1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511332 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1594289 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014

Lugn T.J, det hade kunde ha varit värre:

Dick Axelsson: 10m 1m 1a 2p (-1) 15:21
T.J Hensick: 9m 2m 2a 4p (0) 13:07

Kommentera

InVinoVeritas:

Citerar Allehanda:

"Det kan också jämföras med föregående säsong då Modo Hockey vid den här tidpunkten - alltså efter 6 hemmamatcher – hade ett publiksnitt på 6 259 personer. Nästan 1 500 fler än vad de har i genomsnitt hittills den här säsongen.

I ännu en jämförelse kan vi berätta att Modos bästa publiksiffra i höst är 5 694 (kvällsmatch lördag) och den s ä m s t a ifjol till dags datum var 5 562 åskådare."

Kommentera

Är det någon som kan upplysa om hur publiksnittet såg ut såhärdags förra säsongen? Den har ju en tendens att stiga i november och resten an säsongen?
Kommentera

Rytter: Jag hoppas att inte Modos bud ligger alldeles för nära HVs då jag misstänker att deras är kopiöst högt. Det finns inte många backar att hitta vid den här tidpunkten, speciellt inte backar som varit bra under hösten. De som sparkats är ju oftast för att de inte presterat som förväntat, men Salmela har ju visat sig ha bra form.

Kanske kan vi behålla honom i alla fall för att han känner trygghet här och är lojal.

Kommentera

Rytter: Om jag var aktiv så skulle det vara ett stort plus att få lira i en klubb som styrs av legender, vi ska ju inte glömma Mackan heller. Jag hoppas i alla fall att inte Salmela skriver på för HV, hellre Modo då.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Visst är det så arnio!

Kommentera

Rytter: och i Modo så får han ju vara i samma klubb som Foppa och det är stort.
Kommentera

J F K:

Ja det är nog så. Bara att hoppas att Modos bud inte ligger så långt ifrån HV:s och är tillräckligt lukrativt för honom och att det som avgör är att han fått chansen att träna och komma till rätta i staden och laget under en tid. Sedan får han ju mycket speltid i PP och BP och har förtroende från tränaren, och detta måste ju betyda en del.

Han vet ju vad han får här i Modo och vilken roll och förtroende han har, det vet han inte om han går till HV. Så det är bara att hoppas att det spelar roll för honom. Går han till HV så är det ju inte pga det sportsliga utan pga det ekonomiska. 

Kommentera

Treklövern1912: Fastastiskt vad många som verkar avundsjuka på våra hemvända stjärnor. Foppa och Macke går inte in med en massa pengar på så sätt.

Det blir nog svårt att behålla Salmela då HV verkar extremt desperata.
Kommentera

Berka: Pengar är väl inget problem i Modo då ni har interna sponsorer som Foppa och Näslund med flera ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Å andra sidan är HV 71 så genomusla i dagsläget att det inte nödvändigtvis är att smart karriärsdrag att gå dig även om han får snuskigt bra betalt. Gissningsvis är målet att spela i KHL eller NHL, och då är det nog en rätt bra idé att gå via MoDo.

Kommentera

Rytter: Håller med, finns ingen anledning att göra ekonomin värre än vad den ärnnär vi har en väl fungerande backbesättning.        Sullivans lön, samt extern sponsor och insamlingen kan räcka gott för ett skäligt kontrakt.

Tro hur det blir med starky, näsan sade i media för ett tag sedan att han trodde det skulle lösa sig med ny klubb inom kort

Kommentera

Berka:

Självklart vill jag ha kvar Salmela. Men samtidigt inte till vilket pris som helst, vill inte att vi dras med i ett budkrig och försöker matcha HV:s bud ifall det drar iväg. 

Ska vi ha kvar Salmela så ska det vara för pengar vi frigjorde från Sullivan samt det externa kan tänka sig att skjuta till. Ifall inte detta räcker för att ge ett tillräckligt bra bud till honom jämfört med HV så fine. 

Vi har i och med Kyle ändå en bra uppsättning backar och Joonas är tillbaka om ett tag.

