Carl Lejonkräk:
Hur många matcher med HV 71 har du sett? Jag är verkligen inte förvånad över att statistiken är dålig, det känns som att han gör 1-2 dundertavlor per match numera. Det är nästintill sorgligt att se honom spela, för det är uppenbart att något inte står riktigt rätt till.
Monno: Ja om det som AB säger stämmer, att han ska ha 210' Euro netto för denna säsong som är 6månader lång fr.o.m nu. Då ser jag att HV får en kostnad på ca 4MSEK med påslag på Salmelas skatt och sociala avgifter. Då hamnar kostnade kring lite drygt 600' per månad. Helt sjuka pengar för mig, jag får avsmak i att våra ideela föreningar betalar så pass mycket pengar för en individ som inte är mer än en människa.
spud:Medhåll. Betänk att Asplöven, enl Viasat , har en TOTAL spelarbudget på 4 miljoner! De har 7-månaderskontrakt på alla , de får jobba/stämpla med annat under sommarmånaderna. Imponerande!
Nä man tappar lite lusten eg att stödja detta monumentala vansinne, ständig upptrissning av löner, fjärran från vanligt folks vardag.
Senaste nytt i Starkbaum-gate. Utlåning till Lövhögen.
Starky till Brunnäsorna!
Ja det blev inte en så lång flytt då. =)
Kul för Starky. Bara han inte är för bra mot MoDo...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article17869737.ab
Monno: Hur bra och pålitlig är Starkbaum? Såg ju honom alldeles för lite för att veta.
Bättre än Rahm räcker för mig :-)
Zappaholic: LÅNGT mkt bätte än Rahm-träffen, VAR han iaf! Sen får vi se hur han tagit den långa (ofrivilliga) vilan, är ju inte matchtränad just nu.
Var MKT bra stundtals ifjol, men kroknade något i Slutspelet. Gick det FÖR snabbt då?
zigge: Största missen ifjol var väl att han var väldigt otränad när han kom. Men efter att ha spenderat en höst med Bäckström borde inte det vara ett dilemma.
En sak är säker, Starkbaum är en målvakt som kan vinna matcher på "egen" hand. Eller var det iaf. En jämförelse kan ju vara Tellan som ar en bra målvakt men han var under tiden i Modo inte någon som kunde vinna matcher på "egen" hand.
http://www.hockeysverige.se/article/14894371/modo-forlanger-med-duo
Bengtsson och Öberg klara för två nya år!
Förlängning med Bengtsson känns viktigt!
Förlängning med Öberg känns.. inte så fräscht. Men killen är egen produkt, antagligen billig och klagar inte.
Monno: Jag tycker att problemet för oss mot SAIK är att vi spelar samma spel som dem numera. De är lite vassare på att hantera det höga tempot och klarar av vår helplanspress bättre än vi klarar deras. Leksand bjuder inte upp till den typen av spel och därför blir det annorlunda matcher.
Nu är jag helt säker på att om SAIK spelat på samma nivå som mot oss hade de vunnit klart igår, men givetvis spelar de inte alla matcher på samma nivå. Mot Modo hade man uppernbarligen en massa extra anledningar att ladda då AF massakrerade deras taffliga förklaringar i media. Igår kanske energitappet som Robertsson stod för medförde en sämre tändning.
J F K: Så insamlingen räckte till 1 månads lön ( ?) för Norda:
Vi från Lumberjacks vill informera om att pengarna som samlades in (49.008:-) har nu använts i samband med kontrakteringen av Niklas Nordgren.
Mvh,
Styrelsen