1150x200-modo-header2-kopiera.webp

RE-building the future 2014/2015

« · 1624839 · » Till forumet

Sv: RE-building the future 2014/2015

ULTIMAVICI: Precis som någon skrev här tidigare vill jag också be dig att spara på utropstecknen.

Inte skriker du väl alltid när du pratar?

Kommentera

Carl Lejonkräk: Då har du lyckats bättre än någon annan "förståsigpåare" här!  Annars känner alla här till vilka nyförvärv som är på G och dessutom kontraktklausulerna! Bara att man råkar ha "tystnadsplikt" och att det finns bloggar som livnär sig på att breaka övergångar som tex MrMadhawk är ovidkommande, och som dessutom får tillträde att intervjua Malmös spelare och ledarsida trots sitt enorma svek är ju därmed underligt i sammanhanget ;)
Här räcker det att säga att man har bra kontakter för att bli förklarad som insatt, att man sedan inte kan komma med annat än felaktig eller flummig information är inte relevant tydligen!

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: När det gäller nyförvärv så är det mig ni ska lyssna på, jag har endast skrivit om ett förvärv på er sida nämligen Hari. Jag skrev detta veckor innan han var klar eller ens nämnts som rykte....hehe

Kommentera

Amitiel: Hur pass säker är du på detta? Låter väldigt skumt.
Kommentera

Amitiel: bevisa går väl, bara att kolla om han ligger på buffalos officiella lönelista!
Kommentera

ULTIMAVICI:

Ja och det där är en sån där sak som det inte går och bevisa så är bara välja mellan 2 val.

Tro på det eller inte, går inte bevisa och går inte motbevisa.

Kommentera

J F K:

Jo jag vet hur det är ibland får man tips som man verkligen vill gå ut med, men den man fått höra det av säger rätt ut att det är inget dom vill ska komma ut, då är det ju bara hinta om att nåt är på gång men man kan ju inte direkt säga med vem om man vill få reda på mer info i framtiden.

Kommentera

Amitiel: Blir dock förvånad om du menar att Buffalo betalar sin cap hit på Ullmark för AHL spel på 70.000$ vilket är det maximala de får betala för säsongen och han är nöjd med det? Känns som han är ruskigt underbetald då?
Enligt Ullmark själv löper hans 2 årskontrakt med Modo vidare och sålänge kontraktet ej rivits och ett nytt skrivits på är Modo skyldiga att betala den lön som kontraktet löper på.
Kommentera

Någon som vet om dom förhandlar med någon nu?
Kommentera

Amitiel: Jag har vetat om ett par av värvningarna på förhand, men jag kan verkligen inte berätta dem i sådana fall. Kanske hinta lite, men vilka namn kan jag inte ge utan att bryta förtroende. Alltså är det i princip bara mina egna observationer jag skriver om...
Kommentera

ULTIMAVICI: Ett tips i all välmening kan vara att spara lite på utropstecknen. Även jag kände det ett tag som att du ville spöa oss trots att det säkert inte var din mening. Du gör såklart som du vill, men det kan tolkas som att du är tjurigare än vad du kanske är. 
Kommentera

Dexter : Påstår inte att det är lögner, dock har iaf jag inte sett några konkreta tips som stämmer än!
Kommentera

ULTIMAVICI:

Fast sen är det väldigt svårt och backa upp saker, jag kan tex få reda på information som jag vet stämmer till den grad så att jag kan sätta alla pengar jag har på det men hur backar jag upp det, är ju omöjligt och bevisa på nåt sätt om man inte varit med och filmat medans den spelaren skriver på.

Ta tex Ullmark jag har vetat sen säsongen var över att han skulle köra minst 1 säsong till men hade absolut inget sätt och bevisa det på, så var ju bara titta på medans alla möjliga rykten om han gick för vad jag än sagt så har det ju bara varit ett rykte utan bevis :)

Kommentera

ULTIMAVICI: Amitiel har mycket god insyn i föreningen så du behöver nog inte vara orolig över att det är lögner han kommer med. Sedan kan han ju inte avslöja allt för det är ju lite av att svika ett förtroende. Är bara bra att det finns någon som kan lugna oss med rapporter om att spelare är på ingång/nära påskrivning etc även om vi inte får reda på alla detaljer. :)
Kommentera

Heineken: Sen så är anledningen att det blir hetsiga diskussioner och påhopp på forum just den att kommunikationen sker med skrift och inte muntligt där även tonläge, ansiktsuttryck och gester nyanserar språket! Jag har definitivt inte någon dålig attityd eller tycker om påhopp, däremot så är det som jag skrev onödigt att antyda saker man sedan inte backar upp!
Kommentera

Heineken: Okej, det enda jag sett på LJ forum och här är antydningar som varken säger bu eller bä! Men okej en forward och en back är på G och skriver på antingen till veckan eller om en månad eller däremellan!
Kommentera

Heineken:

Fast nu blev det väl bara ett missförstånd, för att jag var stressad för att jag var sen till ett möte och formulerade mig dåligt, så han trodde min kommentar

Inte helt rätt, stämmer på en av dom :)

syftade på nya spelare.

