1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511340 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1588970 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014

Berka:

Översättning:

"Vi ska göra allt i vår makt för att få tillbaka Cumiskey, men om det inte går vill vi ha hålla andra dörrar öppna."

Kommentera

spud: Äh nu blåser vi på sillySeason lite

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article17533775.ab

Och:

GM Markus Näslund på frågan om Anssi Salmela kommer att erbjudas något kontrakt eller inte, "Det kan bli något längre fram men där är vi inte just nu, och vi har inte börjat förhandla ännu".

Kommentera

Berka: Gör vi en Timrå så kommer vi ju inte ens ha råd att bjuda på Taxi från flygplatsen.
Kommentera

Berka:Exactamente!
Kommentera

Icing-Ove: Är det nu vi ska göra en timrå och börja skramla pengar? ;-)
Kommentera

@LavoieRenaud                      

Waivers: Kennedy, Tim PHX McMillan, Brandon PHX Yip, Brandon PHX Clark, Mat ANA Grant, Alex ANA Cumiskey, Kyle ANA Lerg, Bryan COL

Kommentera

Lumber Jack: Han lyfter nog inte så feta lönecheckar. Men visst vore det bra för både MoDo och honom om han fick komma till en ny klubb.
Kommentera

zigge: Jag gillar inte att Starkbaum fortfarande sitter i Ö-vik och lyfter feta lönecheckar. Är det verkligen ett sådant överskott på habila keepers i Europa att han med fjolårssäsongen i backfickan inte gått åt som smör i solsken?
Kommentera

spud:Hehe, så du går runt i Götet med strut du?

Jag tror Macke måste avvakta en försäljning av vår 3:e målis, innan han har råd med Salmela. Sen kanske de vill kolla , om han kan hålla sig 'on the wagon" ett tag?

För visst är väl Starka Trädet kvar o bara tränar med J20?Samt kostar flis, tyvärr... 

Btw, bara ibland det kommer upp nån laguppställning på MoDo-sidan - såg att Kempe d.y. ska med upp till Luleå, i J-presentationen.

Kommentera

Rytter: Oj sorry, jag måste ha skrivit fel, det skulle vara sullivan jag menade igår, my bad.

Kommentera

Berka:

Ja Regehr!

"Vi skulle kunna dumpa hedman och regehr och lira in 2 juniorer ist"

Citatet ovan är från dig från igår, du slår så jävla vilt omkring dig att du glömmer bort allt du säger, eller så är du redan senil.

Nu så helt plötsligt så finns det ingen junior som kan ersätta honom! Hur ska du ha det?

Argumentera med dig är waste of time eftersom du har noll koll på vart du står i frågan och byter ben hela tiden. Jag lägger ner detta med Hedman/Torp/Regher vs Juniorer från j20 nu och nöjer mig med att jag tycker att rätt spelare har en ordinarie tröja just nu och att framtiden för våra juniorer ser ljus ut, de som inte redan har en ordinarie plats i laget är inte mogna för en ordinarie plats utan får nöja sig att hoppa in denna säsong. Sedan får framtiden (nästa säsong) utvisa ifall de är redo att ta platser från mer etablerade spelare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Sundström Med sin skicklighet som skickar sina medspelare i poängprotokollet, sen var väl zucca outstanding själv oxå vilket blev totalsuccé =)  

Vad tror vi om salmela då, om det blir klart?

Kommentera

Rytter: 

Regehr? 

Sen att du orkar argumentera när du inte ens har sett juniorerna, ??!

men jag ska göra det så enkelt jag bara kan för din skull.

Regehr har bara blivit sämtre sen förra säsongen, mewn där finns det mycket hockey och jag är inte speciellt orolig fast han sett jävligt blek ut, INGEN junior är bättre än han.

hedman är onödig och dålig, han har blivit sämre de senare årena och det ska mycke till att han helt plötsligt blir bättre,  han skulle kunna ersättas av en junior som inte skulle göra jobbet sämre i dagsläget

Torp har en skön inställning och spelar fysiskt men är inget stjärna, han kan heller inte ersättas av en junior i dagsläget

Sen håller jag med dig om att det inte spelar någon roll vad spelaren heter så ska det bästa laget spela, och torp/hedmans agerande på leksands första mål ger en taskig smak i munnen, sånt fåååår man inte göra om man har så många år i högsta ligan

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Lite hårt att redan nu klassa honom som årets sämsta värvning med tanke på att han hittills inte har varit inne på ett enda baklängesmål och förmodligen är ganska billig.

Personligen tycker jag att han har överglänst hyllade Robert Hägg, som fortfarande gör rätt många missar på en match.

