1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507045 inlägg · 4104 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1450198 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Jag behöver väl knappast övertala er om att det vore en rimlig värvning att göra, det här med Hasse. Rutinerad, stabil defensiv back, riktig lagspelare, kan föreningen, kan staden, kan spelet i Elitserien. Antagligen rimliga lönekrav.
Kommentera

Paddan:Exakt så tycker också jag.Jens W borde få spela i Sundsvall t.v

Trevlig helg och hoppas att Hans Jonsson skrev kontrakt med M.Näslund i afton!

Kommentera

bj21: Nu börjar det likna de summor som min Ramselekälla berättar om. Molle fick t.o.m högre lön i LHC än vad han begärde.
Kommentera

Paddan:Precis vad jag alltid hävdat! :-)
Kommentera

bj21: Då betalade han alltså 10.000 i månaden till MoDo för att få spela i elitserielaget. Hmm... det måste vara så Jens westin gör för att få all istid.
Kommentera

Lumber Jack:En jämnårig hockeypolare till Molle från tiden för hockeygym sa att han höjde lönen med 50000 när han lämnade MoDo!
Kommentera

Lumber Jack: Det tror jag inte. Vi är nöjda. Det var ju inte direkt raketove med släggan man förväntade sig som ersättare för Bagarn. Hade du sett Röymark i centerrollen så hade du förstått.
Kommentera

Ambroo:Du får plussa en hel del på den summan.
Kommentera

Lumber Jack: "Dyrgripen" hade runt 40.000 i LHC och Timjå har ju tagit över kontraktet då vettu. Meh hey, varför deppa när man värvat Börje Sargollon på ett gäng säsonger?
Kommentera

NikkiNine: Synd att vi inte har någon buffert, för i så fall hade vi kunnat varit med och budat på Molinder. Inte för att köpa honom utan för att köra upp hans lön till mer än den fördubbling av lönen, i förhållande till vad han hade när han lämnade oss, som nu har fått. Men Molle är nog nöjd ändå.
Kommentera

NuMo: Borde vi inte satsa på en Buffett istället?
Kommentera

NikkiNine:

Det är ju oroande att man inte har en buffert för spelarförstärkningar.

Vad säger ni. Skall vi slänga in en femtilapp?

Kommentera

"Har du pengar till att förstärka laget ytterligare?

– Vi har ingen buffert, utan försöker lösa saker och ting under tidens gång. Man måste tänka till både en och två gånger när man gör något, samtidigt som jag känner att jag har en väldigt bra dialog med klubbdirektör och ordförande, vi har samma synsätt. Men de har det yttersta ansvaret."

Hmm...

Kommentera

Make Believes: Bra! Klart jämnaste backen så här långt.
Kommentera

Lehtivuori förlänger kontraktet:

http://www.modohockey.se/artikel/16309/

Kommentera

zigge:

Nu är det ju så att pucken går snabbare än spelarna. Det är med andra ord väldigt ansträngande att försvara sig mot ett lag ett så pass stort puckinnehav som Färjestad hade.

Visst försöker även jag intala mig att MoDo har ett ett kanonlag på pappret, men faktum är att MoDo har ett av de 2-3 sämsta lagen, medan Färjestad har ett av de 2-3 bästa.

Färjestad bör spöa MoDo för det det mesta, så är det bara.

Kommentera

Lite oroväckande efter FBK-överhalningen när Dick o Uffe pratar om att de inte orkade? Varför? Dåligt tränade? Behövs det mentala tränare? Vi har ju ingen skadad (förutom Perra, som knappt räknas). TÄNK om vi skulle få 3-4 skador, tex på 2 backar, o Sundström? Hur skulle det då se ut? Känns fortf som en ngt tunn trupp (förutom junior-forwards, det kanske roligaste i MoDo just nu). Scary!

Kommentera

Wayne Gresky:

Precis, så funkar Trade market. Dem lagen ligger nog bra till, det ryktades ju ett tag att Toronto var sugna på Zucca så omöjligt är det nog inte. Sen tror jag även lag som Columbus och Carolina borde vara sugna.

Kommentera

Wayne Gresky: Verkar som att Glen Sather är lika obeveklig och tjurig som Ebenezer Scrooge.
Kommentera

Monno: Om Rangers hade gått dåligt och de inte hade varit nöjda med sin första och andrafemma så hade kanske Zucca fått lira. 

Hade Rangers petat någon som lirar i första eller andrafemman i förmån för Zucca så skulle  väl då den petade vara misshandlad eller?

Kommentera

bisterfinnen: Trade market innebär att de kan tänka sig att släppa honom om de får något tillbaka, dvs ett draftval eller en annan spelare. Om ingen klubb visar det minsta intresse så kan vi lite lätt börja hoppas på en återgång till MoDo.
Kommentera

yngwie: Jag skulle gissa att Anaheim, Calgary och Ottawa är troligare destinationer. De lagen har verkligen behov av yngre producerande spelare. Jag hoppas dock att han hamnar i MoDo.
Kommentera

yngwie:

The trade market, innebär det inom NHL eller även för återgång till MoDo?