Stannar inte Salmela så får vi se det som sparande att vi blev av med Sullivan, vi behöver inte en ny back akut ifall Salmela lämnar.

Kommentera

zigge: Som jag tidigare skrivit så har Hv ekonomiska muskler att erbjuda fantasilöner (jan hrdina) men hur hårt dom än ligger på så tror jag det ska mycket till om han lämnar för hv.

det är redan averkat 1/5 del av säsongen och han trivs bra i modo, han får stort utrymme och mycket speltid, dessutom får han visa upp sig för en ny publik vilket garanterat kommer stärka hans varumärke, just därför tror jag att det lockar att stanna kvar i modo annars skulle han med lätthet välja khl eller varför inte försöka på nhl?

Att han ska lämna modo för en tveksam bottenkonkurent när han fått träna med modo utan kontrakt och nu fått kontrakt och enormt förtroende, nja inte för allt smör i småland eller profeter i jerusalem.

Jag tror han blir kvar i modo säsongen ut.

Kommentera

Berka:Enl Madhawk ligger HV "hårt på" Salmela - HUR hårt?

O nu börjar Ö-viks kommun ligga Hårt på, om museumet - shit, ska MoDo rämna?

Eller resa sig likt fågeln Fenix?

Kommentera

Har Foppa varit och spanat på Markus Seikola nyligen? Ser att ha det tungt i TPS. Fansen säger flopp på forumet.

Kommentera

mattias - 74: Ja hv kan säkert spåra ur och erbjuda en  "Jan Hrdina"  lön som kan locka, dock får man väl hoppas att han stannar i Modo.

Han har ju fått träna med laget, han säger att han trivs och att Modo är förstavalet i shl, men

han har även sagt att pengar är ju oxå en del i spelet

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

HAHA vad fan skulle han vilja gå till Hv för? Har han läst tabellen?  ;)

Kommentera

J F K: Hååve liggersist och är desperat 71 ger sig in i jakten

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/hv71/article17656961.ab

Kommentera

Berka: Fast jag tycker ändå att Salmela tillför oerhört mycket i offensiven genom att fylla på framåt, spela upp pucken snabbt och ett väldigt bra skott. Visst, han är back, men jag tycker han jämfört med resten av backbeståndet (förutom Cumiskey) tillför offensiv spets som vi inte får annars.
Kommentera

Berka: Hur ska vi annars kunna skriva nåt i denna tråd?
Kommentera

Berka: Är inne på ditt spår, vi får ju dessutom tillbaka en annan finne inom inte alltför lång tid.
Kommentera

Icing-Ove: Alltså tror inget kan ersätta salmela, men behöver vi verkligen ersätta salmela om han nu lämnar?!, våran defensiv har väl varit våran bästa del denna säsong och vi har ju lehtuvori att invänta dessutom. 

med sviktande publiksiffror kanske det vore smart att hålla i slantarna ist om det skulle börja luta åt minusresultat i slutändan?!

Kommentera

Vad har vi för ideér på andra backförvärv om inte Salmela nappar? KHL börjar ju riva lite kontrakt nu som exempel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Berka:

Ja, det är väldigt märkligt. Trodde inte att det skulle vara något problem att sälja honom till en KHL-klubb.

Kommentera

ULTIMAVICI: Nu är det bara starky kvar, helt otroligt när man tänker på det, efter fjolårets säsong borde många vara intresserade!?
Kommentera

Bad_Brett: Ok,jag missade det.

sry

Redigerad kommentar

Kommentera

Tror inte han köptes ut och om han gjorde det blev det troligen bara mellanskillnaden i lön som Modo hostade upp! Skönt att detta löste sig!
Kommentera

Berka:

Saxat från Twitter? Vad håller du på med? Det länkades ju en Expressen-artikel om detta för tre timmar sedan.

Kommentera

J F K:Förmodligen köptes han ut och kostade en slant att göra så. Nåja, lite pengar blev väl över iaf.

saxat från twitter

Sean Sullivan är klar för tyska Straubing Tigers

Kommentera

supertr?tt: Sullivan ska ha en massa cred för hur han hanterat situationen. Noll skitsnack eller gnäll. Lycka till! Synd att det verkligen inte fungerade.