Zuccarello var beroende av Sundström? Ja, det var nog därför han 09/10 gjorde 64 poäng och Sundström 20. ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka: Den sjukaste var ju Ullmark som stal poängen från Leksand. 
Kommentera

Berka: Du är ju så förutsägbar i dina kommentarer. Har vi vunnit den förra matchen var allt från matrialaren till domarna världens bästa.
Har vi torskat så ska hela världen vändas upp och ner efter att spelarna och domarna legat på slaktbänken.

Så det där med belägg.. tja dina belägg är ju förra matchens resultat.

Kommentera

Berka:

Det är lite svårt att hänga med i dina svängar:

-Hedman är den onödigaste värvningen 

-Hedman platsar knappt i j20

-Regher och Hedman ska petas till förmån för två juniorer

-Tre juniorer spelade briljant i SCA kuppen och bör fylla Hedman,Torp och Reghers roller

Kan inte tolka detta som att annat an du tycker att vi bör lira juniorer istället för dessa.

Nu svänger du och säger att Hedman nog är lite bättre, hur ska du ha det? 

Jag vill ha det lag som är bäst/stabilast på banan, det lag som har störst chans att vinna matcher åt oss. Sedan om det står Hedman/Torp/Regher på tröjan eller Carlsson/Ingman spelar ingen roll.

Däremot tror jag att de förstnämnda i dagsläget bidrar mest till laget och ger oss störst chans att vinna matcher. Hur det ser ut om några år får tiden utvisa.

Vet du ens vad de juniorbackar du nämner är för typ av spelare och vilka roller de kan fylla i laget. Handlar ju inte bara om hur man är individuellt utan även om vilken roll som behövs i laget. Skulle t.ex inte vilja ha ett lag fyllt med 6-8 cumiskey på backen. 

Angående Hedmans utvecklingskurva är det svårt att säga att den definitivt pekar nedåt, så jävla gammal är han inte och det finns liknande spelare med liknande trend som lyckats vända detta och ta både ett och två kliv framåt i samma ålder och blivit viktiga rollspelare för sina lag.

Kommentera

J F K: Skröder ska inte bänkas, han kommer alltid igång efter ett tag, men jag tror inte vi ska förvänta oss mycke mer än 10 kassar, för i min värld så är det tack vare sundström (till störst del) som skröder, zucca,danielsson har blivit poäng/målkungar. 
Kommentera

Rytter: Snälla kära, läs vad jag skriver!! Jag har aldrig nämt att dom är bättre än hedman, men väl nästan lika bra. hedman är äldre och blir inte bättre, visst han har rutin men så kostar han en slant. hedman är årets sämsta värvning, en back som knappt hänger med i tempot och förmodligen följer sin tidigare utveckling och blir sämre för varje säsong.

Kommentera

Berka: Det är väl ingen som ifrågasatt juniorerna. Samtidigt vet de flesta att de oftast är de som är bra i början av serien. Skröder kommer att göra sina mål. Visst, han han dragit nytta av Susse, men kollar du poängproduktionen är det ändå han som dragit det tyngre lasset varenda år. Han är inte bara en produkt av Susse, utan en kompetent spelare!
Skulle man bara basera laget på vad vi sett hittills vore det givetvis rätt att bänka några äldre (företrädelsevis från andra sidan), men vis av erfarenhet så ger jag dem minst en månad till att anpassa sig till det nya spelsystemet och ligan.
Kommentera

Ser ni någon i Göteborg med dumstrut på så är det men stor sannolikhet jag.

Kommentera

Berka:

Nej det är just substansen som saknas. Du baserar alltså allt på att du sett dessa tre spela briljant i en försäsongsturnering, mot lag som Sundsvall och Timrå och Leksand. Och utifrån detta tycker du att dom skulle stå sig väl i SHL mot lag som FBK, LHC, VF, LHF osv. 

Jag tycker det är otroligt naivt att ens tro att dom skulle prestera bättre än Hedman och Torp över en säsong. 

Nu när vi har A Forsberg som coach så skulle dom definitivt spela ifall dom var bättre än någon i vår ordinarie trupp.

Kommentera

http://mrmadhawk.se/

jorå det ser så ut

Kommentera

Monno: Om det stämmer så är det en rejäl förstärkning
Kommentera

Rytter: Jo jag har kanske lite himmel eller hellvete, men jag har även viss substans för mina utalanden.

3 oprövade juniorer som i sca-cupen (som jag såg live alla 3) spelade briljant , visserligen bara i 3 matcher, men där visade dom att dom kommer bli att räkna med. dessutom finns det fler.

Jag har aldrig sagt att hedman eller torp (som jag för övrigt gillar) inte har en roll att fylla, men det jag säger är att samma roll skulle kunna fyllas med billigare framtidsalternativ. 

