1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511331 inlägg · 4110 ämnen

RE-building the future 2013/2014

« · 1594573 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2013/2014
Skulle bli förvånad om inte Niklas Nordgren snart skrivit på ett kontrakt, dock vet jag inte vad jag tycker om det...
Kommentera

zigge: Du kan nog utgå från att uppgifterna stämmer! Salmela påbörjade säsongen i KHL och kommer fånigt 50% av säsongens lön, dessutom har han varit för länge i Sverige nu för att kunna gå på artistkontrakt! Modos räddning hade varit att erbjuda en lön långt under marknadspris. HV71 tävlade sannolikt inte mot Modo utan mot europeiska lag med stor portfölj och med den panik som råder i Jönköping valde de att totalt lägga MINST 5 miljoner med de avgifter som följer, det är jag säker på!
Kommentera

Få inte fånigt :) iphone skriver vad den vill..
Kommentera

Sawchuk: 800 000 är ju helt sjukt!
Kommentera

Sawchuk: Nu la dem väl inte upp en lön på 800' heller för att vara helt ärligt. Men de har kanske en kostnad i de trakterna varje månad.
Kommentera

spud: Nä precis, lönen som jag fattat det är ju 300k i månaden. Att sen AB fantiserar ihop en summa på 5mille med en jäkla massa om och när i får stå för dom. Men klart det är galet att eventuellt lägga ut 5mille för en spelare.
Kommentera

Monno: vi får hoppas att han går ut och firar det nya drömkontraktet ordentligt ;-)
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Hur många matcher med HV 71 har du sett? Jag är verkligen inte förvånad över att statistiken är dålig, det känns som att han gör 1-2 dundertavlor per match numera. Det är nästintill sorgligt att se honom spela, för det är uppenbart att något inte står riktigt rätt till.

Kommentera

Monno: Ja om det som AB säger stämmer, att han ska ha 210' Euro netto för denna säsong som är 6månader lång fr.o.m nu. Då ser jag att HV får en kostnad på ca 4MSEK med påslag på Salmelas skatt och sociala avgifter. Då hamnar kostnade kring lite drygt 600' per månad. Helt sjuka pengar för mig, jag får avsmak i att våra ideela föreningar betalar så pass mycket pengar för en individ som inte är mer än en människa.

Kommentera

spud:Medhåll.  Betänk att Asplöven, enl Viasat , har en TOTAL spelarbudget på 4 miljoner! De har 7-månaderskontrakt på alla , de får jobba/stämpla med annat under sommarmånaderna. Imponerande!

Nä man tappar lite lusten eg att stödja detta monumentala vansinne, ständig upptrissning av löner, fjärran från vanligt folks vardag.

Kommentera

zigge: och som tabellerna är nu är det inte helt otänkbart att faktiskt HV och Asplöven möts denna säsong. :)
Kommentera

En massa mummel om Nordgren nu. Värva Schremp!

Kommentera

zigge: Har kollat tacklingen på Hyka, och nog ser det lite halvbilligt ut?
Hyka ser att Beech kommer, gör sig beredd att ta emot smällen men lyckas ändå få sin klubba mellan plexit och ansiktet(?), mer otur och klumpighet från Hyka än vårdslös av Beech som jag ser det.
Matchstraffet är ju framtvingat av regelverket och ingen bedömning, iom att Hyka blir skadad.
Förutsatt att skadan är direkt relaterad till tacklingen förstås.
Min inte helt osannolika teori, med tanke på warulfvens listighet och Loobs ränksmidande, är att Hyka snubblat i båset på väg till matchläkaren, stukat foten och sen fått med sig ett helt felaktigt matchstraff på den stackars Beech....
Kommentera

Senaste nytt i Starkbaum-gate. Utlåning till Lövhögen.

http://modohockey.se/artikel/44249/

Kommentera

Lumber Jack: Hoppas att nästa steg i Starkbaum gate är att han får spela för Löven och att Växjö har representanter på plats som ser en lösning på deras problem.
Kommentera

spud: För att citera Olle i Pistvakt: "Tack för pärninga!"
Kommentera

Lumber Jack: Om Lövén & CO vinner valet så kanske Modo kan få lite statliga bidrag också? Modoit som han är. =)
Kommentera

Lumber Jack: Kommunal sponsring..? 