Kommentera

superfalle:Sir Spamalot har ju arbetat ganska hårt senaste veckan.

Och dåligt med moderatorer har vi bra med.

http://www.montypytho...malot.com/

Redigerad kommentar

Kommentera

anzilottluci: Kan du inte bara gå och dö din stackare . Eller skaffa dej ett jobb . Något produktivt måste du väl klara av .
Kommentera

Monno:

Såg det.

TheNHLReport

"Rangers have said that Mats Zuccarello is available in the trade market"

Värva Toronto!

Kommentera

arnio: Hela förra året klagade tårtan på art de hade för lite skills i laget. Ändå vägrade han låta zuke lira i topp kedjor gör art enligt tårtan måste man vara minst 185cm och 90kg gör att spela i nhl...
Han spelade ett tag i en topp lina, då han och hans kedje kamrater gjorde typ 2p per match. Men då kontinuitet inte tårtans grej satte han snart zuke i 4de igen.
0.5 p i snitt i nhl är ändå inte dåligt.

Dock sägs det nu på twitter att han är tillgänglig för trade nu.
Kommentera

yngwie: misshandlad? Kanske det finns andra spelare som är bättre?
Kommentera

Bad_Brett:

Det är otroligt vad misshandlad han blir i Rangers organisation. Kan dom bara inte byta bort han till en klubb som ser hans kvalliteer eller släppa hem han?

Kommentera

Bad_Brett:

Det får vi väl hoppas. Känns inte stabilt med sex seniorbackar och två juniorbackar. Jobbigt om Meyer eller Tollefsen skulle missa några matcher och vi måste spela på 5,5 backar.

Väljer Mats att komma hem till Modo så är jag fullt övertygad om att det ekonomiska kommer att löna sig. Finns nog både ett och två företag som är villig att sponsra en sådan värvning, om det fattas lite kronor i plånboken. Mats är lite speciell.

Kommentera

NikkiNine:

Samtidigt verkar Zuccarellos situation bli allt sämre och jag utgår ifrån att MoDo undersöker möjligheterna till att få loss honom. Finns det verkligen ekonomiskt utrymme för en backvärvning?

Kommentera

Jaha, kan vi förvänta oss en ny back nu då? Inte kan vi gå igenom säsongen med Byström/Bohman som sjundeback?
Kommentera

Min standardwebläsare i mobilen tillåter mig inte längre att läsa modohockey.se. Webläsaren låser sig också tvingar fram en stängning. Enda sidan jag inte längre kan läsa via mobilen.
Kommentera

Poffa:En nygammal, Hasse Jonsson! ;-)
Kommentera

Poffa: Låt Bysse gå in och dominera
Kommentera

Frisco: Inte helt oväntat. Undra vad det betyder för framtiden gällande värvningar. Ska vi gissa på att Modo snart kommer presentera en ny back?
Kommentera

Lumber Jack:

Jag förutsätter att MoDo har tänkt att förstärka backsidan i och med detta. 

Kommentera

Frisco: Bra så. För alla parter.
Kommentera

Lumber Jack: Mika Hannula nobbar KHL... hmm, jag tycker det verkar vara mer som "KHL k-bryar Hannula"
Kommentera

Lumber Jack:

Ja inte var det här han tänkt sig. Det luktar lite paniklösning. Han hade nog hellre stannat i Modo men då var platsen redan tillsatt. Men lika glad är jag för det. Men visst hade det funnits pengar så hade han varit mer än välkommen.

Kommentera

Hmm. Undra om inte Hannula trots allt spelade för högt i jakten på ett lukrativt AHL-kontrakt? När sedan MoDo fyllde ut spelartruppen för det ekonomiska utrymme som gavs i och med hans flytt med två nyförvärv, så fanns det inte längre plats för honom i Sveriges viktigaste lag. Han kunde inte komma tillbaka och förlänga kontraktet en gång till utan han fick söka sig annorstädes och då fick det bli Finland. Hans mål var inte  Espoo och jag tror inte han får bättre betalt där än i MoDO heller. Han spelade helt enkelt för högt och landade hårt.

Kommentera

Gusse: Hellre det än TIK - MoDo.
Kommentera

Gusse: I alla fall för de experter som tycker att det är absolut nödvändigt för "svensk hockey"  att stockholmslagen är med högst uppe. Det är ju ändå någon promille av stockholmsbefolkningen som följer matcherna på läktarna. Ungefär som om det vore 200 personer på modos matcher.
Kommentera

Blizzard:Djurgården och AIK i en kvalserie skulle skapa den mest intresanta kvalserien genom tiderna.Skräckcenario för media misstänker jag..
Kommentera

Bad_Brett: det är stockholmsjävlarna som spelar KS iår, västernorrland är på G :D

Redigerad kommentar

Kommentera

henkelainen:

Det är ingenting jag gläds speciellt mycket åt i dagsläget, eftersom det är troligt att MoDo spelar i Allsvenskan nästa säsong.

Kommentera

Visst känns det bra att Ritola har kontrakt över nästa säsong också? :) Okej, han höll på att klanta till det ordentligt idag men herregud vilken puckteknik han har!

Kommentera

« · 1450198 · »