Redigerad kommentar

Kommentera

spud: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/modo/article17511723.ab

Det tar sig;-)
Och en Filip Häggström hävdar på Twitter att han är 95% säker på att Salmela tränat med MoDo idag. Detta då det var en okänd spelare med på träningen. Som då ska ha vare Salmela.:-)
Kommentera

J F K:

Klockrent tänkte precis skriva något likande.

För Berka är det himmel eller helvete. Skulle han vara ansvarig för laguttagningarna skulle halva laget vara bänkade, vi skulle komma till match med 4 forwards och 2 backar eftersom alla andra varit dåliga i matchen innan och straffas.

Att inte anse att Hedman och Torp har en roll och plats att fylla i vårt lag är löjligt, att dessutom säga att tre oprövade juniorer är bättre är naivt.

Vi har inte lyxen att ha stjärnor på varje position i laget, men ska vi bygga ett lag som består av en mix så finns det definitivt plats för Hedman och Torp. Tycker inte någon av dom var direkt dåliga igår.

Däremot hade tyvärr Hägg en sämre dag igår tycker han gick ifrån sitt enkla och stabila spel och försökte sig på lite för svåra grejer.

Kommentera

Bad_Brett: Hellvetes vad jag skriver idag haha, är ledig från skolan så man får roa sig här ;-)

Gunnarsson ligger väl sjuk, samt att personer (alavaara) har varit sjuka nyligen och jag skrev det redan igår, att det såg ut som folk var sjuka.

Kommentera

Monno: Hägg har varit riktigt bra, stark defensivt, duktig i närkampspelet och vinner mycket puck, sen är han bra i anfallzonen och har ett kanondirektskott, dock ska jag inte sitta och säga att han är en stjärna, men för att vara första gången på allvar i högsta serien och vara så ung så skulle jag vilja säga att det är sjuhellvetes bra gjort av han.
Kommentera

J F K: Hedman var ju inte ens stabil i fjol eller ens säsongen innan det, rena rundningsmärket som tikarna kallade han så att kalla han stabil shl-back håller jag definitivt inte med om.  Sullivan kan jag igentligen inte säga så mycket om men som det ser ut nu så kommer han troligast att försvinna, har man inte lyckats övertala tränarna på en försäsong och några ligamatcher om att man ska vara med i topp 6 som inport då ligger man nära gränsen tyvärr.

G¨årdagen var definitivt ett olycksfall och visst kan laget mycket bättre

Kommentera

J F K:

Det ryktade som att det har gått sjukdomar i laget och det låter inte helt otänkbart. I slutet av matchen igår orkade de knappt åka skridskor. Skröders usla straff och Påhlssons indianare är också sånt som ofta händer när man är trött.

Kommentera

Berka: Handen på hjärtat, har Hägg vare så jävla bra i inledningen av serien? Säger inte att han var dålig, men att påstå att han skulle ha vare så mkt bättre än Hedman som du vill få du till?

Lööv är väl den enda som vare jävligt bra. Resten har inte stuckit ut på något sätt enligt mig. För tidigt att avgöra nånting.
Kommentera

Berka: Som vanligt tycker jag att du är lite naiv och framförallt negativ. Hedman är en rätt stabil elitserieback utan att glänsa. Sullivan kommer nog att bli en viktig kugge när han kommit in spelet. Jag tror detta blir riktigt bra baserat på AIK-matchen och tar gårdagen som ett olycksfall i arbetet. Övermod...
Kommentera

spud: Dick Axelsson syntes i övik i anslutning till Arenan dagarna innan det vart offentligt att MoDo signerat honom, så visst kan "superstars" synas på plats innan då dom tittar in staden, träffar ledningen och kanske gör fystester etc. =)
Kommentera

Monno: Så klart menar jag inte till att tysta ryktena från att komma upp även här. Roligt med många inlägg!

Vet inte riktigt vad jag menade med mitt inlägg förutom att sansa realismen kring att en spelare av den kalibern åker runt och provspelar. Och hur många spelare har vi värvat via en presskonferens när spelaren ifrån först tagit sig till Övik? Nej de flesta spelare presenteras som klara innan de ens satt sig på en transport till Övik.

Kommentera

Monno: Hedman måste vara våran onödigaste värvning och skulle nu sullivan (som det verkar) floppa så har vi problem. jag är emot dessa värvningar som varken gör från eller till, då har vi bättre alternativ i Ingman,carlsson eller nordenberg.

Men det är mycket kvar innan man kan döma helt så jag hoppas att fler utöver lööv och hägg tar ett steg till framåt, det lär behövas

Kommentera

spud: Gissar att det snarare är så att han redan är klar och kommit hit innan han presenterats. Sen är det som sagt ett rykte som gick på twitter. Kan skita i att nämna det nästa gång någon frågar vart ryktet kommer ifrån om du hellre vill det? :) Själv anser jag att det är kul att ta del av rykten än om dom visar sig vara felaktiga. Skapar ju lite liv på diverse forum om inte annat.

Berka: Tycker du underskattar både Torp och Hedman. Visst är dom inte superstars, men ingen av dom har väl direkt gjort bort sig totalt nu i inledningen trotts en hel del speltid? Ingen av dom har ju t.ex. vare inne på något baklängesmål (5mot5) än fast dom har mest speltid av alla. Nu är statestik inte allt såklart, men ändå. =)

Kommentera

spud: Håller med, låter otroligt !

Frågan är hur man gör med backbesättningen, hedman är inget att luta sig emot, sullivans vara i laget ifrågasätts kraftigt, jekabs är på try out, lehtuvori kommer få ett otroligt stort ansvar, klarar han det? Regehr har igentligen inte varit bra sen grundserien ifjol slutade och torp har aldrig och kommer aldrig att bli en back man ska förlita sig på allt för mycket, kort och gott är det en backbesättning för en smal plånbok vilket iofs är helt enligt spelreglerna i modos fall, men det känns inte lika igenomtänkt som forwardsidan gör.

Kommentera

Monno: Man har en ganska naiv inställning till hur en spelarrekrytering går till om man tror att en spelare med den meritlistan åker på en europaturné med en trunk på axeln.

En sån spelare har en agent som förhandlar till ett kontrakt och sedan när det är klart och faxen gått varm så kommer spelaren till sin klubb.

Kommentera

Funderingar kring morgondagen, luleå borta, en av det svåraste matcherna.

Vi misstänker att våra superstars behöver lite tid att komma in i svensk hockey, vi minns schremp, lord byron etc. men jag skulle ändå kunna se en viss omstrukturering i de 2 första linorna.

kempe tambellini öhnerud

hensik samme rittola

possler bengtsson hedberg

skröder gunnarsson spina

Ser just nu ingen plats för kfop och öberg med det spel dom visat upp på dessa 3 matcher, dock har skröder och spina varit sådär så placerinagarna i 4:e är högst omplaceringsbart.

det dumma är att skröder snittar 21 mål per säsong men det brevid sundström så jag är skeptisk att han öht gör över 10 denna säsong och pga av det så får han inte plats i de 2 första linorna.

3:e linan är fridlyst

Kommentera

Berka: Joe Sakic""
Kommentera

NuMo: Jo jag skrev ju det. =)
Kommentera

Monno: Aha ungefär som joe sacic ryktet ;-)

btw. lite komiskt, alla har beskyllt dom för att bedriva en hugg och slå fbk-hockey, ännu skojigare blir det då alla fbk:are hävdar sig igenom att man har 27 sm guld på 2000 talet minsann, och ÄNNU roligare blir det när man läser detta i dagens AB ;)

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article17506831.ab

Kommentera

Berka: Någon/några har sett honom i Ö-vik med trunk och allt med sig. Och vem det nu var verkade väldigt säker på sin sak.
Kommentera

Monno: Vad är det för spekulationer kring salmela?
Kommentera

Monno:Känns lite tidigt att börja utse kandidater till årers roockie.
Kommentera

Bad_Brett: Får han en Try-out så ok. Känns riskfyllt annars. Men iofs är det väl säkrare än nå NHL back som behöver 10 matcher att lära sig stor rink?

Om Salmela får ett års kontrakt direkt är ju frågan om inte Sullivan är på bäg bort? Redhlis har ju gjort det riktigt bra. Och Sullivan har ju knappt fått speltid?

Men förstår inte vrf riktigt? Har han vare så dålig? Nån som har bättre öga än jag som vet om han vare helt vilse i pannkakan eller? Han har ju vare osynlig, men inte tycker mig sett att han gjort en massa misstag?

Sen är det ju mkt snack om att Hägg blir årets Rookie. Men som det ser ut nu håller Lööv på norpa den titeln av honom. Länge kavr på säsongen iofs. =) Men Lööv är alltså +5. Modo har gjort 7mål varav 1 i PP (som han också var inne på? Påhlssons PP lina ju?) så det är ganska imponerande på sätt å vis.

Kommentera

Petey21:

Har väl ett sämre förhandlingsläge nu än tidigare om han fick sparken på grund av en fylleskandal. Känns inte helt otroligt att det blir ett korttidskontrakt medan Lehtivouri är borta.

Kommentera

Tydligen ska Anssi Salmela ha siktats i stan, om man får tro rykten från Twitter.
Kommentera

Cumiskey petad/vilade i vinstmatchen mot Avs. Tryout-backen Exelby spelade 19 min. Hampus Lindholm fick 16 min. 

Kommentera

« · 1588970 · »