1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507818 inlägg · 4106 ämnen

RE-building the future 2011/2012

« · 1425070 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2011/2012
Wayne Gresky: Den externa grupperingen måste de utveckla detaljerna kring. Handlar det om välgörenhet eller business?
Kommentera

PontusJ: ekonomisk doping
Kommentera

Mano: Underbart att läsa!
Kommentera

Mano: Underbar läsning, känns som en klockren värvning. (Så länge han inte är allt för överbetald)

"Är det så lätt som att bara vägra flytta till farmarlaget för att bryta kontraktet?
- Nej, så är det verkligen inte. Här vill jag verkligen tacka Modo och framförallt Markus Näslund som har haft många och långa samtal med Tampas general manager, Steve Yzerman, som gjort att jag kommit loss och fått den här chansen. Man kan väl säga att det har varit två intensiva förhandlingsveckor."

Nu, nu ser man verkligen vad 1921:s kontaktnät innebär. Tänk er om Ecke eller Freddan skulle försöka övertala Yzerman istället...

"Hellå, ajj wånder abawt jår pläjer Mattias Ritola.."
Kommentera

Gustafsson: nu hade väl Ritola ett envägskontrakt som ingen klubb ville ta över ?
Kommentera

Gustafsson: Äh, där hade nog Hasse Andersson varit en klippa.
"Hällå, jo hävv pläjer Ritola, hi no pläj mutsh? He pläjj mutsh in Övik!"
Kommentera

arnio: Vadå, har MoDo sålt ett gym till kommunen som man sedan har full nyttjande rätt till?
Kommentera

Lumber Jack: Heja Rit-Ola.Kul att du ritat på för Modo.
Jo men visst,det var Rit-Ola som tecknade och skrev i tidningen Se för ganska länge sedan:
Kommentera

Paddan: "Jääs, mäjbi jo knåw dät wi häve robb skrämp inn oör tiim alså yäs? His väry good väry najs!"
Kommentera

Bittesehr:

Ålder är bara en siffra. Skriv kontrakt med Nedved nu när han är i Örnsköldsvik. Då kan vi flytta ut räkan på kanten sen.
Kommentera

spud: Då fick vi också en bekräftelse på att han var så gott som klar för ett par år sedan.
Kommentera

Wayne Gresky: Ja det har ju stått i nån artikel att han till och med hade skrivit på, men att han just efter han skrivit på fick erbjudande från Tampa.
Kommentera

Om nu MoDo nyligen gett Bremberg två bud (kan ju vara i budgetklassen) och samtidigt jobbat för att signa Ritola, så känns det som att det finns möjlighet att det kommer ytterligare en lirare. Eller är det så enkelt att Björn S blev nödlösningen tillsvidare?
Kommentera

Icing-Ove: Enligt artikeln säger ju Ritola att det vare klart sen ett tag tillbaka.
Isf var Näslund väldigt säker på att Hannula skulle sticka (rätt troligt). Eller så finns det kanske pengar över?(tveksamt)

Av nån anledning roar det mig fortfarande att han heter rit ola..:P
Kommentera

Monno: svag i defensiven, vägrar spela i farmarligan men har varit en supertalang. Jag undrar jag vad det ska bli av detta
Kommentera

arnio: Oj så fel du har. Han är faktiskt rätt bra i defensiven, bättre än det flesta forwards vi har nu. Han har spelat 5 säsonger i farmarligan så jag kan förstå att han vill prova något nytt.
Kommentera

mrpm:

Kanske vi skulle ha behållt Ryno trots allt, med tanke på hur usla centrar vi har. 19 poäng och +11 på 18 matcher.

Min favorit Tim Heed har nu gjort 18 poäng och leder därmed backarnas poängliga överlägset. Visserligen har han fortsatta problem i egen zon, men han hade definitivt gjort det bättre än Hersley.
Kommentera

Bad_Brett: Ryno är antagligen en spelare som levererar så fort pressen blir något mindre. Conny Strömberg är en liknande spelare. - Lite friare tyglar, mycket bättre prestation.

