1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507817 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1424615 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Icing-Ove:

Önsketänkande eller har du hört rykte?
Kommentera

mrpm:
Krys Kolanos
Kommentera

yngwie: Svatos
Kommentera

Spänningen är olidlig, vem blir Hannulas ersättare?
Kommentera

Bad_Brett:

"- Ja, jag kan nästan garantera att jag inte kommer spela i Modo, säger Hannula.
Modos general manager Markus Näslund:
- Jag skulle bli förvånad om han stannar kvar. "
Kommentera

Ja, Svensson kan inte vara sämre än vad någon i vår fjärdefemma varit i år. Han producerar ju i alla fall. Det spelar ingen roll att Hedman sliter och kämpar varje byte, ger ju absolut noll utdelning och han är inte så vidare bra i försvarsspelet heller. Det smäller i sargen och man blir glad för stunden, sedan hinner ändå motståndarbacken före honom i spelvändningen och Hedman kommer sist tillbaka in i modozonen.
Vi måste börja inse att dessa herrar inte är elitseriemässiga, visst man ska ha en brunkarkedja, men då de har -6 och -7 i statistik så måste man ju reagera.

Tycker man gör helt rätt i att värva Svensson, ser gärna en kille till med fart under rören som samtidigt kan hänga några kassar. Har läst lite rykten om en viss Possler som tydligen gillar att trycka in lösa puckar i äkta Wernblom-anda.
Och en toppvärvning såklart. (Zucca!!) Hannula förlänger och vi ersätter Hersley med en hungrig Hasse Jonsson! Eller Ludvig Byström.
Kommentera

Bad_Brett: Ner med Madsen som center - K-fop byts mot Svensson.

Gillas!
Kommentera

MorganaLefaey:

Intervju med Näslund:
Kommentera

Atjoo91: Skulle enbart MZA dyka upp så står MODO fortfarande med ett av de större problemen. 3-4 klarar inte av att hålla så pass tätt som de bör med tanke på den ynkliga offensiva kraft de visar upp. Svensson bör kunna göra någon av dessa formationer bättre vilket vi behöver.

Samtidigt så behövs det spets. Men då sitsen är som den är så tror jag knappast ledningar tycker att ett byte Hannula - Svensson är lösningen. Om Svensson är billig och inte intetgör Hannula / ersättare så tycker jag det känns som en ganska smart värvning.

Tyvärr skulle det väl behövas 2 backar utöver det hela också. Men man kan inte få allt.
Kommentera

Tror ej det handlar om pengar i MZA fallet. Utan handlar nog mer vad Rangers vill göra. Sedan så vet vi ju ej vad Macke kommer göra under uppehållet det kan ju bli så att tex en spelare som Hersley får leta ny klubb. Jag tror att MoDo har pengar för att värva men man är försiktig.
Kommentera

Cyklob: Visst äre så. Men jag förstår inte varför vi ska ge pengar till BS då vi kan lägga allt på att försöka få hem MZA till exempel.
Kommentera

Truppen var för tunn redan innan seriestart så detta är bara bra att vi får in ny energi. Sedan så tror jag ju knappast att Svensson är värvad för att vara nån sniper. Utan Macke jobbar nog ganska hårt på att hitta någon vass spelare som ska kunna leverera.
Kommentera

Berka: Håller med dig Berka. Hägga sliter varje dag för att bli bättre, fler skulle haft hans träningsvilja och inställning. Gusse: Det jag vill få fram är att vi ska ersätta Mika Hannula vi ska inte fylla upp en plats i fjärde kedjan med den här värvningen. Björn Svensson tror inte jag är någon som kommer att göra så Schremp och Dicken börjar fungera tillsammans. Nu breddar vi bara laget när det är spets vi behöver.
Kommentera

Jag tycker värvningen av Svensson är bra som jag skrev tidigare. I mina ögon är han en bättre spelare en kristan Forsberg / Anton Hedman mfl. Han kostar nog knappast så mycket heller. Vi behöver bli jämnare över hela laget så förstår helt klart denna värvning. Nu är det bara hoppas Macke lyckas landad någon riktigt vass sniper med. Så tar vi nya tag efter uppehållet.
Kommentera

