NuMo:
Blir spännande, kastas han in i heltluften direkt tro?
Gustafsson: Vi lånar en målvakt från Sundsvall.
Vad har hänt med Tellan?
NikkiNine:
Förslag:
10-24-44
31-18-23
62-19-17
25-13-35
26 och 53 utanför laget.
bj21: Lite brunt får man ta. Man ska inte vara så känslig.
I såna fall skulle spud, WG, bisterfinnen mfl aldrig besöka oss igen men dom är hos oss dagligen. Dom älskar att få brunt på sig o framförallt sprida sitt lilla oxå.
bj21: Det är nog bara du.
Vi har varit invaderade från norra länet lite då o då men inte gnäller jag för det.
Jag skriver härinne hur mycket jag vill precis som andra.
yngwie:
Jag tycker inte Ritola ska spela på en kant. Har vi en möjlighet att få Sundström, Ritola, Påhlsson och Andersson som våra fyra centrar nästa år tycker jag att det vore dumt att inte köra på det. Vilken ryggrad!
Poffa: Jag undrar vad plussen i ditt inlägg är för.
Att Svarten slutar eller tacket?
Redigerad kommentar
Poffa:Inte så oväntat kanske men lika fullt trist, mycket trist.
Poffa: Är det något av det så gissar/hoppas jag på Hasse. Fast det kan nog vara Svarten också och att han kommer att få någon administrativ roll. Sänds den?
Modo har presskonferens klockan 10.00.
Svarten lägger av?
Zuccarello tillbaka i Modo?
Hasse J skriver på för en säsong?
NikkiNine:
Det blir, enligt rykten hans bror Tomas Ros som tar över efter jul.
Örnen:
Går inte Tommy Roos anställning ut nu vid nyår? Skumt att man inte hört någonting om ny marknadschef än...
Örnen:
Absolut, där skulle han passa utmärkt, men tänkte på planen?
Bad_Brett:
Jag håller med dig, klart Påhlsson ska spela i en andra lina om han kommer hem. Dem där kedjorna skulle jag inte tacka nej till.
Poffa:
Jag tycker att Påhlsson har ett helt annat spelsinne än de två du nämnde. Under lockouten gjorde han dessutom mer poäng än Axelsson.
I slutspelet bildade för övrigt han och Pebben en fruktad kedja tillsammans med Alfredsson, som fungerade skapligt: Alfredsson gjorde 18 poäng på 14 matcher, Påhlsson och Pebben gjorde 11 poäng. Det kan ju tyckas vara ett konstigt drag att placera seriens bästa forward tillsammans med dessa två, men uppenbarligen fungerade det.
Om vi leker med tanken att Zuccarello skulle komma hem, att Sundström stannar och att vi får behålla Danielsson, skulle jag verkligen inte klaga över dessa kedjor:
Zuccarello-Sundström-Skröder
Ritola - Påhlsson - Danielsson
Rytter:
Ingen aning. Inte så farligt mycket dyrare än vår nuvarande trupp skulle jag tro. Kan vi få fler sponsorer till nästa år? Kan vi få fler att köpa årskort? Kan vi få extern finansiering för en stjärna (Zuccarello)? Kan vi få fler marginalpublik?
Tittar man på dagens trupp så har vi två bra kedjor, en kedja som helt beror Schremp och en kedja som allt som oftast får spela i försvarszon.
Jag hade ett förslag häromdagen som såg ut såhär:
Skröder-Sundström-Zuccarello
Axelsson-Ritola-Danielsson
Hari-Påhlsson-Svensson
Madsen-Andersson-Westin
*OBS: Behöver inte se ut exakt såhär
De som kostar jämfört med nu är Zuccarello, Påhlsson och Danielsson (lär få ett klart bättre kontrakt än det han har nu om han ens stannar). Ut har vi Schremp, Forsberg och Hedman.
