser jag inte än, faktum är ju att det finns en handfull spelare i tex j20 som visat större talang!

Innan han kom till Modo så viste folk knappt om han, nu är han en supertalang i svensk media?!
Jag tycker killen är fruktansvärt uppskriven, men jag hoppas verkligen att han kan lyckas och bli den stora stjärna som experterna framhåller
Kommentera

Berka:

Om man var uttagen i USA:s U18-VM-lag så måste man väl vara en rätt så stor talang?

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Om han är sån talang då har han väldigt mycke kvar att bevisa
Kommentera

Berka:

Småstadsliv, love it... ;)
Kommentera

Berka:

Absolut, jag håller med om det.
Kommentera

Berka: Tror inte Sebastian Collberg i Frölunda som också är en supertalang (rankas högre än samuelsson i draften) har bevisat mer än samuelsson. Snittar inte ens en poäng per match i j20 och noll poäng i ES.

Tror att om han bara hade spelat i j20 och gjort poäng så hade vi nog inte ifrågasatt någonting.. Dessutom så tar man sig inte in i världens bästa U18 landslag som underårig utan talang.

Redigerad kommentar

Kommentera

mrpm: Du glömmer det faktum att Berka hatar Henrik Samuelsson.
Kommentera

NuMo: Pajas!
Har aldrig påstått att jag hatar han.
Har påstått sen 3:e försäsongsmatchen att HS inte kommer bidra med mycket i modos A-lag i vinter, och se jag har haft rätt!
Kommentera

Berka: Efter ett hundratal inlägg med samma sak så anser fler än PAJAS-NuMo att det övergått till ett rent personhat.
Kommentera

Berka:

"Sv: MoDo - Skellefteå 111006
NuMo: Fan vad jag HATAR Henrik Samuelsson!!!

På tok för långa byten hela tiden
Berka Kommentera 2011-10-06 21:00"
Kommentera

NuMo: Hahahaha!
Kommentera

NuMo: Hoppsan....
Kommentera

NuMo: De där ha jag inte ens sett, men jag vet vem som skrivit de!

Jag har inget personligt agg mot killen, jag tycker bara de är löjligt att han överhuvudtaget får spela!

De märkliga med detta forum är att vad man än tycker så finns det alltid profeter som ska veta bättre och trycka ner på folks tycken!
Det finns så många Lallare här som inte kan ett skit om hockey eller har spelat själva och som vet vad de innebär och skillnader från att stå på isen och att sitta å titta på., de finns även många duktiga här precis som de brukar vara på forum, namn skippar jag!

I hs frågan så antar jag att nog dom flesta är rätt överens om att sett till hela säsongen hittils så har killen varit överlägset sämst och de vittnar hans +/- bl.a. om, trots rikligt med speltid i alla spelformer och ibland med dom bästa så har han inte lyckats med mycke, om han nu är den hysteriskt stora talangen då anser jag att han har en hel del att bevisa!
Kommentera

Berka: ja tyck söm däj ja!
Kommentera

Berka:

Jag kan inte erinra mig en enda skribent här som har försvarat Samuelssons bisarra istider. Däremot tycker nog många att det är lite taktlöst att föra en hatkampanj mot en 17-åring som bara gör som han blir tillsagd.
Kommentera

Bad_Brett: jag har en känsla av att det är HS som styr och inte pappa.
Kommentera

arnio:

Hej Saida :-)

Får du in några vibbar kring min framtida rikedom och framgång?
Kommentera

bisterfinnen: Jag kan se i kristallkulan att du kommer att jobba kvar på golvet tills du går i pension. Inget spår av varken framgång eller rikedom finns att finna. Däremot så komer din hälsa att vara bra tills du med marginal passerat åttio år.
Kommentera

bisterfinnen: Nån som vet status för Perra, närmar han sig is eller kan han inte alls träna?
Vad TROR ni om MZA , harvar han vidare i AHL , eller tröttnar han o återvänder till MoDo? (Finns det nån Silly-tråd? :-) )
Kommentera

zigge: Personligen tror jag att vi sett det sista av Svarten i en modotröja, i alla fall vad gäller som spelare för representationslaget. Jag minns inte om det var under en pausintervju där han deklarerade att han blivit något bättre tack vare medicin, men att det ändå var en bra bit tills han kunde träna på allvar. Att vid hans ålder orka starta om från i princip noll har jag väldigt svårt att se och det förutsätter ju att han får klartecken att träna först. Bara det i sig är tufft nog vad det verkar.
Kommentera

