Har han inte ett avtal att han brutit för nhl, men i shl kvar i modo?
Annars måste han väl ha köpt sig loss!
Mano:
Jag är ny här. Var med (lite) i LJ forumet för länge sedan.
Gällande Nylander så tror jag inte han eller hans rådgivare är dumma och det är realistiskt att anta Nylander väljer återvända till SHL under ett år för utvecklingas snabbare (än i AHL) då/om han med 95%-sannolikhet inte slår sig direkt in i NHL. Däremot ser jag det som liten chans att Nylander skulle återvända till Modo. Varför skulle han inte gå till högstbjudande? Kan inte tänka mig att Nylander känner så stark tillhörighet till Modo. Den som bjuder högst indikerar också att man vill satsa på honom. Ibland är det surt att vara fattig.
hanzon: Blir väl standard summan 70 000$ som gäller vid entry-level contract?
Alltså runt 480 000kr eller 40 000 i månaden. Så nog kan vi matcha det rätt lätt. Annars kan vi inte värva någon alls i princip... Sen om vi borde är ju en annan femma.
Amitiel: Hur som helst är torde det väl svara på frågan vem de helst tänker sig som de sista forwarden som ska in då? För det uttalandet från pappa Nylander kan ju omöjligen vara okänt för Perra + A-Fop?
Förra året var det väl vi som var roffarna och outspendade såväl Brynäs som AIK kring lill-Nyllets signatur?
Blake: Kabanov tror jag inte är en jättegrej, men däremot lär Skellefteå - återigen - kunna kasta upp stora summor. Jag hade väldigt gärna sett nylander i Modo i vinter, men det där med alla klubbbyten och att försöka slå sig in i NHL utan att kroppen är i närheten av att vara redo får mig tveksam.
Är han korkad eller har han bara korkade rådgivare?
zigge: Verligen! Jag tror att det är bra för Charlotte att jobba. Det är ett sätt att tänka på något annat. Så var det för mig i varje fall. Skulle nog ha deppat ihop annars.
NuMo: Det var det 9:e, va? Du måste hjälpa mig att räkna!!!1!!1!
Amitiel: Det beror på vad du svarade på nu.
Jag har för mig att du har haft en hel del inside och jag tyckte att du i första hand var den som fick klä skott för ultimavicis syrliga inlägg om att säga A men inte B.
Skitsamma. Nu känns det som om Modo kommer att ligga lågt i väntan på rätt personer. Indikationerna är väl att en forward och en back kan komma att värvas in, men att man absolut inte vill stressa in dem.
hanzon: Jo, när det gäller potentiella nyförvärv så brukade Amitel vara en av de insatta på lumberjacks. Nu har han sågats här på forumet, men jag hoppas han kan bortse från den biten och fortsätta berätta det han känner att han kan berätta.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Anledningen till att just dina inlägg kom i skottgluggen är att du aggresivt använder dig av utropstecken, vilket - precis som bara stora bokstäver - får det att se otrevligt ut. Ungefär som om du vore irriterad på oss andra. Det handlar i mitt fall inte alls särskilt mycket om svenskan är korrekt eller inte, utan att det är ett provocerande sätt att uttrycka sig. Jag tycker helt enkelt att du framstår som väldigt osympatisk med ditt sätt att skriva.
Sedan hackar du på mitt inlägg när du själv gör dig skyldig till felaktig användning av skiljetecken. Det är komik.
ULTIMAVICI: Det är fel att säga att ingen bryr sig när jag också tycker att ditt bruk av utropstecken är löjligt, men jag tänkte inte skriva något. Nu när du skriver sådär blir jag tvungen att säga min mening.
Jag kan också irritera mig på alla särskrivningar och missbruket av dem när det skulle stått de (eller dom).
Hur som helst. Det är svårt att sia om vad Modo nu siktar in sig på. De inblandade verkar tycka att Flanagan är en lite oslipad diamant, så frågan är om han är tänkt som förstecenter eller om man tar in en till center. I sådana fall har man Nättinen, Flanagan och en tredje som ska konkurrera om två centerplatser i de två förstakedjorna.
Min misstanke är dock att man avvaktar ett tag med en till forward för att se vad man egentligen är i behov av. Man har en trupp som kvantitativt bör räcka och det är svårt med tanke på hur många som är unga att riktigt överblicka vad vår största brist är på forwardssidan. Funkar Flanagan och Nättinen, ja då kanske en sniper är vad vi behöver. Börjar Possler och Olofsson göra mål, ja då kanske vi behöver en powerforward som är duktig på grillorna som kan driva upp tempo. Troligast i sådana fall är dock att vi kommer att sakna en teknisk spelare som kan göra MÅNGA mål.
mjo:
Skönt att se en som deltar till att höja forumets kvalitet, utan att klaga på att man klagar på andra skribener i stället för att delta med en mängd egna inlägg. I ditt fall. Hela åtta stycken - det senaste inräknat. (!)
Redigerad kommentar
Monno:
Personligen är jag eld och lågor över att det äntligen är lite action här. Även små ledtrådar om vad klubben är på jakt efter är roligare än ingenting alls.
Åherregud vad uselt det här forumet har blivit. Det gnälls mest på varandra hur ni skriver och formulerar er. Alla har inte förmånen att behärska språket klockrent. Svaga människor människor med taskig attityd hakar upp sig på såna saker.
Här däremot har vi en hårding, trots att hon är Modoit.
ULTIMAVICI:
Hade bra argument och sen förstörde allt igenom att avsluta med det där, det kändes ju lite onödigt att ta med.
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Det var ett exempel. I ditt fall är jag redan övertygad om att det används eftersom du inte behärskar språket i skrift tillräckligt bra.
Det är för läskunniga otrevligt att läsa texter som alltid avslutas med ett utropstecken, oavsett budskap.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Visst är du medveten om att det här var ett av dina tidiga inlägg i den här diskussionen? Att sedan komma och gnälla på kvalitén på ryktena gör ju att man undrar om ni är flera som delar på användaren?
............
ULTIMAVICI: Det kanske finns en anledning till att MrMadhawk inte har fått reda på dessa saker när det gäller Modo...
I hans fall begriper väl alla (?) att han inte är den som fått insideinformationen, bara att det är han som skriver den. Jag tror inte Malmös sportchef läcker saker till MrMadhawk och sedan blir irriterad på att han skrev i tidningen, dvs att ge sig på bloggaren är bara att skjuta budbäraren.
Tyvärr har jag bara skrivit lite flummigt.
Jag tror tyvärr att det här är den svagaste och kanske också tråkigaste Modotruppen någonsin. Förhoppningsvis räcker den dock till för att hålla sig kvar detta år. Ullmark blir viktig. Jag gissar att konkurrenterna inte får skrämselhicka direkt.