Referee(s) | Mikael Nord, Linus Öhlund | |||||
Linesmen | Ludvig Lundgren, Anders Ahlström |
| |||||||
29. Starkbaum, Bernhard 30. Ullmark, Linus | |||||||
49. Regehr, Richie | 51. Ahnelöv, Jonas | ||||||
25. Müller, Marcel | 24. Sundström, Niklas | 10. Skröder, Per-Åge | |||||
3. Lehtivuori, Joonas | 15. Cumiskey, Kyle | ||||||
70. Kempe, Mario | 26. Påhlsson, Samuel | 18. Ritola, Mattias | |||||
7. Hägg, Robert | 38. Torp, Nichlas | ||||||
17. Madsen, Morten | 28. Forsberg, Kristian | 27. Öberg, Peter | |||||
12. Spina, Dave | 35. Gunnarsson, David | 23. Svensson, Björn | |||||
62. Hari, Janos (LW) |
Men va faan, hur oerhört iq-befriade personer finns det?
Sockan tar det som ett skämt - i Kiruna ser man mer allvarligt på sån här skit.
El Maco: jamenvafan, MÅSTE jag länka till ALLT??? hehe
Men OK dårå:
renen:Äähh, så dumt! MoDo kan ju ändå inte ta hand om de sina juniorer! Enligt självutnämnd expertis i en bok nära dig.
Det ser vi ju så bra det går för BIF nurå.
Gustafsson: Är väl i mitt tycke en center för fjärde linan, men som du säger han gör ett otroligt bra jobb när han är inne.
Kanske man hittar några spetsegenskaper nu då han verkar bofast i a-laget.
Blir intressant att se om Anders Forsberg (vår näste tränare?) kan locka över någon oväntad spelare. Spännande också att det tillåts fler transatlanter. Schremp och T.J Hensick är som sagt välkomna.
Men först ska vi ju peta bort Skellefteå i slutspelet. Blir kul.
Redigerad kommentar
renen:
Jag håller med. Forsberg är en spelare vars duglighet och nytta i laget ibland ifrågasätts här.
renen: K-Fop har varit riktigt bra denna säsong, motståndarna hamnar alltid nere i egen kortsarg när Madsen/K-Fop/Öberg är inne.
Helt rätt att förlänga! Då är det bara Madsens kontrakt kvar för brunkarkedjan, klart assisterande kaptenen skriver på?
Undra om Susse var ute på HS och läste gårdagens diskussion om hans och Skröders insatser i år samt eventuella önskemål om en fortsättning av den dynamiska duons tjänster i framtiden?
Lumber Jack:
Jag hoppas verkligen att han kör ett år till i MoDo. Sundström är en sådan där spelartyp som skulle kunna spela tills han är 50 om han bara får vara skadefri.
Läser jag mellan raderna så känns det snarare som att han inte vill spela i MoDo ifall han känner att han inte längre kan bidra. Jag tror inte heller att Näslund är beredd att ge honom ett nytt kontrakt redan nu. Ett bra slutspel skulle nog göra mycket.
Gustafsson:
Max i en tredjekedja? Det är lite lustigt. Skröder har fått spela med Sundström, som alla rackar ner på, och try-out-spelaren Spina - Och ändå är han den forward som har gjort överlägset mest poäng i MoDo.
Nu har jag emellertid aldrig riktigt förstått varför det är så viktigt vilket nummer kedjan har. Jag tar hellre tre jämnbra kedjor än en toppkedja. Men oavsett tror jag att det är ytterst få lag (om något) i Elitserien som skulle tacka nej till en Skröder i förstakedjan.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Gustafsson:
Skröder är född 78. Lika gammal som Pavel Datsyuk. Ett år äldre än Joe Thornton. Tre år yngre än Martin St. Louis, Åtta år yngre än Teemu Selänne. Jag undrar om fansen till San Jose resonerar likadant; "Det är hög tid att vi kör ner Joe Thornton i tredjekedjan, och låter någon rookie ta hans plats i förstakedjan istället".
Han har knappt missat en match sedan han kom till MoDo, så han har knappast några större skadebekymmer. Redan 2008 började det tjatas om att han hade tappat klippet i skridskoåkning, men det stoppade honom inte från att vinna hela Elitseriens poängliga ett år senare. Jag hade kunnat köpa resonemanget om han hade slutat göra poäng. Men faktum är ju att han fortfarande är den i laget som gör mest poäng - I konkurrens med spelare som Nagy och Ritola.
Jag tror vi MoDofans har blivit väldigt bortskämda. Sundström och Skröders poängproduktion har gått ner något, men det är fortfarande två kvalitetsspelare. Om Skröder har motivationen och får hålla sig fortsatt skadefri kommer han vara en toppspelare i Elitserien i fem säsonger till. Att han vissa säsonger "bara" gör 35-40 poäng är för mig ett ganska angenämt problem.
Berka:
Japp, åldern är bara en siffra. Vissa spelare är slut vid 34 års ålder, medan andra (som Skröder) fortfarande håller världsklass. För 12 poäng på 8 matcher i VM får väl ändå anses vara vara världsklass?
Jag blir faktiskt irriterad. Jag vet att att det är lätt att bli nostalgisk och att det därför kan vara svårt att erkänna att de gamla hjältarna inte hänger med längre, men det här är ju bara löjligt. Skröder leder MoDos interna poängliga, trots att Sundström inte har spelat på topp och att han har fått dras med en usel (Spina) eller för svårt spelande (Müller) tredjelänk. Vi pratar om en kille slutade femma VM's och fyra i Elitserienspoängliga. Att hävda att han skulle vara slut är ju rent ut sagt respektlöst.
Berka:
Som sagt, jag tycker att det är rätt imponerande att en kille som "spelar på sista strängen", "inte hänger med" och "är i direkt behov av Sundström" ändå leder MoDos poängliga. Han skulle för övrigt även toppa Luleås interna poängliga och har gjort fem mål mer än deras bäste målskytt. Men det går ju rätt bra för Luleå i alla fall, trots att de inte har någon kille på topp 25.
Var det inte för övrigt Skröder som gjorde poäng i sju matcher i rad eller hur det nu var när MoDo var lite illa ute? Jag tycker inte att det är speciellt märkligt ifall han och Sundström inte är supermotiverade i dagsläget. Jag tycker inte ens att det är speciellt intressant att följa dessa matcher från läktaren.
Bad_Brett:
Den här debatten har blivit lite av en tradition.
yngwie:
Vi får hoppas att Näslund ser till att förlänga med Skröder ytterligare då traditioner skall hållas vid liv.