Rytter:
Undra hur det ser ut med centrar ikväll när Ritola är borta. Kör man samma som mot Växjö?
Skulle gärna se Bengtsson i en andrakedja (som andra varit inne på) som center sedan kan Gunnarsson ta hans plats mellan Possler och Hedberg.
Påhlsson blir center i en kedja och sedan Hensick i första. Våra centrar i matchen blir då: Hensick, Bengtsson, Påhlsson och Gunnarsson.
J F K:
Självklart är det så. Det är mer det att en producerande spelare ska få chansen att spela i en producerande kedja och ha en liknande roll i både juniorlag och A-lag jag gillar.
Är ju svårt för en producerande spelare att göra sig själv rättvisa i t.ex en defensiv fjärdekedja.
Berka:
Fan vad jag gillar Anders Forsberg. Tror det är väldigt viktigt, att man som spelare från juniorlagen får samma roll när man kommer in i A-laget. Finns ju ingen anledning att spelfördelare och tekniker ska få chansen i en defensiv roll i fjärdekedjan.
Hur tänker du när du ska matcha in yngre killar?
– Släpper jag in dem får de vara fullvärdiga. Är de med och spelar ska de ha samma roll som tidigare. Jag tycker det är viktigt att de får spela den spelstil de kan och att man inte sätter dem i någon annan position
InVinoVeritas: Med tanke på den väldigt bantade trupp vi ställer på isen i år kontra fjolåret och att markus mellan raderna sagt att en till back av klass ska in i laget så förutsätter jag att det finns en skaplig budget att handla för.
Sen om det räcker till en lön för cumiskey vet jag ej, troligast inte
För lite mål mot Löven och TIK, tydligen dags att bredda truppen:
"William Nylander, som är utlånad till Rögle från Modo, är på plats i Örnsköldsvik fram tills Rögles träningsläger i Schweiz i slutet av augusti. "
Icing-Ove: Utan att veta hur personen är så verkar det vara en fullständigt lysande värvning. Låt oss hoppas att han är lika bra på att sälja in Modo Hockey som han måste ha varit på golf för att ha fått det jobb han hade där.
Välkommen Michael!!!
Där fick jag som jag ville. MoDo anställer en person som vet hur man säljer in stora event och utvecklar en produkt. Mycket bra värvning!
Berka: När det gäller utespelare håller jag med om AHL. Jag tror att man många gånger utvecklas mer i elitserien och framförallt att det är ett bättre klimat än där borta.
Däremot håller jag inte riktigt med om målvakter. Där kan det absolut vara bra att få en säsong i AHL innan man försöker slå sig in i NHL pga den stora skillnaden i spelet. Det är långt ifrån bara Hasek av de europeiska målvakterna som behövt ett eller flera år i AHL innan de varit redo - och dominerat - i NHL.
Oavsett så är jag oerhört glad över att Anton stannar ett år till hos oss. Kanske Ian Clarke tyckte att Anton skulle vänta tills han är bra nog att i alla fall slåss om en plats i NHL så att han verkligen får speltid i AHL om han inte klarar det. Det finns ju svenska målvakter som skickats längre ned än AHL (echl eller vad de nu heter) och då tror jag verkligen att det är bättre med vår liga.
Jag är väl lite arbetsskadad som f.d. webbredaktör, men borde inte Modo vara lite offensiva nu och skrika på webbsida och i annons:
-"Nu fyller vi Fjällräven Center på Ispremiären 2013!" Hälsa årets trupp välkommen och ha en riktigt trevlig eftermiddag med Sveriges bästa lag!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"Farten är riktigt hög på träningen", säger C.Bengtsson. Detta lovar gott för en bra start på säsongen. Jag minns vissa säsonger då spelare bara gled omkring och skojade de första träningarna. Kanske vi har nåt på gång....
J F K:
Fördelen med vissa utländska spelare är att de har vuxit upp med den disciplin som NHL-lagen kräver. Efter att Krizan storspelade i OS, borde han ju varit aktuell för halva NHL. Vi kan nog enas om att det var andra saker än prestationerna på isen som gjorde att han inte stack.
Nu säger jag inte att Bernard är som Karol, men han fick ju kritik för sin sommarträning.
Bad_Brett: Starkbaum är väl inte mer trolig att stanna än Ulla? Gör han en till riktigt bra säsong lär han ha varit förlorad i alla fall. Beslutet är nog taget på sportsliga grunder, men jag tror att man gärna markerar för sig själva och för andra att man vill göra allvar av att satsa på egna - unga - killar.
Sockan hade ju kunnat ta ett år i AHL Berka. Nästan alla målvakter härifrån brukar ju få börja där för att lära sig spelet på liten rink.
Välkommen tillbaka då Brett!
Gusse:
Ja, verkligen. Jag gav Twitter ett försök, men det är mest trams. Även några av de mest läsvärda skribenterna från HS har drabbats av följarsjukan. Nåväl, skönt att se att det flyter på här. Jag ska också börja skriva mer frekvent igen.
Om MoDo inte får några pengar för Starkbaum så förstår jag inte hur de tänker. Jag menar, det finns en risk att både Sockan och Ullmark drar efter den här säsongen. Då hade det onekligen känts tryggt att ha en Starkbaum på 3-4-årskontrakt.
Det kan ju också vara så att Starkbaum vill röra på sig. Efter hans kanonsäsong har han ett väldigt bra förhandlingsläge med exempelvis KHL-klubbar. Jag tror och hoppas att beslutet är taget i samförstånd och att både MoDo och Starkbaum kommer tjäna bra på detta.
Berka: Helt "klar" var ju inte truppen med tanke på att man stod med tre målvakter och bara behöver två, beroende nu på om man räknar med att man måste göra sig av med en spelare också.
Troligen var man osäker på hur Sockan skulle göra och när svaret var att han skulle stanna på den här sidan pölen dök möjligheten upp att frigöra lite kapital så att man kan värva en spelare.
spud: I och med att pengarna förmodligen är budgeterade så frigörs ju ändå kapital för en möjlig värvning. Vi vet ju inte hur mycket av budgeten som fanns kvar innan heller, så det är rätt svårt att spekulera i ett eventuellt tillskott på backsidan.
Själv känner jag ändå en hygglig tillförsikt inför säsongen, men jag är ju en obotlig optimist också.
Berka: Starky kommer inte innebära något klirr i kassan för MODO.
VI har försökt sälja honom ett bra tag men det har inte gått. Nu går man in i fas 2, dvs vi gör samma sak som vi gjorde med Alsenfeldt. Försöker få någon annan klubb att ta över kontraktet rakt av, möjligtvis att vi får betala en liten mellanskillnad för att han ska gå med på att bryta ett avtal.
Icing-Ove:Fenixoutdoor förlänger avtalet om namnrättigheterna till arenan med ytterligare 5 år det nya avtalet sträcker sig till 2024.
Välkommet tillskott till kassan?
Berka: Jag pratar bara om slutspel, som du redan sett, i övrigt är jag helnöjd med Starken.
Nä, det kan du kanske inte ha sett eftersom jag i redigeringen lyckats stryka ordet "slutspel" i ena inlägget. Ursäkta.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar