Sedinarna lär ha hunnit fyllt 35 iallafall innan dom är hemma igen...
http://allehanda.se/sport/modo/1.5897654-sedin-om-framtiden-vi-far-se-hur-det-blir-
Redigerad kommentar
– Det märks att det har gått bra för oss de senaste åren, för otroligt många spelare hör av sig och vill spela för Modo."
Gustafsson:
Men föga förvånande. Han har ju spelat där förut och är kompis med Axelsson. Lär säkert få bra betalt.
Man kan inte annat än undra hur bröderna Donati skulle klara av tillvaron i Elitserien?
Statsen är ganska lika de som Abbotarna hade i norska ligan, storleksmässigt är de också ganska lika.
InVinoVeritas:
Påhlsson sågar sin egen insats. Skönt, tycker jag, att han själv säger det. För han kommer garanterat jobba häcken av sig för att bli bättre inför nästa säsong.
Han verkar gilla att ha en strikt fast roll som den defensiva han hade i NHL, om jag minns rätt så sas det när han kom till MoDo att han även skulle bli mer delaktig i anfallsspelet. Kanske blev det för mycket för honom att på en halv säsong komma tillbaka från skadan, vara lagkapten och att ändra sitt spel - detsutom gick han från liten till stor rink.
Nästa säsong tror jag nog att vi kommer få se en bättre Samuel än ifjol!
http://allehanda.se/sport/modo/1.5832090-pahlsson-sagar-sin-insats
8 tjänster försvinner och spelarbudgeten minskas till 13/14. Totalt ska 5-10mkr sparas.
Gidde: Nu menar jag inte att FBK är helt rätt för Ludde. Men jag förstår om Dallas vill ha dit honom. Samt att FBK har en viss historia att få rätsida (hyffsat iaf) på spelare som har lite dålig inställning. Som Ludde ryktas ha.
Förhoppningsvis går det bra i framtiden för Byström och att han får en bra karriär. Vill han sen aldrig mer spela i Modo så är det som det är med det. Tråkigt, men så kan det gå.
Nu vet jag ingeting om läget egentligen, men vist skvallrar det lite om attityden i den där familjen när A Byström tog en try-out med Mora "bara utifall att han inte fick nå bättre erbjudande". Han spelar nu i Olofström i div 1...
Monno:
Så det är alltså bättre att gå till "rätt" klubb än att gå till en klubb där man får spela?
Ja, man kan ju utvecklas på olika sätt, men det där känns som ett konstigt sätt att bli en bättre hockeyspelare på...
J F K: Frågan är ju dock om itne även Dallas gärna ser att han spelar i FBK? Klart att Ludde själv väljer klubb, men om han ska välja mellan FBK och Växjö så ringer nog gärna Dallas och säger att "du gör som du vill men VI ser GÄRNA att du väljer FBK". Om man ens har den friheten?
Varför Dallas kan vara FBK kåta är lätt att förstå, kolla bara vilka backar dom levererat senaste 3-4åren. Tillfälligheter? Ja mkt möjligt.
Gidde: Tyvärr är det nog historien i ett nötskal. Nu ska han alltså gå till FBK som förmodligen behåller de flesta backarna förutom Lee och tar tillbaka Frögren. Sanny är nog slut, men Klefbom är tillbaka om han inte drar till NHL.
Nej, tyvärr. De hade det nog funnits en sju-åtta lag att gå till om man vill utvecklas, men nu väljer han det som han kommer att ha svårast att ta en backplats i. Det är så trist att pojken har så kopiöst dåliga rådgivare (farsan och agenten).
Givetvis kan Ludde spela sig till en plats ändå, men som sagt så tycker jag att det är ett kopiöst korkat val.
Berka:
Intressant att han ville ha mer speltid i Modo men nu kommer att få slåss om åttonde backplats i FBK. Ja, enligt artikeln i Expressen alltså.
Berka:
Backsidan blir tunn om Kyle drar och inte någon av backarna tar ett rejält kliv i sin utveckling.
Timander är lika rörlig nuförtiden som Djoos var sina sista år. All rutin till trots så får Timmy det otroligt svårt med tempot grabbar som Arvidsson, Fasth och andra ur den nya generationen sätter upp.
Gör han sin bästa sommarträning någonsin kan det kanske gå men jag tvivlar att motivationen finns där.
Hedman och Lövv får fullt upp med att hålla huvudet över vattenytan.
Berka: Timander skulle vara en utmärkt mentor till Lööv, Hägg och Carlson. För en troligtvis billig peng skulle vi få en kille med bra attityd, stort MoDo-hjärta och mycket rutin i det defensiva. Jag tror att han har en säsong till i sig.
Sedan tycker jag att man kruta på lite med Cumiskey som sista back. (Skriv på!!)