Förmodligen köptes han ut och kostade en slant att göra så. Nåja, lite pengar blev väl över iaf.
Kommentera

Lumber Jack: Det känns som Näslund siktar på det. Hoppas Starky hamnar utomlands och Sullivan får gärna stanna i Sverige :)
Kommentera

supertr?tt: Se där, löneutrymme frigjort (förhoppningsvis). Blir nu av med Starky och Sullivan kanske man har skrapar ihop till finnen.

Kommentera

EXTRA: "Kyle Cumiskey cleared waivers on friday". Nu blir det SILLY!!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

zigge: Det ligger kanske nåt i Aaltonen-ryktet ändå, Salmela och han gillar att vinna och fira guld ihop och Juhamatti har väl bara skrivit på till 3 november med Kärpät vad jag hört.

1. palkinto voitonjuhlakuvista. Antti sai painavan kultamitalin kaulaansa. Kuva: Jussi Niemelä

Kommentera

Icing-Ove:Snyft, vilka bilder! o minnen! Osså blev han förstörd av Marklundarna...
Kommentera

Icing-Ove: Förhoppningsvis är han mindre kär i flaskan iaf. ;-)
Fast i ärlighetens namn, så bra som Pikka va första svängen får dom ju nästan supa bäst dom vill. :-)
Kommentera

S-vikaren: Alltid kul med nya lirare, men är han verkligen bättre än PikkaRambo:

http://www.youtube.com/watch?v=T9TZ_2VPFFU
Kommentera

Icing-Ove:

Det blir en succe med Salmela. Hoppas det blir en fortsättning i Modo, för honom, efter try-outen.

Kommentera

Salmela klar. 3v kontrakt.

Kommentera

zigge: Starky hade väl ingen jättelön i sammanhanget och det vi betalar för de två befintliga målvakterna kan ju aldrig komma upp till vad exempelvis Tellqvist hade. Givetvis är det inte bra med tre målvakter på kontrakt, men något domedagsscenario som du målar upp det till är det nog inte.
Kommentera

Lumber Jack: Det känns som Starky's lönecheck just nu lägger en förlamande hand över MoDo's ev. värvarplaner. Tusan, huru bli av med karln? En chansning av Macke, som kan bli dyyyyr - inge kul!

Och, om Ullis/Sockan skulle bli skadad, KAN de ens ta in Starky då?

En "Challe-peng", som är precis  lika bortkastad som fattigdomsmiljarderna till FN!

Kommentera

Icing-Ove: Kastbyte mot Starky.
Kommentera

Oj, Cumiskey nu på "Unconditional Waivers". Om ingen annan klubb plockar upp honom de närmaste 48 timmarna, kan Anaheim låna ut honom till MoDo.

Kommentera

Nieminen: Sedär ja, tråkigt men samtigt ett bra beslut. Modo är i behov av en back"stjärna" inte en breddspelare så på de grunderna så tycker jag det var ett bra beslut förutsatt att man får en in backstjärna 
Kommentera

Redlihs lämnar (har det redan gått 3 veckor??), öppnar för Salmela?

Kommentera

J F K: Visst är det så och jag håller med, en stabil defensiv back vore ju drömmen, men vem gillade inte cumiskey?=)

karln var ju tamefan en spetsforward fast han var back ;-)

Kommentera

Berka: Det känns ju som en no-brainer att välja en back.
Själv är jag tveksam till cumiskey då hans defensiv lämnar mycket övrigt att önska. Då tar jag hellre en riktigt bra allround-back. Då jag inte sett Salmela tänker jag inte spekulera i om han är en sådan...
Kommentera

Bad_Brett: Ja så kan det ju vara...

Vi har ju bara råd med en så fick man välja mellan, cumiskey,salmela och nordgren så tror jag att jag skulle ta roadrunner.

Kommentera

« · 1594289 · »