När kvalitén på motståndarna ökar så plockas de helt plötsligt bort helt.
Kommentera

Bad_Brett: Heed är en riktig PP-back!! Något som vi har saknat de senaste åren. Skulle gärna vilja se honom i Modo om han har utvecklat sin defensiv lite. Enormt rolig back att titta på!
Kommentera

mrpm:

Jag har tjatat om honom i två års tid nu. Offensivt tycker jag att han påminner oerhört mycket om Nicklas Lidström(!) i spelstilen.

Defensivt är han en sämre version av Adam Andersson, men jag är övertygad om att några extra kilo skulle göra susen. Han har ju en otrolig speluppfattning, vilket trots allt är det viktigaste för en back (och det som är svårast att öva upp). Hans kontrakt går ut efter säsongen, då ser jag gärna att MoDo lägger in ett bud.
Kommentera

Bad_Brett: Ryno håller inte i Elitserien helt enkelt
Kommentera

arnio:

Nej, men det gör inte K-Fop heller. Frågan är om inte Ryno hade platsat i dagens MoDo.
Kommentera

Bad_Brett: Han gjorde inte det på försäsongen! Verkar som han är en pålitlig spelare för allsvenskan. Salo visste nog vad han fick från Rynos tid i Oskarshamn.
Kommentera

Bad_Brett: Det känns som att Ryno funkar mycket bättre när det är mer "tuta och kör" än när han ska spela det mer taktiskt drivna spelet som är en stor del av Elitserien.

Jag tror inte han hade funkat som fjärdecenter i Elitserien, då det inte är hans spel. Och jag hoppas att vi har bättre centrar för första och andra när vi väl återstartar Elitserien igen.

Jag skulle ge mycket för att få tillbaka Byron. Tyvärr är det inte möjligt.

Kommentera

Poffa:

Men klart vi får nya spelare, två slovaker ska ju komma! ;) Nae, tänk om det ver så väl...
Kommentera

yngwie:
Fick just höra att Satan och Panik är klara för MoDo. Helvete och ångest, värva nån bra nu Näslund!
Kommentera

Icing-Ove: Var inte båda två med laget redan förra säsongen?
Kommentera

Petey21:
Vad hände förra säsongen, jag minns inte...
Kommentera

Icing-Ove:

Haha, Satan vilken Panik det lär bli på isen i vinter!

Sen Rit-Ola i båset på timeouterna.

Redigerad kommentar

Kommentera

yngwie:
..och Wayne Gretzky är MoDos videocoach...Video-Wayne.
Kommentera

Icing-Ove: fredagsmys för gretzky är kanske att titta på modos matcher....
Kommentera

arnio:
Jag tror snarare det är en fredagsskräckis eller en fredagskomedi.

Redigerad kommentar

Kommentera

Icing-Ove: Med "Erase rewind" som konstant soundtrack
Kommentera

Icing-Ove:

Cam Neely då?
Kommentera

Paddan: fick precis höra ett lite rykte av en god vän. Han sade att han har fått höra av en kille som har ganska stor insyn i modo hockey att det verkar vara en back på ingång, en back från finska ligan, nationalitet på spelaren viste han dock inte. Spännande
Kommentera

Berka: Låter intressant. :)
Kommentera

Berka:
Ossi Väänänen vore ju fint...
Kommentera

Berka: Yksi Lapinkulta?
Kommentera

Berka:
Vilken backtyp söker man tro, en Kudroc eller en Lintner?
Kommentera

Paddan: ranta runtirinken
Kommentera

Icing-Ove: jag hoppas man söker en defensiv men jag tror man vill ha en pp back nu när hersley inte lyckats
Kommentera

Berka: Niinima har ju lirat 2 matcher i andraligan för att hålla igång, hoppas på honom!
Kommentera

Icing-Ove:

Min drömvärvning ;)
Kommentera

bisterfinnen: Hur mycket skulle du ge för att köpa hans "game worn"?
Kommentera

Tur vi inte fick hängskallarnas hängskalle. Tack Linkan att du valde bort oss, en riktig björntjänst av dig.
Kommentera

Salle:

Muckkkke :)
Kommentera

yngwie: Det ska bli spännande att se vem som producerar mest, Ritola eller Linkan
Kommentera

« · 1425070 · »