Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: När det gäller nyförvärv så är det mig ni ska lyssna på, jag har endast skrivit om ett förvärv på er sida nämligen Hari. Jag skrev detta veckor innan han var klar eller ens nämnts som rykte....hehe
ULTIMAVICI:
Ja och det där är en sån där sak som det inte går och bevisa så är bara välja mellan 2 val.
Tro på det eller inte, går inte bevisa och går inte motbevisa.
J F K:
Jo jag vet hur det är ibland får man tips som man verkligen vill gå ut med, men den man fått höra det av säger rätt ut att det är inget dom vill ska komma ut, då är det ju bara hinta om att nåt är på gång men man kan ju inte direkt säga med vem om man vill få reda på mer info i framtiden.
ULTIMAVICI:
Fast sen är det väldigt svårt och backa upp saker, jag kan tex få reda på information som jag vet stämmer till den grad så att jag kan sätta alla pengar jag har på det men hur backar jag upp det, är ju omöjligt och bevisa på nåt sätt om man inte varit med och filmat medans den spelaren skriver på.
Ta tex Ullmark jag har vetat sen säsongen var över att han skulle köra minst 1 säsong till men hade absolut inget sätt och bevisa det på, så var ju bara titta på medans alla möjliga rykten om han gick för vad jag än sagt så har det ju bara varit ett rykte utan bevis :)
Heineken:
Fast nu blev det väl bara ett missförstånd, för att jag var stressad för att jag var sen till ett möte och formulerade mig dåligt, så han trodde min kommentar
Inte helt rätt, stämmer på en av dom :)
syftade på nya spelare.
ULTIMAVICI: Amitel är känd för att ofta ha värdefull insideinfo.
Hör hellre att en spelare är pågång än att det ska vara tyst hela jävla tiden.
Så lägg ner din pissiga attityd.
ULTIMAVICI:
Vanligtvis ja, men inte i det här fallet.
Redigerad kommentar
Amitiel: Låter väl rimligt. I Kabanov fanns en spelare som vi visste tyckte om att spela här och som var en positiv kraft i omklädningsrummet. Åtminstone ifjol när det saknades naturliga ledare som Ahnelöv var han som en frisk jävla stormvind på och utanför isen. Men i Flanagan får vi - åtminstone i teorin - det vi verkligen behöver: En center som kan öppna upp isen för våra bästa vingar.
Men taktiken för den sista forwarden då? Vänta på camperna och se vad som ramlar ur? Finns pengar?
På backsidan känns det ju en smula mer kritiskt att det kommer in en spelare innan seriestart.
Redigerad kommentar
Mano:
Nej vi förhandlade med båda för att vara på säkra sidan om nu inte Flanagan var intresserad att komma över och spela, men när Flanagan öppna för att komma över så släppte vi kampen om Kabanov.
Modo´s bud på Kabanov var tydligen inte ens i närheten så hade han valt Modo så hade det inte varit för pengarna.
Mano: Jag tolkar detta som att vi släppte Kabanov till Skellefteå då vi fick spelaren vi verkligen ville ha. (Flanagan) ;)
Tänk positivt!
Amitiel: Ska vi tolka det som att Kabanov var förstavalet -> Skellefteå kom in och höjde upp för hårt -> vi drar oss ur och går för Flanagan -> Flanagan är så pass mycket billigare att det finns plats för ytterligare forward som eventuellt kan vara att vänta ut lill-Nyllet?
Man undrar ju i så fall hur mycket vi var beredda att lägga på Kirill och hur mycket Schtaaan har pangat upp på bordet? Plus hur mycket som finns kvar i kassörns låda?
Manny:
Hellre Kempe eller Nylander i första då än Skröder.
känns som skulle man köra Possler - Flanagan behöver man nån med lite mer fart i än Skröder.
Sen är det bara hoppas det blev rätt nu när dom släppte striden om Kabanov för Flanagan :)
Redigerad kommentar
J F K: Kabanov hade rätt dålig poängproduktion i AHL.. Hensick raka motsatsen. Så en skral poängskörd från AHL behöver inte betyda något.
Han slår en del fina mackor till lagspelarna också i youtubeklippet. Sådant gillas! Kanske han får igång Skröder?
hanzon: Han kanske bytte till att skjuta höger och därför hade han lite problem med poängproduktionen i AHL?
Hobey Baker, var det inte det som Drury också vann?
Hmm, kollade själv här:
en.wikipedia.org/wiki/Hobey_Baker_Award
Jack Connelly, Jason Krog, Brendan Morison, Paul Kariya och gamle hjälten Neal Broten... Några rätt hyggliga spelare har vunnit.
J F K:Detta står på Modo:s sida "25-årige högerskytten Kyle Flanagan är klar för spel i MODO Hockey" Men kollar man på Youtube så är han vänsterskytt.
www.youtube.com/watch?v=daOU36SVjw8Björn W: Givet din analys av pengaläget - vilken jag delar - och det faktum att det känns som att vi ännu bara värvat riktigt dyrt, med våra mått mätt, i fallet Ahnelöv så bör det ju rimligen finnas utrymme för att klappa till lite mer rejält på de tydligen två spelare som Svarten påstår ska in. Och för att då få riktigt goa möjligheter att fynda guld så är nog tålamod ingen dum taktik. Det tråkiga är väl bara att just Ahne är skadad och gör backuppsättningen milt uttryckt sårbar, så att vänta ut backvärvningen är... en prövning.
Redigerad kommentar
Björn W: Bra fråga. Han verkar var välscoutad av Modo, men därmed inte sagt att han automatiskt kommer att lyckas.
Intressant att ingen(?) här hade en aning om det. Modo är duktiga på att lägga locket på numera.
atomragnar: Du bör nog byta byta källa för din omvärldsanalys om du tror att den senaste omgången sanktioner är "milda". Börjar man peta i finansieringsmöjligheterna för oligarkerna är de det mest onödiga prestigeprojekten som ryker först. KHL är ett propagandaprojekt som långt ifrån har nått egen ekonomisk bärighet. När ryska idrottsklubbar har slut på pengar så slutar de betala löner, ett i grunden mer rationellt beteende än vad exempelvis svenska klubbar har.
Nyttjandet av rysk gas är 24% av gasanvändningen i hela EU. Med andra ord kommer 76% från andra länder eller inhemsk produktion, samtidigt som flera länder utvärderar fracking. Det största problemet är Tysklands 37%, samtidigt som de försökt att avveckla sin kärnkraft. Det är å andra sidan ett ömsesidigt beroende, då EU är en kund som betalar sin nota. Alla Rysslands kunder gör inte det. Ska Putin skära av ännu en finansieringsmöjlighet för sin statsapparat så blir hans politiska balansakt ännu svårare.
Då ska det sägas att jag trodde på Ryssland för 6-7 år sedan, både som en världsmakt och möjligheten för professionella idrottsligor där, men cirkeln av introvert beteende och konspirationsteorier har ännu inte brutits. Länder som sluter sig mot omvärlden och fokuserar på internt intrigerande politik har alltid misslyckats i slutändan. Östblocket på 1900-talet, Kina på 1400-talet, Spanien på 15-1600-tal. Det handlar om en vem ska få äta av en allt mindre kaka. Svenska hockeyspelare kommer ganska långt ner på den listan i 2000-talets Ryssland.
ULTIMAVICI: Precis som någon skrev här tidigare vill jag också be dig att spara på utropstecknen.
Inte skriker du väl alltid när du pratar?