Ja, truppen ovanför är en dröm, men jag tror inte den är helt omöjlig om man från Modos sida väljer att satsa lite. Den har egentligen allt man kan kräva av ett topplag i Elitserien - stjärnor, defensiva hjältar, unga spelare, jämna kedjor.
Jag vill inte att vi ska ha ett lag nästa år som är lika bra eller sämre än årets. Jag vill se ett bättre lag och då får man satsa lite, inom rimliga gränser såklart.
NikkiNine:
"Jag vill ha fyra jämna kedjor som kan spela i alla situationer"
Vad tror du att ett sådant lag kommer att kosta? Ett lag där alla spelare i alla kedjor kan gå in och spela PP och BP. Vi har helt enkelt inte ekonomin för detta.
Ser helst att man satsar på två producerande kedjor, sedan en kedja som går in och spelar 0-0 mot motståndarnas bästa kedja och tar bort dessa ur matchen. Sedan en kedja där man försöker att mixa in juniorer som är på väg att ta steget upp till A-laget tillsammans med någon etablerad spelare.
"Juniorkedjan" får vara fjärdekedja på pappret, men udner matcherna får dom visa att dom förtjänar mer istid och få isf ta istid av första och andra kedjan.
Bad_Brett: Jag tror Sundström är ett undantag. Påhlsson har samma roll i NHL som PJ Axelsson och Joel Lundqvist hade. De värvades till Frölunda och alla trodde de skulle producera mängder med poäng.
Axelsson gjorde 14 poäng på 50 matcher ifjol. Joel gjorde 17 på 31. Ungefär där tror jag Påhlsson också hamnar. Men visst, kommer han hem och gör 40 poäng på en säsong så skulle ingen bli gladare än mig.
Poffa:
Så mycket fokus på vilket nummer kedjan har, jag tycker man ska bortse från det. Jag vill ha fyra jämna kedjor som kan spela i alla situationer. Kedja 1A, 1B, 1C, 1D. Röd, svart, gul, grön om du så vill. Måste jag dock rangordna så skulle både Ritola och Sundström gå före.
Jag vill se Warg spela med en junior och ta honom under sina vingar. Jag vill att han ska vara en komplementspelare i offensiven, precis som Påhlsson. Båda två kan säkerligen producera en hel del poäng, men ingen man litar på ska producera bra med poäng regelbundet.
Poffa:
Jag tycker att det vore slöseri att sätta Påhlsson i en tredjekedja: Han är en sådan där spelare som har hamnat i ett fack, precis som Sundström gjorde, men han har definitivt potential att producera bra med poäng.
NikkiNine: Tredjecenter? Det är ju just den rollen vi försökt ha honom i tidigare och då har det inte lyckats. Hans framgång har varit som förstecenter i SkAIK och TIK.
Kommer Warg hem ska han vara andrecenter bakom Susse (som jag hoppas spelar ett år till). Kommer Påhlsson hem, då vill jag se att han leder en tredjelina som har som uppgift att ta bort motståndarnas producerande enhter.
Med andra ord, jag tycker inte Warg och Påhlsson är konkurrenter om samma roll.
Lumber Jack:
Om Påhlsson inte kommer hem till nästa säsong skulle jag vara öppen för Warg, men då ska det vara i samma roll som Påhlsson är tilltänkt.
NuMo: Nu är ju pungen tydligen tömd, men Wargen har ju ett gäng år kvar och tredje gången gillt borde det väl ändå funka? Som center åsså skickar vi ut Schremp på en vinge.
zigge: Cluben ja. Får jag se Mike Helber ute och gnälla om för höga löner i Elitserien en gång till skickar jag Jämtin på honom. Hur det nu ska gå till...
Men vi har Åkes pojken i sparkapital.
Lumber Jack:Nog har cluben pengar!
Även VäxSjö: http://www.vaxjolakers.se/artikel/16312/
NikkiNine:
Tråkigt att det blev så här.