1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2014/2015

« · 1625054 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2014/2015

Jag tror tyvärr att det här är den svagaste och kanske också tråkigaste Modotruppen någonsin. Förhoppningsvis räcker den dock till för att hålla sig kvar detta år. Ullmark blir viktig. Jag gissar att konkurrenterna inte får skrämselhicka direkt.

Kommentera

locken:Han hade en klausul som gjorde att han kunde bryta kontraktet efter säsongen och den har han använt. Han har inga kopplingar kvar till Modo och är fri att spela var som helst.
Kommentera

Har han inte ett avtal att han brutit för nhl, men i shl kvar i modo?

Annars måste han väl ha köpt sig loss!

Kommentera

hanzon: Sugen på källan jag med, inför draften uttryckte han sig helt tvärtom vill jag minnas...
Kommentera

Mano:

Jag är ny här. Var med (lite) i LJ forumet för länge sedan.

Gällande Nylander så tror jag inte han eller hans rådgivare är dumma och det är realistiskt att anta Nylander väljer  återvända till SHL under ett år för utvecklingas snabbare (än i AHL) då/om han med 95%-sannolikhet inte slår sig direkt in i NHL.  Däremot ser jag det som liten chans att Nylander skulle återvända till Modo. Varför skulle han inte gå till högstbjudande?  Kan inte tänka mig att Nylander känner så stark tillhörighet till Modo. Den som bjuder högst indikerar också att man vill satsa på honom. Ibland är det surt att vara fattig.   

Kommentera

Amitiel:Källan tack.
Kommentera

Monno: Exakt, de är låsta att ge honom EL kontrakt där lönen fixeras vid 70k dollar och bonusen är maximalt 10% av summan om jag minns rätt.. Lär ju inte locka att spela AHL framför SHL då kan tänkas..
Kommentera

hanzon: Blir väl standard summan 70 000$ som gäller vid entry-level contract?

Alltså runt 480 000kr eller 40 000 i månaden. Så nog kan vi matcha det rätt lätt. Annars kan vi inte värva någon alls i princip... Sen om vi borde är ju en annan femma.

Kommentera

Amitiel: Hur som helst är torde det väl svara på frågan vem de helst tänker sig som de sista forwarden som ska in då? För det uttalandet från pappa Nylander kan ju omöjligen vara okänt för Perra + A-Fop?

Förra året var det väl vi som var roffarna och outspendade såväl Brynäs som AIK kring lill-Nyllets signatur?

Kommentera

Amitiel:Han lär väl tjäna mer i AHL, än vad SHL och Modo kan erbjuda.
Kommentera

hanzon:
Fast nu sa ju Michael i en intervju att han tyckte att William skulle ta i alla fall 1 säsong till i Shl.
Kommentera

Thors 22:Inte tror då jag att han återvänder till SHL och Modo, nä hans farsa är väl en som strider att han ska tjäna stora kovan over there, det är vad jag tror.
Kommentera

Blake: Kabanov tror jag inte är en jättegrej, men däremot lär Skellefteå - återigen - kunna kasta upp stora summor. Jag hade väldigt gärna sett nylander i Modo i vinter, men det där med alla klubbbyten och att försöka slå sig in i NHL utan att kroppen är i närheten av att vara redo får mig tveksam.

Är han korkad eller har han bara korkade rådgivare?

Kommentera

Mano: kompisen Kabanov i Skellefteå och ett redan uppsagt kontrakt med modo, samt en vana att byta klubb.. litar inte alls på att han kommer välja modo igen.
Kommentera

Thors 22: Är det underförstått "Modo ligger bra till om han ska tillbaka till SHL" eller kan han lika gärna hamna i... Skellefteå?
Kommentera

J F K: Hörde idag att Nylander skall försöka ta sig in i Torontos trupp. Misslyckas det är det SHL som gäller.
Kommentera

zigge: Verligen! Jag tror att det är bra för Charlotte att jobba. Det är ett sätt att tänka på något annat. Så var det för mig i varje fall. Skulle nog ha deppat ihop annars.

NuMo: Det var det 9:e, va? Du måste hjälpa mig att räkna!!!1!!1!

Kommentera

J F K:
Det var som svar på att jag hade sågats :)
Kommentera

J F K: Nu blir jag förvånad på riktigt, det jag tog upp var i största allmänhet, jag och Amitiel tycker jag har hållit en god ton sinsemellan.
Lägg inte in mer i den text som står än vad som faktiskt står.
Sedan står jag fortfarande för att säger man A skall man säga B, det är min åsikt och har förståelse för att man kan tycka olika i den frågan.
Kommentera

Amitiel: Det beror på vad du svarade på nu.

Jag har för mig att du har haft en hel del inside och jag tyckte att du i första hand var den som fick klä skott för ultimavicis syrliga inlägg om att säga A men inte B.

Skitsamma. Nu känns det som om Modo kommer att ligga lågt i väntan på rätt personer. Indikationerna är väl att en forward och en back kan komma att värvas in, men att man absolut inte vill stressa in dem.