Lumber Jack: Vilket klipp!
Kommentera

Berka: Han ligger inte på topp 25 i poängligan och har -1 i plus/minus. Det imponerar måttligt. Rögle är dessutom inte ett topplag utan ligger tia. Häggströms stora problem är att han är så dålig taktiskt. För att bli en spelare av elitserieklass måste han antingen lyfta den delen av spelen några snäpp eller kunna producera på förstafemmenivå i elitserien.
Kommentera

Gusse: hägga har varit lysande i rögle som är ett topplag i as, jag ser gärna att han återvänder fast inte till denna säsong, jag tror nämligen att det är riktigt bra för hans utveckling att få så mycket speltid och stort förtroende i pp där han sätter väldigt många kassar. Jag tror han kan bli en bra es-spelare på sikt då han har det som krävs inställningsmässigt.
Kommentera

Om man bara tittar på statistik i allmänheten och min favoritkategori plus/minus i synnerhet så framstår William Karlsson i VIK, Jesper Jensen i Rögle och Alen Bibic i Leksand som intressanta killar för framtiden.
Kommentera

Atjoo91: Hägga?Jag hoppas verkligen du skämtar..
Kommentera

Känns faktist som en helt okej värvning. Men då måste vi värva två riktigt bra spelare till, helst tre. Men det kommer nog inte hända. Vi behöver bättre spelare till tredje och fjärdelinan helt klart.
Kommentera

Björn Svensson?!?! Jag har inte sett mycket på TIK när han spelade där, men jag ser hellre att vi köper lös Hägga från Rögle än att plocka in Björn Svensson!!
Kommentera

Bad_Brett: Men andraligan i Schweiz kan ju inte ens vara på AS-nivå?

Bättre att byta 2-3 spelare (Hersley, Jeppe O och nån) emot en liknande center från AS anser jag.
Kommentera

Cyklob:

Svensson känns som en bra värvning med tanke på vilken besvikelse spelare som Madsen och K-Fop har varit.

Jag räknar emellertid att det dyker upp en producerande spelare också.
Kommentera

Jag tycker det är bra om vi tar in Svensson en billig spelare som går till jobbet varje dag. Sedan hoppas jag och tror det kommer in 2 bra forwards till om mika blir kvar så räcker det med en bra spelare. Men vi måste förstärka.
Kommentera

spud: Nej! Hari skrev själv på twitter efter artikeln att han älskar att spela i modo och ser gärna en förlängning. Han menar att någon gång i framtiden vill han spela "hemma". Nu är det modo som gäller och han förlänger gärna vad jag hört.

Svensson tackar jag inte nej till. Då kanske vi får bredare produktion. Så inte bara första och andrakedjan producerar. Det behövs verkligen.
Kommentera

Det står ju rätt tydligt att Björn Svensson är klar för MODO. Att han skulle återvända till TIK är ju rätt osannolikt.

Hari känns redan nu som förlorad till nästa säsong.
Kommentera

Ã…ke Westerlind: fast Timrå lär ju rycka i honom också. Han skulle nog kunna stärka defensiven en del i alla fall
Kommentera

SH3IN: Han är redan på väg "hem till Modo"Halleluja!"
Kommentera

yngwie: Eller Björn Svensson?
Kommentera

Såg att det pratas om Kristofer Berglund på LJ. Skulle nog inte vara så dumt om det låg någon sanning i det.
Kommentera

Vem är tekningskung i MODO?
Några i MODO skulle kanske behöva studera Abbott eller några andra som är bra på teka.Under uppehållet har de väldigt små möjligheter att träna PP, men tekningar borde stå högt på öva-listan. MODO-spelarna får ofta jaga efter pucken direkt efter tekningen, skulle spara en hel del kraft på att slippa det.Borde också ge lite bättre självförtroende, om de lyckas sno pucken. Är dessutom viktigt i BP framför egen målvakt.
Kommentera

yngwie: hm,jag hörde ungefär samma sak för ett tag sen.. Att Näslund lessnat och tog ett seriöst snack med dick ang hans spel och attityd, men tänkte inte så mycket mer på det då. Men verkar ju inte direkt gett något resultat, fortfarande gnäll och dåligt spel . Nu hoppas jag att det dåliga spelet bara berott på skadan och inte något annat
Kommentera

Bad_Brett:

Precis, tycker det låter konstigt, spec när han varit skadad och borde va en ny spelare om några veckor.

