1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508205 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1374532 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Sen va fan tappa klasspelare till bern????
Hur fan ska vi kunna behålla vårat varumärke starkt när spelare väljer en schweizisk klubb före våran??!!
Kommentera

Berka: Sjukt mycket kosing i Schweiziska ligan
Kommentera

65selander: Det är just de, visst på vissa håll har dom ruskigt mycket publik, men vi måste kunna mäta oss med dessa ligor i lön på bättre sätt annars kommer vi bli en C-liga.

Hur fan kan lönerna vara så höga där, där kan man väl börja att titta på och kanske ta efter de receptet. Vi ska inte förlora spelare till schweiz, vi ska ta spelare därifrån
Kommentera

Berka: Vi kan väl hoppas på att de nya skattereglerna för "experter" från utlandet blir bra, det talades om att om man tjänade över 85kkr/månad och kom från utlandet så var man automatiskt kvalificerad som "expert". Detta borde väl även gälla Idrottsmän?
Kommentera

InVinoVeritas: Om skatteregler för Experter, inslag i rapport:
playrapport.se/#/video/2389492
Kommentera

InVinoVeritas: Det lär ju i så fall leda till ännu fler utlänningar i elitserien.
Kommentera

Rytter: Tröttsamt att betala för ingenting. Sparkar vi dessutom tränarna har vi motsvarande en hel kedja på lönelistan.

Sedan blir det spännande att se vad Svartvadet kan tänkas göra. Kommer han fortsätta ett år till eller har vi vår nya Hasse Andersson och Mia Karlsson i ett där? Kan knappast finnas någon männsika född som är mer lämplig att handskas med pressen och smörja sponsorer än den gode Svarten.  

Kommentera

Lumber Jack: Märkligt att sparka freddan om han har kontrakt. Borde ju kunna ha han som scout istället.
Kommentera

spud: Om han nu klantat till det på jobbet och värvat skitspelare i flera år så vore det ju vansinne att ha honom som scout.
Kommentera

arnio: Ja men det är din analys. Själv hävdar jag att han har ett hyffsat track record när det gäller värvningar. Och han kan dessutom representera oss på ett hyffsat sätt då han snuvade en hel del lag på spelare från AS för ett år sen.
Men du kanske ska utveckla din analys?
Kommentera

spud: Det är bara att titta på resultaten sedan han började som sportchef så ser man ju att han inte direkt har talang för att hitta de rätta spelarna till Modo. Behövs mer analys? Eller är Modo bättre än tabellen visade? Var allt otur?
Kommentera

arnio: Vi är alltid bättre än tabellen visar.
Kommentera

Lumber Jack: Med andra ord ska vi inte värva Ivan Majesky.
Kommentera

yngwie: Tips till Näsan är att spana på NCAA eller ECHL efter speediga hungriga spelare, där finns det defenitivt något..

Edit: Stavfel

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie: Det var ju inte de enskilda spelarbedömningarna som gjorde Andersson till en kass sportchef. Antingen för korkad eller för dålig för att kunna sätta ihop en spelartrupp värdig ett slutspelslag.
Kommentera

PontusJ: Innehåller alltid elitserien 8 bra sportchefer, 2 halvbra och 2 värdelösa?
Kommentera

Frisco: Du menar 8 bra och 4 komplett värdelösa? Att Per Nygårds skulle floppa var ju inte en högoddsare direkt, däremot Freddan tyckte jag skötte sig. Däremot Challe som inte kan göra något vettigt. Ge honom sparken är tipset till er.

Vi har dock fått 2 av de andra komplett värdelösa, kanske de kan väga upp varandra till halv skaplig nivå?
Kommentera

Frisco: Nä, men Fredrik Andersson bör bedömas efter de förutsättningar och officiella mål som har funnits. Målet har, om jag inte helt missminner mig, senaste säsongerna varit att spela slutspel. Sammantaget tycker jag inte att dessa mål har varit orealistiska sett till förutsättningarna som har funnits. Två feta misslyckanden kan inte vara bra nog.
Kommentera

PontusJ: Nu anser jag att det är helt riktigt att Freddan får gå.

Men de misslyckande resultaten från de senaste säsongerna kan vi inte, enbart, skylla på honom.

Det är en summa av för dåliga trupper, för dåliga coacher och för dåliga prestationer av spelarmaterialet.

Kommentera

Salle: Jopp, vore förödande att göra honom till ensam syndabock och fortsätta i gamla hjulspår, men för dåliga trupper och för dåliga coacher faller till stora delar under hans ansvar.
Kommentera

Salle:

Ehm...