Kommentera

J F K:
Har jag ? då har jag missat det eller bara inte förståt det :)
Kommentera

hanzon:

HEJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentera

hanzon: Jo, när det gäller potentiella nyförvärv så brukade Amitel vara en av de insatta på lumberjacks. Nu har han sågats här på forumet, men jag hoppas han kan bortse från den biten och fortsätta berätta det han känner att han kan berätta.

Kommentera

mjo: Ja för f..n, Charlotte är en tuffing, vi får alla hoppas hon klarar kampen, först mot den vidriga cancern, sen i att få ekonomin på fötter, vilket verkligen är ett MÅSTE för att få ett slagkraftigt lag, i år och kommande år.  GO Charlotte.  ( Här skulle jag vilja satt åtm ett utropstecken,hehe...).
Kommentera

hanzon: Jo lite min mening också, dock har språkpolisen intagit HS för stunden.
Kommentera

ULTIMAVICI:Det handlar mer om utropstecken än hockey nu, jag läser ofta här på HS för att hålla mig up to date angående ev nya spelare mm. Jag tycker det är trist att Lumberjacks forum inte längrte finns. Där var det lättare att hitta om nya spelare mm. Hoppas att detta forum återuppstår igen.
Kommentera

J F K:  Fast nu missar du väl poängen i det jag skrev? Alltså skit i om det är helt korrekt skrivspråk. Det är ju direkt ironiskt om detta inte framgick? Om du sedan provoceras utav utropstecken eller ej ligger helt hos dig själv! Jag skriver mina inlägg på en Iphone och personligen ligger utropstecknet bättre till när jag skriver och blir därmed använt mer frekvent än om jag suttit vid ett tangentbord, så antingen struntar du i att texterna innehåller fler utropstecken än sig bör, eller så väljer du att bli irriterad. Helt upp till dig själv!

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Anledningen till att just dina inlägg kom i skottgluggen är att du aggresivt använder dig av utropstecken, vilket - precis som bara stora bokstäver - får det att se otrevligt ut. Ungefär som om du vore irriterad på oss andra. Det handlar i mitt fall inte alls särskilt mycket om svenskan är korrekt eller inte, utan att det är ett provocerande sätt att uttrycka sig. Jag tycker helt enkelt att du framstår som väldigt osympatisk med ditt sätt att skriva.

Sedan hackar du på mitt inlägg när du själv gör dig skyldig till felaktig användning av skiljetecken. Det är komik.

Kommentera

J F K: Ska vi hålla den nivån, då är det lika irriterande när personer inte känner till när punkt eller kommatecken skall användas för att göra texten mer lättläst. Ditt senaste inlägg fungerar som ett gott exempel på hur man ej bör göra.
Skärp er för helvete och inse att var och en skriver på olika sätt och då detta är ett forum och inte en grammatisk tävling ( där förövrigt de flesta skulle få underkänt). Så borde ni inrikta er mer på innehåll än att räkna utropstecken, skiljetecken, punkter m.m, vad fan är poängen? Och vad tror ni det kommer förändra?
Kommentera

ULTIMAVICI: Det är fel att säga att ingen bryr sig när jag också tycker att ditt bruk av utropstecken är löjligt, men jag tänkte inte skriva något. Nu när du skriver sådär blir jag tvungen att säga min mening.

Jag kan också irritera mig på alla särskrivningar och missbruket av dem när det skulle stått de (eller dom).

Hur som helst. Det är svårt att sia om vad Modo nu siktar in sig på. De inblandade verkar tycka att Flanagan är en lite oslipad diamant, så frågan är om han är tänkt som förstecenter eller om man tar in en till center. I sådana fall har man Nättinen, Flanagan och en tredje som ska konkurrera om två centerplatser i de två förstakedjorna.

Min misstanke är dock att man avvaktar ett tag med en till forward för att se vad man egentligen är i behov av. Man har en trupp som kvantitativt bör räcka och det är svårt med tanke på hur många som är unga att riktigt överblicka vad vår största brist är på forwardssidan. Funkar Flanagan och Nättinen, ja då kanske en sniper är vad vi behöver. Börjar Possler och Olofsson göra mål, ja då kanske vi behöver en powerforward som är duktig på grillorna som kan driva upp tempo. Troligast i sådana fall är dock att vi kommer att sakna en teknisk spelare som kan göra MÅNGA mål.

Kommentera

McFire: Har väl aldrig varit en diskussion? Du stör dig på utropstecken och ingen bryr sig!
Kommentera

ULTIMAVICI: Diskussionen känns nu överflödig då jag är säker på att du redan insett att du avslutat 90% av dina meningar här med just utropstecken.

Att du kan googla har du juh nu också fått bevisa. 
Kommentera

mjo:

Skönt att se en som deltar till att höja forumets kvalitet, utan att klaga på att man klagar på andra skribener i stället för att delta med en mängd egna inlägg. I ditt fall.  Hela åtta stycken - det senaste inräknat. (!)

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno: 

Personligen är jag eld och lågor över att det äntligen är lite action här. Även små ledtrådar om vad klubben är på jakt efter är roligare än ingenting alls. 