Kommentera

ULTIMAVICI: Amitel är känd för att ofta ha värdefull insideinfo.
Hör hellre att en spelare är pågång än att det ska vara tyst hela jävla tiden.
Så lägg ner din pissiga attityd. 

Kommentera

ULTIMAVICI:

Vanligtvis ja, men inte i det här fallet.

Kommentera

Amitiel: Men vid utlåning är det ju klubben som lånar som betalar lön!
Kommentera

J F K:
Jo exakt Possler har fått bättre lön men Ullmark är utlånad så kostar inte Modo nåt.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Lite det jag menar! Fyller liksom ingen funktion i att säga något men ingenting!
Kommentera

ULTIMAVICI: Iofs kanske man inte ska säga A om man inte är beredd att säga B. Sist skrev jag om en forward från ett annat land än de som det ryktats om.
Kommentera

J F K: Jo nästa gång Svartvadet ringer mig och berättar om nästa värvning och sedan säger till mig att inte berätta för någon så kan jag hoppa in här och skriva: Jag "vet" om vem vi ska värva men säger inget" hyffsat poänglöst och drygt!
Kommentera

ULTIMAVICI: Han menade nog att typ Possler fått bättre kontrakt, men inte Ullmark.
Sedan kan man av olika orsaker inte alltid berätta det man vet heller, då det skulle bryta förtroende.
Kommentera

Amitiel: Prata ur skägget om du vet något, annars är det ingen ide att skriva!
Kommentera

J F K:

Inte helt rätt, stämmer på en av dom :)

Kommentera

J F K: Tror inte på några drömvärvningar, dock finns det ingen anledning att värva mer bredd, då kan vi lika väl starta med det material som finns! Känslan säger spets, sen hur mycket spets får vi se!
Kommentera

ULTIMAVICI: Jag tror inte det tyvärr. Spelare som Ullmark och Possler har säkert höjt sina löner. Jag tror på max två till, men inte på den nivån som du verkar tro.
Kommentera

Mano: Eftersom Flanagan får ses som en billig lösning har jag svårt att tro att vi tackat nej till honom ifall Kabanov kritat under och försökt hitta en ännu billigare! Troligtvis finns det pengar för två spetsspelare kvar och då den riktiga ersättaren för Kabanov och en back!
Kommentera

Amitiel: Låter väl rimligt. I Kabanov fanns en spelare som vi visste tyckte om att spela här och som var en positiv kraft i omklädningsrummet. Åtminstone ifjol när det saknades naturliga ledare som Ahnelöv var han som en frisk jävla stormvind på och utanför isen. Men i Flanagan får vi - åtminstone i teorin - det vi verkligen behöver: En center som kan öppna upp isen för våra bästa vingar.
Men taktiken för den sista forwarden då? Vänta på camperna och se vad som ramlar ur? Finns pengar?
På backsidan känns det ju en smula mer kritiskt att det kommer in en spelare innan seriestart. 

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Låter snarare som en chansning än fakta! Inte precis som att man kan ställa dessa spelare mot varandra! Och har du rätt så jagar Modo alltså ytterligare en center? Knappast va!
Kommentera

Mano:

Nej vi förhandlade med båda för att vara på säkra sidan om nu inte Flanagan var intresserad att komma över och spela, men när Flanagan öppna för att komma över så släppte vi kampen om Kabanov.

Modo´s bud på Kabanov var tydligen inte ens i närheten så hade han valt Modo så hade det inte varit för pengarna.

Kommentera

Blake: vi behövde verkligen en center mer än en ytterforward och så desperata som SAIK är så hade vi nog aldrig fått honom oavsett.
Kommentera

Mano: Jag tolkar detta som att vi släppte Kabanov till Skellefteå då vi fick spelaren vi verkligen ville ha. (Flanagan) ;) 

Tänk positivt! 

Kommentera

Mano:Vänta ut lill-Nyllet? Tror att hans farsa vill att han spelar i AHL istället för Modo, allt för pengarna tror jag.
Kommentera

Amitiel: Ska vi tolka det som att Kabanov var förstavalet -> Skellefteå kom in och höjde upp för hårt -> vi drar oss ur och går för Flanagan -> Flanagan är så pass mycket billigare att det finns plats för ytterligare forward som eventuellt kan vara att vänta ut lill-Nyllet?

Man undrar ju i så fall hur mycket vi var beredda att lägga på Kirill och hur mycket Schtaaan har pangat upp på bordet? Plus hur mycket som finns kvar i kassörns låda?

Kommentera

Manny:

Hellre Kempe eller Nylander i första då än Skröder.

känns som skulle man köra Possler - Flanagan behöver man nån med lite mer fart i än Skröder.