Ryktas att Zuccarello funderar över sin framtid... vågar man hoppas?
Kommentera

Nikki Nine:

Vi lånar han resten av säsongen. Sen kan han skriva ett nytt kontrakt med en ny klubb i nhl nästa år. Låter bra va?
Kommentera

yngwie: eller så skriver ni kontrakt med honom efter denna säsong då han kanske gett upp drömmen om NHL.
Kommentera

yngwie: Jag vet inte... Känns väl inte som att det sker sådär jävla omgående. Men visst, drömma är ju trevligt.
Kommentera

arnio: Frågan är ju det. Om han härdar ut den här säsongen så har han ju chansen att komma till en ny klubb, för har svårt å tro att han tycker sig fått en ärlig chans i Rangers.

Han dominerar ju tydligen i AHL, så bara han kommer till rätt klubb så borde han kunna ta en plats kan tyckas.

Eller ledsnar han som sagt å kommer hem, föga troligt dock, känns som han redan borde gett upp isf. Å framförallt låtit lite mer hopplös.
Kommentera

Monno: Rangers äger hans rättigheter även efter den här säsongen. Erbjuder de honom ett nytt kontrakt så fortsätter han att vara deras spelare, såvida ett annat lag inte lämnar ett offer sheet. Det troligaste är dock de trejdar bort rättigheterna om de bestämmer sig för att inte satsa på honom och någon annan klubb är intresserad. Det är Rangers som bestämmer allt, det Mats kan göra är att be snällt om att få spela någon annanstans.
Kommentera

Wayne Gresky: Jaha ok, dålig koll hur det funkar där borta i staterna.
Zucc står med Valarnas uppställning för kvällens match men vad jag ser finns han inte med i Uppställningen på själva live rapporteringen. Skadad, sjuk, på väg till Rangers eller gett upp AHL?:P
Kanske fel tråd nu men ändå.
Kommentera

Monno: Snacket säger att han åkte på en maffig propp i senaste matchen och vilar.
Kommentera

Mano:

Tyvärr känns det väl som att Zuccas litenhet tillsammans med hans spelstil bäddar för minst en hjärnskakning per säsong därborta.
Kommentera

Sawchuk: Tänk ifall han fick komma till en klubb där han kan utvecklas, vancouver, chicago, penguins eller liknande speland lag, rangers är ett brunkar gäng som inte alls passar mza
Kommentera

Berka: så himla synd om en sådan artist som MZA skulle vissna på andra sidan Atlanten i ställe för att blomma ut.
Det är så svårt för en offensiv spelare att kliva upp ett snäpp och få börja med att spela i en defensiv lina. Samma problem har ofta spelare från Allsvenskan som värvas till Elitserien och juniorer som vill upp på seniornivå (om inte pappa är coach förstås). Jag hoppas verkligen att jag får se MZA i Modo igen där han hör hemma, alternativt att han lyckas därborta förstås.
Kommentera

arnio: Ja unnar verkligen han några fina år i nhl, både för hans egen skull och norsk hockey!
Men i rangers kommer han vissna, så jag hoppas verkligen att han blir tradead till en bättre klubb med lite ungdomstänk och känsla för spelarnas kvalitéer
Kommentera

Berka: Utan å va den som är den å med tanke på att det var jag som tog upp det:P Men kanske är bättre å tar Zucc snacket i hans egen tråd?=)
Kommentera

Berka: Rangers har ligans sjunde yngsta laguppställning och en coach som predikat om föryngring i flera år.
Kommentera

Rubrik på Expressens förstasida: "Skräckskada för Modobacken - Borta upp till 4 månader".

Sedan, inne i artikeln, får man reda på att det handlar om Eddie Larsson.

Kommentera

Poffa: Ojoj, finns det en ledig hängskalle så ska han in.
Kommentera

spud: Bremberg? Jag är försiktigt hypernegativ.
Kommentera

Poffa:

Ha, ha, ha... Detta håller på att bli en riktig fars. Fler lata spelgenier som vägrar att vistas i egen zon är precis vad MoDo behöver. Är det inte dags att undersöka möjligheterna till att köpa loss Conny också?

Spännande andrakedja skulle vi kunna få, med Schremp, Axelsson och Bremberg.
Kommentera

Poffa: Det kan bli otroligt intressant att få se Bremberg i Modotröjan. Han är en stor favorit för mig och han kan ha en del kvar att gen, speciellt i PP
Kommentera

Bad_Brett: Dagens garv :) men du har väl läst att Conny numera jobbar hemåt.
Kommentera

« · 1414956 · »