Kommentera

Amitiel: Typ nån gång mellan nu och första matchen för säsongen då helt enkelt. ;-)
Vore kul om han hinner hit till "ispremiären" mot Skellefteå! :-)
Kommentera

Monno:
Sista jag hörde var så snabbt som möjligt så är väl inte satt ett fast datum.
Kommentera

mjo: Ähh vi ska vara glad att det skrivs lite igen. :-)
Men lite trevligare ton vore inte fel nej.

Så länge vi slipper Gurra och grabbarna så. ;-)
Synd Berka försvann... tjurig och grinig men han höll ögrupp igång forumet bra! :-) Blev väl lite för mkt på slutet för han är jag rädd...

Någon som vet när Flanagan kommer till ö-vik?:-)
Kommentera

Åherregud vad uselt det här forumet har blivit. Det gnälls mest på varandra hur ni skriver och formulerar er. Alla har inte förmånen att behärska språket klockrent. Svaga människor människor med taskig attityd hakar upp sig på såna saker.

Här däremot har vi en hårding, trots att hon är Modoit.

Kommentera

Amitiel: Möjligt, dock svarar jag på hans påstående och om man vill läsa det som ett exempel eller ej är upp till var och en.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Hade bra argument och sen förstörde allt igenom att avsluta med det där, det kändes ju lite onödigt att ta med.

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire:
Utropstecken avslutar utrop, uppmaningar, hälsningar och liknande. Där utropstecken används kan ofta även punkt användas, dock finns det inte regler i det svenska språket där det kan anses vara fel att ersätta punkt med utropstecken.

Häftigt!
Gå och lägg dig!
Jobba på nu! skrek han. (OBS liten bokstav i skrek.)
Du kan även använda ett utropstecken inom parentes inuti en löpande text för att markera att något är anmärkningsvärt.

Sedan gjorde hon 65 (!) armhävningar.
Han använde messmör (!) som skidvalla.
McFire är ett jävla stolpskott(!) som skriver en text med gramatsiska fel och sedan försöker tillrättavisa någon på det svenska språket i detsamma!
Kommentera

ULTIMAVICI: Det var ett exempel. I ditt fall är jag redan övertygad om att det används eftersom du inte behärskar språket i skrift tillräckligt bra.

Det är för läskunniga otrevligt att läsa texter som alltid avslutas med ett utropstecken, oavsett budskap.

Kommentera

ULTIMAVICI: Sådana rykten du talar om är det inte frågan om. Får jag höra ett rykte kan jag givetvis redovisa det utan några som helst problem. Ibland får jag reda på saker från personer väsentligt närmare kärnan än så och då är antalet som har informationen så pass begränsad att jag bränner förtroende om jag berättar.
Kommentera

Amitiel: Ja och det är ju egentligen det som diskussionen handlar om, att några upprörs förstår jag ej.
Kommentera

När jag har ett rykte skriver jag att det är ett rykte och man ska då ta det med en nypa salt och inte  ta det för allvarligt från att fler kommer med samma rykten från andra källor eller att nåt blir officiellt.

Dagen jag skriver att nu är spelare X klar för Modo och om 4 dagar då kommer dom gå ut med det så kommer det stämma också.

Fast den här säsongen har det inte direkt funnits nåt intressant att avslöja än heller, är väl bara Ahnelöv som har varit nåt direkt intressant namn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Mano: Kvalitén på ryktena har jag egentligen aldrig ifrågasatt, däremot har jag ifrågasatt de rykten som läggs fram som obestridlig fakta. Och sedan visar sig vara rena historier. Har man rykten att framlägga bör de också göras, däremot skall man vara försiktig med att bygga upp historier i sin egen skalle och sedan påstå att man framlägger fakta. Ser du skillnaden?
Kommentera

J F K:  Vilken position han har i näringskedjan är väl inte intressant? Får du information exempelvis är det knappast av Modos sportchef/GM heller utan troligtvis information som vandrat, eller hur? Därmed skulle vi alla vara så kallade "budbärare".

Redigerad kommentar

Kommentera

McFire: Utropstecken är ej liktydigt med att du skriker!!!!!
Kommentera

ULTIMAVICI: Visst är du medveten om att det här var ett av dina tidiga inlägg i den här diskussionen? Att sedan komma och gnälla på kvalitén på ryktena gör ju att man undrar om ni är flera som delar på användaren?

............

Amitiel:  Behövs inte! Under Silly så hör lagen av sig till otaliga agenter och visar troligtvis intresse för 50 för varje värvning som landar! Har du hört något så är det ändå inte klart och att gå ut med det är väl lika bra! Att styrka att man hört något som sedan bekräftas eller ej gör varken från eller till.. Har du hört något så skriv det!
Kommentera

ULTIMAVICI: Det kanske finns en anledning till att MrMadhawk inte har fått reda på dessa saker när det gäller Modo...

I hans fall begriper väl alla (?) att han inte är den som fått insideinformationen, bara att det är han som skriver den. Jag tror inte Malmös sportchef läcker saker till MrMadhawk och sedan blir irriterad på att han skrev i tidningen, dvs att ge sig på bloggaren är bara att skjuta budbäraren.

Tyvärr har jag bara skrivit lite flummigt.

Kommentera

« · 1625054 · »