Sportchefen är ansvarig för både spelartrupp och coacher. Att spelarmaterialet presterar dåligt, beror huvudsakligen på utformning av spelartrupp och coacher.

Lönebudgeten vet vi är en av de högre i Elitserien. Många av de dyrare kontrakten gick ut inför säsongen, så han hade mycket pengar att röra sig med.

Nu är jag den första att hålla med om att det finns betydligt fler problem i MoDo, men precis alla de orsaker du nämner kan skyllas på Freddan.
Kommentera

Bad_Brett: Jag har i alla fall Challe som större syndabock än Freddan.

Kommentera

Salle: Freddan valde Challe , är han då inte lite ansvarig även för vad Challe presterat ?
Kommentera

supertrött: Exakt.

Jag tror erat lag hade varit topp 8 kandidat utan problem om ni inte haft challe vid rodret.. Fattar ärligt inte varför ni tog han från första början?

Han sänkte ju våran Timråhockey totalt och gjorde oss till ett bottengäng..

Ni måste ju erkänna att Timrå var roligare att titta på under Lill-kentas ledning?
Kommentera

Salle: Ån nu har gm sparkat freddan och challe ryktas ligga surt till, vems fel det har varit kan man skita i nu för nu är det som det är och inte kan det bli mycket sämre.
De vi kan hoppas nu är att den nya ledningen hittar rätt personal och den persnalen hittar rätt spelare för nästa säsongs es-spel
Kommentera

supertrött: Jag är ganska övertygad över att det inte var Freddan allena som valde Challe.
Jag tror att styrelsen och spelarrådet fått vara med och uttrycka sin åsikt om detta namn innan Freddan fixade CB:s bokmärke på ett papper.

Men återigen så påpekar jag att jag är nöjd över Freddans "hej då"

Kommentera

Kostiainen: Modo var väl en topp 8-kandidat?
Kommentera

scim: Jo, fram tills ni värvade Charles....

Därefter tippade jag er i Ingenmansland, och oss på plats 6 tack vare perra, båda visade sig katastrofala..
Kommentera

Kostiainen: Nä, hela den här säsongen, tills sista omgången.
Kommentera

Kostiainen: ...och Perra som tippade guld till oss. Kändes ju nästan lite smånära ändå det.
Kommentera

scim: Inte i mina ögon, kände på mig hur det skulle sluta.. apropå mina elaka ord när ni spelade KS så ber jag om ursäkt, men i stridens hetta övertände jag och önskade er det värsta.. Sista omgången fick jag dock lite ågren och satt på bite-line här i s-vall och skrek mig hes. Kul med fortsatta derbyn!
Kommentera

Kostiainen: Okej då, du är förlåten. ;)
Kommentera

yngwie: Ge oss några smaskiga silly rykten nu, håller på svälta ihjäl! Den vanliga, ingen som sett Joe Sakic i Ö-vik?
Kommentera

Viasat hockey nu för er som vill se lite Modo-örebro i repris
Kommentera

Viasat hockey nu för er som vill se lite Modo-örebro i repris
Kommentera

yngwie: HP är på G till Timrå.
Kommentera

Johnny Bravo: HP Sås finns väll redan i Timrå på Domus? Finns ju i Sundsvall iaf! ;)
Kommentera

Johnny Bravo: De var som fan, vad har ni erbjudit honom?
Kommentera

Kostiainen: HP sås är en väldigt bra sak som Jag alltid har i köket.
Kommentera

yngwie: Ingen aning men jag tror på ett nytt hjärta.
Kommentera

Johnny Bravo: Jag håller med, även jag har den hemma och åter den jämnt när det vankas kötträtter! Fan så underskattad den är alltså!
Kommentera

Johnny Bravo: Tycker att detta med Pikka är ett lite väl löjligt sätt för Kennelklubben att spara in pengar.
Skall ni värva nån som heter Lander och Svensson också.  :-)
Kommentera

Salle: Vårt sparande infann sig när Kolan o Jokela lämnade.

Ni får tro vad ni vill. Jag vet vad jag vet, sen Om Det blir nåt är en annan sak.
Kommentera

Johnny Bravo: Vad vet du?
Kommentera

yngwie: Att solen går upp i morgon oxå bla
Kommentera

Johnny Bravo: Finns ju inte en chans att den gör de i Timrå!
Kommentera

yngwie: Så lite vet Du mao.
Kommentera

Värva Macke!

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1374532 · »