Läste på det där fbkforumet att Foppa och Macke var less på hans dåliga attityd nu. Sen hur mycket sanning det ligger i det vet man ju såklart inte.
Kommentera

yngwie:

Det vore ju totalt idiotiskt att byta bort Dick i det här läget. Han är ju en prestigevärvningen. Att skicka iväg honom nu är bara ett bevis på hur fatalt man har misslyckats.
Kommentera

Lumber Jack:

Han har nog fått det härifrån. Där har det spekulerats en tid om detta.
Kommentera

Lumber Jack: Ja vi behöver en målskytt inte en brunkare.
Kommentera

Poffa: Det vore märkligt om man värvar en spelar som sväljer stora delar av löneutrymmet och sedan hystar iväg honom innan han ens har börjat betala tillbaka sig. Å andra sidan kanske man har något på gång och kan få två spelare till priset av en.
Kommentera

yngwie: Låter som en typisk Ros-spekulation. Hade det legat ngt i det hade det garanterat varit en artikel i AB.

Vem, med sina fulla sinnes bruk, byter bort en kreativ spelare av Dicks kaliber till en spelare som är allt annat än kreativ.

Den enda fördelen som finns med Fredrik är hans arbetsmoral som vida översiger Dicks.
Kommentera

Poffa:

Tur vi inte fick Sjöström tänkte jag skriva när vi mötte dom i lördags.

Det kan ju inte ligga någon sanning i det dära.
Kommentera

Tomas Ros skriver på Twitter om ett eventuellt byte mellan Modo och FBK. Sjöström till Modo och Dicken tillbaka till Karlstad. 
Kommentera

Wayne Gresky: Han fick inte direkt chansen av Oskarhamn men. Han levererar i J20 och är mer redo för spel i Elitserien än Possler. Possler är också en offensiv spelare.
Kommentera

mrpm: Olofsson lyckades ju inte alls i Oskarshamn. Om man är en spelare som har offensiven som styrka så bör man nog kunna lyckas skapligt i allsvenskan innan man ska få en chans i elitserien.
Kommentera

Sawchuk: Dock så kunde nästan vem som helst i laget gjort 2 mål eftersom Sverige vann med 8-2. Men jag håller ändå med att han borde få testa någon match i a-laget. Men känns ändå som Jesper Olofsson är närmre.
Kommentera

Sawchuk:

Vidare så gjorde unge Possler 2 mål och 1 assist då J18 landslaget slog Tjeckien.

Dags att han får en chans i A-Truppen. Han har ett målsinne utöver det vanliga.
Kommentera

Lumber Jack:

Problemet med Modos PP är att dom improviserar alldeles för mycket. Förmodligen har de äldre spelarna fått vara med och bestämma i väldigt stor grad.

Det finns ju ett par enkla grundvarianter som brukar ge utdelning på mellan 17-20% i PP. Förstår inte varför man inte använder sig av dessa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Speluppehåll i en dryg vecka, så sätt igång. Det enda som får visas på TV-skärmarna är PP-spel från ifjol. Bjud in Pirro och börja bygga en stark defensiv som håller 60 minuter utan svackor. Fixa Hannulas kontrakt. Förstärk efter de ekonomiska förutsättningarna.

Kommentera

spud: nån som vet om Svarten tränar någonting överhuvudtaget eller är det rast/vila som gäller året ut? Han behövs verkligen

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Nu på slutet har ju fa fått chansen i pp, man kan väl knappast säga att han tagit den.
Kommentera

NuMo:

Jag hoppas verkligen att han stannar. Däremot skulle det inte förvåna mig om det har blivit en del osämja mellan Uffe och en del av spelarna. Han har fördelat istiden konstigt i många matcher.
Kommentera

« · 1424615 · »