Petey21:
Tredje sämst +/- i det tredje sämsta laget i KHL. Jag tycker inte att han lockar sådär jättemycket. Timrå har inte så mycket val, men jag känner att vi har råd att vara lite mer kräsna än att ta första bästa.
spud: Vi snackar mycket om nästa säsongs trupp, men visst fan behövs det lite nytt å friskt redan nu i säsongens elfte timme?
Skador kommer vi få mer av samt att Meyers status vad ja hört är väldigt tveksamt till något mer spel den här säsongen
Poffa:
Visst är det så:
- Marknaden för elitserien är dålig. Det är väldigt få spelare som är tillgängliga men ingen av riktigt bra kvalité, sa Juuso Pulliainen.
Anledningen är dels för att en del hockeyligor har ändrat på reglerna - bland annat den finska - vilket gjort klubbarna mindre benägna att släppa högavlönade spelare.
Tidigare har den finska ligan varit helt stängd men i år riskerar ett lag att åka ur.
Salle: Nu är jag ute på djupt vatten, vänligen korrigera mig om jag har fel. Men...
Var inte detta medan finska ligan var stängd och man ville göra sig av med lönekostnader? Om jag inte misstar mig så är den finska ligan numer öppen och därmed vill bottenklubbarna behålla sina spelare.
NikkiNine: Det blir nog ingen spelare, med tanke på att i stort sett hela ES och förmodligen stora delar av övriga europa/KHL hugger på allt som blir ledigt så kommer det lilla som finns få väldigt bra anbud att välja på.
Den enda chansen att vi ska få nåt är om NHL kontakterna som finns i föreningen ger någon öppning, men då ska det förmodligen handla om en europé om nu inte Meyer blir borta hela säsongen.
"– Prio ett är att hitta en back. Jag har dammsugit marknaden men det finns nästan ingenting nu. Vi kommer inte att göra en panikvärvning utan det ska vara genomtänkt och det måste vara rätt kvalité på spelaren, säger Modo Hockeys general manager Markus Näslund."
Cirka två veckor kvar.
yngwie: Det verkar så, från twitter:
Gode gamle Noroviruset. Kommer sterkt tilbake Lørdag. 3l saltvann og glucose igår hjalp dessverre ikke. #modose
Redigerad kommentar
yngwie: vilken backlinje vi har i afton ;)
ajja dom som spelar får fan ta å visa STORT hjärta ikväll
yngwie:Nu är det väl ett korttidslån, i 1:a hand 2 matcher. Han är ju inte ens dominant i Bobcats (Sundsvall Hockey där han på 24 matcher gjort sex poäng, varav fyra mål), vi ska väl inte ha allt för höga förväntningar?
Apropå Challe, var det kanske det mest osympatiska med honom att han hängde ut enskilda spelare nu o då i media, ffa i TIK. Han kanske blandade ihop det med Travronden? ( Om Bork Rigel sett slö ut på ett jobb, är väl mindre konstigt att läsa om).Jag vet ingen annan (ES-)tränare som gjort det så pass ofta.
Redigerad kommentar
Newman:
En oslipad diamant kanske! ;) Han känns faktist ändå lite spännande måste jag erkänna.
Newman: Din statistik är också lite fabelaktig. Moe har varken varit poängbäst eller haft bäst +/- någon säsong han spelat i Timrå.
Oavsett denna petitess var han fantastiskt bra säsongen 08-09, då han hade Bambi som backpartner. Säsongen efter var han klart medioker. Med tanke på floppen i Leksand är det svårt att säga att Timrå gjorde fel som inte gav honom ett nytt kontrakt.
Skulle hursom vara väldigt kul om han kunde hitta tillbaka igen. Alltid sorgligt när stortalanger med en till synes ljus framtid hamnar snett.
Förbannat skönt att det inte blev Brynäs för Nagy, om det nu stämmer att dom la ett bud. Hade vart tungt å se han dominera i en annan klubb.
Bad_Brett: Moe blev så misshandlad under sin tid i Timrå att om jag skulle vara i hans skridskor skulle jag aldrig dra på mig timrå-tröjan igen. Sina två sista säsonger i TIK spelade han skadad och blev uthängd i media av Challe, utskälld av fans o.s.v. Hade väl ändå bäst +/- av backarna, och dessutom poängbäst. I Leksand valde Salo att mobba bort honom, men han levererade inte heller.
Angående attitydsproblemen så är det rena fabler.
Poffa:
Jag har alltid gillat Moe, men som jag har förstått det så har det väl varit vissa problem med attityden. Talangen finns där helt klart.
Poffa: Han kanske inte är elitseriemässigt i nuläget, men nog bör han ges en chans.
Både ja och nej... Han bildade backpar med Lello och där fick han väl en del gratispoäng, men samtidigt så förtjänade han speltiden och förtroendet i pp. Det är en backtyp som är lite utav en Rundblad-light. Erics senare år har varit fulla av skadeproblem, bristande rehab, och misstro från tränarhåll, därav hans "harvande". Det finns mycket att berätta.
Poffa: Säsongen 2008/09, hemmamatch mot Rögle. Seger 5-2 (Moe en assistpoäng). Och jodå, nog hade Moe bra folk runtomkring sig den säsongen. Detta är ett exempel, men det var långt ifrån hela den säsongen som Moe ens gick in på tre kedjor.
62. TENKRAT, Petr | 19. SVENSSON, Björn |
Ambroo: Hoppsan, vilka skillnader i åsikter kring Moe. Tänker främst på att Jimmy Hamrin på Twitter ansåg att Moe inte är elitseriemässig. Jag hoppas innerligt att du är den som har rätt.
En säsong i Timrå gjorde han 24 poäng, spelade han med rätt spelare och kom högt i poängligan på ett bananskal eller förtjänade han de poängen?
mattias - 74: Han blev ju totalt misshandlad där. Killen har potential. Det gäller bara att han får förtroende.
Han hör definitivt hemma i ES.
Poffa:
Moe var bedrövlig i leksand och jag tror han får svårt att hänga med i Es men man vet ju inte innan man gett honom en chans.
renen:
Han var i stort sett klar för en ES-klubb står det här.
yngwie:Väljer bort? Har MoDo gett han nått att tacka ja till då?
zigge:
Jag vill låna in Burlin från Sundsvall. Högerfattad, bra ålder, bra storlek. Dessutom spelat i Elitserien förut.
spud:
I pressmeddelandet står bara sex backar med, då inkluderat Bohman. Det finns dock vissa frågetecken kring Lehtivuori.
Poffa: ICKE!!
Ljumskarna stoppar. Synd.
Redigerad kommentar
Petey21: Intressanta spelare säger du.
Jag tror inte ett dugg på denna jätteslovak. Precis som Uffe Bodin skriver skall nog inte Timråfansen ha allt för stora förhoppningar på att han skall bli den som löser alla problem.
Att han är sämst av alla backar i Poprad säger nog en del om det hela.
Jag hoppas verkligen inte att MODO varit med och bjudit på honom, ser hellre att man ger Ludde chansen resten av säsongen.