HOST HOST...
Kommentera

Starky till Brunnäsorna!

Ja det blev inte en så lång flytt då. =)

Kul för Starky. Bara han inte är för bra mot MoDo...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article17869737.ab

Kommentera

Monno: Hur bra och pålitlig är Starkbaum? Såg ju honom alldeles för lite för att veta.

Bättre än Rahm räcker för mig :-)

Kommentera

Zappaholic: Skrev lite i brynäsboken, men det är en målvakt som jag tycker är bättre än Honken...
Kommentera

Zappaholic: LÅNGT mkt bätte än Rahm-träffen, VAR han iaf! Sen får vi se hur han tagit den långa (ofrivilliga) vilan, är ju inte matchtränad just nu.

Var MKT bra stundtals ifjol, men kroknade något i Slutspelet. Gick det FÖR snabbt då?

Kommentera

zigge: Nej då, men han hade två andra längre svackor också. Vet inte riktigt varför, utan det var några matcher på raken som han inte såg lika tät ut helt enkelt. Kanske beroende på att han var dåligt grundtränad när han kom från Österikiska ligan helt enkelt?
Kommentera

zigge: Största missen ifjol var väl att han var väldigt otränad när han kom. Men efter att ha spenderat en höst med Bäckström borde inte det vara ett dilemma.

En sak är säker, Starkbaum är en målvakt som kan vinna matcher på "egen" hand. Eller var det iaf. En jämförelse kan ju vara Tellan som ar en bra målvakt men han var under tiden i Modo inte någon som kunde vinna matcher på "egen" hand.

Kommentera

Monno: Tror Macke har en strategi att ha 4 spelare i toppen av ES målvaktsliga som har eller har haft ett kontrakt med MODO som sträckte sig över innevarande säsong.
Kommentera

spud: Då hoppas jag vi tar in gunno omedelbart!!
Kommentera

spud: Ja, det blev lite tjatigt att han en handfull tränare med lön. Dags att dra målvaktskortet.
Kommentera

El Maco: Bra skrivet.
Sen var ju inte Näslund med och bidrog till Challes bidrags år. :-)
Kommentera

http://www.hockeysverige.se/article/14894371/modo-forlanger-med-duo

Bengtsson och Öberg klara för två nya år!

Förlängning med Bengtsson känns viktigt!

Förlängning med Öberg känns.. inte så fräscht. Men killen är egen produkt, antagligen billig och klagar inte.

Kommentera

Monno: Håller med, öberg är nog väldigt billig och som du säger att han klagar nog inte. Öberg blir en breddspelare som man kan använda i BP medans bengtsson är en spelare för en ledande kedja
Kommentera

Berka: Mjo, tror dock aldrig Bengtsson kommer bli nån 1e Center. Han är ju dock perfekt för en 2-3kedja.
Kommentera

Monno: Bengtsson har kapacitet att vara en 1-2 center, killen är mycket skillad offensivt och duktig defensivt. Han är inte där än men han har alla verktyg för att bli en klasspelare i shl
Kommentera

Har reflekterat över en sak. Saik är bra, riktigt bra men är det deras resp. Vårat spel som gör att vi passar saik så dåligt eller gör som sina bästa matcher mot oss just?!

Följer matchen saik-Leksand och Leksand tar precis ledningen och är faktiskt riktigt bra eller om det är saik som är mindre bra?!, såhär långt har saik verkligen inte varit som dom brukar i matcherna mot oss och Leksand som jag tycker har en ganska blek trupp har inga problem att hänga med idag.
Kommentera

Berka: Leksand spelar ju ett defensivt klump framför kassen spel som passar även oss rätt dålig .
Mot Saik ska vi spela samma sorts spel. Alltså full gas för allt måste klaffa. Det behärskar SAIK bättre än oss (än så länge) vilket gör att de missar vi gör i spelet blir kostsamma.