Sen är det bara hoppas det blev rätt nu när dom släppte striden om  Kabanov för Flanagan :)

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Kabanov hade rätt dålig poängproduktion i AHL.. Hensick raka motsatsen. Så en skral poängskörd från AHL behöver inte betyda något. 

Han slår en del fina mackor till lagspelarna också i youtubeklippet. Sådant gillas! Kanske han får igång Skröder? 

Kommentera

dav32:Nu har dom ändrat på Modos hemsida "25-årige vänsterskytten Kyle Flanagan"
Kommentera

Vad ska vi tro om formationer då?

Possler-Flanagan-Skröder
Ritola-Nättinnen-Kempe
Önerud-Påhlsson-Nordgren
Öberg-Bengtsson-Hari

Med ytterligare en forward (Kanske Nylander) ser det ut att bli bra bredd då dessutom Olofsson ska spela in sig!
Kommentera

hanzon: hihi..en youtube produkt.:-)
Kommentera

hanzon: Han kanske bytte till att skjuta höger och därför hade han lite problem med poängproduktionen i AHL?

Hobey Baker, var det inte det som Drury också vann?

Hmm, kollade själv här:

en.wikipedia.org/wiki/Hobey_Baker_Award

Jack Connelly, Jason Krog, Brendan Morison, Paul Kariya och gamle hjälten Neal Broten... Några rätt hyggliga spelare har vunnit.

Kommentera

J F K:Detta står på Modo:s sida "25-årige högerskytten Kyle Flanagan är klar för spel i MODO Hockey" Men kollar man på Youtube så är han vänsterskytt.

www.youtube.com/watch?v=daOU36SVjw8

Kommentera

Björn W: Givet din analys av pengaläget - vilken jag delar - och det faktum att det känns som att vi ännu bara värvat riktigt dyrt, med våra mått mätt, i fallet Ahnelöv så bör det ju rimligen finnas utrymme för att klappa till lite mer rejält på de tydligen två spelare som Svarten påstår ska in. Och för att då få riktigt goa möjligheter att fynda guld så är nog tålamod ingen dum taktik. Det tråkiga är väl bara att just Ahne är skadad och gör backuppsättningen milt uttryckt sårbar, så att vänta ut backvärvningen är... en prövning.

Kommentera

Björn W: Ingen kan ju komma och påstå att det har EP-värvats på forwardssidan i år iaf, he he. Men får vara glad för det lilla (ta dam!)

Redigerad kommentar

Kommentera

Björn W: Bra fråga. Han verkar var välscoutad av Modo, men därmed inte sagt att han automatiskt kommer att lyckas.

Intressant att ingen(?) här hade en aning om det. Modo är duktiga på att lägga locket på numera.

Kommentera

Björn W: Men vi skjuter redan nu. Center och hyfsade stats på collegenivå, håller sig till och med under 25-årsstrecket. Inget framgår dock om huruvida agenten är ute och köper korv bakom läktaren under kontraktsskrivandet. Förhoppningsvis är det så.

Lite kort i rocken.
Kommentera

atomragnar: Du bör nog byta byta källa för din omvärldsanalys om du tror att den senaste omgången sanktioner är "milda". Börjar man peta i finansieringsmöjligheterna för oligarkerna är de det mest onödiga prestigeprojekten som ryker först. KHL är ett propagandaprojekt som långt ifrån har nått egen ekonomisk bärighet. När ryska idrottsklubbar har slut på pengar så slutar de betala löner, ett i grunden mer rationellt beteende än vad exempelvis svenska klubbar har.

Nyttjandet av rysk gas är 24% av gasanvändningen i hela EU. Med andra ord kommer 76% från andra länder eller inhemsk produktion, samtidigt som flera länder utvärderar fracking. Det största problemet är Tysklands 37%, samtidigt som de försökt att avveckla sin kärnkraft. Det är å andra sidan ett ömsesidigt beroende, då EU är en kund som betalar sin nota. Alla Rysslands kunder gör inte det. Ska Putin skära av ännu en finansieringsmöjlighet för sin statsapparat så blir hans politiska balansakt ännu svårare.

Då ska det sägas att jag trodde på Ryssland för 6-7 år sedan, både som en världsmakt och möjligheten för professionella idrottsligor där, men cirkeln av introvert beteende och konspirationsteorier har ännu inte brutits. Länder som sluter sig mot omvärlden och fokuserar på internt intrigerande politik har alltid misslyckats i slutändan. Östblocket på 1900-talet, Kina på 1400-talet, Spanien på 15-1600-tal. Det handlar om en vem ska få äta av en allt mindre kaka. Svenska hockeyspelare kommer ganska långt ner på den listan i 2000-talets Ryssland.

Kommentera

NuMo: Hensick skall ersättas efter förväntningarna vi hade? Skall vi ersätta Lööv på samma sätt?
Kommentera

« · 1624839 · »