Hmm blev knepigt skrivet. Hoppas nån fattar. Är för trött. :-P
Kommentera

Monno: Jag tycker att problemet för oss mot SAIK är att vi spelar samma spel som dem numera. De är lite vassare på att hantera det höga tempot och klarar av vår helplanspress bättre än vi klarar deras. Leksand bjuder inte upp till den typen av spel och därför blir det annorlunda matcher.

Nu är jag helt säker på att om SAIK spelat på samma nivå som mot oss hade de vunnit klart igår, men givetvis spelar de inte alla matcher på samma nivå. Mot Modo hade man uppernbarligen en massa extra anledningar att ladda då AF massakrerade deras taffliga förklaringar i media. Igår kanske energitappet som Robertsson stod för medförde en sämre tändning.

Kommentera

J F K: Så insamlingen räckte till 1 månads lön ( ?) för Norda:

OPERATION ANSSI SALMELA

Vi från Lumberjacks vill informera om att pengarna som samlades in (49.008:-) har nu använts i samband med kontrakteringen av Niklas Nordgren.

Mvh,
Styrelsen

Kommentera

zigge: Om vi fick välja mellan salmela och Nordgren vem skulle du valt?

Om vi säger att lönen varit densamma för båd spelarna
Kommentera

Berka: Det är klart att Salmela är en bättre spelare, men Nordgren är på många sätt en typ av spelare som kanske laget mer behöver. För samma pengar tar jag ändå Salmela, men under rådande ekonomi och position är Nordgren ett bättre val.
Kommentera

J F K:Håller med du. Nu VET vi ju inte alls vad Norda går för, han kan ju gå sönder i första matchen?  Bara att hoppas inte, o att han har målkrutet torrt fortfarande.
Kommentera

J F K: Jag är inne på samma sak, salmela är en klasslirare det har han visat i Modo och nu i Hv71, han är stor stark defensiv och offensiv men han kostar långt mer än vad jag skulle lägga på en spelare om jag var sportchef. Gunno kan vara lösningen på Vårat PP men han har varit aningen skadebenägen, dock är han förmodligen billig och har visst klubbhjärta så med rådande ekonomi så skulle jag välja gunno.
Kommentera

Berka: Det där med skador... Visst kan det absolut vara så att han är skadebenägen, men många gånger hänger skador ihop. Har han problem med höfterna får kanske andra delar av kroppen felaktig belastning, såsom ljumskar osv. Nu när han - äntligen - fått vila och sedan träna sig i form utan åkommer kanske han inte alls kommer att åka på skador i samma utsträckning.
Kommentera

J F K: Han har ju även igenomgått en operation så vi får hoppas att han får vara hel
Kommentera

J F K: man måste ju verkligen säga att Modo spelade helt rätt mot Luleås heta vapen igår, Linus klasen vart fullständigt manglad i hela matchen och skapade ingenting, dessutom fick bröderna Abbott rejält med stryk så dom kom aldrig heller riktigt in i matchen, där hade Modo en klar taktik som verkligen lyckades.
Hoppas vi för en jäkla gångskull kan bemästra saik och plocka bort deras vassa vapen, Jocke Lindström, Möller mm
Kommentera

Berka: Ritola på G också måste jag säga.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Indeed
Kommentera

MODOJohan: Fyy faaan va bra!!
Kommentera

Lill-Nyllet sägs alltså bryta kontraktet med MoDo för spel med Södertälje tillsammans med farsan sin enligt AB.

Börjar verkligen undra hur huvet är på den karln/pojken. Han får ju för tusan bra med speltid i SHL! Spelar ju till å med PP ibland. Är det verkligen så viktigt att spela med sin far?

Nu är det bara rykten än så länge ska väl tilläggas. Sen var det ju Ros och Norberg som skrev artikeln. Dock brukar dom ha koll å sina källor. Men det är väl tyvärr det enda...
Kommentera

« · 1594573 · »